Advertentie | |
|
![]() |
|
- Waarom hebben ze zulke lange oren
- Waarom is hun staartje vanonder een beetje wit ... eigenlijk de echte kinder weetje waarom vragen
||
Citaat:
Waarom de onderkant van de staart wit is? Omdat ze van onderen helemaal wit zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
en hun staartje is van onder misschien wit zodat baby-konijntjes hun moeder makkelijker terugvinden in het donker.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom zou er een slotje op moeten? Niet iedereen weet dat soort dingen, ik weet bijvoorbeeld niet waarom het is maar men verwacht wel dat ik het binnenkort weet.
||
Citaat:
![]()
|
Verder nog wat feiten waar je misschien wat aan hebt?
*Konijnen zijn groepsdieren *Iedere keer als een voedster wordt gedekt [al is ze zwanger] kan ze bevrucht worden * De darmen van een konijn mogen NOOIT stilliggen, hier door kunnen ze gasophopingen krijgen die weer fataal kunnen zijn als je er niet snel bij bent. Om dit te voorkomen moeten ze ALTIJD een grote hoeveelheid hooi tot hen beschikking hebben Pffff....weet even niet meer te bedenken hoor...weet je anders misschien nog vragen?
|
Groen en bruin zijn de schutkleuren bij uitstek. Neem vogels als de groenling, fitis en groene specht en kijk eens naar rupsen of sprinkhanen. Het is daarom vreemd dat zoogdieren geen groene vacht hebben ontwikkeld. Waarschijnlijk komt dat doordat ze het pigment dat daarvoor nodig is, niet kunnen aanmaken. De basiskleur van zoogdieren is bruin. Meestal hebben ze een witte buik, die in het zonlicht voor een 'tegenschaduw' zorgt. Zo zijn ze toch weer egaal van kleur.
En de strepen van de tijger dan en de vlekken van herten of luipaarden? Vallen die soms dan niet op? Die strepen hebben echter eveneens een camouflerende werking. Een tijger in een dierentuin is prachtig fel gekleurd, maar eentje die van dichtbij door woeste plantengroei zijn prooi besluipt is vrijwel onzichtbaar. Zo zijn er zijn meer raadsels. Sommige dieren, zoals het alpensneeuwhoen, de poolvos, en de hermelijn ontwikkelen tegen de winter een witte vacht: een fantastische schutkleur in een besneeuwd landschap. Maar waarom de staart van de hermelijn zwart blijft, is onverklaard. Om herkenbaar te blijven voor soortgenoten?Zo wordt wel verklaard waarom konijnen en herten een witte staart hebben
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb even een site voor je opgezocht met allemaal informatiehttp:
www.wbesusterengraetheide.com/Het%20konijn.htm
||
![]() |
Citaat:
Nou, ik heb zelf drie konijnen en ik fok ook met ze... Daardoor heb ik veel glzn enz.. Ik moet toch weten waar ik mee bezig ben.. Maar dan over dat ze wit zijn heb ik toevallig geleerd bij biologie hahaha ![]() verder weet ik veel dingetjuhs door ervaringen, internet kun je veel vinden en de bieb Hopelijk heb je hier iets aan!!! Als je nog meer wilt weten, ben je niet vervelend hoor!! ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Horrorsaais #1320 Verwijderd | 500 | 21-02-2011 18:41 |