Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eigen schuld. |
![]() |
|
![]() |
De jongen is in dit geval mijn broertje.
Kom uit een een familie waarin we nogal wat affiniteit hebben met het nederlands recht dus zullen wij ook altijd een agent op onze rechten wijzen. De overtreding was inderdaad fout maar hij heeft danook zijn papieren overhandigd dus deze boete konden ze gewoon uitschrijven alleen verdere medewerking werd niet verleend todat er ook door de agenten zou worden gelegitimeerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Gaat niet over het feit dat hij een verkeers overtreding heeft begaan in dit geval een overtreding van de wet maar deze topic gaat over het handelen van de politie mensen.
Is dit rechtvaardig of niet??? Mag een agent: * Weigeren zich te legitimeren * Verhinderen dat jij zelf naar het politie bureau gaat om aangifte te doen. * Dreigen met het gebruik van een vuurwapen in deze situatie. * Een medische diagnose stellen wanneer hij hier niet toe bevoegd nog bekwaam is? * Fysiek geweld gebruiken terwijl hij de legitimatie al in handen heeft en de boete dus gewoon kan uitschrijven. ? Is dus het grootste gelul over het feit dat er familieleden van mij in de bak zouden zitten en het gelul over wel of niet te hard mogen rijden is ook niet gepast want daar gaat het niet over. te hard rijden was niet goed en ook toegegeven en door het afgeven van legitimatie + bromfietscertificaat ook volledig meegewerkt aan het bekeuren hiervoor alleen niet aan VERDERE medewerking. Kennis van nederlandse recht verworven binnen defensie en de werkzaamheden van enkele familieleden bij een advocaten kantoor. Tevens een aantal mensen die rechten studeren of gestudeert hebben in de familie. |
![]() |
||
Citaat:
|
Nare, dit had ik van jou niet verwacht...je kunt met zo'n instelling inderdaad maar beter geen strafpleiter worden...
Het maakt niet uit wat de verdachte heeft gedaan, zeker zodra dwangmiddelen toegepast gaan worden, dienen de hoeders van de wet zich ook aan de regels te houden. Ik weet dat zulks niet meer bon ton is sinds de nieuwe no nonsense mentaliteit en het zero tolerance beleid, maar ik vind het een grof schandaal. Wie de regels wil handhaven dient zich er zelf ook aan te houden. Het ventje was misschien een kutscooterettertje, maar hij stond in zijn recht. Een agent die zijn ID op het bureau heeft laten liggen is gewoon stom, laks, nalatig. Ze lopen met een geladen vuurwapen op zak, (in de holster notabene) dan wil ik verdomme een legitimatie. Ik mag ook niet zonder verlof mijn wapen bij me hebben. In een koffertje, ongeladen, en alleen op de kortste weg van en naar de schietbaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb niet zoveel respect meer voor de politie sinds de vorige keer dat ik een boete kreeg (met 2 meisjes en 2 jongens door rood rijden op een lege weg om 2 uur 's nachts, de jongens krijgen een boete en de dames niet), dus lang leve het scooterettertje
![]() Ik zou mooi weigeren die laatste boete te betalen, kom nou... Maar eerst wil ik het verhaal van de agentjes nog wel even horen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Verhaal van de agenten:
* Hadden legitimatie vergeten 2e agent wilde dit later pas laten zien want hij was bezig. * Het feit wat wij een uniform dragen is voldoende legitimatie * Wij zijn nu eenmaal de baas op straat. * Wij dachten dat de jongen ons zat te neppen met nekklachten dus hebben niet gebeld. Verwoord in mijn eigen woorden maar n.a.v. de brief van de hoofd commesaris welke overginds excuses heeft gemaakt. Dit komt nog voor de rechter want er wordt een schadevergoeding geeist voor het feit dat de jongen (het scooterettertje of mijn broertje) onregtmatig is meegenomen naar het politie bureau en hem hier medische hulp geweigerd is. Ik hou jullie op de hoogte |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hoeft mij niet uit te leggen dat hij in zijn recht stond, maar het kost maar weinig inlevingsvermogen om te zien dat er wel meer is dan het domweg hameren op regels. Iemand die 75 rijdt op een busbaan en een politieauto rechts inhaalt is gewoon een etter, punt. Ik snap best dat die agenten heel erg geïrriteerd raken als zo'n bijdehante snotaap begint te wauwelen over legitimatie, vervolgens zegt een alarmlijn te bellen en er dan ook nog eens vandoor wil gaan. Dat is gewoon asociaal gedrag, net als zijn rijgedrag al asociaal was. Ik wil het gedrag van die agenten niet goedpraten, maar het is wel zeer goed te begrijpen. Ik zie overigens totaal niet in wat het uitmaakt of familieleden van topicstarter al dan niet rechten gestudeerd hebben of op een advocatenkantoor hebben gewerkt. Beetje loze opmerking die riekt naar bluffen, als je het mij vraagt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze hadden wel hun legitimatie moeten tonen dat is waar.
Maar daarnaast is het idd zo'n vervelend scooter-ettertje. Als je 75 km/h, rijdend op de busbaan, auto's rechts in gaat lopen halen ben je zowiezo al lomp (of zien we dat door de vingers). Sommige jongeren hebben geen respect meer voor autoriteit. Beete quasi-bijdehand gaan lopen doen. ![]() |
![]() |
|
Gewoon een voorbeeld van een kutventje met een grote bek dat eindelijk eens een keer op de goede manier wordt aangepakt, zo krijgen agenten iets meer respect wat ze verdienen.
Maar hij moet wel zijn legitimatie bij hebben maar naar mijn mening niet naar een flapdrol zoals hem te laten zien.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
invordering rijbewijs bij dronkenschap op de fiets Verwijderd | 39 | 30-12-2006 17:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal. Vlooienband | 20 | 18-01-2003 03:02 | |
Nederland in verval.... TefnachT | 101 | 22-08-2002 00:01 |