Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 14:59
Balance
Balance is offline
Helaas is gebleken dat ik niet echt stressbestendig ben. Althans, vooral met dingen als betogen op school draai ik helemaal door.
Hyperventileren en m'n hart in m'n keel... 't is niet echt fijn

Nou wil ik eens kijken of die middeltjes tegen nerveusiteit mij wat kunnen hebben. Ik werk zelf in een drogisterij en weet dus dat we dingen als valeriaandruppels en -dragees hebben. Ook hebben we nog wel wat homeopatische middeltjes enzo.
Maar ik wil graag persoonlijke ervaringen horen van mensen die dit soort dingen wel eens gebruiken / gebruikt hebben.

Is het negatief voor je geheugen (want ik moet dus nog wel m'n betoog kunnen onthouden)?
En welk middeltje werkte bij jou wel en welk niet?
Oud 31-10-2003, 15:06
Verwijderd
Je hebt iets wat je geheugen niet negatief beïnvloed en waar je ook niet suf van wordt, maar ik weet niet meer hoe dat heet...waren druppeltjes...zou je eens bij een (homeopatische) drogist (en dan degene die er zo'n opleiding voor heeft gevolgd) of apotheek moeten vragen, daar weten ze het vast wel. En anders kun je natuurlijk altijd je huisarts om advies vragen.

Misschien is het ook verstandig en vooral handig om te leren hoe je met dat soort situaties om kunt gaan (heb je vast wel cursussen ed voor).
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2003 @ 16:06:
Je hebt iets wat je geheugen niet negatief beïnvloed en waar je ook niet suf van wordt, maar ik weet niet meer hoe dat heet...waren druppeltjes...zou je eens bij een (homeopatische) drogist (en dan degene die er zo'n opleiding voor heeft gevolgd) of apotheek moeten vragen, daar weten ze het vast wel. En anders kun je natuurlijk altijd je huisarts om advies vragen.
Waarschijnlijk bedoel je Bach Remedies. Dat zijn druppels op basis van bloemen enzo. Ik geloof er niet in, m'n ma wel.

Citaat:

Misschien is het ook verstandig en vooral handig om te leren hoe je met dat soort situaties om kunt gaan (heb je vast wel cursussen ed voor).
Als stress dusdanig hevig wordt dat je prestaties eronder leiden, en spanning een angst wordt kan je 't beste even met de huisarts praten lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:44
Balance
Balance is offline
bedankt voor de link.
en Leonoor: heb jij persoonlijke ervaringen met dat middel (of misschien van mensen uit je omgeving) waaruit je afleidt dat het werkt, of puur van wat er in reclame of op het etiket erover gezegd wordt?

en over een cursus/dokterbezoek hiervoor:
'normaal' heb ik weinig last van zenuwen. Ik neem vaak het woord in een groep en sta elke week voor een groep toneel te spelen (zit op theaterschool).
Het is dus niet zo dat het mijn leven ontzettend beïnvloed. Puur bij enge gesprekken (dokter, schooldirecteur.. dat soort dingen) of presentaties op school. En bij de dokter en directeur kom ik er dan nog wel uit, maar bij die presentaties echt niet meer. Vandaar dat ik daar wat voor wil zoeken, maar dat ik het niet ernstig genoeg vind om echt naar een cursus te gaan ofzo.
Oud 31-10-2003, 15:55
Verwijderd
Met dat middel heb ik (en mijn omgeving) ervaring, ja. Volgens mij hielp het wel, ik haalde iig een 6,5 voor m'n mondeling Engels ipv de door iedereen verwachte 1.

Waarom zou het niet erntig genoeg zijn? Je hebt er (veel?) last van, misschien leer je er op zo'n cursus op zo'n manier mee omgaan, dat je er geen of veel minder last van hebt, lijkt mij het proberen waard. Maar goed, misschien gaat het na verloop van tijd vanzelf over of neemt het af.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Middeltjes tegen zenuwen?

Sorry, daar moest ik toch wel even om lachen.

Nooit biologie gehad ofzo?

Maar goed... Ik zou lichte kalmerende middelen proberen, dus de dingen die al genoemd zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 31-10-2003 @ 17:35:
Wat is dat nou weer voor een opmerking?

Er is ook nog zo iets als uitdrukkingen en spreektaal.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:41
Balance
Balance is offline
Citaat:

Maar goed... Ik zou lichte kalmerende middelen proberen, dus de dingen die al genoemd zijn.
jaja, ik bedoel dus zenuwachtig zijn. M'n zenuwen zelf laat ik voorlopig nog maar even zitten

maar over die kalmerende middelen gaat het nou juist. of iemand er ervaring mee heeft en welk middel dat dan was.
verder dan dus de vraag hoe het beviel en of het je geheugen niet beïnvloedt (ik hoorde van een klasgenoot namelijk dat hij een middel gebruikte waar hij nogal suf van werd en ook lichtelijk vergeetachtig). Dat moet ik dus niet hebben.
Oud 31-10-2003, 17:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2003 @ 16:55:
Met dat middel heb ik (en mijn omgeving) ervaring, ja. Volgens mij hielp het wel, ik haalde iig een 6,5 voor m'n mondeling Engels ipv de door iedereen verwachte 1.

Waarom zou het niet erntig genoeg zijn? Je hebt er (veel?) last van, misschien leer je er op zo'n cursus op zo'n manier mee omgaan, dat je er geen of veel minder last van hebt, lijkt mij het proberen waard. Maar goed, misschien gaat het na verloop van tijd vanzelf over of neemt het af.
oke, das wel mooi dat je daar zelf van die positieve ervaringen mee hebt

en ik ben gewoon niet echt het type om naar een cursus toe te gaan tegen dit soort dingen. Ik los liever alles zelf op. En ik weet dat dat niet altijd even slim is, maar in dit geval kan het denk ik niet veel kwaad. Ik hoop inderdaad dat het vanzelf over gaat of afneemt.
Oud 31-10-2003, 19:17
igfy
igfy is offline
Ik heb op zich ook wel last van zenuwen... (donderdag mondeling tentamen, ik maak me nu al druk) Maar tijdens mijn eindexamens heb ik iets van de drogist gebruikte dat nervovit heette, er zat valeriaan in. Eerst dacht ik dat het waarschijnlijk toch wel een placebo was, maar het viel me mee. Ik merkte dat ik me niet zo druk maakte om dingen die ik niet wist (iets waar ik anders echt gestresst door werd) en ook kon ik me heel erg goed concentreren. Ik weet overigens niet helemaal zeker of het werkte, want ik kreeg bij wiskunde (mijn ergste vak) wel een black out. Maar in de meeste gevallen werkte het dus wel, en ik kan het je wel aanraden..

Mss is het een goed idee om het een paar dagen eerder ook in te nemen, zodat je weet hoe je erop gaat reageren..
Oud 31-10-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:

Jeetje, die niet zo betweterig zeg. Nooit Nederlands gehad zeker? Bah, kan ik me echt aan ergeren..

Maar goed: Zelf heb ik een tijdje valeriaan-softgels geslikt, dat zijn een soort kleine badparels Ik merkte wel een verschil; ik sliep beter 's nachts. Daarvoor gebruikte ik het min of meer ook, dus ik ben er tevreden over
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 22:22
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb een tijdje de hoge dosis Valdispert geslikt toen ik erg onrustig was. Mij hielp het, maar ik weet niet zeker of ik er suf van werd, want ik was sowieso al "ver weg"
Mij lijkt dat je het het beste gewoon kunt uitproberen, alleen JIJ weet hoe het voor jou voelt en werkt.

Regels voor berichten