Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 17:41
Boosoog
Boosoog is offline
Videobeelden van dader steekpartij Erdogan

ROTTERDAM - De politie in Rotterdam beschikt over videobeelden van de dader van de dodelijke steekpartij op 1 oktober, waarbij de 18-jarige Turk Mustafa Erdogan om het leven kwam. De beelden worden maandag getoond in het tv-programma Opsporing Verzocht.

De dood van de zoon van de schoenenverkoper aan de Katendrechtse Lagedijk veroorzaakte grote onrust in de wijk Charlois. Hij werd tegen sluitingstijd neergestoken.

Op de opnamen is een man met een getinte huidskleur en kort donker haar te zien. Hij droeg een pet en had een witte plastic tas bij zich. De politie schat dat hij tussen de 20 en 25 jaar oud en ongeveer 1,75 meter lang is. Justitie looft een beloning van 20.000 euro uit voor de tip die leidt naar de aanhouding van de dader.

De recherche gaat in haar onderzoek uit van een overval. Uit de schoenenzaak werd de dagopbrengst weggenomen. Charlois organiseerde een drukbezochte stille tocht naar aanleiding van de dood van Erdogan. Eerder dit jaar werd in dezelfde straat een juwelier vermoord.

Wethouder W. van Sluis (economische infrastructuur) tekent volgende week donderdag een convenant met de lokale ondernemers en de deelgemeente Charlois om de veiligheid in het gebied te vergroten. De ondernemers, de gemeente en politie investeren de komende drie jaar elk 75.000 euro om de wijk te bevrijden van criminaliteit en overlast. Na het overlijden van Erdogan deed het college daar zelf 60.000 euro bij om particuliere bewaking op de Katendrechtse Lagedijk in te zetten.

Alweer getint
Advertentie
Oud 24-10-2003, 17:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
alweer een witte plastic tas
Oud 24-10-2003, 17:46
Boosoog
Boosoog is offline
lekker belangrijk.
Oud 24-10-2003, 17:49
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Nieuwswaarde?
Oud 24-10-2003, 17:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Alweer een allochtonen-afzeiktopic (waar bovendien zeer binnenkort een slotje op komt)
Oud 24-10-2003, 18:18
Boosoog
Boosoog is offline
Hoezo afzeiktopic? Gewoon weergave van de feiten.
Oud 24-10-2003, 18:19
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 24-10-2003 @ 18:49:
Nieuwswaarde?
Als je het zo bekijkt; het is inderdaad geen nieuws meer, we weten het allang.
Oud 24-10-2003, 18:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 24-10-2003 @ 19:18:
Jaja, maar natuurlijk weer wel met een heel duidelijk
Citaat:
Alweer getint
eronder

Zo van: wat zijn ze toch ook slecht he, die kut-allochtonen...
Oud 24-10-2003, 18:22
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-10-2003 @ 19:19:

Zo van: wat zijn ze toch ook slecht he, die kut-allochtonen...
Ik zou dat willen nuanceren door te stellen dat er veel slechten onder zitten.
Oud 24-10-2003, 18:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 24-10-2003 @ 19:22:
Ik zou dat willen nuanceren door te stellen dat er veel weinig slechten onder zitten.
Ik heb het even voor je verbeterd. Het is en blijft namelijk een relatief kleine groep die dit soort ongein uithaalt. De media blaast het een en ander echter behoorlijk op.
Oud 24-10-2003, 18:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
er zijn ook nederlanders met een getinte huidskleur, kort haar en witte plastic tasjes
Oud 24-10-2003, 18:35
Boosoog
Boosoog is offline
Dat bedoel ik; waarschijnlijk zo`n zonnebanktype; moet je ook in de gaten houden.
Oud 24-10-2003, 18:48
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-10-2003 @ 19:23:
Ik heb het even voor je verbeterd. Het is en blijft namelijk een relatief kleine groep die dit soort ongein uithaalt. De media blaast het een en ander echter behoorlijk op.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Bij al het negatieve nieuws over allechtonen de media de schuld geven. Natuurlijk is niet elke allechtoon een crimineel net zoals niet alle Nederlanders lieve, aardige en gulle personen zijn. Maar het is in vergelijking met andere etnische groepen opvallend vaak Marrokaanse en Turkse jongeren die dit soort overlast veroorzaken. En als je dat wilt ontkennen heb je blijkbaar een plaat voor je kop.
Oud 24-10-2003, 19:01
Verwijderd
boosoog wtf is je doel? Ow wat zijn wij allochtonen toch stom. Ownee ik kan maar beter uit nederland gaan. Kannonen wil je dat zo graag horen?
Oud 24-10-2003, 19:08
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:01:
Ownee ik kan maar beter uit nederland gaan. Kannonen wil je dat zo graag horen?
Welnee; de goeden hoeven voor mij niet onder de kwaden te lijden.
Ik ken talloze allochtonen die de plaats in onze samenleving ten volle hebben verdiend; daar is niks mis mee.
Oud 24-10-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:01:
boosoog wtf is je doel?
nou?
Oud 24-10-2003, 19:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:09:
nou?
Waarschijnlijk wil hij een discussie aanzwengelen over de relatief hoge criminaliteit cijfers van allechtone jongeren.
Oud 24-10-2003, 19:19
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:09:
nou?
Je vraagt naar de bekende weg.
Merkwaardig dat Machiavelli het wèl begrijpt
Oud 24-10-2003, 19:22
Verwijderd
Hoe wil je erover discussieren? Wat probeer je ermee te bereiken? Wat wil je dat je tegenstanders gaan zeggen?
Oud 24-10-2003, 19:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-10-2003 @ 19:48:
Maar het is in vergelijking met andere etnische groepen opvallend vaak Marrokaanse en Turkse jongeren die dit soort overlast veroorzaken.
Turkse jongeren vallen wel mee. Het zijn met name Marokkanen en Antillianen die de relallochtoon uithangen.
Oud 24-10-2003, 19:27
Verwijderd
kvind het trouwens wel raar dat een allochtoon een allochtoon vermoordt. Stel die man was een marrokaan of turk dan maakte hij zijn 'eigen moslim broeder 'af. Dus de kans is heel groot dat het gewoon een nederlander was
Oud 24-10-2003, 19:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:22:
Hoe wil je erover discussieren?
Zoals elke discussie gaat waarschijnlijk.

Citaat:
Wat probeer je ermee te bereiken?
Mischien een uitwisseling van gedachtes en het overtuigen van je tegenstanders.

Citaat:
Wat wil je dat je tegenstanders gaan zeggen?
Wat wil je zelf zeggen?
Oud 24-10-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-10-2003 @ 20:29:

Mischien een uitwisseling van gedachtes en het overtuigen van je tegenstanders.
Overtuigen van wat? Dat alle allochtonen criminelen zijn?
Oud 24-10-2003, 19:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:31:
Overtuigen van wat? Dat alle allochtonen criminelen zijn?
Hij geeft net zelf aan dat dat niet zo is. Maar mischien wil hij ons duidelijk maken dat we een probleem hebben.
Oud 24-10-2003, 19:35
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:27:
kvind het trouwens wel raar dat een allochtoon een allochtoon vermoordt. Stel die man was een marrokaan of turk dan maakte hij zijn 'eigen moslim broeder 'af. Dus de kans is heel groot dat het gewoon een nederlander was
Dat vind ik een beetje een vreemde redenatie. Wil je zeggen dat een Marokkaan of Turk nooit een andere Marokkaan of Turk zal vermoorden? Vind ik een beetje moeilijk te geloven.
Oud 24-10-2003, 19:35
Verwijderd
ach hij wilt gewoon de marrokanen en turken (eigenlijk zijn wij turken nu ff het slachtoffer ) zwart maken. En dan komt hij met verhaaltjes over dat zijn marrokaanse buren heel luidruchtig waren blablabla heb ik al bla gezegd?
Oud 24-10-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-10-2003 @ 20:35:
Dat vind ik een beetje een vreemde redenatie. Wil je zeggen dat een Marokkaan of Turk nooit een andere Marokkaan of Turk zal vermoorden? Vind ik een beetje moeilijk te geloven.
moslims beschouwen elkaar als broeders. Ookal is diegene gematigd tis gewoon niet iets wat iemand zo snel zal doen. Ik zeg natuurlijk niet dat het onmogelijk is. Zullen vast wel zulke ongevallen voorkomen. Maar ik denk dat een marrokaan eerder een enderlander vermoord dan turk, no offence
Oud 24-10-2003, 19:38
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:35:
ach hij wilt gewoon de marrokanen en turken (eigenlijk zijn wij turken nu ff het slachtoffer ) zwart maken. En dan komt hij met verhaaltjes over dat zijn marrokaanse buren heel luidruchtig waren blablabla heb ik al bla gezegd?
Waar lees jij een verhaal over zijn buurman Dit is een beetje laffe manier van discuseren als je het mij vraagt (wat je natuurlijk niet doet). Hij post iets over een criminele allechtoon en daarom is hij erop uit om Marrikanen en Turken zwart te maken. Jij wilt wel erg graag het slachtoffer zijn he.
Oud 24-10-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-10-2003 @ 20:38:
Waar lees jij een verhaal over zijn buurman Dit is een beetje laffe manier van discuseren als je het mij vraagt (wat je natuurlijk niet doet). Hij post iets over een criminele allechtoon en daarom is hij erop uit om Marrikanen en Turken zwart te maken. Jij wilt wel erg graag het slachtoffer zijn he.
buurman verhaal zie andere topic (welke weet ik niet meer). Enne als ik een artikel over een nederlandse misdadiger plaats en eronder schrijf weer een blanke dan weet ik zeker dat JIJ als eerst kom janken
Oud 24-10-2003, 19:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:37:
moslims beschouwen elkaar als broeders.
Niet elke allechtoon is Moslim. Dit vind ik een generaliserende en discriminerende opmerking.

Citaat:
Ookal is diegene gematigd tis gewoon niet iets wat iemand zo snel zal doen. Ik zeg natuurlijk niet dat het onmogelijk is. Zullen vast wel zulke ongevallen voorkomen.
Was het maar altijd een ongeval.

Citaat:
Maar ik denk dat een marrokaan eerder een enderlander vermoord dan turk, no offence
Ja, want Nederlanders zijn verdorven westerlingen.
Oud 24-10-2003, 19:43
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Dit is echt wel een loze discussie. Het totale gebrek aan fatsoenlijke argumenten (en daarmee bedoel ik niet de interpretaties hiervan), het gebrek aan een duidelijk discussie-onderwerp (-"alles wat getint is, is slecht?"-),...

Kom eens met een duidelijke stelling jongens (en niet moslimbroeders vermoorden moslimbroeders niet, getuige de conflicten in de Arabische wereld).

Sorry ik zit me echt rot te ergeren. Het moest er even uit.
Oud 24-10-2003, 19:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 24-10-2003 @ 20:41:
buurman verhaal zie andere topic (welke weet ik niet meer). Enne als ik een artikel over een nederlandse misdadiger plaats en eronder schrijf weer een blanke dan weet ik zeker dat JIJ als eerst kom janken
Dat had dus niks met deze discussie te maken. En het kan mij niks schelen hoeveel topics je post over blanke misdadigers en ik kan ook heel eerlijk toegeven dat er blanke criminelen en blank tuig is. De KKK, Marc Dutroux, Manson en Peter R de Vries bijvoorbeeld.
Oud 24-10-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-10-2003 @ 20:41:
[B]Niet elke allechtoon is Moslim. Dit vind ik een generaliserende en discriminerende opmerking.]
Nou als een allochtoon crimineel is, dan weet ik zeker dat iedereen denkt dat het een marrokaan of turk is. En die zijn meestal moslim.

Citaat:
[B]Was het maar altijd een ongeval.]
Misdaad dan als je dat zo graag wilt horen

Citaat:
Ja, want Nederlanders zijn verdorven westerlingen.
Jij snapt mij niet he? Mijn moeder is trouwens nederlands en ik zou neit durfen om zomaar alle nederlanders te beledigen.
Oud 24-10-2003, 19:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 24-10-2003 @ 19:18:
Ja, zielig he, dat het slachtoffer een getinte jongen was.

hier komt een slotje op

Regels voor berichten