Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 22:17
DeGexxte
DeGexxte is offline
Kan het wel ooit voltooien?

Wat vinden we d'r van?!
Oud 02-10-2003, 22:23
Verwijderd
Ik vind het wel best.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 22:27
Joostje
Joostje is offline
tja, je zou natuurlijk kunnen praten over wat precies het doel van integratie is, of dit mogelijk is, enz enz.

ik laat het nog wel even open
Oud 02-10-2003, 22:52
Verwijderd
Ik denk van niet. Intregreren doe je samen. En de houding van veel nederlanders tegenwoordig is passief.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 22:57
Verwijderd
Ik vind het vooral zo jammer dat het oordeel over het al dan niet slagen van de integratie vooral bepaald wordt door de uitwassen, de extremistische imams die haat prediken, de kutmarokkaantjes die op Amsterdam Lelylaan mensen beroven en de dochter-doodschietende, eerwrakende Turken. Die zijn niet (voldoende) geïntegreerd.

Maar het grootste gedeelte van de van oorsprong allochtone bevolking in Nederland doet het leuk. Daar hoor je nooit iets over: het feit dat er steeds meer, bijna exponentiëel, steeds meer Turkse en Marokkaanse jongens en meisjes naar HBO's en de universiteit gaan.

Het is jammer dat een klein groepje het beeld van de rest bepaalt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 23:08
Verwijderd
Ik woon in almere en op mijn school is een kwart van alle vwo leerlingen allochtoon, terwijl er in almere niet zoveel allochtonen zitten. Vond ik ook wel vet
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 23:15
Anonymous John
Anonymous John is offline
[off-topic]

Citaat:
kenjirro schreef op 02-10-2003 @ 18:08:
Ik woon in almere en op mijn school is een kwart van alle vwo leerlingen allochtoon, terwijl er in almere niet zoveel allochtonen zitten. Vond ik ook wel vet
Vreemd, toen ik er nog woonde waren er wel veel allochtonen.
Oud 03-10-2003, 09:11
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Een hele grote groep is idd voldoende geintegreerd. Maar ga je hier in Rdam op een school kijken dan merk je toch dat de kinderen met achterstand, taalachterstand dan vaak, toch nog ruimschootst aanwezig zijn. Zij zullen daar heel hard aan moeten werken, en dat is vaak moeilijk weg te werken aangezien er thuis in het gezin nog de moedertaal van de ouders wordt gesproken. Dat moet zeker nog wel verder integreren, de ouders moeten ze nederlandse taal leren spreken...

Een ander aspect is ervan waarop het nog nooit voltooid is de houding van Nederlanders t.o.v. allochtonen en andersom. Ik denk dat allochtonen toch nog anders worden behandeld, zeker door de oudere generatie maar ook door groepen jongeren.

De integratie is een heel eind op weg maar ik vindt dat je nog niet kan zeggen dat hij voltooid is.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 12:53
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 03-10-2003 @ 00:15:
[off-topic]

Vreemd, toen ik er nog woonde waren er wel veel allochtonen.
niet zoveel, as in minder dan 25%, wat nog best veel kan zijn

verder is een land nooit af, is het onderwijs nooit optimaal, is de zorg nooit perfect en zal dus ook de integratie nooit voltooid zijn; zolang er nieuwe migranten komen zal er integratie zijn

duh
Oud 03-10-2003, 12:59
ganralph
ganralph is offline
de meeste immigranten zijn wel redelijk tot goed geintegreerd

nu de nederlanders nog
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 13:30
Gatara
Gatara is offline
Integratie kan nooit voltooien aangezien niemands normen en waarden dezelfde zijn. Er is dus geen schema waaraan je je zou moeten houden (behalve dan de algemene regel dat je de NLse wet moet respecteren) om voldoende geintegreerd te zijn. Moet je bv. nu wel of niet van Andre Hazes houden? Aangezien integratie een vaag begrip is en aangezien Nederlanders onderling die hier generaties lang wonen nog enorm verschillen, is het niet mogelijk om integratie te voltooien.

Er wordt wel eens gezegd dat de 1 zich moet aanpassen aan de ander en de ander aan de 1. Dat dat integratie is. Maar waar ligt de grens van aanpassen? Houdt dat op bij het accepteren van een hoofddoekje? Of is dat nu juist taboe?

Integratie is op zich een waardeloos, zinloos, vaag begrip.

Assimilatie is wat dat betreft duidelijk; hoewel dat ook een vaag begrip: moet je je zodanig aanpassen dat je ook van de muziek van Andre Hazes moet gaan houden? Of hoeft dat nu ook al weer niet?

Affijn. Een vaag begrip kun je nooit voltooien.
Oud 03-10-2003, 15:14
Milos
Milos is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2003 @ 23:57:
Ik vind het vooral zo jammer dat het oordeel over het al dan niet slagen van de integratie vooral bepaald wordt door de uitwassen, de extremistische imams die haat prediken, de kutmarokkaantjes die op Amsterdam Lelylaan mensen beroven en de dochter-doodschietende, eerwrakende Turken. Die zijn niet (voldoende) geïntegreerd.

Maar het grootste gedeelte van de van oorsprong allochtone bevolking in Nederland doet het leuk. Daar hoor je nooit iets over: het feit dat er steeds meer, bijna exponentiëel, steeds meer Turkse en Marokkaanse jongens en meisjes naar HBO's en de universiteit gaan.

Mee eens
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:17
Milos
Milos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 14:30:
Integratie kan nooit voltooien aangezien niemands normen en waarden dezelfde zijn. Er is dus geen schema waaraan je je zou moeten houden (behalve dan de algemene regel dat je de NLse wet moet respecteren) om voldoende geintegreerd te zijn. Moet je bv. nu wel of niet van Andre Hazes houden? Aangezien integratie een vaag begrip is en aangezien Nederlanders onderling die hier generaties lang wonen nog enorm verschillen, is het niet mogelijk om integratie te voltooien.

Er wordt wel eens gezegd dat de 1 zich moet aanpassen aan de ander en de ander aan de 1. Dat dat integratie is. Maar waar ligt de grens van aanpassen? Houdt dat op bij het accepteren van een hoofddoekje? Of is dat nu juist taboe?

Integratie is op zich een waardeloos, zinloos, vaag begrip.

Assimilatie is wat dat betreft duidelijk; hoewel dat ook een vaag begrip: moet je je zodanig aanpassen dat je ook van de muziek van Andre Hazes moet gaan houden? Of hoeft dat nu ook al weer niet?

Affijn. Een vaag begrip kun je nooit voltooien.
Wat integratie betreft ben je een beetje in de war met wederzijdse aanpassing. Dat kan nooit helemaal voltooien. Integratie wel als je mekaar gewoon respecteerd, met de bijbehorende normen en waarden. Bij mij is dat al een beetje zo, maar echt me helemaal wederzijds aanpassen zou me nooit lukken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 03-10-2003 @ 16:17:
Wat integratie betreft ben je een beetje in de war met wederzijdse aanpassing. Dat kan nooit helemaal voltooien. Integratie wel als je mekaar gewoon respecteerd, met de bijbehorende normen en waarden. Bij mij is dat al een beetje zo, maar echt me helemaal wederzijds aanpassen zou me nooit lukken.
Juist niet. Maar blijkbaar is mijn boodschap niet overgekomen.

Nouja, ben ook veel te moe nu
Oud 03-10-2003, 16:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ganralph schreef op 03-10-2003 @ 13:59:
de meeste immigranten zijn wel redelijk tot goed geintegreerd

nu de nederlanders nog
Hahahaha. Funnyfucker.
Oud 03-10-2003, 17:21
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2003 @ 23:57:

helemaal gelijk.

