Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh ja, ik zal em dan ook even posten. Het is 'Ik hou van mij' van Harrie Jekkers. Je zou denken, die hoort er toch helemaal niet bij, dat is een klucht-nummer. Nou, daar valt vind ik over te discussieren, want als je em goed leest, dan zie je wel dat er echt heel veel in zit wat gewoon waar is. Vandaar dat ik em dus echt helemaal top vind.
Ik hou vanmij Hoor je nooit zingen Ik hou van mij Wordt nooit gezegd Maar ik hou van mij Ga ik toch zingen Ik hou van mij Van mij alleen En ik meen het echt Ik hou van mij Want ik ben te vertrouwen Ik hou van mij Van mij kan ik op aan Ik hou van mij Op mij kan ik tenminste bouwen Ik hou van mij En ik laat mij nooit meer gaan Ik blijf bij mij En niet voor heel even Ik blijf bij mij Voor eeuwig en altijd Ben zelfs bereid Mijn leven voor mezelf te geven Ik blijf bij mij Tot de dood mij scheidt Ik hou van jou Zeg ik soms ook wel Ik hou van jou schat En ik meen het echt Maar ik hou van jou Zeg ik alleen maar voor de spiegel Zo komt ik hou van jou Weer bij mezelf terecht Ik hou van mij Van mij, van mij en van geen ander Want ik ben verreweg de leukste die ik ken Ik hoef mezelf zonodig ook van mezelf niet te veranderen Ik blijf bij mij mezelf Gewoon zoals ik ben Want ik hou van jou Betekend meestal Schat hier heb je m’n problemen los maar op ‘k Leef in een hel en verwacht van jou de hemel Je geeft de hel weg Dankjewel zeg Rot lekker op Want houden van een ander Dat heb jij alleen maar nodig Omdat je niet genoeg kunt houden van jezelf Hou van jou joh, maak de ander overbodig Ware liefde geloof me begint toch altijd bij jezelf Want ik hou van jou Is niet de sleutel tot de ander Maar ik hou van mij Al klinkt het bot en slecht Want wie van zichzelf houdt Geeft ook echt iets kostbaars Als ie ‘ik hou van jou’ Tegen een ander zegt
|
Bedoelde je deze? http://www.songteksten.nu/blof/vrij.html (ik was toch teksten aan het zoeken
![]() Vrij - Blof Het dak van de wereld Wacht op mij tot ik er ben Tot ik ontdekt heb Dat het is verdwenen Ik kan verder dan ik denk Ik geef me over Ik leg me neer Ik ben vrij Met mijn voeten op de grond En mijn handen bij de zon Ik ben vrij Er is geen hemel en geen hel Het is de oorzaak van zichzelf Mijn armen wijd Ik wil erbij zijn als ik leef Laat mij een mens zijn Die niets zoekt Omdat ie niets meer nodig heeft Ik geef me over Ik leg me neer Ik ben vrij Met mijn voeten op de grond En mijn handen bij de zon Ik ben vrij Er is geen hemel en geen hel Het is de oorzaak van zichzelf Je kijkt omhoog en je ziet hoe ver het is En toch dichtbij Je zoekt naar de bril waar je door kijkt Het is dichtbij Je bent vrij Je bent vrij Met je voeten op de grond En je handen bij de zon Vrij Er is geen hemel en geen hel Het is de oorzaak van zichzelf Vrij Mooie tekst trouwens!
|
Ik vind Acda en de Munnik altijd super teksten hebben, die zijn heel sterk, ik zal wel ff keertje zoeken en erop zetten
![]() Marco is ook mooi idd... en ik hou van mij ook
||
Citaat:
![]() Ik vind dit stukje zo mooi, daar was ik naar op zoek: Mijn armen wijd Ik wil erbij zijn als ik leef Laat mij een mens zijn Die niets zoekt Omdat hij niets meer nodig heeft
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Speeltuin
Door kapotgeschoten straten zonder vader, zonder land loop je hulpeloos verlaten aan je moeder's warme hand Als een schaap tussen de wolven naar bestemming onbekend en niemand ziet hoe klein je bent niemand ziet hoe klein je bent Morgen zal het vrede zijn en zal de zon je strelen zal de wereld weer een speeltuin zijn en kun je rustig spelen Na de winter komt de lente wordt de grijze lucht weer blauw maar al ben je uit de oorlog gaat die oorlog ook uit jou? Mooie ogen zijn vergiftigd zijn aan het geweld gewend en niemand ziet hoe klein je bent niemand ziet hoe klein je bent Met name het zinnetje: "Maar al ben je uit de oorlog, gaat die oorlog ook uit jou?" vind ik heel mooi. Marco Borsato vind ik sowieso goed.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Nooit meer een morgen
ls er nooit meer een morgen zou zijn En de zon viel in slaap met de maan Heb je enig idee wat het met je zou doen Als je nog maar een dag zou bestaan Zou je hart zich weer vullen met vuur Van de eeuwige schaamte bevrijd Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur Kwam je los uit de greep van de tijd Zouden zorgen niet langer je leven bepalen En had je voor angst geen ontzag Was je held of heldin van je eigen verhalen Al was het dan maar voor een dag Zou de toekomst niet langer je denken beheersen En leefde je voor het moment Met een luisterend oor voor het kind in jezelf Zou je eindelijk weer zijn wie je bent We verbannen de dromen naar morgen en later Maar doet het je stiekem geen pijn Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou Als er nooit meer een morgen zou zijn We verbannen de dromen naar morgen en later Maar doet het je stiekem geen pijn Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou Als er nooit meer een morgen zou zijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Oud en Afgedankt
Oud en afgedankt In een straatje zonder bomen Zit ze voor het raam Door niemand serieus genomen Oud en weggedaan Zelfs voor haar eigen zonen Die met hun vrouw en kinderen Vier straten verder wonen Alleen met haar verjaardag Dan komen ze nog aan Maar vorig jaar toen zijn ze Na een uur al weggegaan Oud en afgedankt In een flat met kleine ramen Herkent hij de gezichten wel Maar herinnert zich geen namen En hij zou wel willen schreeuwen Van de eenzaamheid en pijn Zijn einde is zijn troost Want dan zal alles anders zijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Maskers af
Voor jou zet ik mijn masker af Met jou speel ik geen spel Je mag me zien zoals ik ben Maar bang maakt het me wel Voor jou zet ik mijn masker af En hoop dat jij dan ziet Dat ik gewoon een joker ben Die lacht om zijn verdriet Voor jou zet ik mijn masker af Ik heb geen muren meer Omdat jij net zo kwetsbaar bent Leg ik mijn wapens neer Voor jou zet ik mijn masker af Aan jou geef ik mij bloot Ik werp mijn ziel en zaligheid Uit liefde in je schoot Want niemand hoeft te weten Hoe kwetsbaar en hoe klein Hoe angstig en verlegen Ik af en toe kan zijn Mijn sterkte en mijn zwakte Maar nog altijd heb ik niet de aller aller aller aller mooiste tekst gevonden van Marco.. *gaat verder met zoeken* ![]() |
![]() |
|
Acda en de Munnik : Schoolplein
Hij is geen held Tenminste niet een die telt Maar hij doet zijn best te blijven staan Laat hem zijn gang Hij kleurt wel best bij het behang Hij kan een beetje van de wereld aan Ik weet niet waar hij woont Maar soms zit ie naast me Ineens zit ie naast me buiten op de trap Pas tien en geen vrienden En heel vaak gepest Maar dat geeft ie niet toe, hij geeft je een grap Als ik het schoolplein op kom, man Moet iedereen lachen Zit ie naast me, dan praat ie uren Hij lijkt op mij zoals ik was Dan wil ik helpen, zeg: kijk naar mij Ik was ook nooit de leukste van de klas Maar dan zegt ie: En nu dan? Wat maak je er nu van? Ik zag je nog gisteren op TV Je leek er niets van te snappen Maar des te harder je grappen En daar word je niet echt veel gelukkiger mee Soms zegt er iemand Zag je gisteren weer zitten Vroeg me af wat je deed Ik zeg gewoon een beetje praten met 'n jongen Die het allemaal weet Praten in jezelf zoals dat heet Ik ben geen held Tenminste niet een die telt Maar ik doe mijn best te blijven staan Wat ik schreeuw lijkt niet slecht Maar wat ik schrijf ben ik echt Zo kan ik een beetje van de wereld aan
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Kom maar bij mij
Kom maar bij mij Dan zet ik alles opzij Kom maar bij mij Huil lekker uit En laat je tranen vrij Zeg maar even niets Laat je ongedwongen gaan Stort je hart maar uit En maak een einde aan je pijn Kom maar bij mij Slik nou je tranen niet door Want als je je uit Hier zo bij mij Lucht dat je even op Dus om maar even hier En vertrouw me nou maar blind Open als een kind Misschien vergeet je Je verdriet Hou me maar vast En vertel me wat er is Ga je verdriet niet uit de weg Kom maar bij mij Voel je maar vrij Als je je pijn met me deelt Kom maar bij mij Ik droog je tranen Als je je open stelt Praat meer van je af Wat er met je is gebeurd Alles kan ik aan Dus als je wilt schuilen Kom maar bij mij Ik doe alles om je te troosten 'K wil een vriend voor je zijn Ik doe alles om je te helpen Ja dan deel ik de pijn Kom maar bij mij Kom in m'n armen Echt ik voel zo met je mee Kom maar bij mij Als je kunt delen Huilen we met z'n twee Praat maar van je af Wat er met je is gebeurd Alles kan ik aan Als je wilt schuilen Dus als je wilt huilen Kom maar bij mij Als je wilt schuilen Kom maar bij mij ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit liedje iz btw heel goed, en die tekst ook!! :
Marco Borsato - Vrij Zijn (5 mei versie) Haar zijde zachte haren Vallen wild langs haar gezicht Amper achttien jaar Maar zoveel ouder in dit licht Iedereen loopt om haar heen Niemand komt dichtbij Misschien een dag misschien een jaar Misschien wel nooit meer vrij Ohoh, oh Totdat de ochtend haar Weer nieuwe kansen brengt oh, oh, oh, Maar haar kansen zijn zo klein Om net als ons weer vrij te zijn Vrij zijn Ze wil alleen maar vrij zijn Vrij zijn Liefde was ooit Ze wil nu alleen maar Vrij zijn Onbezorgd en vrij zijn Liefde Liefde was ooit Tot ze niet meer vrij mocht zijn Vaak is ze bang en eenzaam En verlangt ze terug naar toen Geborgenheid en warmte En een liefdevolle zoen Ze wil het leven proeven Zonder regels of gezag Juist al die dingen doen Die bijna ieder ander mag oh oh oh oh Ze droomt haar wereld uit En denkt haar tranen weg oh oh oh oh Hoe zou het ons vergaan Voor altijd stil te moeten staan Vrij zijn Ze wil alleen maar vrij zijn Vrij zijn Liefde was ooit Ze wil nu alleen maar Vrij zijn Onbezorgd en vrij zijn Liefde Liefde was ooit Tot ze niet meer vrij mocht zijn En ik schreeuw wat ik vind Niemand stoort me daarbij Maar zij zwijgt, misschien komt Ze dan ooit nog eens vrij Vrij zijn Ze wil alleen maar vrij zijn Vrij zijn Liefde was ooit Ze wil nu alleen maar Vrij zijn Onbezorgd en vrij zijn Liefde Liefde was ooit Tot ze niet meer vrij mocht zijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Hij had het willen zeggen
Ze was die dag gevallen Net toen hij het zag Hij hielp haar tranen drogen En werd verliefd op haar lach Hij was voor haar gevallen Maar sinds ze was gaan staan Leek ze te zijn vergeten Wat ie voor haar had gedaan Hij wist niet hoe zich te gedragen En hij wilde het haar niet vragen Veel te bang dat zij hem niet begrijpen zou Want wat zou hij moeten zeggen Als ie dat dan uit moest leggen En dus wachtte hij Maar hij wacht nog steeds En nog steeds in z'n eentje Hij had het willen zeggen Hoeveel hij van haar houdt Maar voor die zware woorden Was zijn hart niet gebouwd En hij durft haar niet te bellen Om haar alles te vertellen Dat ie al die tijd Haar nummer heeft gehad 'T is al veel te lang geleden Zij denkt vast nooit aan het verleden En dus wacht hij weer En misschien is hij dus wel Voorgoed in z'n eentje Hij had het willen zeggen Hoeveel hij van haar houdt Maar voor die zware woorden Is ie straks Als ie wacht En hij wacht dus straks… Is ie veel te oud Ze geeft haar kat te eten En tuurt langs het gordijn Dan denkt ze plots weer even Aan dat jochie van toen Aan of hij ook alleen zou zijn Sorry assik teveel plaats ![]() Kmoet nu eten, denk dat ik vanavond de rest wel post ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marco Borsato - Het water
Ik staar over het water Dat net als ik Ooit in beweging was Peilloos diep en dreigend zwart Net als wat ik in je ogen las Stekeblind, oostindisch doof Wil ik voor altijd zijn Om maar niet te zien of kunnen horen Dat alles is verloren Zonder jou kan ik niet Eten, slapen, lopen,dansen, leven Dus blijf ik hier nu zitten En blijf ik hier nu wachten Tot het water ooit weer in beweging komt En dan drijf ik mee Tot aan de zee Waar jij Op mij zal wachten De lucht is licht En eindeloos En zo ver boven mij Onaantastbaar en toch Zo dichtbij Net als jij Het staat in de lucht geschreven Maar op m'n lippen blijft het kleven Zonder jou kan ik niet Eten, slapen, lopen ,dansen, leven En dus blijf ik hier nu zitten En blijf ik hier nu wachten Tot het water ooit weer in beweging komt En dan drijf ik mee Tot aan de zee Waar jij Op mij zal wachten Ik staar over het water Dat net als ik Ooit in beweging was En daar bennik weer ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volumia!
HOE LANG HEB IK TE LEVEN Tekst: X. de Buisonjé Muziek: X. de Buisonjé ã MCP Heb ik al gezegd dat ik moet gaan? Het lot vraagt me mee op reis ver hier vandaan De toekomst wil geen tijd meer geven dus geef me nog een kus, geef me nog een kus Er is geen kans dat ik het win van de verslagenheid, dus schelden heeft geen zin We kunnen niet meer lang genieten dus geef me nog een kus, geef me nog een kus Ga door met leven als ik straks verdwijn We zullen in gedachte samen zijn want ik neem je liefde mee en laat de mijne achter voor jou alleen Hoe lang heb ik te leven? Hoe lang heb ik te gaan? Hoe vaak kan ik nog bij je liggen of even naast je staan? Hoe lang kan ik nog geven wat ik altijd heb gedaan? Kruip nog even dicht tegen me aan 2x Kruip nog even dicht tegen me aan… De teksten van Volumia vind ik over het algemeen minder goed als die van Marco. Toch hebben ook zij een aantal goede teksten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
OVER JE SCHOUDER
Tekst & Muziek: P. Carrack / M. Rutherford ã Basart Music / TGP Music 201 Tekstbewerking: X. de Buisonjé / H. Kooreneef ã MCP/USVP/TBM Kijk niet om over je schouder Wat geweest is, laat je met rust Aan onze toekomst kunnen we bouwen Voel hoe het zonlicht je wangen kust Wees niet bang voor je verleden Schaam je niet over die tijd Hou je maar vast, vast aan het heden Pijn mag je hebben, maar heb geen spijt In je ogen zie ik door je tranen hoe verbannen al je liefde is Jij weet zeker dat het niet zal lukken Geloof me lieve schat, je hebt het mis Kijk niet om over je schouder Maak jezelf vooral geen verwijt Nu ben je wijzer, nu ben je ouder Nu je bij mij bent, is er geen strijd Door je tranen zie ik in je ogen hoe je hartstocht jaren is verdrukt hoe je al je hoop hebt opgegeven Maar ik beloof je dat het dit keer lukt solo In je ogen zie ik door je tranen hoe verbannen al je liefde is Jij weet zeker dat het niet zal lukken Geloof me lieve schat, je hebt het mis, Je hebt het mis Kijk niet om over je schouder Wat geweest is, laat je met rust Aan onze toekomst kunnen we bouwen Voel hoe mijn lichaam, het jouwe kust Kijk niet om over je schouder Maak jezelf vooral geen verwijt Nu ben je wijzer, nu ben je ouder Jij kan het winnen van de tijd…. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit liedje heb ik stuk gedraaid op dagen dat ik me vreselijk eenzaam voelde..
ER IS ALTIJD EEN WEG Tekst: X. de Buisonjé Muziek: X. de Buisonjé ã MCP Lange dagen, moederziel alleen Het lijkt alsof echt niemand om je geeft Onbewogen, starend naar de klok vragend aan jezelf waarvoor je leeft Iedereen kan soms het leven niet meer aan Iedereen heeft pijn soms, dus laat jezelf niet gaan Er is altijd een weg, altijd een licht Veeg de tranen nu uit je gezicht Want er komt een moment dat het geluk voor je staat dus hou nog even vol als het niet gaat Het komt eraan Niet geslapen, weer een lange nacht Waar is alles toch zo mis gegaan? Duizend vragen, tollend in je hoofd zoekend naar de zin van het bestaan Iedereen kan soms het leven niet meer aan Iedereen heeft pijn soms, dus laat jezelf niet gaan Er is altijd een weg, altijd een licht Veeg de tranen nu uit je gezicht Want er komt een moment dat het geluk voor je staat dus hou nog even vol als het niet gaat Als het geluk je plots verrast Denk dan niet na maar grijp het vast Solo Er is altijd een weg, altijd een licht Veeg de tranen nu uit je gezicht Want er komt een moment dat het geluk voor je staat dus hou nog even vol als het niet gaat Het komt eraan |
![]() |
|
Verwijderd
|
RELATIVITEIT
Tekst en muziek: Xander de Buisonjé © MCP Hij zoekt een stok Om mee te spelen Gaat niet naar school Zoals zovelen Hij loopt op zijn blote voeten door het zand Met zijn kleine zusje huilend aan zijn hand Waar is hij beland? Zij zoekt een tak Om mee te vegen Woont in een huis Van gevonden stenen Ze is al heel haar leven ondervoedt En hoe oud ze is dat weet ze niet zo goed En opeens komt daar die lach Want ze leven met de dag Ze laten zich niet leiden door hun leed Ze zien alles relatief Want het leven is hun lief Ze zorgen dat hun hart het niet begeeft Hij zoekt wat hout om te verkopen Moet op het land uren lopen Hij hoopt dat het gaat regenen vandaag En of de oogst het haalt is nu nog maar de vraag En opeens komt daar die lach Want ze leven met de dag Ze laten zich niet leiden door hun leed Ze zien alles relatief Want het leven is hun lief Dat is iets wat men bij ons wel eens vergeet We zijn het kwijt (4x) Relativiteit En waar blijft bij ons die lach Hij wordt minder elke dag We vergeten waar het allemaal om draait Zoek het kind weer in jezelf Zie het leven als een spel En zorg dat het niet zomaar overwaait Het leven is dun gezaaid (2x) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Morgen Is Ze Weg
tekst en muziek: Paul de Munnik Ze hoort hoe hij de trap op komt Hoe hij zachtjes in zichzelf praat Zijn sleutels uit z'n jaszak haalt En ze drie keer vallen laat Ze hoort de sleutel in het slot De deur die toch al open stond Ze weet zijn schoenen in zijn hand Ze hoort zijn schoenen op de grond Hij zal niet zeggen waar hij was Zij zal er niet over beginnen Ze is van buiten nog zo sterk Maar zo moe van binnen Morgen is ze weg Want ze heeft het wel gehad Zo gaat het nu al jaren Ze weet niet eens meer zeker Of ze ooit gelukkig waren Maar morgen is ze weg Morgen is ze weg Ze ziet hem door haar wimpers heen Hij heeft één lichtje aangedaan Nu krijgt hij z'n blouse niet uit Want hij heeft zijn jas nog aan En ze ruikt hem als hij naast haar ligt Met open ogen op z'n rug Hij mompelt welterusten Zij zucht iets onverstaanbaars terug Hij zal niet zeggen waar hij was Zij zal er niet over beginnen Ze is van buiten nog zo sterk Maar zo moe van binnen Morgen is ze weg Morgen is ze weg Al zoveel nachten zo gelegen, Al zo vaak bij hem weggegaan Al zoveel anderen ontmoet en al zo vaak niet gedaan Maar morgen is ze weg Want ze heeft het wel gehad Ze heeft het lang genoeg verborgen Lang alleen zal hij het niet redden Dan zal een ander voor hem zorgen Maar morgen is ze weg, m Morgen is ze weg Of anders overmorgen ijzersterk einde.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Titel : Ik voel me zo verdomd alleen
Artiest : Danny de Munk Krijg toch allemaal de kelere Val voor mijn part allemaal dood Ik heb geen zin om braaf te leren Ik eindig toch wel in de goot Kinderen willen niet met me spelen Noemen me 'Rat', en kijken me na De enige, die me nog wat kan schelen Die is er nooit, dat is m'n pa Mijn moeder kan me niet verdragen Nooit doe ik iets voor haar goed Om liefde hoef ik ook al niet te vragen Schelden is alles, wat ze doet Geen wonder dat mijn pa is gaan varen Ik mocht niet mee, ik ben te klein Ik moet het in mijn eentje klaren Tot ie ooit weer terug zal zijn REFREIN: Had ik maar iemand om van te houden Twee zachte armen om me heen Die mij altijd beschermen zouden Ik voel me zo verdomd alleen Misschien als vaders schip er is Als ie weer terug is van de zee Zegt ie nog es: Luister Cis Waarom ga je niet met me mee? Ik ben toch ook nog maar een kind Kan het niet helemaal alleen Misschien dat ik ooit het geluk nog vind Maar hoe, dat is een groot probleem REFREIN Het waarom zal hierbij vast wel duidelijk zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tijdenz mijn zoektocht naar songteksten, kwam ik dit liedje tegen..Ik vind het errugg sterk..
Titel : De Clown Artiest : Ben Cramer -------------------------------------------------------------------------------- Hij was maar een clown, in 't wit en in 't rood Hij was maar een clown, maar nu is hij dood Hij lachte en sprong, in 't felgele licht Maar onder die lach zat een droevig gezicht refrein De herinnering blijft aan die clown met z'n lach Hij heeft alles gegeven tot de laatste dag Niemand kende de pijn van zijn stille verdriet Want er was op het einde niemand die hij verliet Hij woonde alleen, in een wagen van hout Hij was maar een clown, en zo werd hij oud Z'n hoed was te klein, en z'n schoenen te groot Hij was maar een clown, maar nu is hij dood {refrein} Op een avond, hij viel, net als elke keer Het publiek lachte luid, maar voor hem was het uit Hij was maar een clown, in 't wit en in 't rood Hij was maar een clown, maar nu is hij dood refrein, herhalen Hij was maar een clown In 't wit en in 't rood Hij was maar een clown Maar nu is hij dood Hij lachte en sprong In 't fel gele licht Maar onder die lach Zat een droevig gezicht Refrein: De herinnering blijft Aan die clown met z'n lach Hij heeft alles gegeven Tot de laatste dag Niemand kende de pijn Van z'n stille verdriet Want er was op het einde Niemand die hij verliet Hij woonde alleen In een wagen van hout Hij was maar een clown En zo werd hij oud Z'n hoed was te klein En z'n schoenen te groot Hij was maar een clown Maar nu is hij dood Op een avond, hij viel Net als elke keer Het publiek dat lachte luid Maar voor hem was het uit Hij was maar een clown In 't wit en in 't rood Hij was maar een clown Maar nu is hij dood Hij was maar een clown, in 't wit en in 't rood Hij was maar een clown, maar nu is hij dood Hij lachte en sprong, in 't felgele licht Maar onder die lach zat een droevig gezicht refrein De herinnering blijft aan die clown met z'n lach Hij heeft alles gegeven tot de laatste dag Niemand kende de pijn van zijn stille verdriet Want er was op het einde niemand die hij verliet Hij woonde alleen, in een wagen van hout Hij was maar een clown, en zo werd hij oud Z'n hoed was te klein, en z'n schoenen te groot Hij was maar een clown, maar nu is hij dood {refrein} Op een avond, hij viel, net als elke keer Het publiek lachte luid, maar voor hem was het uit Hij was maar een clown, in 't wit en in 't rood Hij was maar een clown, maar nu is hij dood refrein, herhalen Hij was maar een clown In 't wit en in 't rood Hij was maar een clown Maar nu is hij dood Hij lachte en sprong In 't fel gele licht Maar onder die lach Zat een droevig gezicht Refrein: De herinnering blijft Aan die clown met z'n lach Hij heeft alles gegeven Tot de laatste dag Niemand kende de pijn Van z'n stille verdriet Want er was op het einde Niemand die hij verliet Hij woonde alleen In een wagen van hout Hij was maar een clown En zo werd hij oud Z'n hoed was te klein En z'n schoenen te groot Hij was maar een clown Maar nu is hij dood Op een avond, hij viel Net als elke keer Het publiek dat lachte luid Maar voor hem was het uit Hij was maar een clown In 't wit en in 't rood Hij was maar een clown Maar nu is hij dood |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|