Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 10:31
littlesweetlady
littlesweetlady is offline
dag mensen
tis alweer een jaar geleden..een jaar geleden ging t heel slecht met mij..k wilde ni meer alles was me teveel, vooral kself, t ging gwoon niet..k ben toen begonnen met rare dingen..om meself uit te laen drogen ofso en pijn te doen, opeen gegeven moment ben k dr mee gestopt (kweet self al ni eens meer hoe) alleen t gaat nu weer kut k heb hele lieve vrienden die telkens weer met me prate vooral me beste vriendin ze is verdreitg en heeft pijn omdat k pijn heb maar ze kan me ni helpe alles wat se segt sijn voor mij mooie lieve woorden waarvan k wel zou wille dat ze waar waren maar ze zijn t gwoon niet .. t feit is dat het slecht gaat in de liefde, k wordt telkens weer in de steek gelaten de jongen waar k flieft op ben ken k al sinds de bassischool, k heb/had n hele goeie band met hem hij vertrouwde me en k hem hij heeft me vele geheimen verteld die niemand anders weet en door een zon geheim gaat t nu kut tussen ons, hij deed wat wat mij pijn deed k ben boos op m geworden en k heb nu al meer dan n week ni gesproke op school, k heb nu tentamens en t gaat eg bagger, k snap d rnix van n k sla vragen over n k heb gwoon tijd te kort ofso en thuis se sitte ma te seure dak nix goed kan doen enz enz en ja me vrienden sijn lief k hou egt van ze ma t gata gwoon ni...ik wil gwoon ni meer, k hou niet van meself, k d8 dat trug was gekomen, het houden van, maar k doe alles fout k vind meself te dom ofso kweet nieens hoe k t allmaal moet segge k kan me gevoel ni verwoorden...k ben bang, ben gwoon bang voor me leven en voor wat er gaat komen, k voel me leeg verlaten n stil, door meslf maa ook door anderen..off k weet t gwoon ni meer, k weet et eg ni...k ben alleen bang dat datgene watk vorig jaar afgeslote heb weer trug zal komen..maa dat mag niet want dan gaat t seker weten mis..mssn is dat ook wel goed ofso weten jullie wat k kan doen?
tnq
liefs kus
Oud 28-10-2003, 14:56
Quiana
Quiana is offline
Ga met je mentor/vrienden/enz praten, probeer er niet in je eentje mee te blijven zitten... Een goed gesprek kan al een heleboel opluchten. En, zoek hulp, als je denkt dat je het niet
meer trekt ed.

En ik weet niet hoe goed de band met je ouders is,
maar misschien kan je uitleggen waardoor het niet goed
gaat op school ed...? Dan kunnen zij er misschien wat meer
begrip voor opbrengen, en je zo evt. helpen/steunen oid..

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:24
elledc
elledc is offline
Het is niet zeer leesbaar je bericht

Ik kan je wel een tip geven, geloof in jezelf en in wat je doet. Er zijn altijd wat moeilijke periodes maar geloof dat het beter komt. Ik heb het ook zeer moeilijk gehad in het verleden, ik dacht dat het nooit zou goedkomen met mijn kijk over de wereld en mezelf want heb veel tegenslagen gekend, maar nu, na enkele jaren zie ik de meeste dingen rooskleurig en voel ik me gelukkig.
Echtwaar, geloof in jezelf, 17 is een moeilijke leeftijd, maar enkel jijzelf kan er iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:58
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Gewoon niet zo zeuren. 't Hoort bij de puberteit.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 22:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 28-10-2003 @ 16:58:
Gewoon niet zo zeuren. 't Hoort bij de puberteit.
en omdat het bij de puberteit hoort moet je het maar laten gaan, en mag je het niet oplossen?!!
dat is helemaal wat zeg!!!
Oud 28-10-2003, 22:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 28-10-2003 @ 23:45:
en omdat het bij de puberteit hoort moet je het maar laten gaan, en mag je het niet oplossen?!!
dat is helemaal wat zeg!!!
Wat hij denk ik bedoelt is dat je de tidj gewoon moet doorkomen en dat als de pubertijd over is, de tijd de wonden heeft geheeld. Althans dat verwacht ik, dat hij ermee bedoelde.

(ongeacht of ik het ermee eens ben of niet)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 22:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-10-2003 @ 23:46:
Wat hij denk ik bedoelt is dat je de tidj gewoon moet doorkomen en dat als de pubertijd over is, de tijd de wonden heeft geheeld. Althans dat verwacht ik, dat hij ermee bedoelde.

(ongeacht of ik het ermee eens ben of niet)
dat zal hij er best mee bedoelen
maar daar ben ik het niet mee eens.
de puberteit duurt vrij lang.
en als jij je vanaf je 13e bij wijze van spreke klote voelt, en men denkt van, stel je niet aan, het is de puberteit... hoeveel jaar gooi je dan weg!?!
nee, ook die problemen mogen opgelost worden!!
want als iemand (een vrouw) van 50 een probleem heeft, zeg je toch ook niet 'ach johhh, het is de overgang!!'
ja rot op!! ook aan die problemen word wat gedaan.
moeten wij, 'pubers', dan maar niet serieus genomen worden?!!!
zit het zo.. is het niet belangrijk genoeg, om je tijd aan te besteden.
Oud 28-10-2003, 23:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 28-10-2003 @ 23:50:
en als jij je vanaf je 13e bij wijze van spreke klote voelt, en men denkt van, stel je niet aan, het is de puberteit... hoeveel jaar gooi je dan weg!?!
want als iemand (een vrouw) van 50 een probleem heeft, zeg je toch ook niet 'ach johhh, het is de overgang!!'
Pubertijd is inderdaad een aantal jaar. Maar de pubertijd kent een golf van emoties en dergelijke. Wat je vandaga als probleem ziet, kan volgende week als voordeel beschouwd worden. Zeker in de pubertijd komen zulke situaties voor met veel mensen. (aangenomen dat we onderzoeken geloven). Darom loont het zeker niet altijd om te lang bij problemen stil te staan, omdat tijd het meestal wel snel heelt.

HEt gaat hier overigens niet om wel al dan niet serieus genomen worden. MAar om het feit dat de kans vrij groot is dat het vanzelf over gaat binnen aannemlijke tijd.

Aldus een kleine brainstorm, wederom geen mening meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 23:06
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-10-2003 @ 00:01:
Pubertijd is inderdaad een aantal jaar. Maar de pubertijd kent een golf van emoties en dergelijke. Wat je vandaga als probleem ziet, kan volgende week als voordeel beschouwd worden. Zeker in de pubertijd komen zulke situaties voor met veel mensen. (aangenomen dat we onderzoeken geloven). Darom loont het zeker niet altijd om te lang bij problemen stil te staan, omdat tijd het meestal wel snel heelt.

HEt gaat hier overigens niet om wel al dan niet serieus genomen worden. MAar om het feit dat de kans vrij groot is dat het vanzelf over gaat binnen aannemlijke tijd.

Aldus een kleine brainstorm, wederom geen mening meegenomen.
zou kunnen.
maar problemen zijn er om aangepakt te worden.
Oud 28-10-2003, 23:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 29-10-2003 @ 00:06:
zou kunnen.
maar problemen zijn er om aangepakt te worden.
Problemen zijn er om opgelost te worden

subtiel maar soms groot verschil
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 23:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-10-2003 @ 00:07:
Problemen zijn er om opgelost te worden

subtiel maar soms groot verschil
agh man
Oud 28-10-2003, 23:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 29-10-2003 @ 00:16:
agh man
Ja, dat is niet zomaar mierenneukerij. Daar zit namelijk de essentie van "het gaat vanzelf wel over".
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:52
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
... schreef op 28-10-2003 @ 23:50:
Pubers moeten wel serieus genomen worden, maar ik denk dat ze zichzelf een beetje te serieus nemen en niet doorhebben dat het er allemaal bij hoort en een leerervaring is. Accepteer je gevoelens, waarschijnlijk gaat het na de puberteit over.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:15
Nona
Nona is offline
Citaat:
littlesweetlady schreef op 28-10-2003 @ 11:31:
dag mensen
hett is alweer een jaar geleden..een jaar geleden ging het heel slecht met mij.. ik wilde niet meer, alles was me teveel, vooral ikzelf, het ging gewoon niet.. ik ben toen begonnen met rare dingen..om mezelf uit te laten drogen ofzo en pijn te doen, op een gegeven moment ben ik ermee gestopt (ik weet zelf al niet eens meer hoe) alleen het gaat nu weer kut ik heb hele lieve vrienden die telkens weer met me praten, vooral mijn beste vriendin. Ze is verdrietig en heeft pijn omdat ik pijn heb, maar ze kan me niet helpen. Alles wat ze zegt zijn voor mij mooie lieve woorden waarvan ik wel zou willen dat ze waar waren, maar ze zijn het gewoon niet .. Het feit is dat het slecht gaat in de liefde, ik wordt telkens weer in de steek gelaten. De jongen waar ik verliefd op ben ken ik al sinds de bassischool, ik heb/had een hele goeie band met hem hij vertrouwde me, en ik hem, hij heeft me vele geheimen verteld die niemand anders weet en door een zo'n geheim gaat t nu kut tussen ons, hij deed wat wat mij pijn deed. Ik ben boos op hem geworden en ik heb nu al meer dan een week niet gesproken. Op school, ik heb nu tentamens en het gaat echt bagger, ik snap er niets van en ik sla vragen over en ik heb gewoon tijd te kort ofzo. En thuis ze, zitte maar te zeuren dat ik niets goed kan doen enz enz. En ja, mijn vrienden zijn lief, ik houd echt van ze, maar het gaat gewoon niet... Ik wil gewoon niet meer, ik hou niet van mezelf, ik dacht dat terug was gekomen, het houden van, maar ik doe alles fout, ik vind mezelf te dom ofzo, ik weet niet eens hoe ik het allemaal moet zeggen, ik kan me gevoel niet verwoorden... Ik ben bang, ben gewoon bang voor mijn leven en voor wat er gaat komen, ik voel me leeg verlaten en stil, door mezelf maar ook door anderen..of ik weet het gewoon niet meer, ik weet het echt niet... Ik ben alleen bang dat datgene wat ik vorig jaar afgesloten heb weer terug zal komen..maar dat mag niet want dan gaat het zeker weten mis..misschien is dat ook wel goed ofzo weten jullie wat ik kan doen?
tnq
liefs kus
Offtopic: Dit is wat leesbaarder

Tja, liefde gaat niet over rozen. Maar bedenk je dan maar: je bent nog jong en je hebt zat tijd. Uiteindelijk kom je wel iemand tegen die lief genoeg is en die ook bij je wil blijven.
Thuis uitleggen waarom het op school niet lekker gaat is echt niet makkelijk, maar probeer er gewoon over te beginnen. Naar mijn ervaring reageren ouders altijd beter als je het ze probeert uit te leggen. Dan doen zij namelijk ook hun best om het te snappen.

Nee, puberteit is niet iets dat voor iedereen 'heel even een beetje moeilijk' is. Voor sommige mensen is het gewoon echt enorm moeilijk of zelfs onoverkoombaar. Je kunt iedereen proberen te helpen, maar de enige echte oplossing is gewoon wachten tot je er uit bent en je leven ondertussen zo simpel mogelijk proberen te houden.
Oud 31-10-2003, 15:33
littlesweetlady
littlesweetlady is offline
bedankt voor alle reacties..t heeft n tijdje geduurd voordat k het heb gelesen, maar tog k weet t, t is de pubertijd, maar op n gegeven moment ga je je tog eg wle afvragen hoelang die pubertijd duurt..t gata nu op sich wel beter, ik heb net me tentamens achter de rug, ging wel redelijk..thuis gaat t alleen maar erger, maa da laat k ook blijken k heb dr eg gnoeg van en heb zoiets : ik ben blij alsk t huis uit ben! met die ene jongen gaat t ook ni eg goed, heb m 2 dagn geleden gesproken, t was wel weer zoals eerst .. aleen t doet me pijn, al die aand8 en dan weer nix van sich laten horen, k heb m ni meer gesproke, k hebt gevoel dat t allemaal van mijn kant moet komen, hij doet r haast nix voor..k weet t nie meer, maar hulp zoeken..nee dat zie ik niet zitten...maagoed thnq by the way!
kus
Reageren

Regels voor berichten