![]() |
|
Wat een gezeik weer zeg. Kunnen duidelijk niet tegen het verlies.
bij de ene viel die spits gewoon veel te opzichtig en bij de 2e speelde pasanen duidelijk de bal, dat dan de man meegaat is jammer. Je kunt hem dan geven, maar hoeft niet. Dus dit gaat nergens op uitkomen denk ik. (bron: www.vi.nl) Officieel protest Celta over Markus Merk 24/10/2003 11:26 De UEFA kan een officieel protest van Celta de Vigo verwachten. De Spaanse club wil hiermee z'n ongenoegen kenbaar maken over de arbitrale leiding in het Champions League-duel met Ajax. 'We stellen nu een dossier samen en vragen advies of we dat ook moeten sturen aan de UEFA. Maar we gaan er zeker iets mee doen', zei manager Sabino López. 'Een scheidsrechter mag niet twee van zulke verschrikkelijke fouten maken zonder dat dat consequenties heeft. We willen eerlijk spel, voor iedereen.' Celta de Vigo voelt zich ernstig tekort gedaan door scheidsrechter Markus Merk. De Duitse arbiter zou de Galiciërs Celta twee strafschoppen hebben onthouden en bovendien met twee maten hebben gemeten. Trainer Lotina wees op de vijf gele kaarten, die zijn ploeg kreeg, terwijl Ajax zonder waarschuwingen bleef. Bovendien heeft Celta slechte herinneringen aan Merk, die eerder in het UEFA Cup-treffen met Barcelona in het nadeel van de Galiciërs hebben gefloten. Opmerkelijk genoeg kreeg de Duitse scheidsrechter voorafgaand aan het duel met Ajax de UEFA Fair Play-prijs uitgereikt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar hebben wij een schitterend Champions League topic voor
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=599350 |
![]() |
||
Citaat:
Het functioneren van de scheidsrechters ligt laatste tijd weer eens onder vuur. En notabene voor de wedstrijd kreeg merk een onderscheiding. Dussss.
||
Citaat:
Ontopic: Ik vind het een beetje kinderachtig van Celta. Er worden altijd foute beslissingen genomen (grote en kleine) door scheidsrechters, dat maakt nu eenmaal deel uit van de sport. Om deze stap te maken, vind ik een teken van zwakte. Dan had Nederland in 1974 ook wel een aanklacht kunnen indienen vanwege de schwalbe van Gerd Müller.
|
Verwijderd
|
Ok, laat ik dan ook nog maar ontopic reageren
![]() Merk is natuurlijk een van de beste scheidsrechters van de wereld, maar zoals Dragon zegt, maken ook die foutjes. Dta moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, maar het gebeurt. Of deze beslissing fout is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat als een partij verliest het aan de scheidsrechter ligt. En dat zal altijd blijven denk ik. |
![]() |
|
Merk is een van de beste scheidsrechters ter wereld dus hij zal het heus wel goed hebben gezien. natuurlijk maakt hij ook wel fouten maar deze beslissingen waren volgens mij wel goed, en hij heeft ook de rest van de wedstrijd goed gefloten.
Celta had misschien wel een puntje verdient, maar omdat het geluk dan net niet mee zit vind ik niet dat ze zo moeten reageren op de scheidsrechter. |
![]() |
|
die sliding van pasanen vas niet op de bal, hij raakt de bal geeneens maar haakt wel de tegenstander, kan begrijpen dat Celta er boos over is, maar in beroep gaan lijkt me nutteloos, de UEFA is nog erger dan de KNVB
|
Na Brugge-Celta hebben ze dit ook gedaan, leverde natuurlijk niks op.
Ik ergerde me btw dood aan Celta toen, heb de wedstrijd tegen ajax niet gezien maar in brugge was hun grootste kwaliteit vallen en dan zo lang mogelijk blijven liggen ![]()
|
![]() |
Die eerste sliding was natuurlijk duidelijk geen penalty. Ten eerste kon hij bijna niets doen vanaf dat punt en ten tweede was die sliding op de bal. Hij zette alleen snel zijn voet ervoor in de hoop dat hij een penalty kreeg. De tweede moet ik zelfs met mijn Ajax bril toegeven dat ie twijfelachtig was. Maar over het algemeen vond ik de scheids zeer goed vandaag.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En die klacht heeft zeker wel iets uitgehaald --> Mendoza die rood kreeg, werd maar één wedstrijd geschorst. De Spanjaard die Mendoza zo laf tegen de buik/borst trapte werd op basis van tv-beelden 3 wedstrijden geschorst. Geheel terecht overigens. Wat betreft die penaltygevallen (heb et niet gezien), lijkt he me heel onwaarschijnlijk dat er iets van verder zal komen. Waar gaat et dan trouwens eindigen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|