Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 13:14
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
is de stof op school dit jaar veel moeilijker geworden of valt het allemaal wel mee? wat vinden jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 13:16
Verwijderd
Ik vind 4vwo best wel moeilijk, vooral wiskunde en aardrijkskunde..
voor wiskunde had ik een 5 voor m'n repetitie (klassengemiddelde 3,3 ) en voor een anw een 7,4 voor een repetitie,waar ik dus best wel tevreden mee was.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:23
desiree1986
desiree1986 is offline
Echt een 3,3 klassengemiddelde?? Dan was óf die repetitie gewoon veel te moeilijk of jullie leraar heeft onvoldoende uitgelegd.

on-topic: Bij mij gaat het wel goed tot nu toe (6V). Heb het erg druk, het lukt me vrij moeilijk om genoeg tijd aan mn pws te besteden, en de rest van mn werk ook echt te doen. (Heeft ook mee te maken dat ik me sowieso moeilijk aan mn werk kan zetten hoor )

Vanaf 28 oktober is mn eerste tentamenweek, dus dan kan ik zien of het echt goed gaat!!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het is supermakkelijk

Ik ben alleen niet echt goed bezig met bijhouden
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
desiree1986 schreef op 09-10-2003 @ 14:23:
Echt een 3,3 klassengemiddelde??
Die repetitie was érg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:17
Miracle
Miracle is offline
voor mij is het alleen maar makkelijker geworden
[zittenblijven en niveau lager]
Oud 09-10-2003, 14:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe nu 6V en vind het veel gemakkelijker dan vorig jaar, het is veel minder druk en eigenlijk ook makkelijker. Tot nu toe ben ik bij voor alle vakken en voor sommige loop ik zelfs voor.
Oud 09-10-2003, 14:20
Verwijderd
Valt wel mee, alleen hou je in je achterhoofd dat veel dingen meetellen voor het eindexamen :/
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:26
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Valt mee. Ik heb nog niet toetsen gehad (alleen een openboektoets van bio en had 9,2... ) en na de vakantie heb ik toetsperiode. Dus........tentamen. Dan zie ik wel hoe goed ik de stoffen begrepen heb!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:04
Balance
Balance is offline
net een toetsweek achter de rug, waarbij de toetsen van hetzelfde niveau waren als 5vwo, vond ik.
niet moeilijker, maar ook niet makkelijker dus.
wel is het veel rustiger. Weinig huiswerk en veel minder vakken en les. Echt ideaal
Oud 09-10-2003, 15:11
Thomas
Thomas is offline
Ben benieuwd, want ik heb over anderhalve week tentamen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:18
Verwijderd
Iedereen zegt dat 6 VWO veel makkelijker is dan de 4e en 5e, maar ik ben het er niet mee eens!!! Ik kom om in de PO's en m'n komende toetsweek (begin november) zit zo vol dat ik 9 toetsen in 5 dagen heb Het aantal lessen is gelukkig wel een stuk lager dan vorig jaar, voordeeltje... Maar misschien wordt het verderop in het jaar wat rustiger...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:23
Surjirro
Surjirro is offline
Zit nu in v5 en dat is voor mijn gevoel echt wel zwaarder dan vorig jaar. Tot nu toe loop ik overal bij maar toch, zie echt tegen het jaar op
Oud 09-10-2003, 15:23
Verwijderd
Eerstejaars HBO en tot nu toe is het erg makkelijk... Veel makkelijker dan Havo. Maar misschien ligt dat ook aan het feit dat het een taal is en dus vakken als wiskunde, waar ik vroeger iig iets voor moest doen, er dus niet bij zitten. Op zich wel jammer eigenlijk... ik verveel me soms best wel namelijk

Mja, morgen twee toetsen, zal ook niets voorstellen... hmm, maar ik vind het wel heel leuk
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 09-10-2003 @ 16:18:
Iedereen zegt dat 6 VWO veel makkelijker is dan de 4e en 5e, maar ik ben het er niet mee eens!!! Ik kom om in de PO's en m'n komende toetsweek (begin november) zit zo vol dat ik 9 toetsen in 5 dagen heb Het aantal lessen is gelukkig wel een stuk lager dan vorig jaar, voordeeltje... Maar misschien wordt het verderop in het jaar wat rustiger...
dat mag elke school dus zelf uitmaken: hoe ze de werkdruk over de 3 jaren verdelen. Veel scholen kiezer ervoor om van 6vwo een rustig jaar te maken, zodat iedereen zich op zijn examens kan richten. Op die scholen zijn 4 en 5 vwo meestal het zwaarst, omdat daarin zoveel PO's en toetsen moeten worden gemaakt.
Maar op jouw school hebben ze blijkbaar ook het laatste jaar druk ingedeeld.
Oud 09-10-2003, 15:45
RomeoP
RomeoP is offline
Druk. Erg druk. Cijfers zijn nu al zesjes of lager
Ik vind het best wel moeilijk, en er wordt heel erg veel van je verwacht. Onze leraar wiskunde verwacht bijvoorbeeld dat we alles nog weten uit de vorige jaren

Tis ook kut dat alles tegelijk komt

Aargh, dit jaar heb ik écht het id (nu al) dat ik blijf zitten

(4VWO trouwens)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:47
Scatterheart
Scatterheart is offline
Goed te doen met wat inzet.
Oud 09-10-2003, 15:57
kevertje84
kevertje84 is offline
de lesstof is alles behalve moeilijk alleen de opdrachten zijn zo vaag :-s en het is de bedoeling dat we alles zelf uitzoeken en we bijna geen hoorcolleges meer krijgen en das best jammer. Ik mis die lekker passieve hoorcolleges best wel, maar het schijnt dat je van actief kennis werven meer onthoudt dus dat ga ik dan maar eens een keertje doen hè
Oud 09-10-2003, 16:39
Dory
Dory is offline
Ik zit in 4VWO, ik vind het nu opzich niet zo veel moeilijker dan vorig jaar, maar wel zwaarder, omdat je gewoon meer moet doen in minder tijd.

@wouszer: idd! Eindexamencijfer voor Frans en Duits 1 = eindrapportcijfer klas 4. Dus toch minder relaxen tijdens die vakken...
Oud 09-10-2003, 16:44
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 09-10-2003 @ 16:18:
Ik kom om in de PO's en m'n komende toetsweek (begin november) zit zo vol dat ik 9 toetsen in 5 dagen heb
Je vindt 9 toetsen in 2 dagen veel?
Ik heb vorig jaar 12 tentamens (van 2 uur) in 5 dagen gehad.. dat is 2 maal voorgekomen.
Ennem.. je weet nu al dat je begin november toetsen hebt?
Dan heb je tijd zat om die 9 toetsjes voor te bereiden..
Oud 09-10-2003, 16:48
Yolcu
Yolcu is offline
Oh ontopic:
Ik ben tweedejaars hbo. Ik dacht dat ik het vorig jaar druk had met tentamens en projecten, maar dit jaar slaat alles. Nog 6 maanden bikkelen en dan stage , dat is dan wel weer beter, dat is al het stressen zeker waard..

Op zich valt het trouwens best mee, ik besteed wel bijna al mn vrije tijd aan school nu , maar de opleiding bevalt me, dus er valt mee te leven.
Oud 09-10-2003, 17:09
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik zit nu in 5VWO, het is vooral heel veel meer werk, het niveau op zich vind ik wel gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:13
TruLeader
TruLeader is offline
Ik snap er echt kompleet niks van echt niet ... ben nu 1x al van een school afgekikt (wegens drugsbezit) maar ook al 2x blijven zitten ... zit pas in fakking 2mavo ... ik kap er denkik mee dit heeft geen zin namelijk ... zonder opleiding kan ik trouwens ook bakken verdienen ... dus waarom moelijk doen op zo'n kuschool
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:44
Go
Go is offline
Moeilijker. De cijfers die ik tot nu toe heb gehaald waren allemaal in de 6, meesten gelukkig nog net onder de 7. In ieder geval wel wat magertjes.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
TruLeader schreef op 09-10-2003 @ 18:13:
Ik snap er echt kompleet niks van echt niet ... ben nu 1x al van een school afgekikt (wegens drugsbezit) maar ook al 2x blijven zitten ... zit pas in fakking 2mavo ... ik kap er denkik mee dit heeft geen zin namelijk ... zonder opleiding kan ik trouwens ook bakken verdienen ... dus waarom moelijk doen op zo'n kuschool
zodat je dan het woord 'kutschool' goed kan schrijven?

