Advertentie | |
|
![]() |
|
Een hele grote groep is idd voldoende geintegreerd. Maar ga je hier in Rdam op een school kijken dan merk je toch dat de kinderen met achterstand, taalachterstand dan vaak, toch nog ruimschootst aanwezig zijn. Zij zullen daar heel hard aan moeten werken, en dat is vaak moeilijk weg te werken aangezien er thuis in het gezin nog de moedertaal van de ouders wordt gesproken. Dat moet zeker nog wel verder integreren, de ouders moeten ze nederlandse taal leren spreken...
Een ander aspect is ervan waarop het nog nooit voltooid is de houding van Nederlanders t.o.v. allochtonen en andersom. Ik denk dat allochtonen toch nog anders worden behandeld, zeker door de oudere generatie maar ook door groepen jongeren. De integratie is een heel eind op weg maar ik vindt dat je nog niet kan zeggen dat hij voltooid is. |
![]() |
||
Citaat:
verder is een land nooit af, is het onderwijs nooit optimaal, is de zorg nooit perfect en zal dus ook de integratie nooit voltooid zijn; zolang er nieuwe migranten komen zal er integratie zijn duh
|
Integratie kan nooit voltooien aangezien niemands normen en waarden dezelfde zijn. Er is dus geen schema waaraan je je zou moeten houden (behalve dan de algemene regel dat je de NLse wet moet respecteren) om voldoende geintegreerd te zijn. Moet je bv. nu wel of niet van Andre Hazes houden? Aangezien integratie een vaag begrip is en aangezien Nederlanders onderling die hier generaties lang wonen nog enorm verschillen, is het niet mogelijk om integratie te voltooien.
Er wordt wel eens gezegd dat de 1 zich moet aanpassen aan de ander en de ander aan de 1. Dat dat integratie is. Maar waar ligt de grens van aanpassen? Houdt dat op bij het accepteren van een hoofddoekje? Of is dat nu juist taboe? Integratie is op zich een waardeloos, zinloos, vaag begrip. ![]() Assimilatie is wat dat betreft duidelijk; hoewel dat ook een vaag begrip: moet je je zodanig aanpassen dat je ook van de muziek van Andre Hazes moet gaan houden? Of hoeft dat nu ook al weer niet? Affijn. Een vaag begrip kun je nooit voltooien.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nouja, ben ook veel te moe nu ![]()
||
Citaat:
En lelylaan valt tegenwoordig wel mee hoor, we hebben beveiliging gekregen, die dag en nacht rondlopen jippie ![]()
|
De integratie is niet echt een probleem hier vind ik. Ik vind het zo'n vaag en slecht omschrijfbaar begrip en het is moeilijk te zeggen of het nu goed gaat of niet. Dat is altijd het eerste wat er in me opkomt bij 'integratie' en ik ben het voor de verandering dan ook 'ns met Gatara eens. Feit blijft dat er nog een aantal allochtonen zijn die niet helemaal hebben begrepen hoe we hier met vrouwen en met elkaar omgaan, maar ik denk dat we hier met z'n allen om kunnen gaan zitten janken, maar helpen zal het niet. Het feit dat er nog veel mensen niet of nauwelijks Nederlands spreken is wel een probleem, maar of dat onder integratie valt?? Communicatie is erg belangrijk, ook voor de allochtonen die geen Nederlands spreken zelf.
|
Verwijderd
|
Ach, het komt vanzelf allemaal wel goed. Als de overheid eens zou investeren in goed en gericht onderwijs op overwegend allochtone scholen, de achterstandswijken zou opknappen en zou zorgen voor bezigheden voor de lokale jeugd, en allochtonen en autochtonen evenwichtiger over de stad zou verdelen komt het wel in orde.