En lelylaan valt tegenwoordig wel mee hoor, we hebben beveiliging gekregen, die dag en nacht rondlopen jippie
Oud 03-10-2003, 17:35
geen punt.
geen punt. is offline
De integratie is niet echt een probleem hier vind ik. Ik vind het zo'n vaag en slecht omschrijfbaar begrip en het is moeilijk te zeggen of het nu goed gaat of niet. Dat is altijd het eerste wat er in me opkomt bij 'integratie' en ik ben het voor de verandering dan ook 'ns met Gatara eens. Feit blijft dat er nog een aantal allochtonen zijn die niet helemaal hebben begrepen hoe we hier met vrouwen en met elkaar omgaan, maar ik denk dat we hier met z'n allen om kunnen gaan zitten janken, maar helpen zal het niet. Het feit dat er nog veel mensen niet of nauwelijks Nederlands spreken is wel een probleem, maar of dat onder integratie valt?? Communicatie is erg belangrijk, ook voor de allochtonen die geen Nederlands spreken zelf.
Oud 03-10-2003, 21:04
Verwijderd
Ach, het komt vanzelf allemaal wel goed. Als de overheid eens zou investeren in goed en gericht onderwijs op overwegend allochtone scholen, de achterstandswijken zou opknappen en zou zorgen voor bezigheden voor de lokale jeugd, en allochtonen en autochtonen evenwichtiger over de stad zou verdelen komt het wel in orde.
De criminaliteit onder allochtonen heeft m.i. ook niet zo gek veel met een mislukte culturele integratie te maken, maar met een mislukte sociale integratie.

Mooie voorbeelden om mijn opvatting te staven: de Turkse buurtbewoners in Rotterdam en de Turkse gemeenschap die eerwraak afkeurt, en het Marokkaans/Nederlandse project in mijn woonplaats om het lokale ghetto ''leefbaarder'' te maken. Het kàn allemaal wel en het komt allemaal goed, als er maar gericht gewerkt wordt aan een oplossing, en niet het langs elkaar heen leven en elkaar voor rotte vis uitmaken zoals dat nu gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 13:50
PGWR
PGWR is offline
Het gaat slecht met de integratie van allochtonen. De opleidingsniveau van allochtonen, ook van de tweede generatie, is lager dan bij autochtonen. Mede hierdoor staan de allochtonen zwak op de arbeidsmarkt, hetgeen leidt tot een slechte sociaal-economische positie. De criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn ook hoger dan bij autochtonen.

De oorzaak ligt volgens mij bij het feit dat de overheid jarenlang een integratiebeleid heeft gevoerd waarbij de buitenlandse culturele identiteit van de allochtoon werd benadrukt. De allochtonen zijn daardoor minder gericht op de Nederlandse samenleving, waardoor zij minder kennis hebben van de Nederlanse normen, waarden en taal.

Dat het niet goed gaat met de integratie, blijkt wel uit het feit dat in steden zoals Rotterdam, Amsterdam en Den Haag in Nederland geboorde allochtone kinderen op hun vijfde levensjaar nog geen Nederlands spreken. Ze hebben dan dus al een taalachterstand die vaak niet meer wordt ingehaald.

De slechte integratie blijkt ook uit het feit dat er steeds meer spanningen komen tussen allochtonen en autochtonen, met name tussen moslims en niet-moslims.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 14:23
DeGexxte
DeGexxte is offline
Het is duidelijk dat 'jullie' vinden dat integratie niet kán voltooien.

Is de integratie in Nederland totaal mislukt?!
Oud 04-10-2003, 14:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 04-10-2003 @ 15:23:
Het is duidelijk dat 'jullie' vinden dat integratie niet kán voltooien.

Is de integratie in Nederland totaal mislukt?!
wel redelijk ja, toen die gastarbeiders hier gehaald zijn is er veels te weinig aandacht aan besteed, waardoor ze nooit geintegreerd zijn. die schade wordt nu geprobeerd in te halen, maar dat is vrij moeilijk
Oud 04-10-2003, 15:04
Verwijderd
Dus met andere woorden de nederlandse regering had destijds alles verneukt omdat ze zo egoistisch waren alleen aan zichzelf te denken en te verwachten dat achmet en hassan wel vanzelf naar huis gingen. Dus mensen die zeiken over buitenlanders tis allemaal jullie EIGEN SCHULD
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 04-10-2003 @ 15:27:
wel redelijk ja, toen die gastarbeiders hier gehaald zijn is er veels te weinig aandacht aan besteed, waardoor ze nooit geintegreerd zijn. die schade wordt nu geprobeerd in te halen, maar dat is vrij moeilijk
Precies, wat niet wegneemt dat het door een gericht beleid wel goed kan komen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:02
LM
LM is offline
ze moeten er harder aan trekken.
Minder, veel minder mensjes en die er zijn moeten streng bewaakt worden.
Oud 04-10-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
LoveMaster schreef op 04-10-2003 @ 17:02:
ze moeten er harder aan trekken.
Minder, veel minder mensjes en die er zijn moeten streng bewaakt worden.
Tuurlijk, want elke allochtoon is een boef!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 16:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-10-2003 @ 17:03:
De beste manier om allochtonen te laten integreren is ze 24/7 binnenshuis houden!
Oud 04-10-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 04-10-2003 @ 17:36:
De beste manier om allochtonen te laten integreren is ze 24/7 binnenshuis houden!
Jij hebt het begrepen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-10-2003 @ 17:36:
Nee, want dan reageren ze hun opgekropte agressie af op hun eega's. En dan houden we geen allochtonen vrouwtjes meer over in dit land.
Oud 04-10-2003, 17:23
Anonymous John
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-10-2003 @ 12:04:
Nee, want dan reageren ze hun opgekropte agressie af op hun eega's. En dan houden we geen allochtonen vrouwtjes meer over in dit land.
Mooi, dan kunnen ze zich niet meer voortplanten!
Oud 04-10-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 04-10-2003 @ 18:23:
Mooi, dan kunnen ze zich niet meer voortplanten!
zielig mensje Geen zorgen dan planten ze zich wel voort met je zus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:46
LM
LM is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-10-2003 @ 17:03:
Ohja? Ik wist het wel!!!!
Oud 04-10-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
LoveMaster schreef op 04-10-2003 @ 18:46:
Ohja? Ik wist het wel!!!!
Begreep je de ironie niet?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:36
Go
Go is offline
Er zullen volgens mij altijd nieuwe mensen Nederland in komen die moeten integreren in de Nederlandse samenleving, dus klaar is het nooit. Het is een kwestie van Nederlands leren en van tijd.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:44
Anonymous John
Citaat:
kenjirro schreef op 04-10-2003 @ 12:34:
Geen zorgen dan planten ze zich wel voort met je zus
Ik heb geen zus
Oud 05-10-2003, 00:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 04-10-2003 @ 18:34:
zielig mensje Geen zorgen dan planten ze zich wel voort met je zus

Yeah, that's so much better...
Oud 05-10-2003, 01:04
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nee, t zal heel moeilijk worden omdat het cultuurverschil met sommige allochtonen-groepen gewoon te groot is: zij zijn moslim en wij van oorsprong christen dus dat gaat niet goedkomen....wij leven volgens het westen, zij volgens het oosten...zij hebben andere opvattingen over geloof, gezins-en machtsstructuur, beleefdheidsvormen etc.etc.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 01:09
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 04-10-2003 @ 16:04:
. Dus mensen die zeiken over buitenlanders tis allemaal jullie EIGEN SCHULD
Beetje generaliserend...de OVERHEID van ons heeft ze toen laten komen, met instemming van de bevolking die dacht dat ze wel weer weg zouden gaan....maar ik mag er best over zeiken want ik ben a.) niet de overheid b.) niet de bevolking van toen want toen was ik nog niet geboren en wat later was ik nog heel klein...en toen ik ouder was was het al een probleem geworden dus ik MAG zeiken want ik leef in de troep van onze voorgangers...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 01:11
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nederland HEEFT bijna geen 'eigen' cultuur meer...wij passen ons altijd aan aan andere culturen....zijn immers niet voor niets zo'n handelcultuur geweest...we zijn flexibel. Maar dat heeft ook een negatieve kant want zo laten we de andere culturen maar floreren die hier naartoe zijn gekomen...kijk nou zelf eens om je heen: Nederland heeft echt veel minder 'cultureel erfgoed' in al zijn aspecten dan andere landen, die WEL trots zijn op hun cultureel erfgoed en het trachtten te behouden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 07:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:11:
Nederland HEEFT bijna geen 'eigen' cultuur meer...wij passen ons altijd aan aan andere culturen....zijn immers niet voor niets zo'n handelcultuur geweest...we zijn flexibel. Maar dat heeft ook een negatieve kant want zo laten we de andere culturen maar floreren die hier naartoe zijn gekomen...

en wat is daar slecht aan?

kijk nou zelf eens om je heen: Nederland heeft echt veel minder 'cultureel erfgoed' in al zijn aspecten dan andere landen, die WEL trots zijn op hun cultureel erfgoed en het trachtten te behouden.
volgens mij heeft nederland helemaal niet minder culotureel erfgoed.
Oud 05-10-2003, 07:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:04:
Nee, t zal heel moeilijk worden omdat het cultuurverschil met sommige allochtonen-groepen gewoon te groot is: zij zijn moslim en wij van oorsprong christen dus dat gaat niet goedkomen....wij leven volgens het westen, zij volgens het oosten...zij hebben andere opvattingen over geloof, gezins-en machtsstructuur, beleefdheidsvormen etc.etc.
waarom denk je dat het niet goed gaat komen?
Oud 05-10-2003, 10:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:11:
Nederland HEEFT bijna geen 'eigen' cultuur meer...wij passen ons altijd aan aan andere culturen....zijn immers niet voor niets zo'n handelcultuur geweest...we zijn flexibel. Maar dat heeft ook een negatieve kant want zo laten we de andere culturen maar floreren die hier naartoe zijn gekomen...kijk nou zelf eens om je heen: Nederland heeft echt veel minder 'cultureel erfgoed' in al zijn aspecten dan andere landen, die WEL trots zijn op hun cultureel erfgoed en het trachtten te behouden.
Waarom niet trots zijn op het feit dat wij een flexibele cultuur hebben?
Oud 05-10-2003, 19:53
PGWR
PGWR is offline
Nederland heeft weldegelijk een eigen cultuur. Wij hebben onze eigen maatschappelijke ordening, taal en geschiedenis. Wij hebben onze eigen identiteit.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-10-2003 @ 11:21:
Waarom niet trots zijn op het feit dat wij een flexibele cultuur hebben?
Flexibel
Nee, dat kan niet, ze doen altijd heel moeilijk hier.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 00:19
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:04:
Mja wat een onzin zeg, dat ze andere opvattingen hebben over bepaalde dingen als wij, hoeft toch zeker niet te betekenen dat de integratie niet gaat lukken
Oud 06-10-2003, 05:10
michael1
michael1 is offline
Wie wil een ganees gezin overnemen ? 24\7 godsdienst geschreeuw , telefoon hebben ze niet nodig , ze horen ze zo wel in ghana met dat volume. Begint om 5.30 op concertvolume te preken , afwisselend met gestamp.

De zegeningen van de multiculturele samenleving, is een paard van Troje.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
michael1 schreef op 06-10-2003 @ 06:10:
Wie wil een ganees gezin overnemen ? 24\7 godsdienst geschreeuw , telefoon hebben ze niet nodig , ze horen ze zo wel in ghana met dat volume. Begint om 5.30 op concertvolume te preken , afwisselend met gestamp.

Oud 06-10-2003, 17:03
michael1
michael1 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-10-2003 @ 16:59:
Wat wil je zeggen Mc Cain? Dat je hier geen last van heb?
Wees niet bang , succes met je eerste huisje He.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michael1 schreef op 06-10-2003 @ 06:10:

In plaats van erover te klagen, kun je ook met die mensen gaan praten. Voor redelijke argumenten zullen ze echt wel vatbaar zijn.
Oud 06-10-2003, 17:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
michael1 schreef op 06-10-2003 @ 18:03:
Wat wil je zeggen Mc Cain? Dat je hier geen last van heb?
Wees niet bang , succes met je eerste huisje He.
Ik wou maar zeggen dat je sluit-opmerking getuigt van een bijzondere kortzichtigheid. Ik raad je sterk aan om eens een geschiedenisje van immigratie in de VS te lezen ofzo. Of het stuk in mijn blog daarover. Kun je nog wat van leren.
Oud 06-10-2003, 17:14
michael1
michael1 is offline
Ik heb al in een ander topic uitgelegd dat ik heb aangebeld , gaat gewoon stug door en laat zich door niets en niemand stoppen ,....briefje in de brievenbus gedaan , ligt later gewoon op de brievenbus en gaat gewoon door.... , woningbouw , ...maar die ganezen hebben scheit eraan , en gaan net zo hard door !
Echt NIET TE GELOVEN , Doodziek word je ervan .
Maak het zelf eens mee , vorm dan een mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten