Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het devies luidt: herhaling, herhaling, herhaling. Dit wordt gedaan zodat mensen zich het product herinneren wanneer ze iets nodig hebben.
Daarnaast proberen ze het product aantrekkelijker te maken door het product in een voor mensen aantrekkelijke omgeving te plaatsen. Mensen kopen bijv vaak merkkleding om 'ergens bij te horen' en daar spelen marketingmensen op in door bekende cq populaire personen te gebruiken voor hun commercials. Je kunt ook proberen op te vallen. Onverwachts uit de hoek komen of juist negatief opvallen. Hoe dan ook: op het moment dat mensen weten dat iets bestaat, worden ze er nieuwsgierig naar. Dit zijn voorbeelden van actieve marketing. Je kunt ook passief te werk gaan. Een leuk voorbeeld hiervan is de Ikea. Voor elk klein dingetje dat je wilt kopen, moet je eerst door de hele vestiging lopen. Dat is met opzet gedaan, in de hoop dat je nog iets anders meeneemt. Na ja, zo zijn er 1001 dingen die men kan doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
|
Geur reclame!
Soms kom je in tijdschriften advertenties tegen waar je eerst overheen moet wrijven waarna je een geur van het product ruikt. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer mensen die geur elders ruiken, het hun 'bekend', 'vertrouwd' overkomt.... -> zodat ze dat product vaak verkiezen boven een soort gelijke... Best bizar ![]() ![]() Verder moet een reclame heel bijzonder goed óf ontzettend slecht zijn om te blijven hangen in het menselijk brein.. ...Een paar maand geleden was er zo'n vreselijke reclame van postkrediet. Op een gegeven moment ergerde iedereen zich eraan en werd het daardoor ook een gespreksonderwerp... ![]() Verder hebben details als 'sfeer' en degene die het product promoot een belangrijke functie... ('Owh, als Moniek van de Ven ook die verzekering heeft..') Misschien een beetje overtrokken voorbeeld, maar globaal komt 't daar wel op neer ![]()
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
|
![]() |
|
Waar is die reclame gebleven van dat jonge meisje die rookt en voor de spiegel een oude vrouw wordt?
Die zal me altijd bijblijven, af en toe een sigaretje (uit school) vind ik heerlijk, maar als ik de hele dag in de rook sta; bah! Uhm, reclame; humor, herhaling, bekende woorden (vet, gaaf, cool man), kleur, goedkoop, harde woorden, muziek. Op dat soort dingen let ik wel een beetje...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
|
![]() |
||
Citaat:
onzin natuurlijk, want dan zouden er wel erg veel mensen dom zijn...alhoewel... verder houd ik me bij ******** aan, en ik voeg toe, dat over het algemeen alleen de positieve dingen van het product aan het licht komen, samen met veel herhaling, en aandrang dat dit product echt in jou huishouden verschijnen moet anders ben je ouderwets oid... |
![]() |
||
Citaat:
het gevaar is dat mensen de grap wel onthouden... MAAR WAAR WAS DIE RECLAME NOI OOK ALWEER VAN?!!!!
__________________
Dit is een coole sig.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dom... op wat voor manier. ik vind 'dom', zo nietszeggend...
__________________
Dit is een coole sig.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
In wat simpeler woorden, betekent dom dat je niet in staat bent om voor jezelf te bepalen wat goed voor je is. |
![]() |
|
Ik ben het wel eens met wat hier gezegd word.
Bij reclame word vaak een soort sfeer rondom een product gecreërt waardoor je (onbewust) gaat denken dat je dat ook krijgt met dat product. Bijvoorbeeld die reclame met die zonsondergang en die stoel(jullie weten nu vast allemaal welke ik bedoel ![]() Weet je wat ik echt van die super irritante reclames vind? Lening reclames, alsof je dan ineens heel rijk bent al je een lening neemt ofzo, je moet het later toch allemaal terugbetalen... Die van Frisia financieringen is wel het dieptepunt...vreselijk! Die gasten die daar aan mee doen komen nooit meer aan de bak...
__________________
_*_*_LUN@_*_*_
|
![]() |
|
![]() |
Het gaat niet zozeer om het leuke spotje..
want mensen herinneren zich dan vaak aleen de commercial en kunnen dit niet koppelen aan de adverteerder Ik denk dat het doeltreffend is om het product te koppelen aan een bepaalde (naamsgebonden) slogan of zoals bij *mstel, aan bepaalde mensen. Dan kun je gaan werken aan het leuke spotje. owja...zelf vind ik de reclames van 'de erediviesie, er staat wat op het spel' geweldig ..bij die chinees enzo en met die man met dat schoonmaakmiddel ![]() ![]() daarnaast heb je nog de reclames van centraal *eheer natuurlijk...daar heb je hele mooie van..maar of ze nou ook doeltreffend zijn ![]() en vraagje: zijn er hier soms mensen die economische psychologie studeren?
__________________
I love dr Phil :D
|
![]() |
||
Ik ken tot nu toe een aantal vormen van verkooptechnieken (het is geen reclame maar het heeft wel hetzelfde doel:
Citaat:
__________________
I like my new bunny suit
|
![]() |
|
Leuke reclame --> Zoenen, zoenen, maak me gek!!!
Stuntprijzen die toch niet zo goedkoop zijn, of pas over 2 jaar geldig zijn. Naamsbekendheid creeren d.m.v. bijv. een bord bij een voetbalwedstrijd. Gedwongen contact, dit is in de metro is amsterdam, boven de deuren hangt een bordje van 40 bij 40 ofzo en hier staat dan weer reclame op. 400.000 mensen zien het elke dag in groot Amsterdam. |
![]() |
|
ooit gehad bij maatschappijleer een aantal "trucs";
-Ingewikkelde (engelse) termen voor simpele dingen; op hypothecaire basis (dat je je huis garant stelt als je je geld niet hebt) of die reclame met dat koppie koppie; glucose is goed voor je; zeg dan gewoon suikers (is het voor die 80 % ook te begrijpen) -Het aanhalen van bekende mensen om zo vertrouwen te winnen. Als zij het ook doen zal het wel goed zitten. -Het gebruiken van "valse deskundige" waardoor men makkelijker geloofd dat het goed is. (ookal is het nog zo duidelijk bull-shit) -Herhaling (spreekt voor zich) -naamsbekendheid. Verder heb ik geen idee meer het waren er nog meer maar is al weer 2 jaar terug. Mensen die het meest vatbaar zijn; de mensen die zich het minst tegen deze trusjes kunnen verweren. Dan denk ik toch (ja, niet lullig bedoelt ofso) de wat minder bedeelde kwa intellegentie. Maar ik wil er wel even bij zeggen dat iedereen die ze ziet ergens WEL wordt beïnvloed hoe je het ook went of keert. Ik denk dat reclames een redelijke invloed hebben op mij. Dit omdat ik redelijk veel TV zie en dus al die producten ergens in mijn hoofd komen. Wat ik niet ken zal ik niet zo snel kopen. Door de reclamens ken ik het "ergens" van en dus meer kans dat ik het koop. Wel lang lulverhaal geworden ![]() (edit spelfouten...ben niet zo goed in talen) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
enquète tv-reclames inge23 | 11 | 30-01-2010 02:12 | |
Films, TV & Radio |
enquète tv-reclames inge23 | 8 | 09-12-2009 19:20 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame vrouw-wezen | 6 | 16-10-2005 12:48 | |
Films, TV & Radio |
(Ringtone) Reclames van de buis ??? Jouri | 31 | 05-08-2005 19:45 | |
Films, TV & Radio |
Leukste/ grappigste reclames van dit moment!! Ilsuuuh | 20 | 22-12-2004 16:27 | |
Films, TV & Radio |
Reclame Gatara | 2 | 03-01-2003 12:52 |