Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 14:34
Bird-one
Bird-one is offline
maar dan ook echt héél erg onregelmatig.

ik weet niet precies hoevaak ik het nu al ben geweest.
het begon ongeveer toen ik in de 1e zat. redelijk normaal. geloof ik. er zaten altijd wel langere periodes tussen dan eigenlijk hoort. maar dat is in het begin niet echt vreemd, toch?
maar nu.. zit er echt al heel lang tussen. ik ben geloof ik ongeveer 'n jaar geleden voor het laatst ongesteld geweest.
ik ben nu pas 15. en de meesten zeggen dat je er pas zorgen over hoef te maken als je 17 ben. maar ik vind dit toch wel heel vreemd. iemand die er iets meer vanaf weet? of moet ik me gewoon nog geen zorgen gaan maken en dat pas doen als ik 17 ben?
Oud 14-10-2003, 14:41
Verwijderd
Sommige mensen zijn hun hele leven onregelmatig ongesteld. Ik denk niet dat je binnen 3 jaar (oid) per se regelmatig ongesteld moet zijn. Als je je zorgen maakt zou je naar de dokter kunnen gaan en als je regelmatig ongesteld wilt zijn kun je eventueel aan de pil gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 14:43
Bird-one
Bird-one is offline
ja. dat is natuurlijk wel waar. het kan heel m'n leven zo zijn. maar het is al weer zo lang geleden en daar maakte ik me toch weer iets meer zorgen om. maar ik wacht gewoon nog even af..
Oud 14-10-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Bird-one schreef op 14-10-2003 @ 15:34:
maar dan ook echt héél erg onregelmatig.

ik weet niet precies hoevaak ik het nu al ben geweest.
het begon ongeveer toen ik in de 1e zat. redelijk normaal. geloof ik. er zaten altijd wel langere periodes tussen dan eigenlijk hoort. maar dat is in het begin niet echt vreemd, toch?
maar nu.. zit er echt al heel lang tussen. ik ben geloof ik ongeveer 'n jaar geleden voor het laatst ongesteld geweest.
ik ben nu pas 15. en de meesten zeggen dat je er pas zorgen over hoef te maken als je 17 ben. maar ik vind dit toch wel heel vreemd. iemand die er iets meer vanaf weet? of moet ik me gewoon nog geen zorgen gaan maken en dat pas doen als ik 17 ben?
In het begin kan het erg onregelmatig zijn inderdaad, volgens mij moet zoiets rond je 16de helemaal goed lopen. Maar ja, dat weet ik niet helemaal zeker... Wel las ik een tijdje terug in een voorlichtingsboekje dat wanneer je op je zestiende nog steeds niet ongesteld bent of heel erg onregelmatig; je dat probleem aan je huisarts voor moet leggen.

Als je nu al een oplossing wil, omdat je het gewoon heel vervelend vindt om niet te weten wanneer je ongesteld gaat worden; dan kan je natuurlijk nu ook naar je huisarts gaan daarvoor.

Zorgen maken hoef je je nog niet hoor Maar als je dat toch een beetje doet; maak gewoon eens een afspraak bij de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:25
Verwijderd
Volgens mij ligt het ook heel erg aan de persoon zelf hoor.
Vanaf het begin dat ik ongesteld werd *ruim drie jaar geleden* ben ik altijd heel erg regelmatig geweest. Terwijl bij jou dus heel onregelmatig is. Als je het vervelend vind, ga dan gewoon naar de huisarts.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten