Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 16:43
neetolthof123
neetolthof123 is offline
Beste mensen, ik moet een verslag maken van een geautomatiseerd systeem, op papier, dus de tennisballen vliegen me niet om de oren.

Nu is het is het volgende het probleem:

Het is de bedoeling dat de machine elke 4 seconde een bal schiet, dus bij de pulsenteller moet er na elke vier seconde een hoog signaal (1) uitgaan, maar direct daarna moet die ook weer naar een laag signaal omdat er maar 1 bal uit moet (in dit geval gebruik ik een ledje dat maar 1 keer knippert, en dus niet aan blijft). Als ik de spanningsfrequentie verander komen er steeds sneller ballen, dat moet ik dus niet hebben. Ook wil ik om het iets ingewikkelder te maken, en om dus een beter verslag te hebben, dat de ballenmachine naar 40 sec. dus na 10 ballen. 10 seconde pauze neemt.

Ik weet dus niet welk poorten ik daar voor moet invoegen in mijn schakeling, ik heb de schakeling nog niet helemaal af, dus als jullie een schakeling zouden kunnen laten zien, graag!

Ik werk met het programma 'systemat' om het systeem te laten testen, wat hier te vinden is:

http://home.tiscali.nl/neetonline/Systemat.zip

alvast bedankt, nEEt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten