Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je zou mensen dus een ruimte op Niemandsland ergens in Nederland (hah, i just love politics!) kunnen geven waar ze zonder ooit in Nederland te zijn geweest kunnen bedelene n wachten op een verblijfsvergunning.
|
Verwijderd
|
Pff, wat een crap. Als ze illegaal zijn, dat zijn ze 1. Al afgekeurd voor het verblijf, 2. er moet nog worden nagegaan of ze mogen blijven of niet, en daarna vallen ze onder punt 1, of ze mogen blijven.
Valt geen discussie over te voeren, wel over de manier van uitzetten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
wanneer ben je goed geintegreerd? Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 12:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de tweede vraag is wat moeilijker...
|
![]() |
Let me get one thing straight: Als je vindt dat allochtonen zonder verblijfsvergunning het land uit moeten, dan staat dat gelijk aan dat je vindt dat alle asielzoekers weg moeten. Toch?
Hmmz ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een slechte stelling.
1. Slecht geformuleerd Allochtonen zijn immers mensen van buitenlandse afkomst met een Nederlands paspoort.. Dus de stelling zou beter geformuleerd kunnen worden als "Mensen zonder verblijfsvergunning moeten over de grens". 2. Foutief Iemand zonder verblijfsvergunning moet automatisch over de grens worden gzet, zo is de wet nou eenmaal. Weinig ruimte voor discussie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind altijd dat je asielzoekers altijd een verblijvergunning moet geven behalve als ze een crimineel verleden hebben of dat ze een gevaar voor de samenleving kunnen gaan worden. En te druk word het niet: in bijvoorbeeld Friesland zijn volgens mij nog genoeg weilanden die vol worden kunnen gebouwd. Ik hoop dat ooit de doelstelling word bereikt dat ieder mens gelijke kansen heeft, en ik denk dat je met deze regel steeds meer mensen een kans geeft.
|
![]() |
|
In de jaren 50 van de vorige eeuw was Nederland met 10 miljoen inwoners al te vol.
De toenmalige regeringen stimuleerden emigratie en 100-duizenden Nederlanders zijn toen richting Canada, VS, Austrlïe en Nieuw-Zeeland vertrokken, omdat de ruimte steeds minder werd. Een miniscuul landje als Nederland kan zoveel mensen niet herbergen zonder één grote betonmassa te worden. Idealisme is prachtig, maar je moet wel realistisch blijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dus kijk bijvoorbeeld voor je argumenten op www.sp.nl |
![]() |
||
Citaat:
Ze woonden al 11 (!) jaar in Nederland en toch moesten ze weg. Nu snap ik niet dat de regering zo wreed kan zijn dat ze mensen die al 11 jaar in Nederland wonen terug sturen naar et land van herkomst. Ik zou zeggen: alle mensen die al langer dan 1 jaar in Nederland wonen, mogen hoe dan ook in Nederland blijven (ze moeten dan wel in ieder geval geen crimineel verleden hebben en ze moeten zich gedragen en een beetje aanpassen) En degenen die minder als een jaar in Nederland wonen maar toch in hun eigen land een uitzichtloze situatie hebben, zouden ook in Nederland kunnen wonen. De regering zou na al een maand al moeten zeggen of diegene welkom is, in ieder geval niet eerst helemaal laten inburgeren en na een jaar of 5 (en soms dus 11) zeggen dat ze niet welkom zijn. Dat is onmeselijk. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |