eerst oefenen met spelrondes waarbij geen van de aas-en (Azen?) als allerlaatste kaart ligt.
Verder heel ver vooruit kijken. Op zoek gaan naar alle tweeën, daarna alle drieën etc. Niks aan het toeval overlaten maar zelf elk gevolg van je handeling voorzien.
Ik kan praktisch elk potje uitspelen. Ik weet geen tips uit m'n hoofd, als ik het nog een keer speel, zal ik opletten wat ik doe.
Wat ik vaak probeer, is om zo gauw mogelijk 1 stapel leeg te krijgen, zodat er een koning (of een koningin of boer, ligt eraan of er ergens koningen onderaan liggen) met een trits eronder. En je moet altijd voorzichtig zijn als je een reeks op kaart neerlegt waar andere kaarten achter liggen die nog niet geordend zijn zeg maar.
Ik heb dat spel al te vaak gespeelt. Ben ooit bij 1 begonnen en tot de 407(??) gekomen. Toen vond ik 't niet leuk meer . De meeste lukken mij in 1 keer. De tip. Houd je 4 dingen zo lang mogelijk vrij en zorg ervoor dat je zo snel mogelijk 1 rij leeg hebt. Niet meteen als een debiel die azen opzoeken. Dat komt vanzelf wel.