Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 14:56
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Wat kun je tegen rode vlekjes in je gezicht doen? (dus geen pukkels, maar echt vlekjes)
Is er misschien één of ander zalfje voor dat goed werkt ?

Alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:06
LittleLucille
LittleLucille is offline
Vroeger kon enkel camouflage uitkomst bieden om de cosmetische bezwaren van wijnvlekken tegen te gaan. Sinds een aantal jaar bestaat echter de mogelijkheid om wijnvlekken met laser te behandelen.

Lasertherapie:
Bij lasertherapie wordt met licht van een zeer zuivere golflengte gewerkt. De laserstralenaat dwars door de huid heen, zonder deze noemenswaardig te beschadigen. Vervolgens treft de laser de bloedvaatjes van de wijnvlek. De energie van de laser wordt selectief door het bloed opgenomen hetgeen leidt tot een zeer korte sterke verhitting. Bij deze verhitting wordt de wand van de kleine bloedvaatjes beschadigd, waarna ze door het lichaam worden opgeruimd.
De resultaten zijn meestal bijzonder goed.
Er zijn verschillende typen laser die gebruikt kunnen worden voor behandeling van wijnvlekken. Voorbeelden zijn de argon laser en de pulsed dye laser.

Wordt laserbehandeling vergoed?
Over het algemeen wordt de laserbehandeling van wijnvlekken door de ziektekostenverzekeraars vergoed.

Waar kan ik terecht?
Er zijn verschillende ziekenhuizen in Nederland waar u op de polikliniek Dermatologie terecht kunt voor laserbehandeling van wijnvlekken. Informeer bij uw huisarts of dermatoloog waar bij u in de omgeving laserbehandeling kan plaatsvinden.
Oud 20-10-2003, 16:33
alwaysgood
alwaysgood is offline
ben je niet ergens allergisch voor,wat deze rode vlekken veroorzaakt?
Oud 20-10-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 20-10-2003 @ 17:06:
Vroeger kon enkel camouflage uitkomst bieden om de cosmetische bezwaren van wijnvlekken tegen te gaan. Sinds een aantal jaar bestaat echter de mogelijkheid om wijnvlekken met laser te behandelen.
Rode vlekjes hoeven toch niet meteen wijnvlekken te zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:46
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-10-2003 @ 17:37:
Rode vlekjes hoeven toch niet meteen wijnvlekken te zijn?
Neej precies Tzijn gewoon kleine rode vlekjes waar wel meer mensen last van hebben.

En ja ik heb veel voedselallergieën en kheb nu medicijnen waardoor veel weg gaat, maar niet alles.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuh17 schreef op 20-10-2003 @ 17:46:
En ja ik heb veel voedselallergieën en kheb nu medicijnen waardoor veel weg gaat, maar niet alles.
Weet je al je (voedsel)allergieën?
En krijg je ook niks binnen waar je niet tegen kan ed?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 07:38
animalfreak
animalfreak is offline
Hallo!

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde als jou. Nu het kouder wordt heb ik veel last van rode vlekken op mijn voorhoofd. Vooral als ik dan s'ochtends uit bed kom en ik ga mij wassen of ik ben onder de douche geweest dan zit ik onder die rode vlekken.
Ik moet zeggen dat ik wel een heel gevoelige huid heb.....ik krijg namelijk ook rode vlekken van shampoo.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen hier bijvoorbeeld een zalfje etc. op weten!!!

Groetjes Animalfreak
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 09:44
Verwijderd
Er zijn wel cremes (die je gewoon bij een cosmeticazaak kunt kopen, ze zijn vaak bedoeld tegen koubultjes enzo), die je huid dikker maken; een gewone gezichtscreme doet dat trouwens ook een beetje. Een dikkere huid raakt minder gauw geïrriteerd, maar of het ook echt gaat helpen weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 10:04
Verwijderd
Calendula (emulsie), Eginaforce, Zarqua, enz.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 12:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
animalfreak schreef op 24-10-2003 @ 08:38:
Hallo!

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde als jou. Nu het kouder wordt heb ik veel last van rode vlekken op mijn voorhoofd. Vooral als ik dan s'ochtends uit bed kom en ik ga mij wassen of ik ben onder de douche geweest dan zit ik onder die rode vlekken.
Ik moet zeggen dat ik wel een heel gevoelige huid heb.....ik krijg namelijk ook rode vlekken van shampoo.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen hier bijvoorbeeld een zalfje etc. op weten!!!

Groetjes Animalfreak
Dat met de douche en de shampoo heb ik ook. Als ik onder de douche vandaan kom (en m'n haar heb gewassen), zit m'n lichaam onder de rooie vlekken. voornamelijk in m'n nek/hals. Maar ze gaan ook redelijk snel wel weer weg.
topicstarter: ik zou inderdaad kijken of je niet ergens allergisch op reageert. Ik weet van mezelf dat er iets in shampoo zit, waar ik niet erg goed tegen kan (maar om nou m'n haar niet meer te wassen, vind ik eigenlijk ook geen optie ) en misschien heb jij ook wel zoiets..?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten