Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 23:01
funktional
funktional is offline
Ik ween in stilte
mijn tranen geenszins
symboliek

Ik schreeuw in stilte
mijn kreten verre van
vreugdeloos

Ik zing in stilte
mijn vocalen desalniettemin
dissonant

Ik vrij in kakafonie:
tezamen wenen/schreeuwen/zingen!

liefhebben...
Oud 19-10-2003, 23:34
Secreet
Secreet is offline
mooi poetisch verwoord al vind ik je hier en daar wat onsamenhangend overkomen...het sluit wel aan, maar dit is echt iets dat je meerdere malen moet lezen om het te begrijpen...overigens vind ik het wel wat kil overkomen en het metrum niet al te best...
Oud 20-10-2003, 00:01
funktional
funktional is offline
Citaat:
Secreet schreef op 20-10-2003 @ 00:34:
mooi poetisch verwoord al vind ik je hier en daar wat onsamenhangend overkomen...het sluit wel aan, maar dit is echt iets dat je meerdere malen moet lezen om het te begrijpen...overigens vind ik het wel wat kil overkomen en het metrum niet al te best...
kil ivm woordgebruik natuurlijk, maar het is een der gevoelsgedichten (hoe new age libelle-achtig) ....maar metrum tja...is niet geweldig, maar is ook niet relevant voor het gevoel...gevoel is equivalent aan metrum zogezegd
adios

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 06:39
Verwijderd
Citaat:
funktional schreef op 20-10-2003 @ 01:01:
kil ivm woordgebruik natuurlijk, maar het is een der gevoelsgedichten (joe new age libelle-achtig) ....maar metrum tja...is niet geweldig, maar is ook niet relevant voor het gevoel...gevoel is equivalent aan metrum zogezegd
adios
Jezus, Remy.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:58
funktional
funktional is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 20-10-2003 @ 07:39:
Jezus, Remy.

ja?
Oud 20-10-2003, 14:06
lovetear
lovetear is offline
Daar heb je weer die emotionele robot stijl, ik vind hem goed zo. Als je er iets aan zou veranderen zou ik het beter proberen te laten lopen.
Oud 20-10-2003, 14:30
Woodstock
Woodstock is offline
als je komma´s maakt van de / 's en het laatste woord weghaalt is hij mooier.
Oud 20-10-2003, 16:45
funktional
funktional is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 20-10-2003 @ 15:30:
als je komma´s maakt van de / 's en het laatste woord weghaalt is hij mooier.

interpunctie, metrum, enjambement ectera zijn niet zozeer stilistische middelen, maar geven een gedicht wel een dusdanige vorm....ze zijn te gebruiken BY CHOICE...ik apprecieer meningen omtrent mijn werk, maar wil het gebruik van bovengenoemde middelen niet ter discussie stellen..het is zo zinloos...daarbij komt ook dat er in dat soort feedback geen enkele diepgang te bespeuren is...ik heb het vaak geroepen en zal het nogmaals doen...dit forum is voor mij als een kladblok, maar de impulsieve gedachten die ik hier etaleer hebben een definitief karakter; ik verander ze niet, want ik doe er niets mee...
en meneer Philip (als het nog relevant is)...je kent me niet en je zal me nooit kennen en enig gebazel dat ik hier op het forum drop is niet representatief voor mjn 'zijn' ..ik geniet ervan de pseudo- intellectueel uit te hangen ....voor de rest leef ik gewoon mijn leven en dat speelt zich niet achter een schermpje af...(en als ik het (zoals vaker) verkeerd heb geinterpreteerd..dan tja eehm fuck it ..)
ziehier mensen een ontboezeming die zijn weerga niet zal kennen...
om mijn voormalige sig maar eens aan te halen...'sarcasm is overrated but heavenly seductive, ain't it?'

buenas bananas
Oud 20-10-2003, 16:48
funktional
funktional is offline
het is trouwens geen hoogstandje ....
Oud 20-10-2003, 20:37
xineof
xineof is offline
Hmz. De titel doet een ander soort gedicht vermoeden als ik niet zou weten dat jij het had geschreven . Ik vind je stijl mooi, hij spreekt me erg aan, maar echt raken kan dit gedicht me niet; daardoor is het inderaad toch wat te kil. Ik vind het taalkundig goed in elkaar zitten, je verwoording is sterk. De laatste regel 'liefhbben...' vind ik een erg mooie toevoeging.
Oud 21-10-2003, 01:23
funktional
funktional is offline
Citaat:
funktional schreef op 20-10-2003 @ 17:45:
interpunctie, metrum, enjambement ectera zijn niet zozeer stilistische middelen, maar geven een gedicht wel een dusdanige vorm....ze zijn te gebruiken BY CHOICE...ik apprecieer meningen omtrent mijn werk, maar wil het gebruik van bovengenoemde middelen niet ter discussie stellen..het is zo zinloos...daarbij komt ook dat er in dat soort feedback geen enkele diepgang te bespeuren is...ik heb het vaak geroepen en zal het nogmaals doen...dit forum is voor mij als een kladblok, maar de impulsieve gedachten die ik hier etaleer hebben een definitief karakter; ik verander ze niet, want ik doe er niets mee...
en meneer Philip (als het nog relevant is)...je kent me niet en je zal me nooit kennen en enig gebazel dat ik hier op het forum drop is niet representatief voor mjn 'zijn' ..ik geniet ervan de pseudo- intellectueel uit te hangen ....voor de rest leef ik gewoon mijn leven en dat speelt zich niet achter een schermpje af...(en als ik het (zoals vaker) verkeerd heb geinterpreteerd..dan tja eehm fuck it ..)
om mijn voormalige sig maar eens aan te halen...'sarcasm is overrated but heavenly seductive, ain't it?'

buenas bananas

damn]...people here is the circumstantial evidence that prooves that I'm full of shit when the sun still shines...
ben denk ik beter in mijn element als ik 's nachts achter 't schermpje zit..
ladies and gents...excuses voor mijn hooghartigheid en bull shit...

hasta pacino
Oud 23-10-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
funktional schreef op 20-10-2003 @ 17:45:

buenas bananas
Dat je m'n naam nog goed schrijft..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:01
funktional
funktional is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 23-10-2003 @ 16:12:
Dat je m'n naam nog goed schrijft..
is er ietz?
post-puberaals ofzo?
Oud 23-10-2003, 17:12