Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 13:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ok in dit topic gaan we NIET discussieren of ze bestaan of niet. We nemen het aan. Stel dat geesten bestaan. Waarom kunnen geesten van die rare dingen doen, terwijl een mens ook een geest heeft. Dan is het dus gewoon geest versus geest.

Kun je een geest vangen of vernietigen? Is een geest energie of wat?
Advertentie
Oud 09-10-2003, 17:08
Frondish
Frondish is offline
een geest bestuurd jou lichaam... als een geest dat doet betekend dat ook dat hij alleen de krachten kan gebruiken die het lichaam kan uitten.

Als een geest uit het lichaam is, weten wij niet wat hij kan
Oud 09-10-2003, 17:15
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
die geest is dan denk ik dood. want idd, wij hebben een geest. maar die zit toch in ons? als die naar buiten zou gaan zouden wij dood zijn, ofzo lijkt me. en anders zou die andere geest dus ook in een lichaam moeten zitten.

een geest is een bron van energie. waarschijnlijk. ofzo.
Oud 09-10-2003, 18:11
plofke
plofke is offline
Ik denk ook dat de geest in je lichaam beperkingen heeft tot wat het lichaam kan, en wij weten nu zo ongeveer wel wat het lichaam kan en wat het kan hebben en wat niet.

Maar als de geest nu uit het lichaam treed waarschijnlijk door de dood dan weten we niet wat de geest allemaal kan en ik denk dat de geest dat zelf ook niet weet ik denk dat hij dan weer helemaal opnieuw moet beginnen met leren de dingen te doen en te uiten zonder het lichaam.

Sommige zijn daar beter in dan andere en sommige gaan er ook verder in.

We zullen het helaas nooit weten wat het allemaal precies in houdt tot je er zelf 1 bent....

en ik w8 daar liever nog even meej ...
Oud 09-10-2003, 18:42
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-10-2003 @ 13:54:
Ok in dit topic gaan we NIET discussieren of ze bestaan of niet. We nemen het aan. Stel dat geesten bestaan. Waarom kunnen geesten van die rare dingen doen, terwijl een mens ook een geest heeft. Dan is het dus gewoon geest versus geest.

Ja mensen kunnen ook van die rare dingen doen he.
Oud 10-10-2003, 15:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

Kijk, dit zijn de interessantere topics. Vernieuwend, origineel, goed en duidelijk geformuleerd wat de bedoeling wel en vooral niet is... Hier hou ik van.

Hoe ik het zie:

Ten eerste wil ik je formulering ietsje omdraaien en beginnen met waar een geest nou eigenlijk uit bestaat... Een geest is idd de geest van een overleden lichaam die (nog) niet de mogelijkheid heeft kunnen vinden, dan wel niet expres, om volledig opgenomen te worden door de energie van het universum. Onze geest is in mijn ogen niet meer dan energie, die geest van het overleden lichaam is dus ook gewoon energie.

Alleen het verschil tussen die 2 is dan de geest uit het overleden lichaam ook 1 kan worden met de energie om zich heen. In mijn ogen is alle materie om ons heen ook opgebouwd uit kleine brokjes energie. Net als de non-materie. Onze geest heeft door ons lichaam beperkingen gekregen doordat wij een factor hebben in ons lichaam wat het vermogen nauwelijks aan onze geest kan bieden om 1 te worden met de energie om ons heen. De hersenen en insluiting in ons lichaam.

Sommige mensen hebben een geest die dermate goed ontwikkeld is dat hij ons lichaam en onze hersenen om de tuin kan leiden zeg maar, die mensen hebben vermogen tot bv telekinese, uittreding etc. En zelfs dan is die geest nog altijd verbonden met het lichaam. Zolang als het lichaam nog leeft, kunnen deze 2 niet zonder elkaar.

Uit deze informatie kan je al een heleboel dingen afleiden. Bv de vraag waarom kunnen geesten meer dan onze geest? Antwoord is dan aardig simpel. Geesten missen de insluitende factor (het lichaam en de hersenen) waardoor zij 1 kunnen worden met energie om ons heen en dus vrij vermogen hebben voor een soort van telekinese. Zij kunnen dus zonder materie te zijn alsnog voorwerpen bewegen omdat zij 1 kunnen worden met de energie van de materie.

Dit houdt dus ook in dat zij 1 kunnen worden met onze energie. Wij kunnen dus ook dan wel niet tijdelijk overgenomen worden door een geest aangezien die dan bewust met welke reden dan ook 1 is geworden met onze energie en daardoor onze eigen geest in een hoekje drukt. Onze eigen geest is door die insluitende factor veel zwakker dan de geest die dus meer kan omdat deze meer vrijheden heeft om te ontdekken, expirimenteren met zijn eigen vermogens. De geest kan naar eigen keuze dus ook een bepaalde materische vorm aannemen door zijn enerige te vormen en zichtbaar te maken voor het menselijk oog.

Vooral de kwaadaardige geesten zijn dus flink gevaarlijk als ze hun nieuwe speeltjes goed weten te gebruiken, dat lijkt me dan duidelijk.

Voor zover ik weet is er nog geen manier gevonden om een geest te "vangen" oid. Je kan em in een glazen potje stoppen, maar de geest wordt even 1 met het potje en poef, hij is er weer uit. De enige manier om een geest bij jou vandaan te houden als hij het op jou gemunt heeft is om een energie veld te creeeren die sterker is als de geest zelf. Op die manier zou je em in theorie ook kunnen vangen... Maar aangezien de meeste mensen de geest niet zien, is het ook moeilijk om een energie veld om de geest heen te plaatsen aangezien deze ook voortdurend in beweging is. Dus in praktijk is het nauwelijks tot niet mogelijk, zelf s niet als je em kan zien, aangezien de geest in beweging blijft en jij dus niet snel genoeg een veld kan creeeren die de geest insluit. Het enige wat je dus kan doen om em bij jou vandaan te houden is om het veld om jezelf heen te leggen. Daar zijn verschillende middelen voor maar daar gaat het niet over.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe het allemaal werkt in mijn ogen. Zo niet, vraag maar een eind weg, dan porbeer ik mij nader toe te lichten.

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 15:03.
Oud 10-10-2003, 18:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
ah dit is een zeer interessante ontwikkeling. Allereerst wil ik zeggen dat alles om ons heen energie is. Wat jij ook al zei, maar ik wil benadrukken dat dit een feit is (E=mc^2).

Als een geest energie is, en mensen (en geesten) kunnen energie manipuleren, dan is het in theorie ook mogelijk een geest te maken? Zo ja, wat is de praktijk dan?

Wij zijn, zeg jij, ingeperkt door ons lichaam. Dan kom ik met een bewering "Iemand die goed zijn lichaam kan beheersen kan dan 'alle geesten' aan die er zijn. Immers, hij (de geest van de persoon) heeft ook nog eens een mooi fortje waar hij in zit."

En nog een bewering "de geest van een mens, kan het lichaam als extra energiebron gebruiken en daarom juist sterker zijn dan geesten die niet meer bij een lichaam horen".

De geest vna de mens is volgen smij sterk genoeg om te kunnen bepalen waar een geest zit of niet, ook al zien we die niet. Kijk eens heoveel we te weten kunnen komen met Remote viewing e.d. Zo kun je ook een geest als target uitkiezen en daar een energieveld omheen maken, zonder dat je daadwerkelijk aanwijst waar de geest precies zit. Waar, niet waar, kern van waarheid?

iedefreen mag hier natuurlijk nog reageren he, de vragen zijn niet alleen voor angellena
Oud 10-10-2003, 20:14
legatus
legatus is offline
Citaat:

We hoeven het niet te stellen. Geesten bestaan. Maar waarom stel je dat ze rare dingen doen? Ze doen niets raars. Ze kijken alleen toe.
Oud 10-10-2003, 21:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
legatus schreef op 10-10-2003 @ 20:14:
We hoeven het niet te stellen. Geesten bestaan.
Daar gingen we het dus NIET over hebben ja....daar open je maar een eigen topic over...

Citaat:
Maar waarom stel je dat ze rare dingen doen? Ze doen niets raars. Ze kijken alleen toe.
Ervaringen van medeforummers vertellen wel eens anders....
Oud 11-10-2003, 02:10
Shade
Shade is offline
zolang er nog niks over geesten bekend is en ook niet bewezen is dat ze er zijn kunnen we dat gewoon niet weten....

Maar je kan natuurlijk wel een heleboel verzinnen
Ik denk dat ALS geesten bestaan ze puur uit energie bestaan. Verder heb ik geen idee....ik denk dat geesten op een manier in elkaar zouden zitten als geen enkel menselijk brein zich kan voorstellen.
Oud 11-10-2003, 15:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Daar gingen we het dus NIET over hebben ja....daar open je maar een eigen topic over...
Sarcasme.

Citaat:
Ervaringen van medeforummers vertellen wel eens anders....
Als je er van uitgaat dat het geesten zijn.

Daarnaast moeten we serieus gaan kijken naar ectoplasma als we over geesten gaan discussïeren. Tenslotte heeft een geest ook twee fasen: een onzichtbare en een zichtbare in een manifestatie. Waarbij je ook coldspots zou voelen. In die fase neemt de geest energie op waardoor hij zich kan tonen, manifesteren. Hieruit kan ik opmaken dat geesten in onzichtbare vorm geen energie zijn.
Oud 11-10-2003, 15:21
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Hersenactiviteit is ook een vorm van energie toch? Is die energie overdraagbaar met als gevolg "waanbeelden" en dergelijke?
Oud 11-10-2003, 23:43
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-10-2003 @ 02:58:
ah dit is een zeer interessante ontwikkeling. Allereerst wil ik zeggen dat alles om ons heen energie is. Wat jij ook al zei, maar ik wil benadrukken dat dit een feit is (E=mc^2).

Als een geest energie is, en mensen (en geesten) kunnen energie manipuleren, dan is het in theorie ook mogelijk een geest te maken? Zo ja, wat is de praktijk dan?

Wij zijn, zeg jij, ingeperkt door ons lichaam. Dan kom ik met een bewering "Iemand die goed zijn lichaam kan beheersen kan dan 'alle geesten' aan die er zijn. Immers, hij (de geest van de persoon) heeft ook nog eens een mooi fortje waar hij in zit."

En nog een bewering "de geest van een mens, kan het lichaam als extra energiebron gebruiken en daarom juist sterker zijn dan geesten die niet meer bij een lichaam horen".

De geest vna de mens is volgen smij sterk genoeg om te kunnen bepalen waar een geest zit of niet, ook al zien we die niet. Kijk eens heoveel we te weten kunnen komen met Remote viewing e.d. Zo kun je ook een geest als target uitkiezen en daar een energieveld omheen maken, zonder dat je daadwerkelijk aanwijst waar de geest precies zit. Waar, niet waar, kern van waarheid?

iedefreen mag hier natuurlijk nog reageren he, de vragen zijn niet alleen voor angellena
Ken je mij uitleggen wat dit betekent: E=mc^2

ik vind dit erg intersant topic
Oud 12-10-2003, 00:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SynoP schreef op 11-10-2003 @ 23:43:
Ken je mij uitleggen wat dit betekent: E=mc^2

ik vind dit erg intersant topic
Einsteins theorie.

E = energie
m = massa
C = een constante (nu te laat om op te zoeken, kun je misschien zelf doen).

De formule zegt dus eigenlijk dat alles wat massa heeft, energie is. (dit is te verkrijgen door speciale snelheden, richting lichtsnelheid te gaan etc). Misschien dat een goede natuurkundige, kan zeggen of dit klopt, ik weet het namelijk vrij zeker, maar wee tniet 100% zeker of je het zo mag stellen.
Oud 12-10-2003, 22:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-10-2003 @ 18:28:

Ik denk niet dat dat mogelijk is... Hoe alles precies in elkaar steekt weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je energie op dergelijke wijze kan manipuleren dat er een niet meer levend wezen uit kan ontstaan die dezelfde vermogens heeft als de menselijke geest dan wel niet uit een gestorven lichaam.
Citaat:

Nee. Onze geest heeft een beperkende factor wat dus het lichaam is, dat klopt. Maar het heeft niets met lichaamsbeheersing te maken of je geest sterker is en of je alles aankan of niet. Of ik begrijp je verkeerd, kan ook natuurlijik
Citaat:

Nogmaals nee. Als onze geest een inspanning moet verrrichten, heeft het sowieso lichaamsenergie nodig omdat hij zich tijdelijk los zal moeten maken van het lichaam. Maar meer dan een bepaald deel kan onze geest niet verbruiken van ons lichaamsenergie. Dan heb je namelijk het punt: ze kunnen nog altijd niet zonder elkaar. Overmatig energie drainen van het lichaam, betekent vanaf het 'draaipunt' zeg maar (daar waar de grens van te gebruiken lichaamsenergie overschreden wordt), ook het sterven van de geest.
Citaat:

Je kan wel targetten ofzow, maar ik denk alsnog niet dat het mogelijk is een sterk en vast energie veld te creeeren rond een energie formulatie die constant beweegt. Je hoeft je niet te zien om te weten waar ze zijn, je kan ze ook voelen. Maar zolang als de geest in beweging blijft lijkt het me praktisch onmogelijk om een vast energieveld eromheen te leggen...
Oud 13-10-2003, 08:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-10-2003 @ 22:25:
Ik denk niet dat dat mogelijk is... Hoe alles precies in elkaar steekt weet ik ook niet, maar ik denk niet dat je energie op dergelijke wijze kan manipuleren dat er een niet meer levend wezen uit kan ontstaan die dezelfde vermogens heeft als de menselijke geest dan wel niet uit een gestorven lichaam.
Hmm je kan van een geest toch niet zeggen dat die leeft? Ik ben de kenmerken die aangeven of iets leeft, van biologie, kwijt (ook in de bol ) ,maar ik meen dat een geest er niet aan voldoet. Dus mijn vraag was of je die energie kan maken, en jouw antwoord was dat je die energie niet de mogelijkehden/functies, die een geest heeft, niet kan geven... Hmm blijft een beetje vaag gebied

Citaat:
Nee. Onze geest heeft een beperkende factor wat dus het lichaam is, dat klopt. Maar het heeft niets met lichaamsbeheersing te maken of je geest sterker is en of je alles aankan of niet. Of ik begrijp je verkeerd, kan ook natuurlijik
Ik doelde nu eigenlijk op "bescherming tegen geesten" *dat ze je lichaam niet kunnen overnemen. Dus mijn uitleg was misschien niet helemaal duidelijk door die ontbreking. Snap je nu wat ik bedoelde?

Citaat:
Nogmaals nee. Als onze geest een inspanning moet verrrichten, heeft het sowieso lichaamsenergie nodig omdat hij zich tijdelijk los zal moeten maken van het lichaam. Maar meer dan een bepaald deel kan onze geest niet verbruiken van ons lichaamsenergie. Dan heb je namelijk het punt: ze kunnen nog altijd niet zonder elkaar. Overmatig energie drainen van het lichaam, betekent vanaf het 'draaipunt' zeg maar (daar waar de grens van te gebruiken lichaamsenergie overschreden wordt), ook het sterven van de geest.
MAar tot dat draaipunt kun je dus wel extra energie gebruiken?

Citaat:
Je kan wel targetten ofzow, maar ik denk alsnog niet dat het mogelijk is een sterk en vast energie veld te creeeren rond een energie formulatie die constant beweegt. Je hoeft je niet te zien om te weten waar ze zijn, je kan ze ook voelen. Maar zolang als de geest in beweging blijft lijkt het me praktisch onmogelijk om een vast energieveld eromheen te leggen...
nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens je kunt een energieveld ook om iets planten, dat in beweging is. Dat het beweegt is niet echt een beperking, het energieveld (mits goed aangebracht) beweegt gewoon mee.
Oud 14-10-2003, 00:04
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-10-2003 @ 08:41:
Hmm je kan van een geest toch niet zeggen dat die leeft? Ik ben de kenmerken die aangeven of iets leeft, van biologie, kwijt (ook in de bol ) ,maar ik meen dat een geest er niet aan voldoet. Dus mijn vraag was of je die energie kan maken, en jouw antwoord was dat je die energie niet de mogelijkehden/functies, die een geest heeft, niet kan geven... Hmm blijft een beetje vaag gebied

Een geest kan je ook niet definieren als een levend iets, het is geen organisme... Het is pure energie die is vrijgekomen uit een lichaam wat gestorven is. Maar dat betekent nog niet dat je enrgie zo kan vormen/muteren dat het ook daadwerkelijk dat soort energie wordt. Misschien over een aantal 10tallen jaren wel, maar nu iig nog niet. Weet ook niet ov het ooit mogelijk zal zijn.

Citaat:

Ik doelde nu eigenlijk op "bescherming tegen geesten" *dat ze je lichaam niet kunnen overnemen. Dus mijn uitleg was misschien niet helemaal duidelijk door die ontbreking. Snap je nu wat ik bedoelde?

Ja, nou snap ik je ja. Maar alsnog, de menselijke geest is dus beperkt tot het lichaam en korte periodes afhankelijk van het lichaam. Een geest heeft die beperking niet, dus die kan gaan en staan waar hij wil, is dus onafhankelijk. Het lichaam van een ander persoon, is voor de geest geen beperkende factor, dus blijft de menselijke geest alsnog zwakker... Weet niet hoe ik het zo 1,2,3 duidelijk uit kan leggen eigenlijk...

Citaat:

MAar tot dat draaipunt kun je dus wel extra energie gebruiken?

Ja, en dat gebeurt ook vaker dan je denkt.

Citaat:

nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens je kunt een energieveld ook om iets planten, dat in beweging is. Dat het beweegt is niet echt een beperking, het energieveld (mits goed aangebracht) beweegt gewoon mee.
Als het eenmaal aangebracht is beweegt het idd mee. Maar het lijkt me heel pittig (zacht uitgedrukt) om een sterk genoeg energie veld om een bewegend iets te plaatsen zodat het ook meteen genoeg vermogen heeft om het tegen te houden. Daar zal je dan superieure apparatuur voor nodig hebben, en dan nog maar in 1 keer goed mikken en zien dat terwijl jij mikt, de geest zich niet net verplaatst... Met de normale menselijke energie waar wij over beschikken is het niet mogelijk. Het is zoals ik had uitgelegd alleen voor ons mogelijk om zo'n veld om onszelf heen te plaatsen om te voorkomen dat de geest te dicht bij ons in de buurt komt.
Oud 14-10-2003, 15:50
Upke
Upke is offline
Een geest die gevangen zit tussen twee dimensies. Hier het stoffelijke wereldje waar wij nu in leven, en het onstoffelijke wereldje, het hiernamaals waar je geest heen gaat. Alleen zitten er sommige geesten vast tussen deze twee werelden. In het begin kan zo'n geest nog helemaal niets met zijn energie, maar hoe langer hij in deze wereld blijft, hoe meer hij kan oefenen met zijn energie. Dus bij sommige is het zo sterk geworden dat ze soms zichtbaar worden, bij andere weer dat ze hun energie kunnen gebruiken om voorwerpen te gaan gooien. Sommige leren weer van andere geesten hoe ze moeten "Enten."

Maar ja, misschien ook wel niet he.
Oud 14-10-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 09-10-2003 @ 17:15:
die geest is dan denk ik dood. want idd, wij hebben een geest. maar die zit toch in ons? als die naar buiten zou gaan zouden wij dood zijn, ofzo lijkt me. en anders zou die andere geest dus ook in een lichaam moeten zitten.

een geest is een bron van energie. waarschijnlijk. ofzo.
Nee hoor...sterker nog: onze geest gaat elke nacht je lichaam uit. Als wij dromen blijven wij niet in ons lichaam.

En wel eens gehoord van een OOBE? of Astrale Projectie?

In ieder geval denk ik dat een geest niet meer kan doen dan dat wij kunnen. Geef eens een voorbeeld? Wat kan een geest wat wij niet kunnen? Dingen laten bewegen is telekinese, omgeving koud maken is cryokinese etc.
Oud 14-10-2003, 19:47
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-10-2003 @ 00:18:
Einsteins theorie.

E = energie
m = massa
C = een constante (nu te laat om op te zoeken, kun je misschien zelf doen).

De formule zegt dus eigenlijk dat alles wat massa heeft, energie is. (dit is te verkrijgen door speciale snelheden, richting lichtsnelheid te gaan etc). Misschien dat een goede natuurkundige, kan zeggen of dit klopt, ik weet het namelijk vrij zeker, maar wee tniet 100% zeker of je het zo mag stellen.
c = 300.000 km/s ofzoiets.

Maar licht is ook energie en heeft geloof ik geen massa....toch?
Dus dan kan een geest ook energie zijn, zonder dat daar massa voor nodig is.

@AUC

Onze geest verlaat iedere nacht ons lichaam? Hoe bedoel je dat?
Oud 14-10-2003, 20:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 14-10-2003 @ 19:47:
c = 300.000 km/s ofzoiets.

Maar licht is ook energie en heeft geloof ik geen massa....toch?
Dus dan kan een geest ook energie zijn, zonder dat daar massa voor nodig is.
eh licht is een ZEER speciaal geval. We weten niet of het golven of deeltjes zijn. Althans dat heb ik geleerd bij kwantumfysica 6vwo...misshcien weten ze het intussen wel?
Oud 16-10-2003, 23:35
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:

ja inderdaad, tis geest versus geest... ik denk niet dat je een geest kunt vangen of vernietigen, maar ik denk wel dat je het kunt sturen... en ja het is energie...

(levende geesten kunnen ook dingen doen, maar het probleem is dat ze worden belemmerd door het lichaam en de maatschappij...)

Regels voor berichten