Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 14:34
Baloemba
Baloemba is offline
Hey, ik zit met een probleempje !

Ik heb nu eindelijk eens een vriend waar ik me super bij voel en ik zou graag willen dat ie bij me thuis komt af en toe en omdat hij zover woont kan ik niet anders dan me te laten voeren dus moet ik het wel zeggen aan mijn ouders maar om de één of andere reden hebben we nog nooit een gesprek gehad over liefde of sex ofzo. Ik ben ook bang dat mijn ouders me gaan zeggen dat ik te jong ben ofzo voor een vriendje terwijl ik daar natuurlijk totaal anders over denk. (ik ben 16 !!!)

Ik heb ook nog een zus van 21 die heeft al een jaar een verkering ofzo en ook zij heeft er nog nooit iets over gezegd tegen mijn ouders. Mijn ouders hebben het nu wel ontdekt of ze hebben een toch minstens een vermoeden omdat die jongen regelmatig over de vloer kwam.

Pfff kvind dit echt zo moeilijk. Zijn er mensen die hetzelfde probleem kennen als mij of iemand nuttige tips ?

Alvast bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 14:46
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Volgens mij staan je ouders niet raar te kijken als hun dochter van 16 een vriend heeft. Ik zou gewoon vertellen dat je verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:46
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Citaat:
Baloemba schreef op 02-11-2003 @ 15:34:
Hey, ik zit met een probleempje !

Ik heb nu eindelijk eens een vriend waar ik me super bij voel en ik zou graag willen dat ie bij me thuis komt af en toe en omdat hij zover woont kan ik niet anders dan me te laten voeren dus moet ik het wel zeggen aan mijn ouders maar om de één of andere reden hebben we nog nooit een gesprek gehad over liefde of sex ofzo. Ik ben ook bang dat mijn ouders me gaan zeggen dat ik te jong ben ofzo voor een vriendje terwijl ik daar natuurlijk totaal anders over denk. (ik ben 16 !!!)

Ik heb ook nog een zus van 21 die heeft al een jaar een verkering ofzo en ook zij heeft er nog nooit iets over gezegd tegen mijn ouders. Mijn ouders hebben het nu wel ontdekt of ze hebben een toch minstens een vermoeden omdat die jongen regelmatig over de vloer kwam.

Pfff kvind dit echt zo moeilijk. Zijn er mensen die hetzelfde probleem kennen als mij of iemand nuttige tips ?

Alvast bedankt !

Ik zou gewoon zeggen jah **** komt morgen...mijn moeder zegt dan meestal als diegene een paar x is geweest van is dat je vriendje ?? en dan zeg ik gewoon eerlijk Ja of nee..of jah bijna ofzo...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:10
love is life
love is life is offline
Ik snap wat je bedoel ... Ik dacht da mijn ouders ook zo waren maar uiteindelijk bleek het totaal niet zo te zijn ... je moet gewoon zien da ze niet kunnen zeggen 'zie je nouw el door je vriendje ga je minder voor school werken' of dergelijke dingen ... succes
Oud 02-11-2003, 18:08
coffee_mug
coffee_mug is offline
Je kunt het beter vertellen. Dat jullie daarover nooit gesproken hebben, tja kan gebeuren. Maar je hebt nu wel een relatie, dus kun je het beter gewoon zeggen.
Oud 02-11-2003, 20:40
guess what
guess what is offline
Ik snap wat je bedoelt. Maar toch zou ik het eerlijk vertellen, want imo is dat beter dan dat ze er achter komen. Dan gaan ze vragen waarom je dat geheim hebt gehouden enzo, en dat is veel ingewikkelder dan het nu gewoon eerlijk vertellen.
Oud 02-11-2003, 20:52
Verwijderd
Behalve als je vriendje meer dan 10 jaar ouder is, lijkt het me geen probleem om het gewoon te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:25
Baloemba
Baloemba is offline
Neenee hij is dezelfde leeftijd van mij
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Baloemba schreef op 02-11-2003 @ 22:25:
Neenee hij is dezelfde leeftijd van mij
Dan moet het toch echt geen probleem zijn om het aan je ouders te vertellen. Je bent 16 en dus 'volwassen' genoeg voor een relatie (denk ik). Ik zou het gewoon zelf vertellen, zeker omdat ze het helemaal zelf moesten uitvinden bij je zus. Dat werkt misschien zelfs in je voordeel...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 10:29
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Gewoon: "Ik ben heel erg verliefd op een jongen en hij heet ****. Is het goed als hij morgen even langskomt zodat jullie hem eens kunnen zien?"

Zoiets...geen idee. Ik heb dat probleem nooit gehad eigenlijk.
Oud 03-11-2003, 10:43
Verwijderd
of je zegt het gewoon niet, en laat je je ouders het zelf maar ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 12:21
Optima
Optima is offline
16 jaar en dan al een vriend bij jouw thuis in bed willen hebben?
Ik zou toch eerst voor wereldvrede gaan...
Oud 03-11-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 03-11-2003 @ 13:21:
16 jaar en dan al een vriend bij jouw thuis in bed willen hebben?
Ik zou toch eerst voor wereldvrede gaan...
Is dat zo vreemd dan?

Hier komen regelmatig meisjes logeren, daar hebben mijn ouders (en blijkbaar hun ouders dus) totaal geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 12:54
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
waarom zeg je niet gewoon dat je naar een vriend toe wil?
je ouders zullen het toch niet gek vinden dat je vrienden hebt.
en nadat ze je een keer hebben gebracht en hem ook ontmoet hebben heb je misschien iets meer moet om ze het te vertellen.
Oud 03-11-2003, 12:56
TK
TK is offline
Narra honeste omnes parentibus tuis et tum, credo, omnia sunt bona.
Oud 03-11-2003, 13:18
Verwijderd
Als je die gast meeneemt zullen je ouders wel weten hoe de vork in de steel zit, dan hoef je er ook geen lastige gesprekken over te voeren
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 13:22
js0-
js0- is offline
mijn ouders vroeger aan me of ik een vriendin had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten