Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 16:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Wie heeft hem al? en wat vinden we ervan?

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 18:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 16:37
Manuzhai
Manuzhai is offline
So far so good, alleen jammer dat sommige van de extensies die ik voorheen gebruikte nu geen valid install package meer schijnen te zijn...
Oud 15-10-2003, 17:53
M@rco
M@rco is offline
Ik heb 'm. Merk weinig verschil met de RC-versie die ik eerst had, maar hij is gewoon goed.

Heb gelijk ook Thunderbird 0.3 gedownload en geïnstalleerd, maar om de één of andere reden wordt HTML-email nu weergegeven als platte tekst.
Oud 15-10-2003, 17:55
Verwijderd
Ik wilde 'm proberen op m['nm werk, maar had niet genoeg ruimte :/
Thuis geen internet,
maar zijn er goeded verbeteringen ed?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:20
bam
bam is offline
Nieuw logo

[IMG]chrome://browser/content/about.png[/IMG]

en verder

lees dit hier maar

http://www.mozilla.org/products/firebird/why/
Oud 15-10-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 15-10-2003 @ 18:53:
Ik heb 'm. Merk weinig verschil met de RC-versie die ik eerst had, maar hij is gewoon goed.

Heb gelijk ook Thunderbird 0.3 gedownload en geïnstalleerd, maar om de één of andere reden wordt HTML-email nu weergegeven als platte tekst.
Mensen die in HTML mailen mogen wat mij betreft aan de hoogste boom.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-10-2003 @ 19:51:
en heb je daar een goede reden voor? heb je te weinig bandbreedte of gewoon een hekel aan vooruitgang?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 15-10-2003 @ 20:20:
en heb je daar een goede reden voor? heb je te weinig bandbreedte of gewoon een hekel aan vooruitgang?
Dingen als "IncrediMail" vallen bij mij niet in het kader "vooruitgang", sorry.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:38
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-10-2003 @ 19:51:
Ja, wat mij betreft ook, maar feit blijft dat het eerst wel werkte.
Nu kan ik de BOL.com nieuwsbrief niet meer bekijken! *snik*
Oud 15-10-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 15-10-2003 @ 20:20:

Ik ben het niet vaak met Dobermann eens, maar nu wel..
Ik hoef ook geen html-email.
Als ik html wil bezoek ik wel een website :/
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:42
bam
bam is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-10-2003 @ 21:13:
*brrr*

IncrediMail

*shiffer*
Oud 15-10-2003, 21:02
Screaming Slave
Citaat:
Dobermann schreef op 15-10-2003 @ 21:13:
wie heeft het over incredimail? alle spam is irritant, of het nou html of plain text is, dus da's niet echt een argument.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 21:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik ben het daar dus niet mee eens; HTML voegt namelijk veel toe aan de mogelijkheden.

Het sleutelwoord bij zo'n vraagstuk is keuze:
  • de keuze voor mensen om via een mailclient als Thunderbird HTML-emails te zien, of om plaintext te forceren
  • de keuze om plaintext te kunnen zien, wat vereist dat elke mail in zowel HTML als plaintext verzonden wordt, of alleen in plaintext.
Zodoende hebben mensen een keus en kan iedereen zijn persoonlijke voorkeur instellen, zonder daarmee de wensen en mogelijkheden van anderen te beperken.
Oud 15-10-2003, 21:26
Verwijderd
En ik kan mijn webmail client niet goed krijgen doordat mensen html emails sturen :/
En al krijg ik het voor elkaar,
dan krijg ik het probleem dat mensen weer baggere html emails sturen met de verkeerde headersetcetc :r :/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 00:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-10-2003 @ 18:53:
Heb je wel de oude Thunderbird directory verwijderd voordat je de nieuwe dir daar uitpakte? Dat moet je eerst doen. Je mail wordt ergens anders opgeslagen, evenals je instellingen.

Voor de zekerheid de oude dir renamen naar thunderbird_old
en dan nieuwe thunderbird dir extracten naar c:\program files\
Oud 16-10-2003, 06:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-10-2003 @ 01:24:
Heb je wel de oude Thunderbird directory verwijderd voordat je de nieuwe dir daar uitpakte? Dat moet je eerst doen. Je mail wordt ergens anders opgeslagen, evenals je instellingen.

Voor de zekerheid de oude dir renamen naar thunderbird_old
en dan nieuwe thunderbird dir extracten naar c:\program files\
Uhuh, dat doe ik altijd als ik 'm upgrade
Oud 16-10-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 15-10-2003 @ 22:02:
wie heeft het over incredimail? alle spam is irritant, of het nou html of plain text is, dus da's niet echt een argument.
??

Dat bedrijven/instellingen HTML-mail gebruiken om zo het "folder"-idee te creëren, dat kan ik nog nèt over mijn hart krijgen. Maar particulieren raken in contact met -bijvoorbeeld- het programma IncrediMail, wat geen spam maar een zogenaamde "client" moet voorstellen, en denken dat iedereen het geweldig vindt als er mailtjes met kekke plaatjes en vrolijke muziekjes binnenkomt. En dan natuurlijk in een volslagen belachelijk groot lettertype in een vloekende kleurencombinatie.

Buitendat zit ik niet verlegen om bandbreedte, maar het is domweg verspilling van bandbreedte.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:44
Screaming Slave
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 18:40:
??

Dat bedrijven/instellingen HTML-mail gebruiken om zo het "folder"-idee te creëren, dat kan ik nog nèt over mijn hart krijgen. Maar particulieren raken in contact met -bijvoorbeeld- het programma IncrediMail, wat geen spam maar een zogenaamde "client" moet voorstellen, en denken dat iedereen het geweldig vindt als er mailtjes met kekke plaatjes en vrolijke muziekjes binnenkomt. En dan natuurlijk in een volslagen belachelijk groot lettertype in een vloekende kleurencombinatie.

Buitendat zit ik niet verlegen om bandbreedte, maar het is domweg verspilling van bandbreedte.
outlook express filter? "*incredimail*" makkelijk zat.

ik weet niet eens wat incredimail is, nooit gehad, dus zo'n probleem is dat niet echt lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 18:44:
outlook express filter? "*incredimail*" makkelijk zat.

ik weet niet eens wat incredimail is, nooit gehad, dus zo'n probleem is dat niet echt lijkt me.
Wie gebruikt er in hemelsnaam Outlook Express als mailclient, for fuck's sake. Verder; iedereen blocken die dat gruwelijke programma gebruikt is natuurlijk geen optie. Dat is je kop in 't zand steken. Ik propagandeer veel liever mijn aversie jegens HTML-mail; levert misschien niet veel meer op maar alle beetjes helpen.

En dat jij niet weet wat IncrediMail is geeft aan dat jij weinig n00bs kent wat computers/internet betreft. Goede zaak, maar ik zit hier geen overdreven verhalen te vertellen, getuige ook de reacties van McLaren en Bambix.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:16
Screaming Slave
met outlook express bedoel ik <vul hier je mail client in>. wat jij doet lijkt me eerder je kop in het zand steken. en uhm, je kunt toch aan mensen vragen of ze geen html mail sturen? prettay easy.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 16-10-2003 @ 19:16:
met outlook express bedoel ik <vul hier je mail client in>. wat jij doet lijkt me eerder je kop in het zand steken. en uhm, je kunt toch aan mensen vragen of ze geen html mail sturen? prettay easy.
"Maar dat is toch LEUK!???????!!!!!!" krijg je dan als antwoord. Tsja. Praat maar tegen zulke mensen, ghe. Heb het overigens wel geprobeerd hoor, maar echt respons krijg je dan niet. "Men" vindt het schattig en leuk en grappig. Maar ik blijf steeds hetzelfde verhaal vertellen hoor. Al is er maar èèn die denkt 'hey, hij weet redelijk wat van computers af, dus hij zal wel een punt hebben' heb ik mijn plicht vervult als "purist" zijnde. Wanneer je gaat blocken e.d. bereik je dat nooit
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 22:37
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2003 @ 19:32:
"Maar dat is toch LEUK!???????!!!!!!" krijg je dan als antwoord. Tsja. Praat maar tegen zulke mensen, ghe. Heb het overigens wel geprobeerd hoor, maar echt respons krijg je dan niet. "Men" vindt het schattig en leuk en grappig. Maar ik blijf steeds hetzelfde verhaal vertellen hoor. Al is er maar èèn die denkt 'hey, hij weet redelijk wat van computers af, dus hij zal wel een punt hebben' heb ik mijn plicht vervult als "purist" zijnde. Wanneer je gaat blocken e.d. bereik je dat nooit
als je dan gewoon plaatjes blockt van die server van incredimail is er compleet niets aan de hand.
daarnaast kan je nog zeggen dat er geen plaatjes geladen moeten worden en kunnen er meer mensen met html mails omgaan die geen incredimail gebruiken.
en als laatste werk ik ook met veel n00bs maar als je het ze redelijk uitlegt hebben ze er geen enkel probleem mee om jou niet die mailtjes te sturen.

kortom je overdrijft weer heerlijk, maar dat zijn we van je gewend

Ik heb geen firebird, om er even op terug te komen.
ben te zeer gehecht aan mijn mousegestures en bannerblind
Oud 17-10-2003, 00:54
dystopia
dystopia is offline
Pro-HTML mail. Haha. Kom eens naar USEnet met je HTML mail, dan ontvang je de flame van je leven. Dat gaat nl. tegen netiquette in. En terecht. Als ik met iemand mail dan wil ik geen toeters en bellen. Ik wil text. Kortom, to the point. Wat moet je, en wat kan ik voor je doen - of vice versa. Ik kan trouwens niet eens plaatjes of executables zien in mijn mailer. Want dat doe ik remote, dus wat moet ik er mee. Als ik naar een site wil doe ik dat met een GUI browser, niet met een CLI. Dus een HTML link naar een site hoef ik ook al niet.

Ik vind het haast mensonterend om iemand HTML-mail te sturen. Het gaat er van uit dat je met een volslagen idioot te maken hebt, die niet zelf kan denken, kopieren en speuren. Nee, hem/haar moet de weg gewezen worden: "kijk eens, ZO moet je het doen, hier kun je heengaan, mooi heh?" Een of ander blije die persee in kleurtjes wil lezen. Het internet is geen kleuterschool!

Wanneer iemand mij HTML mailt, zie ik dat meteen. Dan druk ik vrijwel altijd op 'D' en daar gaat-ie. Zomaar verdwenen. Zelfde voor WWW: Flash en Shockwave, wat moet je nou met zulke nutteloze troep. Als ik naar een site ga, doe ik dat niet om geil te worden van allerlei grafische troep, maar voor inhoud. Text. Wmb. hoeft een site ook niet in kleur, gewoon text is prima zat. Dan kan de lezer eigen kleuren instellen via browser. Wil ik echt iets grafies, of een muziekje, dan ga ik daarheen vanuit de site via mijn eigen wil want ik kan zelf nadenken. Google heeft dit overigens goed begrepen. Die text banners zijn zo irritant nog niet, maar fuck, er is me toch een partij banners en popups te vinden. Alsof ik iets ga lezen dat me stoort tijdens het lezen van mijn.

Over Firebird. Voor Firebird geldt min of meer hetzelfde. Hij is bij mij (0.6.1) redelijk stabiel. Sporadies een crash. Niks mis met mijn geheugen, dat heb ik getest. Blijft jammer. Ik ben al tevreden sinds versie 0.4 ofzo. Laat dat ding surfen, de rest pleur ik er qua plugins zelf in als ik dat nodig acht. In vergelijking met Mozilla hebben ze dat bij Firebird goed voor elkaar gekregen. Firebird moet vooral een week blijven draaien, kortom: stabiel aub. Meer vraag ik niet.

Keep It Simple, Stupid.
Oud 17-10-2003, 03:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Volgens mij missen jullie het hele punt. Als je geen HTML mailings wilt, stel je dit zo in in je mailclient. Ik stuur iig altijd HTML+plaintext. HTML wordt dan als attachment bijgevoegd. Zodoende geef je de geadresseerde een keus.

En daar is niets op tegen, lijkt me.
Oud 17-10-2003, 08:00
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
JJzD schreef op 16-10-2003 @ 23:37:
MouseGestures kun je ook in Firebird krijgen, en iets als bannerblind vast ook (weet niet precies wat het is). Ik heb bijvoorbeeld de extensie Flash Click To View, daarmee krijg je een heleboel (en de meest vervelende) advertenties al niet meer te zien.
Oud 17-10-2003, 14:38
zazzie
zazzie is offline
ik heb met 0.7 wel een klein probleempje, en dat is dat de text soms niet goed gerenderd wordt (heb de SVG/XFT versie). opzich niet zo'n heel groot probleem dus (voor de rest is ie rocksolid) maar soms wel hinderlijk (je moet eerst de text selecteren, danpas staan er geen regels meer door elkaar)
Oud 17-10-2003, 17:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je wel een nieuw profiel aangemaakt? De oude dir renamed of verwijderd?

Zomaar over je oude install heen installeren kun je problemen van krijgen.
Oud 18-10-2003, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 04:34:
Volgens mij missen jullie het hele punt. Als je geen HTML mailings wilt, stel je dit zo in in je mailclient. Ik stuur iig altijd HTML+plaintext. HTML wordt dan als attachment bijgevoegd. Zodoende geef je de geadresseerde een keus.

En daar is niets op tegen, lijkt me.
Nee, het gaat mij om het principe. Het principe particuliere HTML-mail is gewoon bad. Het is gewoon helemaal nergens voor nodig, dàt moet men gaan scanderen in plaats van "je past je mailclient maar aan", beetje de omgekeerde wereld, me dunkt.

Gewoon opbokken met HTML-mail!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 00:04
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 16-10-2003 @ 23:37:
als je dan gewoon plaatjes blockt van die server van incredimail is er compleet niets aan de hand.
daarnaast kan je nog zeggen dat er geen plaatjes geladen moeten worden en kunnen er meer mensen met html mails omgaan die geen incredimail gebruiken.
en als laatste werk ik ook met veel n00bs maar als je het ze redelijk uitlegt hebben ze er geen enkel probleem mee om jou niet die mailtjes te sturen.

kortom je overdrijft weer heerlijk, maar dat zijn we van je gewend

Volgens mij mis je mijn punt een beetje. IK WIL NIETS HOEVEN BLOCKEN, IK WIL STANDAARD FATSOENLIJKE MAIL!

Bovendien hekel ik je toon een beetje. Je suggereert dat ik dingen niet goed uitleg en vaak overdrijf. Hoog van de toren blazen van iemand die ooit pertinent weigerde een discussie aan te gaan in het kader van homosexualiteit en de Bijbel.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 17-10-2003 @ 01:54:
Pro-HTML mail. Haha. *SNIP*

Zijn we 't dan toch eindelijk eens ergens over eens
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 01:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 18-10-2003 @ 01:02:
Nee, het gaat mij om het principe. Het principe particuliere HTML-mail is gewoon bad. Het is gewoon helemaal nergens voor nodig, dàt moet men gaan scanderen in plaats van "je past je mailclient maar aan", beetje de omgekeerde wereld, me dunkt.

Gewoon opbokken met HTML-mail!
Dan zet jij HTML toch uit in je mailclient?! Zie je alles als plaintext.

Ik zie echt het probleem niet hoor.

Hooguit als iemand alleen HTML mails naar je verstuurd, dan geef ik je gelijk, omdat jij dan geen keus hebt om het toch als plaintext te bekijken.
Oud 18-10-2003, 01:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Topicstarter vroeg per PB of het weer on-topic mag. Verdere discussie over plaintext/HTML mail-ethiek dus graag via PB of een nieuw topic.

Dank u.
Oud 18-10-2003, 11:11
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-10-2003 @ 18:55:
Heb je wel een nieuw profiel aangemaakt? De oude dir renamed of verwijderd?

Zomaar over je oude install heen installeren kun je problemen van krijgen.
ik heb nieuw profiel aangemaakt ja, maar nog steeds zelfde probleem

heb ff een screenshotje gemaakt: (het lijkt trouwens alleen te gebeuren als de text dmv javascript op het scherm getoverd word. (fok, got))

screenshotje
Oud 19-10-2003, 06:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
zazzie schreef op 18-10-2003 @ 12:11:
ik heb nieuw profiel aangemaakt ja, maar nog steeds zelfde probleem

heb ff een screenshotje gemaakt: (het lijkt trouwens alleen te gebeuren als de text dmv javascript op het scherm getoverd word. (fok, got))

screenshotje
Hm ik zie het ja, echt vaag ziet dat eruit.

Kan een bug zijn, omdat het via javascript via een ander algoritme wordt geplaatst ofzo? Of pas achteraf? Want javascript is clientside.

Ik zou het niet weten precies, je gebruikt GNU/Linux denk ik. Ik ga Firebird ook op FreeBSD proberen zodra er een werkende build is. Icm KDE 3.1.4 op FreeBSD 5.1, ik ben benieuwd.
Oud 19-10-2003, 10:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Bij GoT kan je dat in ieder geval wel uitzetten, dat het via JavaScript gegenereerd wordt. Bij Fok! waarschijnlijk ook?
Reageren

Regels voor berichten