steek er een papiertje in, dat papiertje moet flam vatten, daarmee kan je beetje gras aansteken, daarmee steek je kleine (droge) stokjes aan, die gooi je vervolgens bij grotere stokjes, en die kan je gebruiken om je openhaard aan te doen
zoiets ja, maar ik geloof niet dat zo'n electriciteitsstroomschokkie een papier in de fik kan zetten (tis een electriciteitsmechanisme uit een gaspitaansteker op een batterij)
Fade of Light schreef op 18-10-2003 @ 12:05: zoiets ja, maar ik geloof niet dat zo'n electriciteitsstroomschokkie een papier in de fik kan zetten (tis een electriciteitsmechanisme uit een gaspitaansteker op een batterij)
dan moet je presies op het randje van het papier richten
het is mij wel 'ns gelukt met een vonkje een papiertje in de hens te zetten... geloof ik
FlorisvdB schreef op 19-10-2003 @ 10:49: geen idee, wij hadden 30V nodig om een 100 Ohms weerstandje door te laten fikken
schakel dan 4 9V blokken in serie ofzow
Mja das niet zeker of het gaat. Wie weet fikt dat aanstekersmechanisme zelf dan door? En das niet echt de beoeling natuurlijk hehe. Daarbij was een tweede punt dat het zo klein mogelijk moet blijven. Dus een generator mogen we niet gebruiken