Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 00:19
aap777
aap777 is offline
Ik heb hier een oude IBM PC 300PL. Gekregen van het werk.
Nu komt het probleem. Het ding heeft geen CD-ROM speler maar ik wil er graag Win 98 op installeren. Ik heb verschillende CD-ROM spelers ingebouwd en aangesloten, maar deze worden allemaal niet herkend. Waarschijnlijk komt dat doordat het een IBM is...

Wel nu, hoe krijg ik Win 98 op die schijf geïnstalleerd dat werkt in die PC?

Specs:

IBM Personal Computer 300PL
Pentium 233 MHz with MMX technology
96 MB SDRAM
HardDisk 4.2GB (Maxtor)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 00:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
netwerkkaartje erin pleuren en op je netwerk hangen.. alles wat je nodig hebt voor win98 en netwerkdrivers gewoon overpiepen..
staat er nog niets op, dan kan je een dos opstart floppy gebruiken en een parallele interlink kabel..
Of die harddisk ff in een andere computer pleuren.. noem't maar op..

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 00:40.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:33
Orion16
Orion16 is offline
Zo'n kast?

Het feit dat het een IBM is zou niets moeten uitmaken, ik heb diverse oude IBM's (en compaq's) voorzien van een cd-rom speler. Sluit je cd-rom speler anders eens aan op de sec. IDE poort als Master, of op de prim. IDE poort als SLAVE of CABLE SELECT. Heb je al een Win 98' opstartdiskette geprobeerd? Vrij eenvoudig of je cd-rom speler dan goed is aangesloten of niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:12
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 09-10-2003 @ 18:33:
Zo'n kast?

[afbeelding]

Het feit dat het een IBM is zou niets moeten uitmaken, ik heb diverse oude IBM's (en compaq's) voorzien van een cd-rom speler. Sluit je cd-rom speler anders eens aan op de sec. IDE poort als Master, of op de prim. IDE poort als SLAVE of CABLE SELECT. Heb je al een Win 98' opstartdiskette geprobeerd? Vrij eenvoudig of je cd-rom speler dan goed is aangesloten of niet.
Yep dat is hem. Maar wat jij zegt heb ik allemaal geprobeerd, helaas zonder succes.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:04
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
webjunk schreef op 13-10-2003 @ 13:12:
Yep dat is hem. Maar wat jij zegt heb ik allemaal geprobeerd, helaas zonder succes.
Heb je ook al gedacht aan een BIOS update voor dat apparaat of een manual op internet zien te vinden?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:07
Orion16
Orion16 is offline
Alhoewel, ik zat n's na te denken. Hebben ze je die IBM pentium 1 gewoon zonder reden weggegeven uit ouderdom of is-ie echt stuk? en daarmee bedoel ik dat er een IDE controller kapot is ofzo. Ohnee da's bull want je harddisk zal het waarschijnlijk wel doen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:04
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 19:07:
Alhoewel, ik zat n's na te denken. Hebben ze je die IBM pentium 1 gewoon zonder reden weggegeven uit ouderdom of is-ie echt stuk? en daarmee bedoel ik dat er een IDE controller kapot is ofzo. Ohnee da's bull want je harddisk zal het waarschijnlijk wel doen.
Wil niet zeggen dat de hd op dezelfde controller zit als het er twee zijn...
Oud 17-10-2003, 17:55
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 16-10-2003 @ 22:04:
Wil niet zeggen dat de hd op dezelfde controller zit als het er twee zijn...
Tsja als-ie ze allebei heeft geprobeerd.. Maarja, misschien is er iets mis met het apparaat zelf. Of wat ik al zei een BIOS update ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 03:27
Verwijderd
Draai het kabeltje eens om
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten