De overstap van speciaal onderwijs naar regulier onderwijs is erg groot. Mijn zusje heeft op speciaal onderwijs gezeten, zij kan/ kon moeilijk leren en liep bij het 'gewone' onderwijs heel erg achter. Ook kon ze niet omgaan met de leraren. Ze zat hem het bloed achter zijn nagels vandaan te halen(fluiten in de klas telkens als de leraar zijn rug omdraaide) gewoon omdat ze zich daar niet thuis voelde. Ze is toen overgestapt in groep 6 naar speciaal onderwijs en sindsdien gaat het allemaal super. Ze kreeg veel meer aandacht(minder leerlingen etc, meer leraren per klas etc) en ze vond school gewoon leuk. Ze mocht op haar eigen tempo werken en kreeg bijles in wat ze moeilijk vond. Dit vind ik een heel goeie zaak! sindsdien kwam mijn zusje niet meer huilend uit school!

Vroeger was ze meer het pispaaltje, en nu is ze echt een heel populaire, spontane, hele lieve meid met echt een geweldig karakter. Nu is ze inmiddels van het vmbo v naar vmbo s overgestapt omdat ze het zo geweldig doet, en haalt eigenlijk alleen maar 8ens en 9ens.. Daar om vin ik dat dit nooit maar dan ook nooit afgeschaft moet worden. Die kinderen voelen zich daar goed, krijgen meer aandacht, en helpt ze veel beter op weg
Groetjes Maartje