nee serieus: denk je dat je écht zo'n goede baan kan krijgen zonder opleiding? of bedoel je drugsdealen ofzo (ja sorry, je zegt het zo nadrukkelijk in je post)?
misschien moet je een niveau lager gaan (je hebt geloof ik 4 niveaus op het vmbo )
Als je dat nu doet kan je misschien nog instromen en hoef je niet nóg een jaar over te slaan...
Oud 09-10-2003, 19:27
TruLeader
TruLeader is offline
ik bedoelde inderdaad dealen maar ... mijn niveau is jep ... inderdaad de laagste en mijn positite is vrijwel uitzicht loos laat staan natuurlijk het andere pad ...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 09-10-2003 @ 16:33:
dat mag elke school dus zelf uitmaken: hoe ze de werkdruk over de 3 jaren verdelen. Veel scholen kiezer ervoor om van 6vwo een rustig jaar te maken, zodat iedereen zich op zijn examens kan richten. Op die scholen zijn 4 en 5 vwo meestal het zwaarst, omdat daarin zoveel PO's en toetsen moeten worden gemaakt.
Maar op jouw school hebben ze blijkbaar ook het laatste jaar druk ingedeeld.
Bij ons op school werd gezegd dat dit jaar echt heel makkelijk zou zijn in vergelijking met 4 en 5 VWO. Dat roepen ze nu nog steeds. Maar ik weet bijna niemand uit m'n klas die dit jaar lichter vindt dan de vorige jaren, dus er klopt toch iets niet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef op 09-10-2003 @ 17:44:
Je vindt 9 toetsen in 2 dagen veel?
Ik heb vorig jaar 12 tentamens (van 2 uur) in 5 dagen gehad.. dat is 2 maal voorgekomen.
Ennem.. je weet nu al dat je begin november toetsen hebt?
Dan heb je tijd zat om die 9 toetsjes voor te bereiden..
Ik kan ook inderdaad van tevoren leren, maar dit was meer bedoeld om aan te geven dat ik er nog nooit zoveel had gehad op 1 dag. Ik heb er inderdaad ook wel eens 12 gehad vorig jaar (inclusief herkansingen), maar als ze dit jaar inderdaad zo licht vinden, had ik wel verwacht dat ik iets minder toetsen zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 23:57
Verwijderd
ik heb vandaag mijn natuurkunde po afgemaakt whoei voelt zich goed en eerder deze week bio po al. nu heb ik alleen nog een toetsweek eind oktober/begin november maar die is wel goed ingedeeld (elke dag maar 1 leertoets)

ik heb het dit jaar nog best wel druk --> gewoon huiswerk (*is prima te doen) maar ook vakken afronden ckv fa en du en po's en natuurlijk het profielwerkstuk

maar opzich is het wel te doen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:02
alpha
alpha is offline
Ik had een 3,6 op Duits. Dus dat was ff niet zo leuk. Kom van havo, doe nu 5vwo. C&M dus Duits12 en op havo heb ik helemaal geen Duits gehad. Alleen in de 2e en 3e klas. Ik loop dus behoorlijk achter, dus dat cijfer is ook wel logisch..
Een 6 op mondeling Frans, das wel redelijk, het blijft Frans he.
Een 6,9 op wiskunde, dat viel behoorlijk tegen, ik haal normaal gesproken hogere cijfers op wiskunde, maar het is wel goed genoeg.
Verder nog niks terug, na de vakantie pas.

Deze hele week op school gezeten huiswerk gemaakt omdat de hele klas op werkweek is naar Berlijn (heb ik dus vorig jaar al gedaan) dus ik heb mn PO economie zo goed als af en PO informatica ook.
Oud 10-10-2003, 09:43
kiek
kiek is offline
Ik vind het tot nu toe best ok gaan, maar ik heb de cijfers van mn se's dan ook nog niet terug. Deze week had ik 5 se's maar volgende toetsweek heb ik er 12

edit:
Het huiswerk vind ik niet overdreven veel eigenlijk. Maar dat kan komen door de planners, dan vergeet ik het gewoon te maken

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:50
Veenbes
Veenbes is offline
[6V] Het gaat goed! Eigenlijk is het wel lekker rustig, zo'n examenjaar... paar praktische opdrachten, af en toe een tentamen, huiswerk maken, bevalt me wel ja.
Oud 10-10-2003, 14:06
Verwijderd
Ik zit nu in 5vwo, het is niet moeilijker, veel boeken zijn immers dezelfde als vorig jaar (bijv. geschiedenis en aardrijkskunde etc), maar het is vooral meer.

Ik heb eigenlijk nooit iets uitgevoerd thuis voor school en dat is nu wel even wennen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:52
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 09-10-2003 @ 14:23:
Echt een 3,3 klassengemiddelde?? Dan was óf die repetitie gewoon veel te moeilijk of jullie leraar heeft onvoldoende uitgelegd.
Bij mij op school zijn er nu in 4 vwo ook veel gemiddeldes van rond de 3 gehaald... Dat is volgens mij vaak zo, in 4 vwo. Iedereen moet wennen, de meeste mensen halen het later weer op.

ontopic: Hetzelfde als andere jaren (6v).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:01
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
hmzz valt wel meej.. heb net de toetsweek erop zitten Viel wel mee vergeleken met vorig jaar (4havo) tenminste.. behalve economie dan helemaal verknald, maar wat wil je met zo'n leraar .. maja over het algemeen denk ik dat ik ut wel redelijk gemaakt heb.. heb iig wel goede cijfers nodig nu.. nog 2 periode's en dan examen pfff...
greetzz
Oud 10-10-2003, 22:36
duifeltje
duifeltje is offline
ik vind het niet echt lekker gaan, ik zit nu in 3vwo.
Het lijkt wel alsof er een huiswerkbombardement aan de gang is, ik moet heel erg wennen, dat kan je ook wel aan m'n cijfers zien maar ik heb nu het gevoel dat ik een beetje aan het nieuwe ritme begin te wennen.
Oud 11-10-2003, 11:14
Quantes
Quantes is offline
In 4 havo vlat het allemaal erg mee. Ik ben wel 8 uur per dag bezig, maar bij m&o zit ik al bij hoofdstuk 5, terwijl je pas hoofdstuk 2 af moet hebben, bij wiskunde loop ik een maand voor, en heb nog maar 1 cijfer: een goed voor levensbeschouwing. Maar disndag weer wiskundee-cijfer...
Oud 11-10-2003, 14:11
Just-Rian
Just-Rian is offline
Ik zit nu in havo4 (vorig jaar m'n mavo gehaald) en ik vind ut best te doen.. kmoet mezelf wel een beetje aanleren om alles bij te houden, maar zolang dat nog lukt gaat alles goed
Oud 11-10-2003, 15:44
Verwijderd
Ik zit nu in 5vwo. We hebben nog niet echt veel gedaan dus ik kan niet goed oordelen, maar tot nu toe gaat het wel goed. Allemaal voldoendes. Laagste 7,5. Dus ik heb geen reden tot klagen, maar het wordt nog wel zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 16:57
Mindfields
Mindfields is offline
Zit voor de tweede keer in 3 gymnasium. En het lukt me opzich wel aardig, maar ben er nog steeds niet zeker van dat ik dit jaar overga.
Oud 11-10-2003, 17:52
Silver rain
Silver rain is offline
2de brugklas havo/vwo. Net zo makkelijk als de eerste alleen doe ik er nu wat meer voor.
Oud 21-10-2003, 08:45
Konstantine
Konstantine is offline
6VWO, C&M.

