Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 11:26
jeas
jeas is offline
a

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 17:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 11:31
Verwijderd
Dit vind ik dus echt belachelijk. Juist als politieagent moet je je kunnen legitimeren, ander kan iedereen wel voor agentje spelen. Hadden ze die jongen niet gewoon even op een normale manier te woord kunnen staan? Echt idioot gewoon. Die stomme Nederlandse klerezooi ook, wat word ik daar toch moe van!! Grr..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:32
Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik ben het volkomen met je eens.
Agenten moeten over het algemeen altijd wel legitimatie bij zich hebben. Van de agenten op het bureau is ook niet van profesionalteit te spreken. Als die jongen ook nog een boete krijgt voor een fout die eigenlijk bij de dienstdoende agenten lag vind ik het heel slap en dat neemt eigenlijk een beetje mijn vertrouwen in de politie weg!
Oud 18-03-2004, 11:40
professor2
professor2 is offline
precies de reden waarom ik tegen meer macht van de politie ben
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:44
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Vind het wel best zo hoor. Logisch dat je probeert tegen te werken als je kans maakt je scooter te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:08
Verwijderd
Ik vind wel dat een agent zijn legitimatie moet tonen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:10
Verwijderd
dat kleine kotertje moet gewoon niet 75 km/h rijden over de BUSbaan.
Alleen die laatste boete is niet helemaal terecht.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Die jongen heeft op zich juist gehandeld door naar de legitimatie van de agenten te vragen, maar aan de andere kant reed hij net daarvoor wel met 75 km/h over een busbaan. Dus hij zat zelf net zo fout als die agenten die hun legitimatie niet wilden tonen. De boete 'niet verlenen van medewerking' is imo wel onterecht.
Oud 18-03-2004, 13:46
Verwijderd
Ik vind het een vervelend kuttig scooter-ettertje. Als je wordt aangehouden door twee heren in uniforum met wapen, pet en dergelijke die ook nog eens in een surveillancewagen rijden moet je gewoon niet zeiken over legitimatie. Dan ben je gewoon een irritant kutkotertje dat onder zijn (overigens geheel terechte) boete probeert uit te komen. Die agenten zitten echt niet te wachten op zulke smartasses.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 14:46:
Ik vind het een vervelend kuttig scooter-ettertje. Als je wordt aangehouden door twee heren in uniforum met wapen, pet en dergelijke die ook nog eens in een surveillancewagen rijden moet je gewoon niet zeiken over legitimatie. Dan ben je gewoon een irritant kutkotertje dat onder zijn (overigens geheel terechte) boete probeert uit te komen. Die agenten zitten echt niet te wachten op zulke smartasses.
Dan kunnen ze zich toch gewoon even legitimeren
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 14:51:
Dan kunnen ze zich toch gewoon even legitimeren
Dat hangt er maar net vanaf. Als dat zo'n asociaal klein scootergastje is dat een grote bek geeft en maar blijft doorzeiken over legitimatie kan ik me heel goed voorstellen dat ze daar geen zin in hebben, hence hun uitspraak: onze uniformen zijn voldoende legitimatie.
Met citaat reageren
Demiurge
Demiurge is offline
Ik vind dat ze de moeite wel hadden kunnen nemen om even legitematie te laten zien als dat vriendelijk gevraagd word, maar ik kan de situatie al schetsen dat het nog al puberaal gebracht word. En de politie heeft voor de rest goed gehandeld, die jongen moet niet zeuren...
Met citaat reageren
Verwijderd
Dit kan sowieso wel een lulverhaal zijn van een scooterpauper. Waar is de bron?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lang leve de objectieve, verifieerbare berichtgeving!
Oud 18-03-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 14:54:
Dat hangt er maar net vanaf. Als dat zo'n asociaal klein scootergastje is dat een grote bek geeft en maar blijft doorzeiken over legitimatie kan ik me heel goed voorstellen dat ze daar geen zin in hebben, hence hun uitspraak: onze uniformen zijn voldoende legitimatie.
Je slaat hem gewoon op zn bek en je zegt dat ie van zn scooter is gevallen omdat hij zo hard reed, en dan show jeje legitimatie
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:05
Verwijderd
Gewoon die scooter meteen in de crusher gooien
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:06
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 15:05:
Je slaat hem gewoon op zn bek en je zegt dat ie van zn scooter is gevallen omdat hij zo hard reed, en dan show jeje legitimatie
Dat lijkt me niet wenselijk
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:25
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Ik vraag me af of dit juridisch ook correct is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 18-03-2004 @ 15:06:
Dat lijkt me niet wenselijk
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 14:46:
Precies.

Eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:23
jeas
jeas is offline
De jongen is in dit geval mijn broertje.

Kom uit een een familie waarin we nogal wat affiniteit hebben met het nederlands recht dus zullen wij ook altijd een agent op onze rechten wijzen.

De overtreding was inderdaad fout maar hij heeft danook zijn papieren overhandigd dus deze boete konden ze gewoon uitschrijven alleen verdere medewerking werd niet verleend todat er ook door de agenten zou worden gelegitimeerd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Niet zeiken.

Had 'ie maar beter moeten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
jeas schreef op 18-03-2004 @ 17:23:
Kom uit een een familie waarin we nogal wat affiniteit hebben met het nederlands recht (...).
Veel familieleden in de cel zeker?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:30
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Jouw broertje is in dit geval door de Hoge Forumraad unaniem tot asociale scootergast verklaard.

Case closed

nu nog een slotje

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:

Kom uit een een familie waarin we nogal wat affiniteit hebben met het nederlands recht dus zullen wij ook altijd een agent op onze rechten wijzen.

De overtreding was inderdaad fout maar hij heeft danook zijn papieren overhandigd dus deze boete konden ze gewoon uitschrijven alleen verdere medewerking werd niet verleend todat er ook door de agenten zou worden gelegitimeerd.
als je echt zo'n affiniteit met het nederlands recht hebt, dan ga je zeker 75 km/h over een busbaan rijden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 16:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 18-03-2004 @ 17:30:
Jouw broertje is in dit geval door de Hoge Forumraad unaniem tot asosociale scootergast verklaard.

Case closed

nu nog een slotje
Precies.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 18-03-2004 @ 17:36:
als je echt zo'n affiniteit met het nederlands recht hebt, dan ga je zeker 75 km/h over een busbaan rijden?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 18-03-2004 @ 17:36:
Hun affiniteit met het Nederlands recht blijkt uit het feit dat ze bekende bezoekers zijn bij de rechtbank en de PI.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:46
Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 17:44:
Undercover
Oud 18-03-2004, 16:48
Kubstudent
Kubstudent is offline
En ze hebben groot gelijk... zero tolerance tegen jongentjes op scooters... keihard aanpakken die gasten!!! (de scooterrijders dus he )
Oud 18-03-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Forum Enemy #1 schreef op 18-03-2004 @ 17:46:
Undercover
Grapjas, ga ergens anders iemand vervelen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:49
Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 17:48:
Grapjas, ga ergens anders iemand vervelen
Oud 18-03-2004, 16:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 18-03-2004 @ 17:48:
En ze hebben groot gelijk... zero tolerance tegen jongentjes op scooters... keihard aanpakken die gasten!!! (de scooterrijders dus he )
Precies.

In een strafkamp horen ze, die kleine ettertjes.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:

Zozo. En mijn pa is hoogleraar, maar ik ga niet de smartass uithangen als ik net op een scooter 75 heb gereden en op die manier mezelf en het verkeer in gevaar heb gebracht. Doe niet zo irritant, man.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:03
AGH
AGH is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 17:52:
Zozo. En mijn pa is hoogleraar, maar ik ga niet de smartass uithangen als ik net op een scooter 75 heb gereden en op die manier mezelf en het verkeer in gevaar heb gebracht. Doe niet zo irritant, man.
Heb jij een scooter?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:08
jeas
jeas is offline
Gaat niet over het feit dat hij een verkeers overtreding heeft begaan in dit geval een overtreding van de wet maar deze topic gaat over het handelen van de politie mensen.

Is dit rechtvaardig of niet???

Mag een agent:

* Weigeren zich te legitimeren
* Verhinderen dat jij zelf naar het politie bureau gaat om aangifte te doen.
* Dreigen met het gebruik van een vuurwapen in deze situatie.
* Een medische diagnose stellen wanneer hij hier niet toe bevoegd nog bekwaam is?
* Fysiek geweld gebruiken terwijl hij de legitimatie al in handen heeft en de boete dus gewoon kan uitschrijven.

?

Is dus het grootste gelul over het feit dat er familieleden van mij in de bak zouden zitten en het gelul over wel of niet te hard mogen rijden is ook niet gepast want daar gaat het niet over.

te hard rijden was niet goed en ook toegegeven en door het afgeven van legitimatie + bromfietscertificaat ook volledig meegewerkt aan het bekeuren hiervoor alleen niet aan VERDERE medewerking.

Kennis van nederlandse recht verworven binnen defensie en de werkzaamheden van enkele familieleden bij een advocaten kantoor.

Tevens een aantal mensen die rechten studeren of gestudeert hebben in de familie.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Het is wel irritant ja, maar ik vind dat ze hem wel legitimaite moeten tonen.
Oud 18-03-2004, 17:15
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 18-03-2004 @ 18:13:
Het is wel irritant ja, maar ik vind dat ze hem wel legitimaite moeten tonen.
Dat zou ik ook zeggen als ik zo'n broertje had

Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:16
juno
juno is offline
Nare, dit had ik van jou niet verwacht...je kunt met zo'n instelling inderdaad maar beter geen strafpleiter worden...

Het maakt niet uit wat de verdachte heeft gedaan, zeker zodra dwangmiddelen toegepast gaan worden, dienen de hoeders van de wet zich ook aan de regels te houden.

Ik weet dat zulks niet meer bon ton is sinds de nieuwe no nonsense mentaliteit en het zero tolerance beleid, maar ik vind het een grof schandaal.

Wie de regels wil handhaven dient zich er zelf ook aan te houden. Het ventje was misschien een kutscooterettertje, maar hij stond in zijn recht. Een agent die zijn ID op het bureau heeft laten liggen is gewoon stom, laks, nalatig. Ze lopen met een geladen vuurwapen op zak, (in de holster notabene) dan wil ik verdomme een legitimatie. Ik mag ook niet zonder verlof mijn wapen bij me hebben. In een koffertje, ongeladen, en alleen op de kortste weg van en naar de schietbaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:22
professor2
professor2 is offline
Citaat:
juno schreef op 18-03-2004 @ 18:16:
Nare, dit had ik van jou niet verwacht...je kunt met zo'n instelling inderdaad maar beter geen strafpleiter worden...

Het maakt niet uit wat de verdachte heeft gedaan, zeker zodra dwangmiddelen toegepast gaan worden, dienen de hoeders van de wet zich ook aan de regels te houden.

Ik weet dat zulks niet meer bon ton is sinds de nieuwe no nonsense mentaliteit en het zero tolerance beleid, maar ik vind het een grof schandaal.

Wie de regels wil handhaven dient zich er zelf ook aan te houden. Het ventje was misschien een kutscooterettertje, maar hij stond in zijn recht. Een agent die zijn ID op het bureau heeft laten liggen is gewoon stom, laks, nalatig. Ze lopen met een geladen vuurwapen op zak, (in de holster notabene) dan wil ik verdomme een legitimatie. Ik mag ook niet zonder verlof mijn wapen bij me hebben. In een koffertje, ongeladen, en alleen op de kortste weg van en naar de schietbaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:27
Martian
Martian is offline
Ik heb niet zoveel respect meer voor de politie sinds de vorige keer dat ik een boete kreeg (met 2 meisjes en 2 jongens door rood rijden op een lege weg om 2 uur 's nachts, de jongens krijgen een boete en de dames niet), dus lang leve het scooterettertje

Ik zou mooi weigeren die laatste boete te betalen, kom nou...

Maar eerst wil ik het verhaal van de agentjes nog wel even horen
Oud 18-03-2004, 17:31
juno
juno is offline
Citaat:
professor2 schreef op 18-03-2004 @ 18:22:
En dan schiet ik ook nog stukken beter. weet je wie de meeste schietincidenten op de baan veroorzaken? Niet de burgerschutters, maar de agenten. Omdat ze te weinig trainen. Zij zijn degenen die in hun poten schieten, niet wij. Wij trainen bijna dagelijks.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:34
jeas
jeas is offline
Verhaal van de agenten:

* Hadden legitimatie vergeten 2e agent wilde dit later pas laten zien want hij was bezig.
* Het feit wat wij een uniform dragen is voldoende legitimatie
* Wij zijn nu eenmaal de baas op straat.
* Wij dachten dat de jongen ons zat te neppen met nekklachten dus hebben niet gebeld.

Verwoord in mijn eigen woorden maar n.a.v. de brief van de hoofd commesaris welke overginds excuses heeft gemaakt.

Dit komt nog voor de rechter want er wordt een schadevergoeding geeist voor het feit dat de jongen (het scooterettertje of mijn broertje) onregtmatig is meegenomen naar het politie bureau en hem hier medische hulp geweigerd is.

Ik hou jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:49
Dannemann
Dannemann is offline
Het mag natuurlijk wel duidelijk zijn dat die agenten zich absoluut onbehoorlijk hebben gedragen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-03-2004 @ 18:16:
Ik ben inderdaad niet van plan om me bezig te houden met het schuim der samenleving Ik kan mijn juridische kennis wel beter aanwenden dan het verdedigen van ettertjes.

Je hoeft mij niet uit te leggen dat hij in zijn recht stond, maar het kost maar weinig inlevingsvermogen om te zien dat er wel meer is dan het domweg hameren op regels. Iemand die 75 rijdt op een busbaan en een politieauto rechts inhaalt is gewoon een etter, punt.

Ik snap best dat die agenten heel erg geïrriteerd raken als zo'n bijdehante snotaap begint te wauwelen over legitimatie, vervolgens zegt een alarmlijn te bellen en er dan ook nog eens vandoor wil gaan. Dat is gewoon asociaal gedrag, net als zijn rijgedrag al asociaal was.

Ik wil het gedrag van die agenten niet goedpraten, maar het is wel zeer goed te begrijpen.

Ik zie overigens totaal niet in wat het uitmaakt of familieleden van topicstarter al dan niet rechten gestudeerd hebben of op een advocatenkantoor hebben gewerkt. Beetje loze opmerking die riekt naar bluffen, als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:53
juno
juno is offline
Agenten op straat zijn ook niet de slimsten. Daar zijn ze op geselecteerd. Soms is dat een nadeel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-03-2004 @ 18:53:
Agenten op straat zijn ook niet de slimsten. Daar zijn ze op geselecteerd. Soms is dat een nadeel.
Daar worden ze op geselecteerd? Net als juryleden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:58
Verwijderd
Ze hadden wel hun legitimatie moeten tonen dat is waar.
Maar daarnaast is het idd zo'n vervelend scooter-ettertje. Als je 75 km/h, rijdend op de busbaan, auto's rechts in gaat lopen halen ben je zowiezo al lomp (of zien we dat door de vingers).
Sommige jongeren hebben geen respect meer voor autoriteit. Beete quasi-bijdehand gaan lopen doen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Gewoon een voorbeeld van een kutventje met een grote bek dat eindelijk eens een keer op de goede manier wordt aangepakt, zo krijgen agenten iets meer respect wat ze verdienen.

Maar hij moet wel zijn legitimatie bij hebben maar naar mijn mening niet naar een flapdrol zoals hem te laten zien.
Oud 18-03-2004, 18:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 18-03-2004 @ 18:59:
Gewoon een voorbeeld van een kutventje met een grote bek dat eindelijk eens een keer op de goede manier wordt aangepakt, zo krijgen agenten iets meer respect wat ze verdienen.

Maar hij moet wel zijn legitimatie bij hebben maar naar mijn mening niet naar een flapdrol zoals hem te laten zien.
Mijn respect voor de politie zou door zoiets drastisch afnemen.
Reageren

Regels voor berichten