Advertentie | |
|
![]() |
|
Nieuw logo
[IMG]chrome://browser/content/about.png[/IMG] en verder lees dit hier maar http://www.mozilla.org/products/firebird/why/
||
Citaat:
![]() Nu kan ik de BOL.com nieuwsbrief niet meer bekijken! *snik* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het niet vaak met Dobermann eens, maar nu wel.. Ik hoef ook geen html-email. Als ik html wil bezoek ik wel een website :/ |
![]() |
|
Ik ben het daar dus niet mee eens; HTML voegt namelijk veel toe aan de mogelijkheden.
Het sleutelwoord bij zo'n vraagstuk is keuze:
||
Citaat:
Voor de zekerheid de oude dir renamen naar thunderbird_old en dan nieuwe thunderbird dir extracten naar c:\program files\
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat bedrijven/instellingen HTML-mail gebruiken om zo het "folder"-idee te creëren, dat kan ik nog nèt over mijn hart krijgen. Maar particulieren raken in contact met -bijvoorbeeld- het programma IncrediMail, wat geen spam maar een zogenaamde "client" moet voorstellen, en denken dat iedereen het geweldig vindt als er mailtjes met kekke plaatjes en vrolijke muziekjes binnenkomt. En dan natuurlijk in een volslagen belachelijk groot lettertype in een vloekende kleurencombinatie. Buitendat zit ik niet verlegen om bandbreedte, maar het is domweg verspilling van bandbreedte. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik weet niet eens wat incredimail is, nooit gehad, dus zo'n probleem is dat niet echt lijkt me. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat jij niet weet wat IncrediMail is geeft aan dat jij weinig n00bs kent wat computers/internet betreft. Goede zaak, maar ik zit hier geen overdreven verhalen te vertellen, getuige ook de reacties van McLaren en Bambix. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daarnaast kan je nog zeggen dat er geen plaatjes geladen moeten worden en kunnen er meer mensen met html mails omgaan die geen incredimail gebruiken. en als laatste werk ik ook met veel n00bs maar als je het ze redelijk uitlegt hebben ze er geen enkel probleem mee om jou niet die mailtjes te sturen. kortom je overdrijft weer heerlijk, maar dat zijn we van je gewend ![]() Ik heb geen firebird, om er even op terug te komen. ben te zeer gehecht aan mijn mousegestures en bannerblind
|
![]() |
Pro-HTML mail. Haha. Kom eens naar USEnet met je HTML mail, dan ontvang je de flame van je leven. Dat gaat nl. tegen netiquette in. En terecht. Als ik met iemand mail dan wil ik geen toeters en bellen. Ik wil text. Kortom, to the point. Wat moet je, en wat kan ik voor je doen - of vice versa. Ik kan trouwens niet eens plaatjes of executables zien in mijn mailer. Want dat doe ik remote, dus wat moet ik er mee. Als ik naar een site wil doe ik dat met een GUI browser, niet met een CLI. Dus een HTML link naar een site hoef ik ook al niet.
Ik vind het haast mensonterend om iemand HTML-mail te sturen. Het gaat er van uit dat je met een volslagen idioot te maken hebt, die niet zelf kan denken, kopieren en speuren. Nee, hem/haar moet de weg gewezen worden: "kijk eens, ZO moet je het doen, hier kun je heengaan, mooi heh?" Een of ander blije die persee in kleurtjes wil lezen. Het internet is geen kleuterschool! Wanneer iemand mij HTML mailt, zie ik dat meteen. Dan druk ik vrijwel altijd op 'D' en daar gaat-ie. Zomaar verdwenen. Zelfde voor WWW: Flash en Shockwave, wat moet je nou met zulke nutteloze troep. Als ik naar een site ga, doe ik dat niet om geil te worden van allerlei grafische troep, maar voor inhoud. Text. Wmb. hoeft een site ook niet in kleur, gewoon text is prima zat. Dan kan de lezer eigen kleuren instellen via browser. Wil ik echt iets grafies, of een muziekje, dan ga ik daarheen vanuit de site via mijn eigen wil want ik kan zelf nadenken. Google heeft dit overigens goed begrepen. Die text banners zijn zo irritant nog niet, maar fuck, er is me toch een partij banners en popups te vinden. Alsof ik iets ga lezen dat me stoort tijdens het lezen van mijn. Over Firebird. Voor Firebird geldt min of meer hetzelfde. Hij is bij mij (0.6.1) redelijk stabiel. Sporadies een crash. Niks mis met mijn geheugen, dat heb ik getest. Blijft jammer. Ik ben al tevreden sinds versie 0.4 ofzo. Laat dat ding surfen, de rest pleur ik er qua plugins zelf in als ik dat nodig acht. In vergelijking met Mozilla hebben ze dat bij Firebird goed voor elkaar gekregen. Firebird moet vooral een week blijven draaien, kortom: stabiel aub. Meer vraag ik niet. Keep It Simple, Stupid.
|
Volgens mij missen jullie het hele punt. Als je geen HTML mailings wilt, stel je dit zo in in je mailclient. Ik stuur iig altijd HTML+plaintext. HTML wordt dan als attachment bijgevoegd. Zodoende geef je de geadresseerde een keus.
En daar is niets op tegen, lijkt me.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb met 0.7 wel een klein probleempje, en dat is dat de text soms niet goed gerenderd wordt (heb de SVG/XFT versie). opzich niet zo'n heel groot probleem dus (voor de rest is ie rocksolid) maar soms wel hinderlijk (je moet eerst de text selecteren, danpas staan er geen regels meer door elkaar)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon opbokken met HTML-mail! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien hekel ik je toon een beetje. Je suggereert dat ik dingen niet goed uitleg en vaak overdrijf. Hoog van de toren blazen van iemand die ooit pertinent weigerde een discussie aan te gaan in het kader van homosexualiteit en de Bijbel. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie echt het probleem niet hoor. Hooguit als iemand alleen HTML mails naar je verstuurd, dan geef ik je gelijk, omdat jij dan geen keus hebt om het toch als plaintext te bekijken.
||
![]() |
Citaat:
![]() heb ff een screenshotje gemaakt: (het lijkt trouwens alleen te gebeuren als de text dmv javascript op het scherm getoverd word. (fok, got)) screenshotje
||
Citaat:
![]() Kan een bug zijn, omdat het via javascript via een ander algoritme wordt geplaatst ofzo? Of pas achteraf? Want javascript is clientside. Ik zou het niet weten precies, je gebruikt GNU/Linux denk ik. Ik ga Firebird ook op FreeBSD proberen zodra er een werkende build is. Icm KDE 3.1.4 op FreeBSD 5.1, ik ben benieuwd.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Enquete] Je geinstalleerde softwarepakket. Verwijderd | 49 | 03-10-2003 17:47 |