Ik hoef helemaal niets te doen, zeg maar.
Weinig uren, vrijwel geen huiswerk. Ha.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 08:52
kast
kast is offline
Ik zit ook in 4VWO, en voor mijn wiskundetoets had ik een 5.5, terwijl ik aardig goed ben ik wiskunde. Maar ik kan een totaaltoets maken (2 toetsen in 1). Voor de rest alle cijfers tussen de 7 en 9.3
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 09:10
Verwijderd
Ik vind het echt zwaarder geworden. (5 vwo). Nog meer zelfstandigheid, nog meer eigen discipline. Er wordt zoveel van je verwacht. Ik heb frans 2, en onze lerares verwacht dat we tijdens iedere les lijsten aanleggen van ieder woordje dat we niet kennen en dat we die lijsten iedere dag leren. We moeten -waar het normaal voornamelijk op de theorie gericht was- nu ook echt Frans praten, talloze brieven schrijven... We hebben haast aan alleen Frans al een dagtaak.

Het lijkt wel alsof iedere leraar nu nog meer denkt dat zijn vak het enige is wat je hoeft te doen. Maar ik weet zeker dat het me wel gaat lukken, na de vakantie meteen de eerste toetsweek dus ik ben alweer druk aan het samenvatten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 09:55
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik vind het echt veel moeilijker geworden, super veel lees- en luistertoetsen, die had ik eigenlijk nog nooit eerder gehad... Euhm... verder wordt er veel meer zelfstudie van je verwacht, zeker voor Frans. We moesten bijvoorbeeld een brief in het Frans gaan schrijven, mag je helemaal zelf uitgaan zoeken hoe je dat moet doen... maja... dat is het studiehuis...schijnt (daar zal ik dan nog wel gewoon aan moeten wennen)
Achja... we zien wel!

(Vwo4 trouwens)
Oud 21-10-2003, 12:55
synclinorium
synclinorium is offline
uhm...gaat op zich wel. doe nu 4havo. had vorige week 7 toetsen + les bijna elke dag tot 4 uur+ huiswerk.
pffff was echt veel. tuurlijk zullen altijd mensen zijn die meer hadden maar ik vond het heel erg veel. en ik moet ook overal voor leren, heb het niet zomaar gedaan.
maar nu vakantie dus. ben er nu wel achter dat je echt bij moet houden met huiswerk enzo.
dus ben nu bezig met m'n leesautobiografie (po voor NL)
maar eigenlijk niet zo slim dat ik op het forum zit
Oud 21-10-2003, 18:58
sicilion
sicilion is offline
(5vwo)

euhm niet moeilijk maar ontzettend veel meer stof/huiswerk en met mijn alles op het laatste moment loopt het soms niet helemaal goed maar ik red het wel vind ik ..

teminste ik ben rdelijk positief!
Oud 21-10-2003, 19:21
PV
PV is offline
het gaat.. ik heb alleen weinig motivatie om te leren en aan opdrachten te werken, maar het is niet bijzonder moeilijk verder
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:23
MokuMarc
MokuMarc is offline
Voor 2e keer 4 havo en het gaat lekker Nog geen onvoldoendes na 1e periode van opdrachten en toetsen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 11:59
strawberry
strawberry is offline
5 gymnasium

ik heb echt geen id, vorige jaren zijn bij mij allemaal wel vrij goed gegaan, maar ik ben een stuk luier geworden
als ik de cijfers van deze pw-week terugkrijg, zal ik wel merken hoe het gaat.
ik ben blij met allemaal 6-en
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten