Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hey, ik heb ook last van faalangst, en je ouders helpen absoluut niet met dingen als je presteert on je niveau. maja, www.faalangst.nl is misschien een goeie. en verder heb ik al 2 faalangst trainingen gehad maar hielpen dus helemaal niet. maar je zou het kunnen proberen. veel succes
|
![]() |
|
Vertel je ouders iig waardoor je lage cijfers haalt ed,
het is niet zo dat het door luiheid oid komt volgens mij, misschien kunnen ze er dan meer begrip voor opbrengen? (en je evt steunen oid, ipv je een beetje op te fokken?) En praat er idd met je mentor over, het is nog vroeg in het jaar, dus kan er nog een hoop veranderen, maar niet als je steeds kritiek ed krijgt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ik maar gewoon morgen of in ieder geval deze week naar mijn mentor ga, (ik moet nog even kiezen welke van de twee..) zeg dat het gewoon niet goed gaat, dat ik al langs de vertrouwenspersoon ben geweest en dat dat geen flikker heeft geholpen, ik mezelf slecht kan concentreren en continu dingen zie , voel, hoor en daardoor slechte cijfers haal. Daarmee zal ik dan ook wel ff zeggen dat ik van thuis voor alles minimaal een 7 moet staan...( Ik zei vrijdag tegen mijn mentrix dat ik had bedacht aan het einde van het jaar voor alles minimaal een 6 te staan en dit vond zij al een heel hoog doel!) Ik durf op dit moment niet eens dingen aan een klasgenoot te vragen ![]() ![]() Eva |
![]() |
|
![]() |
ik volg bij mij op school een faalangst/sociale vaardigheden cursus, maar dat is meer omdat ik volgens de leerlingbegeleidster meer over mijn gevoelens moet praten en ik ben er nu 2 keer heen geweest en het is wel leuk hoor, en zeker goed want nu weet ik dat ik niet de enige ben die met problemen rond loopt en ik voel me ook al een stuk minder alleen!! Faalangst is iets wat ik absoluut niet heb maar ik kan wel heel goed voorstellen hoe het is omdat te hebben want bij mij in de groep zitten meiden die dat wel hebben en met die cursus leren we meer ons zelf te zijn. Zo'n cursus is zeker een aanrader hoor! Veel Sucses! A Big Hug!
![]()
||
Citaat:
het niet durven spreken in de klas, is wel degelijk een vorm van faalangst. een andere vorm van faalangst is, vlak voor een toets heel erg zenuwachtig worden. je krijgt dan een soort van blackout, en dat had ik vaak. maar wat eva beschrijft had ik ook... ik durfde niks te zeggen, omdat ik bang was om uitgelachen te worden. De angst die ik had, en eva waarschijnlijk ook, zijn niet gezond, en zorgen dat je onderpresteerd. ik wil je hiermee niet aanvallen, maar je kan niet gewoon zeggen van 'faalangst is zus en zo en dat is het niet'. Het is een heel ruim begrip. @ eva een paar tips kunnen zijn om te denken dat iedereen wel eens een fout maakt. dat je fouten mag maken, maar dat je van je fouten moet leren. en dat je niet meer kan doen dan je best. als je merkt dat je zenuwachtig word. probeer dan rustig in en uit te ademen. zorg evt. voor iets om in te knijpen voordat je begint, en drink eerst even wat. raak niet bij de eerste vraag die je niet weet in paniek, maar ga door naar de tweede. Als je gelijk denkt van 'owww deze vraag weet ik al niet, dan weet ik niks!!' dan is dat ook vaak zo. Dat moet je dus absoluut niet gaan doen. liefs, wendy
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je ouders reageren ook verkeerd. Ze moeten niet te veel van je verwachten,en al helemaal niet gaan dreigen met geen computer enzo. Als ik jouw was zou ik maar naar de mentor gaan en dit allemaal aan hem voorleggen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn situatie uitgelegd enzo en een topic wat over mij op psych staat laten lezen.. ik moet nu eerst mezelf op orde krijgen.. de rest komt later wel.. Ik ga volgend jaar dus over naar het vwo zegt ze ![]() en met mijn cijfers gaat het goed.. ik haal nu 7ens op havo en 6en op vwo dus ik voel me wel weer fijn ![]() |
![]() |
|
Heej, Ik heb ook zoiets meegemaakt, het ging er dan wel niet om dat ik lage cijfers haalde : ik had heel veel moeite met lezen.. het is 1x misgegaan... daarnan ooit meer goedgekomen.. niemand wist het... tot ik het tegen een vriendin gezegt heb.. daarna nog een paar maand mee rondgelopen.. Tot we op spreekuur moesten bij onze mentor.. Daarna tegne alle leraren verteld enzo.. Mijn nederlandse lerares deed er heel stom over.. gemeen vooral.. me er zelfs bang voor maken... ik ben naar een leraar gegaan die bij faalangst hielp.. In het begin had ik er bij hem ook moeite mee... Daarna niet meer.. Maar het hielp me niet van mijn angst in de klas afkomen.. iedere x maar weer bang dat ik moest lezen... Het hoopte zich op en ik had iedere dag.. 7 lesuren.. stekende buikpijn.... Die faalangst leraar zei dat het zo goed ging ( not) dat ik het nu wel kon.... Nou .. niet dus... het volgende jaar ( de 3e klas ) had ik een andere lerares Nederlands.. Ze hield er rekening mee.. tot ze het een x vergat.. Ik moest lezen... Halverwege kwam ze erachter en zei ze dat ik mocht stoppen.... Toen was ik ZO trots.... het was met bibberen en beven gegaan... maar : ik had het gehaald!!!! Zo waren er nog een paar dingen... Bij duits voor de klas .. mondeling... Dikke voldoende.. nu.. ik zit in de 4e.. heb ik nog geen een x voor moeten lezen.. ik heb nu les van die faalangstleraar... maar ik heb zoiets van : tja.. ik heb gemerkt : door het te proberen kom je eroverheen... Niet door het te ontwijken.. en iedere x als we gaan lezen.. ben i kzo bang.. maar als ik dan eenmaa lgelezen heb ( ondertussen doodsbang) Ben ik zo ontzettend trots...! Oke : haha het werd een beetje een lang verhaal..( het moest er ook weer eens uit geloof ik .. ) goed: de tips : Als we moesten lezen ofzo ( wat voor jou dus geldt voor die andere dingen ) : Ik deed soms alsof het niet ging gebeuren.. alsof ik niet moest.. enzo.. Hielp eerstniet.. maar daarna begon het te lukken.. Ik begon onregelmatig te ademen: Gewoon Rustig Doorademen... Weten vrienden het ? Of ben jij de enige? : vertel het tegen iemand. ( beste uit je klas) als je dan ( in mijn geval ) moest lezen od.... Kon je daarvoor even naar die vriend(in) kijken om steun... Fantasie hebben alsof je het allemaal leuk vind om discussies te voeren in de klas... En tot slot : misschien toch tegen de leraren zeggen waarbij je er het meeste last van hebt... Die kunnen je dan een beetje helpen.. door je erbij te betrekken enzo ( hoewel je dat eigenlijk niet wil.. maar zo kom je eroverheen..) Ontwijk het alsjeblieft niet.. zo blijf je er ( netals mij ) misscien wel jaren mee zitten... zoek het bij wijze van spreke gewoon op! |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het ook gehad hoor.
1 vwo ging zonder problemen. 2 vwo volgde ik op een andere school en daar is het ook helemaal mis gegaan. Ik was nieuw, kende niemand, het niveau lag eigenlijk veel lager maar ik voelde me in het begin niet erg op mijn gemak. Na een test afgenomen te hebben bleek ik ook faalangst te hebben. Ik voelde mij toen wel wat meer bij de klas horen, maar ik zag dat mensen steeds hogere cijfers haalden dan ik. Van mezelf heb ik best een grote mond, dus ik wou eigenlijk niet toegeven dat ik faalangst had. Mijn faalangst is slechts één van de vele redenen waarom ik toen ben blijven zitten. Maar als er bij jou op school faalangstlessen worden gegeven, zou ik je zeker aanraden om daarheen te gaan, want het maakt best een verschil. Succes in ieder geval ![]()
|
![]() |
Ey. Ik heb zelf ontzettende faalangst. Je hebt daar testen voor. Wat ik bij jou hoor is geen faalangst. Toch, als je heel bang bent vóór en tijdens een repetitie, tentamen oid moet je eens nervovit van Bional proberen. Je hebt maar 1 pilletje nodig en je bent direct rustig.
Sorry voor het malote taalgebruik
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Er bestaan trouwens wel pilletjes om rustig te worden, maar die krijg je alleen op recept.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|