Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek
Bekijk resultaten poll: Dromen over mensen die je ontmoet of verhaallijnen die uitkomen is..?
puur toeval.. 5 22.73%
Paranormale begaafdheid.. 3 13.64%
Het voorbeleven van die dingen.. zowel door reizen in tijdsdimensies.. 4 18.18%
menselijke fantasie/bovenkomende onbewustheid 10 45.45%
geen idee 3 13.64%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 21:37
bestylish
bestylish is offline
hallo, ik denk er al zowlang over na en t blijft me een raadsel.. het kan verschil in tijd zijn en het kan paranormaal begaafd zijn..
Iedereen heeft het geloofk wel eens, en ik heel erg, dat die dingen meemaakt die die eerder meegemaakt heeft.. dejavous (als je dat zo schrijft..) ik heb altijd dat ik in dromen personen ontmoet die ik nog nooit gezien heb en die kom ik later tegen in m'n leven. Owk zie ik dan verhaallijnen voor me die ik later tegenkom.. is dit dan dat ik in de toekomst kijk? of zit mijn stel hersenen zo diep na te denken over verschillende verhaallijnen die ik ooit zou kunnen meemaken om mij daarop voor te bereiden?
mijn leraar filosofie zegt dat het volgens sommige filosofen ligt aan tijddimensies waar je in je dromen doorheen reist..
zou dit ook kunnen? ik vind t allemaal maar raar..

graag reacties..
Oud 16-10-2003, 00:59
Shade
Shade is offline
geen toeval...
meer menselijke fantasie en onbewuste beinvloeding....
waardoor je soms dingen WIL zien terwijl je dat niet eens doorhebt. Of er extra op gaat letten waardoor het ineens opvalt.

Kan je een keuze:
-Menselijke verbeelding/fantasie
en
-Geen idee

erbij zetten dan kan ik ook stemmen
Oud 16-10-2003, 01:45
AngelLena
AngelLena is offline
done
Oud 16-10-2003, 11:01
legatus
legatus is offline
Ik heb nog nooit gedroomd over toekomstige ontmoetingen. Ik kan er dus niet over meepraten.

Wat ik wél meemaak is personen waarvan je denkt dat je die voor het eerst ontmoet al velen malen vaker hebt ontmoet. Sterker nog, je woont in hetzelfde dorp en twee straten van elkaar verwijderd. En nu duikt die persoon plots overal op. Je wordt je eigenlijk alleen maar bewust van die persoons aanwezigheid, waar je normaal nooit op sommige gezichten lette omdat je ze niet "kende".
Oud 16-10-2003, 14:20
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik denk dat het een (bovennatuurlijke) onbewustheid is
Oud 16-10-2003, 15:10
bestylish
bestylish is offline
hmm weetje ik denk eigenlijk dat er in je hoofd, als je slaapt, allemaal situaties afspelen van de afgelopen dag. En je brein bedenkt dan ook meteen hoe ergens op te reageren maar omdat het niet weet waarop het moet reageren zijn er talloze mogelijkheden en die bedenkt je brein.. nog te volgen? nou als je dan zo'n bedenksel tegenkomt denk je: hee heb ik dat niet eerder meegemaakt? antwoord: ja maar dat was empirisch denken. (dus als t ware kruipen in de huid van een ander)
Oud 16-10-2003, 19:05
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Wat moet men ig verstaan onder die 'dementies'?
Oud 16-10-2003, 19:11
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 16-10-2003 @ 01:45:
done
thx
ik heb dus gestemd op menselijke fantasie/bovenkomende onbewustheid
Oud 18-10-2003, 10:24
bestylish
bestylish is offline
Citaat:
gorgeousgirl schreef op 16-10-2003 @ 19:05:
stel je voor.. wij leven in 1 tijddimensie... stel nou dat er nog een tijddimensie is? een soort van de wereld van ons alleen dan lopen ze bijvoorbeeld 3 dagen voor ofzo.. dus daar gebeurt precies tzelfde alleen dan 3 dagen eerder.. stel nou dat je in je dromen je zo verlicht ben als t ware dat je uit je lichaam kan onstnappen en naar die tijddimensie gaat.. Ja ik vind dit absoluut niet logisch.. meer startrek maarja.. das mijn mening. Er zijn mensen die hierin geloven..
Oud 18-10-2003, 13:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dimensies.

Regels voor berichten