Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 13:59
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hallo mensen,

Ja ik ben er vroeg mee, met die krengen Wat doet dat ZEER!!! Hoort dat wel zo? Of deed het bij jullie niet zoveel zeer?

Gelukkig hoeven ze bij mij niet getrokken te worden volgens mijn tandarts, dus ze staan verder wel goed.. Maar die pijn!!

xxx
Eefje

[Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (13-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:49
ekki
ekki is offline
ja, kan heel zeer doen.
wat denk je waarom die kleintjes ook altijd ziek zijn als ze tandjes krijgen?

ik krijg ze ook, is ook niet zo leuk, maar het is nou eenmaal zo...
Oud 13-12-2001, 18:20
DarkCat
DarkCat is offline
Vroeg? Ik loop er al vanaf mn 14e mee te kloten... die krengen komen maar half door en aan de bovenkant helemaal niet... rot dingen zijn het... en het kan idd behoorlijk pijn doen als ze doorkomen. Goed poetsen iig! Het zijn niet voor niks de kiezen die het vaakst getrokken worden...

Cat
Oud 13-12-2001, 21:03
Talon
Talon is offline
verstandskiezen..
ik heb er geen meer.
de eerste 2 werden al weggehaald toen ik 16 ofzo was, de andere 2 dit jaar.
beide keren door een kaakchirurg.
eerst krijg je een verdoving, daarna boort hij in je kies.
vervolgens boort hij wat kaakbot weg, dan gaat ie je kies splijten in 3 stukken.
daarna trekt hij ze een voor een, en dan hecht hij het weer dicht.
als je geluk hebt is het na 2 weken een heel stuk weg, als je pecht hebt gaat het ontsteken....
Oud 13-12-2001, 21:35
Zorkman
Zorkman is offline
bij mij zijn die de rook al ne gansen tijd geleden doorgekomen maar ik heb blijkbaar ne groot genoege mond
Oud 13-12-2001, 22:15
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Talon schreef:
verstandskiezen..
ik heb er geen meer.
de eerste 2 werden al weggehaald toen ik 16 ofzo was, de andere 2 dit jaar.
beide keren door een kaakchirurg.
eerst krijg je een verdoving, daarna boort hij in je kies.
vervolgens boort hij wat kaakbot weg, dan gaat ie je kies splijten in 3 stukken.
daarna trekt hij ze een voor een, en dan hecht hij het weer dicht.
als je geluk hebt is het na 2 weken een heel stuk weg, als je pecht hebt gaat het ontsteken....
Tja, dat verhaal geeft de burger moed... Gelukkig ben ik ze al kwijt...

Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 23:17
Verwijderd
vanaf dit jaar komen ze door
had soms er last van en het gevoel dat die dingen de andere tanden wegduwen
nu zijn ze nog nie helemaal door maar heb er nie zon last van...en ze hoeven ook nie getrokken te worden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 03:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dingen lopen al een jaar of 3 te duwen

Grootste deel is nu eindelijk klaar, heeft af en toe flink pijn gedaan...
Oud 14-12-2001, 08:31
Marc S
Marc S is offline
Bij mij zijn ze aan de onderkant helemaal doorgekomen, maar boven niet echt. Ik denk wel dat ze binnenkort er uit moeten, want ze zijn nu al bijna helemaal verrot

*ziet grote boze tandarts met tang voor zich*
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 09:48
lalalaaa
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 10:53
Me_Myself_and_I
Citaat:
lalalaaa schreef:
lalalaaa
prachtige bijdrage voor een eerste post
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:32
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Heb ze allemaal vorig jaar moeten laten wegsnijden Er waren er twee aan het doorkomen, maar de anderen zouden heel men gebit in gevaar brengen. Ff last gehad maar nu nooit meer
Oud 14-12-2001, 16:42
Me_Myself_and_I
damn.. ik zit gewoon constant aan de pijnstillers! Het duurt al 2 dagen. Hoe lang gaat dit nog duren?

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 19:04
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb ze alle vier. Drie ervan had ik totaal geen last van, de vierde deed wel zeer.
Oud 14-12-2001, 20:48
PV
PV is offline
k heb dr nog geen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 11:54
Aries
Aries is offline
Koop een bijtring (hebben babytjes ook he he)

Kamillethee werkt ook

Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 15:09
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
damn.. ik zit gewoon constant aan de pijnstillers! Het duurt al 2 dagen. Hoe lang gaat dit nog duren?
Euhh... ik had er toen de hele zomervakantie erg last van (ongeveer 2 maanden lang dus)... daarna werd het gelukkig minder... de tandarts vond het toen nog niet nodig ze te verwijderen, dus het schijnt normaal te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 11:34
japie
japie is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik heb ze alle vier. Drie ervan had ik totaal geen last van, de vierde deed wel zeer.
Damn....iemand die er nog minder last van had dan ik . Ik had van de onderste twee kiezen last.
Oud 18-12-2001, 11:45
leintjuh
leintjuh is offline
ben ik de enige die 17 is en nog steeds geen last van verstandkiezen?
ik heb ze niet.. en heb geen pijn.. volgens mij krijg ik ze nooit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 07:31
Elsepels
Elsepels is offline
Mijn onderste verstandkies was ontstoken en daar had ik wel veel last van...daar kreeg ik toen antibiotica voor en daar ben ik egt heel ziek van geweest(egt overgeven enzo, maar dat komt omdat ik een andere antibiotica kreeg omdat ik voor een bepaalde stof in antibiotica allergisch ben)...paar dagen later heb ik hem weg laten snijden en ik was egt superzenu8ig maar tis me 100% mee gevallen!!!Die antibiotica heb ik toen met yoghurt ingenomen en ik heb egt nergens last van gehad!!!!Dus maak je nie zenuw8ig ofzo voor dat trekken!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 09:32
Chimera
Chimera is offline
Hmm. Bij mij heb ik er nog steeds niet echt last van gehad. Komt waarschijnlijk omdat ik aardig wat ruimte heb, er zijn 4 kiezen getrokken toen ik een beugel kreeg (lang, lang geleden).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 11:37
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb er nu 1, die er voor een groot deel door is. Ik heb er een week of 2 vreselijke pijn aan gehad maar daarna nix meer
Oud 22-12-2001, 21:33
marlies
marlies is offline
Ik ben nu 17,5 en ze zijn bij mij nu zo goed als door..Ik ben zeker wel heel vroeg?? Het deed trouwens echt zeer soms
Oud 23-12-2001, 13:28
Oen
Oen is offline
Vroeger trok ik zelf mijn tand eruit als die pijn deed, na eentje pakte mijn moeder al mijn hamertje tik dingen van mijn kamer af, moest dus maar naar de tandarts, suces

Oen moet wachten tot volgend jaar voordat hij naar de tandarts kan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:21
lithium
lithium is offline
bij mij komen ze nu ook door, maar ik heb er eigluk geen last van, het doet totaal geen pijn. Alleen het vreemde is is dat 1 kies een hele grote voorsprong heeft op de andere, die ene is al flink doorgekomen terwijl bij de anderen nog maar net een puntje doorkomt
Oud 23-12-2001, 19:28
Ilsch
Ilsch is offline
Ik heb er ook al een tijd last van, op het moment helemaal K vinnet maar niks :
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 21:07
Talon
Talon is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ik ben nu 17,5 en ze zijn bij mij nu zo goed als door..Ik ben zeker wel heel vroeg??
nee hoor
Oud 15-10-2003, 14:38
aap777
aap777 is offline
kheb ze een anderhalf uur geleden laten trekken, 2 stuks. ik kreeg 5 spuiten. het leek wel alsof mn hele onderkaak los gerukt werd toen die vent begon. na 15 minuten waren die dingen er gelukkig uit. toen moest er nog wat gehecht worden. na drie kwartier stond ik gelukkig weer buiten en kon ik naar huis...

kheb een ding in me mond gekregen daar moest ik op bijten. voor dat bloeden te laten stoppen denk ik.
maar het probleem is dat ik dat per ongeluk heb doorgeslikt net. en het blijft maar bloeden en bloeden...

wat moet ik doen om dat bloeden te laten stoppen? of gaat dat vanzelf stoppen?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 15-10-2003 @ 15:38:
wat moet ik doen om dat bloeden te laten stoppen? of gaat dat vanzelf stoppen?
Als het een klein beetje bloed: ijswater drinken. (Dat zeiden ze iig tgegen mij toen.)

Als het erg bloed: de persoon/instantie bellen die die dingen verwijderd heeft. (Als het te lang een klein beetje blijft bloeden btw ook. Je kunt het sowieso doen om te vragen wat je moet doen als je twijfelt, lijkt me.)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
lithium schreef op 23-12-2001 @ 20:21:
bij mij komen ze nu ook door, maar ik heb er eigluk geen last van, het doet totaal geen pijn. Alleen het vreemde is is dat 1 kies een hele grote voorsprong heeft op de andere, die ene is al flink doorgekomen terwijl bij de anderen nog maar net een puntje doorkomt
Waarom is dat vreemd? 't kan ook dat er één helemaal door komt en de anderen veel later of nooit.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
leintjuh schreef op 18-12-2001 @ 12:45:
ben ik de enige die 17 is en nog steeds geen last van verstandkiezen?
ik heb ze niet.. en heb geen pijn.. volgens mij krijg ik ze nooit
Ik was 21 toen ik er last van kreeg.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nu 17 en mn verstandskiezen zijn nog geen van allen door maar ik heb zeker al een halfjaar af en toe hele erge krampen in mn kaak maar er is nog steeds geen spoor te bekennen van mn verstandskiezen, wel een beetje bobbels maar nog niet heel erg. Ik hoop iig maar dat als ze doorkomen ze er niet uit hoeven.
Oud 15-10-2003, 15:11
Sven
Sven is offline
Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd waarbij die dingen doorkomen? Ikzelf heb ze nog niet...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:17
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep dr ook last van godver al maanden om de paar weken echt dagen verschrikkelijke pijn omdat die krengen doorkomen maar er is nog steeds best een flink stuk wat niet doorwil komen lijkt wel... wanneer moeten die getrokken worden?? of wanneer snijden ze dat vlees weg?? want dit doet echt fucking pijn zeg...
khoop dat ze niet zo snel over gaan tot zon actie?!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:30
Verwijderd
Ik ben 15 en heb verstandskiezen, dat is wel jong hè?
Heb eigenlijk nergens last van
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:54
Deva
Deva is offline
Drie jaar geleden begon te eerste door te komen, waar ik erg veel last van had aangezien mijn gebit te klein is voor de ruimte die de verstandskies nodig had. Die werd er al eerste uitgehaald door de kaakchirurg. Jaartje erna begonnen de andere 3 door te komen en die zijn er ook uitgehaald in het ziekenhuis.
Deed even flink pijn, maar zal er nu geen last meer van hebben
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:03
Green Day
Green Day is offline
Ik was 16 toen ze bij mij opkwamen. Af en toe een beetje een zeurderige pijn, maar niets meer en vaker minder. Ze groeien alleen verschrikkelijk langzaam Heb nu iig 2 volgroeide verstandskiezen ( boven) en 2 verstandskiezen waarvan ik me afvraag of ze ja dan nee al volgroeid zijn. Ze steken nogal schril af in grote tegenover de rest van mijn gebit. ( ehm ja, nuttige informatie) Krijg nu btw het idee dat er nog een 2e set verstandskiezen onder naast is gaan groeien, maar waarschijnlijk verbeeld ik me dat ( zoiets is bij mijn weten anatomisch niet mogelijk) Ik zit er iig niet op te wachten. Normaal ben ik nooit zo in voor drastische uitspraken, maar in dit geval ben ik het er met mezelf overeens: Vol = vol
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
vind je dit vroeg? een vriendin van mij kreeg ze al op haar 14e ofzo volgens mij heb k ze nog niet. maar k zou niet weten hoe die dingen ernaast zouden passen, er is echt geen ruimte meer over bij mij.
maar ja, ff doorbijten denk k lijkt mij dat die pijn vanzelf weggaat.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:21
Qamra
Qamra is offline
Hmm ik ben het vandaag vergeten te vragen aan de tandarts (ik moet toch terug, twee keer), maar ik volgens mij komt er bij mij ook een door. Je voelt iig een hard punt zitten en ik heb me toch een gruwelijke pijn in mijn kaak. Steken in mijn kaakspier, oog en kop, verder kramp in diezelfde kaakspier. En mijn moeder vrolijkte me vanavond nog op door te zeggen dat ik als kind wel eens 1,5 jaar bezig ben geweest met het door laten komen van 1 kies. FIJN!!

Ik voel helemaal met je mee
Oud 17-10-2003, 17:46
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Vroeg? zo vroeg ben je dus niet hoor, ik loop nu al een jaar met de pijn, verleden jaar rond kerstmis kwamen ze er dus door, ik was toen 16. Heel de kerstvakantie heb ik niet kunnen eten omdat ik door die verstandskiezen een ontsteking op m'n kaakbeen (héél erg pijnlijk) had , als gevolg dat m'n kaakbeen nu nog de hele tijd kraakt maar geen pijn meer doet en volgens de tandarts zal dit nog doorgaan tot m'n kies aan die kant er helemaal doorzit. Nu heb ik natuurlijk het ongeluk dat dit net m'n laatste kies is die erdoor komt en aangezien hij er nog niet helemaal doorzit, zit ik nog altijd met de pijn opgescheept .
Oud 17-10-2003, 18:03
Verwijderd
Bij mij zijn ze ook al door aan het komen, en hoezee: alle twee hebben een gaatje! Binnenkort mag de tandarts dus lekker gaan boren Trouwens de eerste keer dat ik last heb van cariës.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:04
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
die van mij moeten er binnenkort uit, maar ze zijn nog niet helemaal door en nog niet zo hoog..dat word dan zeker snijwerk...?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:46
Soezen
Soezen is offline
Bij mij deed het achter mijn kiezen ineens ontzettend pijn. Gelukkig kon ik meteen naar de tandarts, maar die dacht dat het ontsteking was. En nu tadaa, een verstandskies. Het deed dus veel pijn...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:55
nl2suzy
nl2suzy is offline
Vroeg?!... dat valt reuze mee.. ik had ze toen ik 14 was.. en ze waren er alle 4 uit toen ik amper 16 was..

Oud 26-10-2003, 15:15
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik heb er al 2, heb ik eigenlijk helemaal geen last van gehad, alleen lastig om te poetsen. Een meisje die ik ken had hoge koorts toen ze die dingene kreeg. Stomme natuur dat ze nog niet weg-geevolueerd zijn, want dat gaat gebeuren!
Maar durf nu niet meer naar de tandarts omdat ik bang ben dat die zegt dat ze getrokken moeten worden, en dat wil ik absoluut niet!!!
Ben al bijna 2 jaar niet geweest...hellup...
Oud 26-10-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Fa Sai schreef op 26-10-2003 @ 16:15:
Ik heb er al 2, heb ik eigenlijk helemaal geen last van gehad, alleen lastig om te poetsen. Een meisje die ik ken had hoge koorts toen ze die dingene kreeg. Stomme natuur dat ze nog niet weg-geevolueerd zijn, want dat gaat gebeuren!
Maar durf nu niet meer naar de tandarts omdat ik bang ben dat die zegt dat ze getrokken moeten worden, en dat wil ik absoluut niet!!!
Als je er geen last van hebt, waarom zouden ze er dan uitmoeten. Je kunt beter wel gaan, straks heb je gaatjes er in en dan moeten ze er misschien daarom uit...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Fa Sai schreef op 26-10-2003 @ 16:15:
Nou, ze evolueren alleen weg als mensen mét verstandskiezen minder kans hebben om zich voort te planten én meer kans om te overleven dan mensen zónder verstandkiezen... en dat is helaas niet zo.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:18
dindjemek
dindjemek is offline
Bij mij zijn de onderste 2 rechts en links goed doorgekomen. Maar sinds een weekje heb ik iets geks:

rechtsboven achter steekt er een rotsje uit mn gebit, het gekke is dat ie niet naar boven komt maar scheef van mn gebit af. heel gek
Het is nog klein en over een maandje heb ik pas tandarst bezoek.

Nog gekker als ik een snoepje of chocolaatje eet > PIJN!!!!!

dat wordt geen lekker bezoekje straks denk ik.

Wel sneu want ik poets gewoon. Alleen soms maar 1 keer per dag. Geen zin
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:59
Ireentje
Ireentje is offline
eehh hoe zie je of je verstandskiezen al hebt? (heeft een vaag vermoeden )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 10:25
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik heb nu linksonder een doorkomende verstandskies. vreselijk. niet qua pijn maar met poetsen blijft het maar bloeden.

Regels voor berichten