Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er wel eens mee lopen prusten. In Perl gemaakt trouwens.
Als je er serieus aan wilt gaan beginnen, kun je beter eerst goed op papier zetten wat en hoe je het wilt gaan doen (denk hierbij aan functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid, database en natuurlijk beveiliging). Afhankelijk van wat en hoeveel je wilt leren, kun je ervoor kiezen op het in een voor jou 'vreemde' taal te doen (Perl, PHP, ASP.NET, ColdFusion, Java); zo doe je meer en, waarschijnlijk sneller, programmeer ervaring op en ontwikkel je m.i. sneller een goed inzicht in het programmeren. Denk ook goed na over de achterliggende database. Moet het veel 'aankunnen'? Moet het snel zijn? Moet het stabiel zijn? Waar wil jij ervaring in op doen? Wat lijkt jouw leuk? En natuurlijk niet te vergeten de tabellen met de attributen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe ik het heb gedaan: Eerst de tabellen+cellen in de database gemaakt Daarna de basic php scripts De layout (nog niet zo belangrijk) Het werkt. Maar de eerste keer dat je zoiets doet is niet bepaald perfect Dus begon ik opnieuw (from scratch) Weer hetzelfde verhaal, alleen dan gaat het 2x zo snel omdat je beter weet wat je moet doen en alles ook beter in kunt delen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
toen zat ik volgens mij aan de kennis ven exo, dan maak je dus niet zomaar even een forum perfect op de minst database belastende en minst serverload veroorzakende manier.. Veel dingen konden beten zag ik achteraf, het was beter dan opnieuw te beginnen alles na te lezen en te checken. (zoals ik al zei, het is de manier zoals ik het had gedaan toen, perfect is het idd niet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, vooral op de punten van efficientie en serverload weet ik nog niet zoveel, echt specifieke vragen heb ik op dit moment niet, maar die plaats ik dan wel in dit topic
![]() M'n site heeft een database voor de inhoud, het forum moet op zekere maar wel minieme wijze samenwerken met de rest van de site, denk aan bv de laatste post van een bepaalde thread onder een item (dus op de site zelf en niet het forum). Kan ik van het forum beter een aparte database maken, voor beter organisatorisch overzicht en wellicht minder serverload (zodat ik 'm eventueel later op een andere server zou kunnen zetten). Of is dit niet handig? En welke tabellen/kolommen (foreign keys ed) kan ik het beste maken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() en een forum heeft een vrij simpele structuur merk ik...niet ech tmoeilijk ofzo ![]() naar aanleiding van dit topic ben ik zlef oook maar eens gana kijken om een forum in elkaar te knutselen zoals ik al zei...heb het idee al af op papier (tabellen en processen). Sommige vinden het onnodig en tijdverspillend, maar ik denk dat je, mits je er goed over na denkt, op lange termijn wel iets aan hebt en het je midner tijd kost ![]() Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 19:51. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[php] VBB script in php voor mijn forum micra | 15 | 19-06-2003 06:28 | |
Software & Hardware |
php probleem unpopular | 10 | 30-03-2003 19:09 | |
Software & Hardware |
PHP-forum ?? Wie helpt mij ??? Linda4u | 20 | 16-03-2003 21:04 | |