Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 18:09
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik zit nu op een opleiding als tussenopleiding zeg maar om naar het hbo te kunnen straks..Zal ff mijn verhaal vertellen..

Ben begonnen op het vwo, heel fanatiek natuurlijk...In de 3e ging het mis en bleef ik zitten...Nou met volle moed er tegenaan natuurlijk voor de 2e keer, beetje onderschat en gewoon weer blijven zitten best erg, maar goed...Ik kwam toen in VMBO 4 terecht en heb alles in 1 keer gehaald, zonder wat eraan te doen.. Goed, ik heb dus eigenlijk een opleiding gekozen, thbo commercieel medewerker marketing & communicatie (=mbo versneld), omdat ik daarna zo'n beetje alle kanten opkan. Ben nu begonnen, de klas bevalt me, de school, maar de opleiding, niet echt... Ik vind sommige vakken leuk, maar de meeste vakken spreken me totaal niet aan. Ik heb het eigenlijk zonder enige voorbereiding gekozen, omdat ik dacht dat ik het wel ff zou doen in 2 jaar, dat ik daarna lekker verder kon leren en dan zien we wel. Maar zoals het er nu naar uit ziet, hou ik dat niet vol, die 2 jaar. Ik zit nu heel erg hard na te denken, aan de ene kant, 2 jaar en dan kan ik verder, maar aan de andere kant....hou ik dat vol? Heel erg frustrerend dit..Wat vinden/denken jullie?
Oud 21-10-2003, 18:11
Verwijderd
Ik zou toch doorgaan. Als je nu stopt heb je een grote kans dat je helemaal niet meer doorgaat......
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:21
Cait
Cait is offline
Wel rot voor je, dat het zo allemaal is misgelopen. Ik zou eens met je decaan o.i.d praten, mss kunnen julli eweer een regeling treffen. Want je kunt niets doen wat e niet wilt, daar komt helemaal niets van terecht namelijk.. wat je niet moet doen, is met school stoppen. Dat zou heel stom van je zijn..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:29
Ilona1
Ilona1 is offline
Nee dat is helemaal de bedoeling niet hoor, stoppen! Misschien jaartje werken en me beetje oriënteren, maar verder wil ik toch echt wel verder leren hoor! Met vmbo kom ik niet ver! Maar het probleem is, de boeken kosten zoveel geld en de opleiding ook, dus vandaar wil ik mijn ouders het ook niet aandoen om het zeg maar te 'verpesten'.
Oud 22-10-2003, 12:52
Ilona1
Ilona1 is offline
Geen advies meer?
Oud 22-10-2003, 13:49
Tiño
Tiño is offline
ik zou zeker doorgaan, je hebt duidelijk de hersens ervoor, alleen ergens tijd in steken, dat kost mij ook moeite...maar probeer het toch, het is voor je eigen toekomst...
Oud 22-10-2003, 14:34
alwaysgood
alwaysgood is offline
waarom was je geen havo gaan doen, toen je voor de 2e keer op het vwo was blijven zitten?
Oud 22-10-2003, 14:45
lieve_dodo88
lieve_dodo88 is offline
Ik zou doorgaan. Anders heb je misschien niks. En als je eerst een jaar gaat werken, stel je het alleen maar uit. Of kies een leukere opleiding?(als dat nog kan)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:11
rodina
rodina is offline
Loop voor het lol naar het uitzendbureau.. dan ren je weer hard naar school etc. Er is momenteel nauwelijks werk.

Stoppen kan, maar bedenk wel goed wat je dan wil gaan doen. Tot september wachten is lang hoor.
Oud 22-10-2003, 15:28
Quiana
Quiana is offline
Hoe kan je ivn van 3vwo naar 4vmbo gaan?
(ik dacht tenminste altijd dat je één niveau lager ging
als je twee keer bleef ziten ipv 2)

Ik denk dat je moet volhouden btw, evt kijken of je
kan overstappen naar iets anders. Iig níet stoppen,
omdat het dan alleen maar moeilijker wordt om weer te
beginnen lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten