Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je zit op school en school is echt alleen maar school, je zit er omdat het de school is die jij leuk vond maar je kan er niet de juiste vrienden vinden. Die heb je leren kennen via een andere weg, uitgaan/sporten o.i.d en die zitten dus niet bij jou op school. Je bent dan verplicht om maar vrienden te maken met alle mensen waarmee je op school zit?! Natuurlijk is het leven niet alleen maar feest maar om te zeggen dat je als je een paar slechte cijfers hebt je meteen keihard moet werken dat vind ik een beetje overdreven. Ik heb dit jaar al 4 onvoldoendes gehaald maar toch werk ik er voor en kan ik niet beter.. misschien is het hier ook het geval en dan kan je er simpel weg niet zoveel aan doen.. en als je niets aan school doet, ach dan blijf je zitten, dan wordt je van school geschopt maar dat is dan wel je eigen verantwoorderlijkheid!
|
het is niet bij de wet verboden, maar leuk is anders.
er fel tegen in gaan zal waarschijnlijk alleen maar averechts effect hebben, dus begin niet meteen te schreeuwen. zet je jezelf in de schoenen van je ouders: zij hebben graag dat je je diploma haalt en zien dat je slechte cijfers haalt. wat zullen zij willen? Dat je je best doet waarschijnlijk... Laat hen dus zien dat je je best doet, maar dat het gewoon niet lukt. Maak op een redelijke manier afspraken me ze; zij een beetje hun zin, jij een beetje je zin. Hoe meer je laat zien dat jij je best doet, hoe minder erg ze onvoldoendes zullen vinden (wanneer het ondanks je inzet tóch niet wil lukken). Maar maak niet alsmaar ruzie, dan zijn ze alleen maar bang dat het uit de hand loopt en trekken ze de touwtjes nóg strakker aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niet wat ze allemaal doet, maar ze moet inzien dat school ook belangrijk is. Als ze inzet toont dan zullen haar ouders deze maatregel ook weer opheffen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toon gewoon aan je ouders dat je bereidt bent je best te doen en doe het dan ook. Als ze zien dat je het tenminste probeert en als je cijfers dan ook nog eens wat de hoogte ingaan, kunnen ze je weer wat meer loslaten.
Vraag dit niet na één weekje, maar na twee of zo en maak dat je hen je (positieve) resultaten kunt tonen. Probeer dan in alle kalmte over het hele gebeuren te spreken en vraag of je eens een avondje weg mag ter ontspanning. Want ontspanning is er ook nodig in het leven. Ik vind het moeilijk te geloven dat je huisarrest hebt zonder reden. Indien dit wel zo is, vind ik het heel jammer voor je, maar je zal je zowiezo moeten aanpassen aan hun regeltjes. Dat is de enige manier om zo vlug mogelijk van deze straf verlost te geraken. Veel succes ermee! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Wat te doen bij huisarrest Nec1235 | 6 | 21-10-2015 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |