Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 12:28
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik werkte dus bij een catering bedrijf in kaatsheuvel. ik woon in tilburg. ik heb daar voor twee dagen zwart gewerkt. en ik moet nog 70 euro krijgen van hem. het is al een maand geleden. wat zouden jullie doen in dit geval.
Oud 27-09-2003, 12:29
very drunk driver
oja, het cateringbedrijf heet van poppel je moet er nooit gaan werken. ze naaien je wanneer je betaalt moet worden
Oud 27-09-2003, 12:31
Thomas
Thomas is offline
Jaa, het risico van zwart werken. Ik zou gewoon eventjes bellen, want waarschijnlijk zal er iets fout gegaan zijn bij de administratie van dat cateringsbedrijf.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:34
Gwinnie
Gwinnie is offline
idd. ff bellen en er niet gelijk van uit gaan dat ze dat expres doen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah ik zou toch gewoon proberen te bellen en blijven bellen en als ze t echt niet willen geven zou ik dreigen ze aan te geven.. (als t er dan toch niet meer naar uit ziet dat je je geld krijgt maakt dat toch niet uit) 70 euro vind ik toch echt wel te sonde!!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
1. Ga nooit zwart werken

2. Doe jee het topch laat je dfan na iedere dag direct betalen

3. Bel ze maar lekker plat tot ze betalen :-)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:50
very drunk driver
uhm was ik dat vergeten te vertellen ik bel hem elke dag (serieus elke dag rond 5 uur) en elke keer heeft hij weer een smoes waar mijn geld blijft
Oud 28-09-2003, 13:52
very drunk driver
tuurlijk wel zwart werken het heeft zoveel voordelen. ik heb bijvoorbeeld bij het bejaardentehuis wit gewerkt. daar zou ik 280 euro van krijgen. maar door een foutje bij de administratie krijg ik maar 170 euro en die andere 110 euro moet ik een jaar mee wachten tot het t-billet komt
Oud 28-09-2003, 22:56
ikbenschipper1
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 14:52:
tuurlijk wel zwart werken het heeft zoveel voordelen. ik heb bijvoorbeeld bij het bejaardentehuis wit gewerkt. daar zou ik 280 euro van krijgen. maar door een foutje bij de administratie krijg ik maar 170 euro en die andere 110 euro moet ik een jaar mee wachten tot het t-billet komt
wat een ramp zeg, als alle formulieren goed worden ingevuyld (heb jezelf ook een hand in ) dan betaal je geen belasting onder een bepaald bedrag per maand
En anders kan je het nog altidj terug vragen

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:57
ikbenschipper1
en jah als je zwartwerken beter vind dan moet je nu natuurlijk ook er niet over zeuren he
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:16
alibabwe
alibabwe is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 14:52:
zwart werken is voor lullo's je betaald dr geen belasting over. en tja hehe vind t wel lollig dat ze je niet betalen. Stiekem vind ik t zelfs goed dat ze je niet betalen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:49
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik hoop voor je dat je je geld nog krijgt, het is een risico natuurlijk en ik ben bang dat je behalve bellen en er eventueel naar toe gaan niets kan doen, net als ik... Dus nogmaals, succes!!

Enne.. denk de volgende keer toch nog maar even na voordat je zwart gaat werken, want nu krijg je in ieder geval nog minder dan wanneer je wel belasting betaalt!!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:48
very drunk driver
je kunt onmogelijk voor een paar dagen een contract tekenen. ik heb daar een paar dagen gewerkt en meer wilde ik niet en hij ook niet. dan is het onrendabel als ik daar een contract moet tekenen. dus doe ik dat ook niet.
Oud 29-09-2003, 15:28
ikbenschipper1
Het krijgen vsan een loonstrookje duid er vaak ook al pop dat je wit werkt hoor heb ook nooit iets getekend maar werk 100% zeker wit
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:28
stouver
stouver is offline
Dit gebeurt niet alleen bij zwart werken hoor,
ik zelf werkte bij een supermarkt en heb daar zo'n 3 maanden 5 tot 8 uur in de week gewerkt.
Omdat er iets fout was gegaan met mijn contract had ik de eerste 1,5 maand niet uitbetaalt gekregen, ik dacht: okee, kan gebeuren.
opnieuw contract getekend enz dus ik dacht: komt wel goed.
ik zou mijn geld de eerst volgende keer dat er weer uitbetaald zou worden krijgen. maar mooi niet, geen loonstrookje, geen geld, niets.

Ik heb inmiddels ontslag genomen maar nog steeds geen geld gehad, ik zou het vorige week krijgen, want bij mijn onstlag heb ik daar natuurlijk wel om gevraagd. maar ik heb het niet gehad.

Ik moet er dus nu zelf weer achteraan gaan en daarheen gaan bellen. Ik word er helemaal gek van want het is zo'n zooi daar!!
eerst contract niet goed, nu geen geld. vervolgens heb ik nu ook nog steeds geen kopie van mijn ontslag gekregen.

Natuurlijk heb ik de mogelijkheid om ze aan te geven, omdat alles volledig wit was en er niets is gebeurd dat niet mag.
Maar ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht en ht eerst zelf probeer op te lossen

(mijn ontslag was trouwens op 21 september, dus nu 1,5 week geleden)
Oud 29-09-2003, 20:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
stouver schreef op 29-09-2003 @ 21:28:
(mijn ontslag was trouwens op 21 september, dus nu 1,5 week geleden)
Reken er dan maar op dat het nog een week of 4-5 duurt, Het is niet abnormaal dat dat soort dingen 6 weken duren om door te voeren.

Overigens raad ik de topicstarter aan om te gaan dreigen met aangeven. Dreigen is vaak al genoeg. Betaalt hij dan toch niet, dan kun je hem aangeven, het is dan wel niet in je voordeel, maar je hebt in ieder geval je gelijk. Daarnaast is het zo dat je nooit loos moet gaan dreigen tegen dat soort mensen, want dan flikken ze het zo weer. Met de belastingdienst maak je dan de afspraak dat ze jouw naam niet gebruiken en een eventuele boete voor zwartwerken kwijtgescholden wordt. De boete krijg je sowieso niet, want je maakt eerst de afspraak en daarna pas beken je dat je hebt zwartgewerkt. Je naam wordt dan ook nergens gearchiveerd.
Oud 29-09-2003, 20:49
stouver
stouver is offline
Citaat:
Reken er dan maar op dat het nog een week of 4-5 duurt, Het is niet abnormaal dat dat soort dingen 6 weken duren om door te voeren.
Dat weet ik, maar ik had mijn geld afgelopen week moeten krijgen, want toen werd er weer uitbetaalt.
Een vriendin van mij werkt daar ook en die heeft vrijdag de 21e al haar salaris gekregen, ik zou het toen dus al moeten krijgen, want dat had er al moeten zijn voordat ik mijn ontslag genomen heb.
Ik krijg nog geld van 3 maanden geleden, dat had ik 2 weken terug moeten ontvangen.
van de laatste 4 weken klopt het dat ik nog niets heb ontvangen, dat komt als het goed is over 3 weken. Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in ( ik moet nu nog ong €115 krijgen, heb het uitgerekend)
Oud 30-09-2003, 07:07
Gimme more beer
Citaat:
stouver schreef op 29-09-2003 @ 21:49:
Dat weet ik, maar ik had mijn geld afgelopen week moeten krijgen, want toen werd er weer uitbetaalt.
Je kunt het gewoon eisen... En da's niet echt moeilijk.

Succes...
Oud 30-09-2003, 15:30
stouver
stouver is offline
dankje
Oud 01-10-2003, 10:38
Verwijderd
Hmm, altijd direct laten uitbetalen bij zwart werken, als je dat niet doet ben je dom bezig.

Maar, als je hem aangeeft, snij je dan niet in je eigen vlees? Jij hebt tenslotte zwart gewerkt, en je daardoor toch mede schuldig gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:14
Verwijderd
En dan? Zwart werken is geen strafbaar feit, je kunt alleen wel een vette naheffing verwachten, en de werkgever die geen premies afdraagt is wél strafbaar dus als je daar nog wilt blijven werken is het misschien wel handig om hem eventjes niet aan te geven maar eerst op een andere manier wat druk op de ketel te zetten. Knokploegje ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:44
Gimme more beer
Citaat:
Gauloises schreef op 01-10-2003 @ 11:38:
Hmm, altijd direct laten uitbetalen bij zwart werken, als je dat niet doet ben je dom bezig.

Maar, als je hem aangeeft, snij je dan niet in je eigen vlees? Jij hebt tenslotte zwart gewerkt, en je daardoor toch mede schuldig gemaakt.
Niet als je het via de belastingdienst doet. Je moet alleen dus niet komen binnen lopen van... "HEE jongens van de belastingdienst, ik heb zwart gewerkt en krijg m'n geld maar niet" en eerst dus op hun gooien...

EDIT: Net doen alsof je spijt hebt kan ook werken, iets is beter dan niets...
Oud 06-10-2003, 13:52
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Dreig naar de rechtbank, sector kantonzaken te gaan. Je hebt dan kans dat men angstig word. Geef ze dan nog iets van 2 weken om het over te maken. Bel ze dan nog een keer met de mededeling dat je ze aanklaagt.
En doe dat ook.
Oud 06-10-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 06-10-2003 @ 14:52:
Dreig naar de rechtbank, sector kantonzaken te gaan. Je hebt dan kans dat men angstig word. Geef ze dan nog iets van 2 weken om het over te maken. Bel ze dan nog een keer met de mededeling dat je ze aanklaagt.
En doe dat ook.
Gebruik dan alleen niet het woord aanklagen, want dan word je hard uitgelachen.

Dat doe ik bij deze dan ook. Ik wil het woord 'aanklagen' hier niet nog eens horen. Anders word ik heel erg depressief.

Een civiele procedure begint met een verzoekschrift of met een dagvaarding. Je klaagt iemand NIET aan!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 07:33
checko
checko is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2003 @ 15:35:

Dat doe ik bij deze dan ook. Ik wil het woord 'aanklagen' hier niet nog eens horen. Anders word ik heel erg depressief.

Een civiele procedure begint met een verzoekschrift of met een dagvaarding. Je klaagt iemand NIET aan!
weer wat geleerd.....
Alleen hoe kan je iemand dagvaarden voor achterstallig loon als je zelf er mee hebt ingestemd om zwart te gaan werken...Je hebt dan geen poot om op te staan lijkt mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 12:58
stouver
stouver is offline
nog even een reactie van mij:

ik heb nog steeds mijn geld niet gekregen en heb besloten te bellen, wat blijkt: er is van alles fout gegaan met het aanmelden van mij als werknemer/mijn ontslag/mijn salaris enz

Nadat ik heb gebeld zijn ze er achteraan gegaan en ik krijg nu als het goed is maandag over een week (dus de 23e?? zoiets) mijn geld

hopen dat het goed door is gekomen en dat ik het ook ECHT krijg
Oud 10-10-2003, 20:38
mirnie
mirnie is offline
idd en anders er gewoon heengaan!!! Werkt altijd beter dan bellen. Ik heb het zelf ook meegemaakt. En dan aldoor afgepoeierd worden als ik belde tot ik er op een duur zo zat van was om er heen te gaan en flink op mn strepen te gaan staan. In je gezicht poeieren ze je minder makkelijk af. Ze kunnen zo bv niet zeggen dat de persoon die erover gaat er niet is. Scheelt je enorm veel tijd en geld dus.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:03
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2003 @ 15:35:

solly
Reageren

Regels voor berichten