De criminaliteit onder allochtonen heeft m.i. ook niet zo gek veel met een mislukte culturele integratie te maken, maar met een mislukte sociale integratie. Mooie voorbeelden om mijn opvatting te staven: de Turkse buurtbewoners in Rotterdam en de Turkse gemeenschap die eerwraak afkeurt, en het Marokkaans/Nederlandse project in mijn woonplaats om het lokale ghetto ''leefbaarder'' te maken. Het kàn allemaal wel en het komt allemaal goed, als er maar gericht gewerkt wordt aan een oplossing, en niet het langs elkaar heen leven en elkaar voor rotte vis uitmaken zoals dat nu gebeurt. |
![]() |
|
Het gaat slecht met de integratie van allochtonen. De opleidingsniveau van allochtonen, ook van de tweede generatie, is lager dan bij autochtonen. Mede hierdoor staan de allochtonen zwak op de arbeidsmarkt, hetgeen leidt tot een slechte sociaal-economische positie. De criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook hoger dan bij autochtonen.
De oorzaak ligt volgens mij bij het feit dat de overheid jarenlang een integratiebeleid heeft gevoerd waarbij de buitenlandse culturele identiteit van de allochtoon werd benadrukt. De allochtonen zijn daardoor minder gericht op de Nederlandse samenleving, waardoor zij minder kennis hebben van de Nederlanse normen, waarden en taal. Dat het niet goed gaat met de integratie, blijkt wel uit het feit dat in steden zoals Rotterdam, Amsterdam en Den Haag in Nederland geboorde allochtone kinderen op hun vijfde levensjaar nog geen Nederlands spreken. Ze hebben dan dus al een taalachterstand die vaak niet meer wordt ingehaald. De slechte integratie blijkt ook uit het feit dat er steeds meer spanningen komen tussen allochtonen en autochtonen, met name tussen moslims en niet-moslims. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dus met andere woorden de nederlandse regering had destijds alles verneukt omdat ze zo egoistisch waren alleen aan zichzelf te denken en te verwachten dat achmet en hassan wel vanzelf naar huis gingen. Dus mensen die zeiken over buitenlanders tis allemaal jullie EIGEN SCHULD
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Nee, t zal heel moeilijk worden omdat het cultuurverschil met sommige allochtonen-groepen gewoon te groot is: zij zijn moslim en wij van oorsprong christen dus dat gaat niet goedkomen....wij leven volgens het westen, zij volgens het oosten...zij hebben andere opvattingen over geloof, gezins-en machtsstructuur, beleefdheidsvormen etc.etc.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nederland HEEFT bijna geen 'eigen' cultuur meer...wij passen ons altijd aan aan andere culturen....zijn immers niet voor niets zo'n handelcultuur geweest...we zijn flexibel. Maar dat heeft ook een negatieve kant want zo laten we de andere culturen maar floreren die hier naartoe zijn gekomen...kijk nou zelf eens om je heen: Nederland heeft echt veel minder 'cultureel erfgoed' in al zijn aspecten dan andere landen, die WEL trots zijn op hun cultureel erfgoed en het trachtten te behouden.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Wie wil een ganees gezin overnemen ? 24\7 godsdienst geschreeuw , telefoon hebben ze niet nodig , ze horen ze zo wel in ghana met dat volume. Begint om 5.30 op concertvolume te preken , afwisselend met gestamp.
De zegeningen van de multiculturele samenleving, is een paard van Troje. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb al in een ander topic uitgelegd dat ik heb aangebeld , gaat gewoon stug door en laat zich door niets en niemand stoppen ,....briefje in de brievenbus gedaan , ligt later gewoon op de brievenbus en gaat gewoon door.... , woningbouw , ...maar die ganezen hebben scheit eraan , en gaan net zo hard door !
Echt NIET TE GELOVEN , Doodziek word je ervan . Maak het zelf eens mee , vorm dan een mening. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Integratie allochtonen geheel of gedeeltelijk geslaagd; integratiebeleid mislukt. Gatara | 68 | 04-02-2004 15:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verplicht Turks op Utrechtse school Martian | 231 | 07-12-2003 17:27 |