Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2001, 19:29
softie
softie is offline
Ik zit nu bij een schoolpsycholoog en opzich een hele aardige vent...kben dan ook pas 1 keertje geweest...
Maar na die 1 keer heb ik al het gevoel van: dit heeft geen zin... hij is niet degene die mij kan begrijpen... en aangezien ik mezelf niet begrijp met wat er in mn hoofd speelt weet ik gewoon niet wat ik er mee aan moet.

Mijn schoonmoeder en een moeder van een goeie vriendin van mij hebben me overgehaald om er toch naar toe te gaan en ik wou het aan kijken...omdat ze vinden dat ik hulp NODIG heb...

maar hoe moet ik ze vertellen, terwijl hun zich zoveel zorgen om mij maken dat ik die hulp niet zie zitten... dat ik er de nut niet van in zie en dat ik me alleen maar kutter voel alsk er vandaan kom????
En ik ben pas 1 keertje geweest... als het vrijdag weer zo gaat kap ik er gewoon helemaal mee... maar hoe moet ik ze dat vertellen??? kben zo bang dat ze boos op me worden...

-xxxxxxx- Jessie
Oud 10-12-2001, 19:40
Internationalist
Internationalist is offline
Ik denk dat je een keuze moet maken waar je echt achter staat.

Je kan het nog even proberen. De eerste indruk hoeft niet op waarheid te berusten. Natuurlijk is het eng: je moet een wild vreemde van alles vertellen. Iets dat toch onwennig is.

Je kan ook beluisten er mee te kappen. Je gevoel kan namelijk ook kloppen: dat weet jezelf het best. Ook psychologen zijn mensen en niet elk contact is een match . Als je beluit er mee te kappen raad ik je wel aan naar een nieuwe opzoek te gaan. Als je éénmaal die stap genomen heb kan je beter ook doorzetten.

Lief meisje, let wel onzettend goed op. Ook onder psychologen lopen veel psychopaten tond die de twijvelachtige gave hebben mensen die barsten vertonen te breken (met alle goede bedoelingen). Probeer er het beste van te maken.
Oud 12-12-2001, 10:29
Krastain
Krastain is offline
Als je je na het gesprek met de psycholoog kutter voelt dan ervoor, zou ik er niet meer heen gaan.
Ben al een tijdje bezig met een poging de wereld om me heen duidelijk te maken dat de puberpsycholochie niet klopt. Het lukt nog niet. De meeste mensen zitten nog te vol met vooroordelen.
Oud 13-12-2001, 18:31
freya
freya is offline
krastain vind je gek dat niemand je geloofd

je noemt geen bron of wat dan ook en het berust niet op de waarheid je weet vastwel hoeveel 80% is nou dat is veel dat kan nooit maar dan ook nooit kloppen

jammer joh maar niemand staat achter jou kratain

ps ik hoop dat weinig mensen achter jouw 'theorien' komen te staan
Oud 28-10-2003, 11:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
softie schreef op 10-12-2001 @ 20:29:
en aangezien ik mezelf niet begrijp met wat er in mn hoofd speelt weet ik gewoon niet wat ik er mee aan moet.
[/url]

Hulpverleners kunnen op een objectieve manier naar jou en je problemen kijken...
Mocht het echt niet klikken, kun je altijd nog switchen van hulpverlener. Het nadeel is dat je vaak wel weer veel dingen opnieuw moet vertellen.
Oud 28-10-2003, 11:11
Miracle
Miracle is offline
ahum, dit topic is al twee jaar oud
Oud 28-10-2003, 11:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-10-2003 @ 12:11:
ahum, dit topic is al twee jaar oud
Hm, goed dat je het zegt, ik had er ook overheen gekeken...

Regels voor berichten