Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 09:56
svenleuk
svenleuk is offline
hallo mensen,
ik zit nu in de laatste klas van de havo, ik wil hierna of VWO of HBO doen. Als ik Hbo ga doen dan geef ik mijn voorkeur aan Sport Gezondheid en Management (SGM) Alleen mijn vraag is of Bewegingswetenschappen hier goed op aansluit en wat deze studie nou eigenlijk inhoud. Is bewegingswetenschappen een studie of zich of is het een onderdeel van biomedische wetenschappen? En mijn laatste vraag is of je het ook in nijmegen kan studeren, want toen ik op de studiebeurs in Utrecht was toen zeiden ze daar dat bewegingswetenschappen een onderdeel van biomedische weten schappen is. Dit vind ik vreemd omdat een vriendin laatst zei dat ze bewegingswetenschappen deed, je zou dan toch wel biomedische wetenschappen zeggen??
Alvast bedankt,
sven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 11:27
Verwijderd
Een vriendin van mij wil dat ook gaan doen. Bewegingswetenschappen als echte studie kun je bij de Vrije Universiteit (Amsterdam) en bij de Rijks Universiteit Groningen doen.

Je had natuurlijk ook zelf even kunnen zoeken...

http://www.google.nl/search?q=bewegi...TF-8&hl=nl&lr=

http://www.vu.nl/Aankomende_studente...A11-3F00-43C2-

http://www.rug.nl/studiekiezers/stud...Wetenschappen/
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben op de open dag van biomedische wetenschappen in Nijmegen geweest en daar hadden ze een master bewegingswetenschappen ofzo (weet niet meer precies hoe dat heet). Het is daar dus een afstudeerrichting van biomedische wetenschappen en geen op zich zelfstaande studie.
Oud 13-10-2003, 21:24
svenleuk
svenleuk is offline
wat houd dat onderdeel van biomedische wetenschappen dan in? moet ik dan denken aan bewegingswetenschappen? of is het veel ruimer of juist meer gericht dan de echte studie bewegingswetenscahppen?
mvg sven
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
svenleuk schreef op 13-10-2003 @ 22:24:
wat houd dat onderdeel van biomedische wetenschappen dan in? moet ik dan denken aan bewegingswetenschappen? of is het veel ruimer of juist meer gericht dan de echte studie bewegingswetenscahppen?
mvg sven
Alleen in Amsterdam en Groningen is het dus een aparte studie.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
svenleuk schreef op 13-10-2003 @ 22:24:
mvg sven
Ik ben zelf alleen naar de open dag van biomedische wetenschappen geweest dus ik kan het niet vergelijken met de zelfstandige studie bewegingswetenschappen. Ik denk dat je daarvoor het beste naar een open dag van beide studies kunt gaan en dan een vergelijking maken.
Oud 15-10-2003, 16:42
svenleuk
svenleuk is offline
THNXX!

Was ik ook van plan, maar wat is jou mening over biomedische wetenschappen? wat vind je dr leuk aan en wat minder leuk?

x sven
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
svenleuk schreef op 15-10-2003 @ 17:42:
THNXX!

Was ik ook van plan, maar wat is jou mening over biomedische wetenschappen? wat vind je dr leuk aan en wat minder leuk?

x sven
Ik kies voor biomedische wetenschappen omdat ik iets medisch wil studeren maar ik weet nu al dat ik uiteindelijk geen arts wil worden. Daarom kies ik niet voor bijv. geneeskunde. Ik wil uiteindelijk (denk ik) in een paramedisch beroep terechtkomen, bijvoorbeeld laborant. Het leuke aan biomedische wetenschappen lijkt me de medische kant, dat je medische voorbeelden enzo krijgt, verder ben ik erg geintereseerd in epidemiologie, virologie en bacteriologie. Wat me minder leuk lijkt is dat er toch nog vrij veel wiskunde en natuurkunde bij komt kijken, dat ligt me niet zo.

Wat ik je wel nog kan vertellen over het verschil tussen biomedische wetenschappen en bewegingswetenschappen is het volgende: biomedische wetenschappen is gericht op meer dingen dan alleen op bewegingswetenschappen, dat is namelijk maar een van de vijf of zes mogelijke masters. Die opleiding zal dus breder en algemener zijn dan bewegingswetenschappen. Biomedische wetenschappen is ook in de bachelor niet alleen gericht op bewegingswetenschappen, daar kies je pas voor als je je master kiest.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, nog even voor de duidelijkheid: ik ben dus nog niet bezig met de opleiding biomedische wetenschappen he, ik doe nu nog 6 vwo.

Veel succes met je studiekeuze!

Groetjes Dana
Oud 18-10-2003, 20:44
svenleuk
svenleuk is offline
thnx,
ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik denk toch dat ik bewegingswetenschappen wil doen in Groningen! Ik weet nie tprecies waarom maar het trekt mij gewoon. Evengoed bedankt voor de info
xx sven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten