Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 10:20
leneke
leneke is offline
Hey voor school moet ik een opstel schrijven over "gezag berust niet op leeftijd maar op respect voor andermans mening" ik heb geen enkel idee goe ik hieraan moet beginnen ik hoopte dus dat er iemand enkele ideeen had.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 10:23
Verwijderd
Misschien beginnen met een voorbeeld... één of ander persoon op leeftijd doet heel raar ("ik ben oud dus ik weet alles" oid) en een jong iemand die daar dus geen respect voor heeft. En een jonger iemand die bv. uitlegt waarom hij iets vindt en dat die ander daar dus wel respect voor heeft, ondanks dat ie jonger is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:12
Verwijderd
Het is een bekend feit dat mensen sneller en makkelijker aan opdrachten gehoorzamen wanneer ze het nut of het doel van die opdracht inzien. Iemand wiens mening jij waardevol vindt zul je eerder gehoorzamen dan iemand wiens mening jij maar onzin vindt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:36
Nona
Nona is offline
Over het algemeen weten mensen zich met de jaren beter uit te drukken en heben ze een realistischere kijk op zaken. Daarom denken veel mensen dat gezag aan leeftijd ligt want, zoals nare man zegt, iemand met goede argumenten heeft gezag. Helaas gaat dit niet altijd op. Er zijn zat jonge mensen wier mening heel waardevol is en er zijn zat oude mensen die een mening hebben die eigenlijk nergens op slaat (ookal is het een mening).

Overigens - ik kan me enorm ergeren aan mensen die denken dat ze altijd gelijk hebben alleen maar vanwege hun leeftijd.
Reageren

Regels voor berichten