Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 00:30
Evil creature
Evil creature is offline
Als je wiet of hasj rookt kunnen je hersenen dan beschadigen en kan dat leiden tot geheugenverlies of andere dingen? Ik hoorde dat laats iemand zeggen en eigenlijk heb ik altijd gedacht dat blowen amper negatieve invloed op je gezondheid heeft.

Welke gezondheidsproblemen kun je allemaal krijgen van blowen? Ik hou wel van af en toe een jointje maar ik wil wel gezond blijven is het verstandig om dan te blowen?
Oud 10-10-2003, 01:06
Mafheid
Mafheid is offline
Nou, naar mijn weten is blowen niet schadelijk voor je hersenen. Het geheugenverlies wat je er door ervaart is slechts tijdelijk, en herstelt zich altijd weer, al kan t wel een tijdje duren.
Het enige wat er bij blowen gebeurt is dat de THC om bepaalde hersencellen ofzo gaat zitten en daardoor wordt je vergeetachtig, maar na een tijdje gaat die THC dus gewoon weer uit je hersenen en heb je er geen last meer van (wat niet inhoud dat je je alles weer terug kan herinneren wat je steeds vergat tijdens t blowen, want dat is nooit opgeslagen, maar voor je verdere leven zal je geheugen weer normaal functioneren)

Echter, wiet kan wel schadelijk zijn voor je ontwikkeling omdat je zeg maar een beetje hierin blijft hangen in de tijd dat je blowt. Dus vooral als je nog niet geheel volwassen bent is t eigelijk niet aan te raden veel te blowen (en eigelijk nooit, want je blijft je je hele leven door ontwikkelen).

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 01:11.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 01:13
Copeland
Copeland is offline
permanente hersenbeschadiging dmv wietgebruik is nooit aangetoond maar (tijdelijk)geheugenverlies wel.(edit: nu vraag ik me af, bedoel je echt verlies van gebeurtenissen uit je geheugen zoals bij alcohol of gewoon van dat je je dingen minder goed/slechter kan herinneren?)

As je een lange periode(1 maand tot paar maanden, verschilt per persoon natuurlijk) achter elkaar blowt dan merk je dat zeker wel aan je geheugen(wel bij intensief stoned worden elke keer )

maar wat ik vroeger dus altijd hoorde was van: "Ja, en als je BLOWT dan sterven er 1000en hersencellen en elke x dat je dampt=BLOWT dan word je steeds dommer". Valt best mee naar mijn optiek(de tijden dat ik ff een break inlastte kwam mn geheugen weer terug naar het normale niveau), en bovendien heb ik het nooit bevestigd gekregen van een betrouwbare bron ofzo, zoals een voooooorlichtingssite/erowid.com...

ben nu trouwens vrij wazig duss k hoop dat het verhaal een beetje te bevatten is

grtz copeland
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:37
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Je schijnt ook vatbaarder te worden voor schizofrenie. Of dit ooit echt bewezen is weet ik niet. Er zijn zo veel van die sterke verhalen in de wereld gebracht door mensen die tegen drugsgebruik zijn..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:43
Antistar
Antistar is offline
daar zijn wij het niet mee eens

sorry moest er evn bij
Oud 10-10-2003, 22:00
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Barbapappa schreef op 10-10-2003 @ 22:37:
Je schijnt ook vatbaarder te worden voor schizofrenie. Of dit ooit echt bewezen is weet ik niet. Er zijn zo veel van die sterke verhalen in de wereld gebracht door mensen die tegen drugsgebruik zijn..
Het schijnt zo te zijn dat schizofrenen eerder aan de drugs gaan, dus ik denk dat je de oorzaak van deze bewering ook daar kunt vinden..

Aan de andere kant, die deuk in je ontwikkeling is ook niet echt bevordelijk voor je psychische gesteldheid (maar tis waarschijnlijk dat iemand met aanleg voor schizofrenie daar eerder last van heeft)..

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:18
C r Y p S
C r Y p S is offline
Bij stoned zijn wordt de bloedtoevoer naar bepaalde hersencellen tijdelijk (deels) geblokkeerd. Daardoor kan je geheugen tijdelijk wat minder werken, maar dat hersteld zich uiteindelijk weer.
Aan de andere kant vraag ik me af: als je heel veel blowt, krijgen je hersencellen zeer regelmatig te weinig bloed (zuurstof). Dat lijkt me toch niet echt bevorderlijk voor je gezondheid (hoewel het afsterven van hersencellen nooit bewezen is).
Bedenk goed: de wetenschap is niet per definitie gelijk aan de waarheid.
Oud 11-10-2003, 12:27
zeehond23
zeehond23 is offline
Ooit gekeken naar het directe effect van blowen op je hersenen? Ziet er wel tof uit, je ZIET gewoon je hersencellen afsterven. Alcohol heeft dit minder, maar op lange termijn is alcohol toch slechter voor je.
Oud 11-10-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Ja schijnt wel waar te zijn. Ik heb hier een krantenartikel over wiet voor me liggen: "Het onschuldige imago van cannabis is onterecht".
ff wat feitjes uit het artikel:
- geestelijke verslaving: 1 op de 8 cliënten bij een kliniek voor verslavingszorg zit daar voor zijn wiet verslaving.
- Als je regelmatig blowt is de kans op schizofrenie 5 keer groter. En niet alleen bij mensen die er aanleg voor hebben, maar dat geld voor iedereen. 5 % van de mensen met schizofrenie is cannabis de directe aanleiding.

En tis natuurlijk slecht voor je longen...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:56
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
tjsa als de kans op schizofrenie 5x groter wordt kan die nog altijd gigantisch klein zijn
Oud 11-10-2003, 21:58
BBEM
BBEM is offline
Citaat:

nou ik heb het met me eigen ogen gezien. een vriend van me zijn broer is echt helemaal naar de klote en schizofreen verklaard doordat hij vroeger echt elke dag rookte. dus niet echt een sterk verhaal maar hij rookte wel uitzonderlijk veel ik denk dat de meeste van jullie je dan nog geen zorgen hoeven te maken.
Oud 12-10-2003, 02:32
Verwijderd
wohooooow jsa bwgrijpeliji weetejuh maarh imk qeer lam wjiin zoals altijd......ennuh oja de spelfotuh ligge u vooral anut snelt maar o xo zahct typpe lammmmmer dsan lammm........,amd
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 09:18
needlefreak
needlefreak is offline
zoals ik al eens eerder gezegd heb is wiet helemaal niet zo onschuldig als de meeste denken. maar toch komen de meeste mensen nooit in de problemen door joints te roken. het zijn meer de mensen die aanleg hebben voor schizofrenie enzo (net als verslaving kan dit ook in je genen zitten zei m'n psychiater) die in de problemen komen en die veel nadelen hebben van wiet.
in de psychiatrie zeggen ze tegen zulke jongeren: 'mensen die suikerziekte hebben mogen geen suiker eten en mensen die schizofreen/psychotische aanleg hebben mogen geen drugs gebruiken, zelf geen jointjes.'
Oud 12-10-2003, 11:07
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 12-10-2003 @ 10:18:
zoals ik al eens eerder gezegd heb is wiet helemaal niet zo onschuldig als de meeste denken. maar toch komen de meeste mensen nooit in de problemen door joints te roken. het zijn meer de mensen die aanleg hebben voor schizofrenie enzo (net als verslaving kan dit ook in je genen zitten zei m'n psychiater) die in de problemen komen en die veel nadelen hebben van wiet.
in de psychiatrie zeggen ze tegen zulke jongeren: 'mensen die suikerziekte hebben mogen geen suiker eten en mensen die schizofreen/psychotische aanleg hebben mogen geen drugs gebruiken, zelf geen jointjes.'
Nou, dan zitten die mensen er in de psychiatrie er wel een beetje naast, want als je suikerziekte heb kun je gewoon suiker eten (mits je juist medicijnen gebruikt. maar anders ben je zowiezo al ten dode opgeschreven want t gaat bij suikerpatienten om koolhydraten, en dat zit zelfs in brood en aardappelen).
Ik heb suikerziekte, dus dat weet ik.
Oud 12-10-2003, 11:13
needlefreak
needlefreak is offline
ik weet niks over zuikerziekte.
maar ik zal het morgen zeker eens zeggen tegen de verpleging.
Oud 12-10-2003, 11:14
needlefreak
needlefreak is offline
ik laat je weten wat ze er over te zeggen hebben.
Oud 13-10-2003, 12:02
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
en een schizofreen is nooit alleen.
Oud 13-10-2003, 12:27
zeehond23
zeehond23 is offline
Als je waanvoorstellingen als gezelschap rekent niet nee.

MPS!
Oud 13-10-2003, 15:57
Hulk
Hulk is offline
blowen is bij licht gebruik (minder dan 5 joints in een week) niet schadelijk voor je hersenen. Als je echt veel blowt gaat je IQ slechts 4 punten achteruit
Maar het mooie is dat als je een poosje stopt met blowen je IQ weer heel snel op het oude pijl is, alhoewel niet helemaal op het oude pijl want je krijgt maar 3,5 punt terug.
Dus bereken je verlies
Oud 13-10-2003, 16:02
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Daster schreef op 13-10-2003 @ 16:57:
blowen is bij licht gebruik (minder dan 5 joints in een week) niet schadelijk voor je hersenen. Als je echt veel blowt gaat je IQ slechts 4 punten achteruit
Maar het mooie is dat als je een poosje stopt met blowen je IQ weer heel snel op het oude pijl is, alhoewel niet helemaal op het oude pijl want je krijgt maar 3,5 punt terug.
Dus bereken je verlies
Waar heb jij die info over IQ verlies vandaan?
Oud 13-10-2003, 16:04
zeehond23
zeehond23 is offline
let wel kinders, na je 18e groeien je hersenen niet meer zo goed aan (of zelfs bijna niet)
Oud 13-10-2003, 16:25
Verwijderd
* Ssssssttt, maar bij mij al veel eerder hoor.... *
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:28
C r Y p S
C r Y p S is offline
"Is hasj en wiet schadelijk voor je hersenen?

Kort antwoord
Cannabis beïnvloedt de werking van de hersenen. Deze beïnvloeding is echter tijdelijk. Voor zover op dit moment bekend is heeft cannabis geen blijvende invloed op de werking van de hersenen en raken ook geen delen beschadigd. Als men niet meer onder invloed is keert na korte tijd de normale situatie weer terug.

Lang antwoord
Er is geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat hersenen aangetast kunnen worden. Vergeet niet dat in bepaalde gedeelten van Marokko al generaties lang geblowd wordt. Als de hersenen inderdaad aangetast zouden worden, zou dat daar hebben moeten blijken. Wel heeft blowen invloed op het functioneren van het geheugen, concentratie en het snel kunnen opnemen van informatie. Waarschijnlijk geldt dit het sterkste voor mensen die erg jong zijn.

In de hersenen bevinden zich stoffen die rol spelen bij de overdracht van signalen. Deze overdrachtstoffen worden ook wel neurotransmitters genoemd. Doordat overdrachtstoffen zich kunnen binden aan receptoren (ontvangers) kunnen signalen in de hersenen overgedragen worden. Afhankelijk van het hersengedeelte waar dat gebeurt veranderen bepaalde functies.
Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Cannabis imiteert na opname als het ware de werking van anandamide waardoor dezelfde effecten optreden.

Anandamide zorgt ervoor dat het beloningcentrum in de hersenen geprikkeld kan worden. Hierdoor voelen we ons goed. Ook werkt anandamide in die hersengedeelten die een rol spelen bij het korte termijngeheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Zo komen er bijvoorbeeld veel receptoren voor in de cortex. De cortex is het hersendeel waarvan men vermoedt dat het te maken heeft met met cognitieve functies. Dit geldt ook voor de hippocampus. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen.
Nadat cannabis uitgewerkt is treedt de normale situatie weer in werking zonder dat voor zover tot nu toe bekend schade voor de hersenen optreedt.

Bron: Ron van der Meer & Jellinek Preventie; 1999; ISBN: 90-76048-33-9. 2. Cannabis, de stand van kennis; Trimbosinstituut, april 2000.

Datum: 6 september 2003 "
bron: www.jellinek.nl

Om maar weer even de misverstanden uit de wereld te helpen. Wetenschappelijk is er dus geen beschadiging van de hersenen aangetoont.
Oud 13-10-2003, 16:30
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Daster schreef op 13-10-2003 @ 16:57:
Dus bereken je verlies
Bij dit soort interessante, precieze info is het idd wel handig als je ook een bron vermeld
Oud 13-10-2003, 16:48
Verwijderd
Ja idd, want nu is het dus zo, elke keer als ik veel blow, gaat er 4 iq punten vanaf en komen er 3,5 voor terug. Ff snel rekenen dan.
Ik blow als 2,5 schooljaar ofzo. Dus, rond de 800 dagen. Gemiddeld 1x per 3 dagen. Rond de 265 dus. 265 x een half punt = 132,5. En toen ik laatst de iq test deed had ik een score van 126 volgens mij. Dus 126+132,5=288,5 IQ voordat ik blowde. Damn das wel zonde geweest dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 16:51
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Robo schreef op 13-10-2003 @ 17:48:
Ja idd, want nu is het dus zo, elke keer als ik veel blow, gaat er 4 iq punten vanaf en komen er 3,5 voor terug. Ff snel rekenen dan.
Ik blow als 2,5 schooljaar ofzo. Dus, rond de 800 dagen. Gemiddeld 1x per 3 dagen. Rond de 265 dus. 265 x een half punt = 132,5. En toen ik laatst de iq test deed had ik een score van 126 volgens mij. Dus 126+132,5=288,5 IQ voordat ik blowde. Damn das wel zonde geweest dan.
Zeg dat. Waarom geloof ik niet dat jij een IQ van 288,5 had?
Maar een interessantere vraag is: als Jellinek zegt dat blowen waarschijnlijk geen schade aan de hersenen toebrengt, hoe kan je IQ dan achteruit gaan?
Oud 13-10-2003, 17:11
Verwijderd
Daarom, ik probeerde alleen maar te laten zien dat ut bullshit is.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 17:12
Verwijderd
En sowieso, al je hesencellen staan niet voor je IQ ofzo. Das ook bullcrap. Het kan best zijn dat iets je hersenen aantast zonder dat je IQ ervan verminderd. Dat je geen kleuren meer ziet ofzo of geen gevoel meer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 09:00
zeehond23
zeehond23 is offline
fok dat IQ, EQ, da´s de shit!!!!
Oud 14-10-2003, 09:06
funest
funest is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 13-10-2003 @ 17:04:
let wel kinders, na je 18e groeien je hersenen niet meer zo goed aan (of zelfs bijna niet)
ach ja, alsof je ze ooit volledig gebruikt....
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 09:07
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
AM schreef op 14-10-2003 @ 10:06:
ach ja, alsof je ze ooit volledig gebruikt....
Ja, alsof je kan kiezen welk stukje afsterft.......
Oud 14-10-2003, 11:43
freak on a leash
freak on a leash is offline
een 'vriend' van mij is tegenwoordig totally mindf***ed door zijn blowgedrag; altijd joints draaien van minsten halve gram tot gram en helemaal van de kaart, leefde helemaal in zijn eigen wereldje. als hij blowde werd ie altijd aggressief en treiterig, ze moeke heeft em een tijdje geleden aangegeven voor mishandeling hij had geprobeerd haar vingers te breken, op het politiebureau d888 ze dat hij speed verslaafd was terwijl die jongen nog nooit wat anders dan een jointje gehad heeft,
begonnen op ze twaalfde, meteen goed meedoen (erbij willen horen) altijd punk willen zijn en nu is die 15 en is die al zijn vrienden kwijt en heeft ie een klote leven
Oud 14-10-2003, 12:11
funest
funest is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-10-2003 @ 10:07:
Ja, alsof je kan kiezen welk stukje afsterft.......
ik wel
ik druk ergens op mijn hoofd en voel et daar wegebben...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-10-2003 @ 10:00:
fok dat IQ, EQ, da´s de shit!!!!
Waar denk je dat je EQ wordt bepaald? Juist.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 15:47
Griller
Griller is offline
Je EQ gaat trouwens wel naar de klote van blowen en dat is echt zo je wordt echt een geisoleerde zombie als je veel blowt
Oud 14-10-2003, 16:19
AtHell
AtHell is offline
Schizofrenie..

Achja een schizofreen is nooit alleen.
Oud 14-10-2003, 16:41
zeehond23
zeehond23 is offline
en ik herhaal mijn post gewoon!

Citaat:
zeehond nummer 23 (want hij komt uit een fabriek) zei ooit eens:
Als je waanvoorstellingen als gezelschap rekent niet nee.

MPS!
Oud 14-10-2003, 16:52
De Veroorzaker
Citaat:
C r Y p S schreef op 13-10-2003 @ 17:28:

Anandamide zorgt ervoor dat het beloningcentrum in de hersenen geprikkeld kan worden. Hierdoor voelen we ons goed. Ook werkt anandamide in die hersengedeelten die een rol spelen bij het korte termijngeheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Zo komen er bijvoorbeeld veel receptoren voor in de cortex. De cortex is het hersendeel waarvan men vermoedt dat het te maken heeft met met cognitieve functies. Dit geldt ook voor de hippocampus. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen.
Nadat cannabis uitgewerkt is treedt de normale situatie weer in werking zonder dat voor zover tot nu toe bekend schade voor de hersenen optreedt.

Maar waarom waarschuwen ze je dan te pas en te onpas ga niet blowen als je je niet goed voelt want wiet versterkt dat gevoel alleen maar, zoals het er hier staat ga je je gewoon goed voelen van wiet, of lees ik het dan verkeerd?
Oud 14-10-2003, 17:02
freak on a leash
freak on a leash is offline
Citaat:
Griller schreef op 14-10-2003 @ 16:47:
Je EQ gaat trouwens wel naar de klote van blowen en dat is echt zo je wordt echt een geisoleerde zombie als je veel blowt
dit kan geen enkele blower volgens mij ontkennen
Oud 14-10-2003, 17:03
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
snees schreef op 14-10-2003 @ 14:04:
Waar denk je dat je EQ wordt bepaald? Juist.
Waarom denk je dat mensen met een hoog IQ een laag EQ hebben? Juist!
Oud 14-10-2003, 17:04
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Griller schreef op 14-10-2003 @ 16:47:
Moet je es voor de gein een tank lachgas in huis halen en een grote voorraat balonnen
Oud 15-10-2003, 06:56
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 14-10-2003 @ 17:52:
Maar waarom waarschuwen ze je dan te pas en te onpas ga niet blowen als je je niet goed voelt want wiet versterkt dat gevoel alleen maar, zoals het er hier staat ga je je gewoon goed voelen van wiet, of lees ik het dan verkeerd?
Mmm ja, dat is een interessante vraag inderdaad.... daar had ik nog niet over nagedacht (het ging me in eerste instantie om de hersenschade - of juist het ontbreken ervan).

Het verhaal zal wel niet helemaal volledig zijn, want ze (ze = verslavingsdeskundigen) zeggen ook dat blowen je gevoel versterkt, en dat komt in dit verhaal idd niet naar voren.
Oud 15-10-2003, 20:16
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
omajunk schreef op 11-10-2003 @ 14:11:

En tis natuurlijk slecht voor je longen...
hmm..zo'n gast in de shop was laatst allemaal tegen me aan aan het lullen dat als je bronchitis hebt dat het dan juist goed was om te blowen, omdat dat je longen zou kalmeren ofzoiets? geloofde er niet veel van, maar misschien iets om op in te haken?
Oud 15-10-2003, 20:27
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 15-10-2003 @ 21:16:
hmm..zo'n gast in de shop was laatst allemaal tegen me aan aan het lullen dat als je bronchitis hebt dat het dan juist goed was om te blowen, omdat dat je longen zou kalmeren ofzoiets? geloofde er niet veel van, maar misschien iets om op in te haken?
het was me nooit echt opgevallen....
ik heb namenlijk last van bronchitis... en had al 2 weken last... en gister heb ik geblowd.. en helemaal geen last meer...
slijm is weg en gepiep van ademhalen....
mja ik zal er eens vaker op letten.. misschien is het ook wel toeval..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:07
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik zou toch maar eens vragen wat de huisarts denkt van blowen + bronchietes. Of, als je geen objectieve huisarts hebt --> www.drugsinfoteam.nl en daar vragen. Die hebben wel een objectieve arts.
Oud 17-10-2003, 18:08
De Veroorzaker
Citaat:
lennuzz schreef op 15-10-2003 @ 21:16:
kan me er iets bij voorstellen als je puur rookt, bloedvaten worden wijder --> makkelijkere opname van zuurstof

maar gezond zal het toch niet zijn
Oud 17-10-2003, 18:10
De Veroorzaker
van fok.nl

Een onderzoek dat in Duitsland aan de universiteit van Bremen is gedaan wijst uit dat het roken van cannabisproducten niet zonder gevaar is: het kan leiden tot veranderingen in de structuur van de hersenen en persoonlijkheidsstoornissen. Vooral bij pubers kan blowen ernstige schadelijke langetermijneffecten hebben.

Het roken van marihuana of hasj kan bovendien een factor zijn bij schizofrenie. Volgens de onderzoekers versterkt veelvuldig blowen namelijk de symptomen van schizofrenie en bespoedigt het waarschijnlijk de doorbraak van de ziekte. Of blowen bij gezonde mensen, die geen aanleg hebben voor schizofrenie, tot de ziekte kan leiden is niet duidelijk.

Uit proeven op ratten werd duidelijk dat blowen óók tot permanente schade aan het geheugen kan leiden.

De nadelige effecten van hasj en wiet op de intellectuele vermogens van gebruikers zijn tot bijna drie maanden na gebruik nog meetbaar.

conclusie: er zou veel kunnen gebeuren maar is niks bewezen
en ratten kunnen tegenwoordig blowen
Oud 17-10-2003, 23:37
Verwijderd
Ja, khoorde ook is van een onderzoek op spinnen. Kregen die spinnen alle soorten dope van wiet ( zie je die spin al met een joint ) tot heroine. En het had totaal geen effect op ze, behalve dat er geen structuur meer in hun webben zit.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:40
De Veroorzaker
hehe ik kreeg ook meteen visioenen van ratten met jointjes
Oud 21-10-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Copeland schreef op 10-10-2003 @ 02:13:

maar wat ik vroeger dus altijd hoorde was van: "Ja, en als je BLOWT dan sterven er 1000en hersencellen en elke x dat je dampt=BLOWT dan word je steeds dommer". Valt best mee naar mijn optiek(de tijden dat ik ff een break inlastte kwam mn geheugen weer terug naar het normale niveau),
dan hoop ik ook maar dat mijn geheugen teruggaat naar het normale niveau als ik ooit mijn break inlas en dat het daar niet al veel te laat voor is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten