Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmm ik herken dit wel een beetje. Ik had ook ongeveer zo'n moeder die iedere keer dreigde met van alles en nog wat bemoeide. Waar mijn geld naar toe ging, wanneer mijn vriendje wel en niet kwam en dat soort dingen..ik werd helemaal gek van haar. Tjah, ik ben toen naar mijn vader verhuist. Jij kan dat niet meer. Ik zou wat voor jezelf gaan zoeken.
Ik ben daar op dit moment ook nogmee bezig, omdat ik hier bij me vader ook gewoon weg wil. Maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik wat krijg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ontopic: Ik kan eroverheen gelezen hebben, maar hoe lang speelt dit al? En ook belangrijk (denk ik), waren je ouders getrouwd/samenwonend of gescheiden? Ik denk dat dat best een groot verschil zou kunnen maken; als je vader nog niet zo lang overleden is en ze getrouwd waren kan het best rouwverwerking of stress -of een combinatie daarvan- zijn, lijkt me. (Natuurlijk kan dat ook als ze gescheiden waren, maar dan lijkt het me eigenlijk toch minder)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn ouders waren getrouwd, en mijn vader is 13 Juli 2001 overleden, tijdje terug dus. Maar ik ben erg slecht met het uiten van emoties, en ik denk dat dit proces daarom erg lang bij mij duurt. |
![]() |
|
Ik denk dat je behalve erover te praten het ook de tijd moet geven. Als ik je verhaal goed begrijp is je vader pas overleden en je zal niet de enige zijn die nu in een andere situatie terechtkomt. Voor je moeder is het vast en zeker ook moeilijk om er nu alleen voor te staan. Geef haar ook de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen en het te verwerken.
Dat betekend niet dat je in die tussentijd er niet over kunt praten met haar maar wees redelijk. Het is voor jullie allebei anders en sta open voor elkaars gevoelens.
||
Citaat:
meer bij je vriendin wonen net zoals je bijv. bij een andere goede vriend zou doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, ik heb hetzelfde met mijn vader, hoe het komt is een lang verhaal, het komt eropneer dat ik overal de schuld van krijg terwijl hij (volgens iedereen trouwens) de schuldige eigenlijk is, maar dan niet alleen van grote dingen maar ook van klein dingen.
Magoed, een jaar of 5 geleden, toen mijn ouders nog lang niet gescheiden waren en ik nog thuis woonde, ben ik er tijdens een ruzie vandoor gegaan. Hij heeft zich hierna verontschuldigt en wonder boven wonder is het een hele lange tijd goed gegaan, en dat is bijzonder voor zo iemand als mijn vader. Gelukkig zit ie nou lekker 25km ver weg en zie ik hem lekker weinig. Sterkte...... |
![]() |
||
Citaat:
Praten is de beste oplossing natuurlijk, maar ik weet ook dat er bijna niets moeilijkers is om daar mee te beginnen en er voor te zorgen dat je niet te veel verwijten geeft, waardoor het weer tot ruzie uitloopt, en het nog erger word. Lastige situatie, ik heb niet erg veel geholpen, maar succes ![]()
|
![]() |
Gecondoleerd met je vader. Ik weet precies hoe het voelt alleen ik was een meisje van 10 toen mijn moeder aan kanker overleed. Ben nu 18, duzz zo'n 8,5 jaar geleden. Sindsdien heb ik het ook erg moeilijk thuis, ik doe alles fout en mijn broertje van 2 jaar jonger doet alles goed. Hij spijbelt....krijgt een waarschuwing. Ik spijbel....krijg alles over me heen. Ik weet niet hoe dit precies kan, maar ik denk dat dit vaker voorkomt. Het kan zijn dat je misschien erg op je vader lijkt (qua innerlijk of uiterlijk) en dat je moeder daar moeilijk mee om kan gaan. Zelf lijk ik als 2 druppels water op mijn moeder. Wat er ook gebeurd ga er niet in geloven dat je alles fout doen en ga jezelf al helemaal niet onderuit halen. Het is nu erg belangrijk dat je iemand hebt met wie je kan praten. Een goede vriend of vriendin?? Je oma of opa?? Een broer of zus?? Of probeer er rustig met je moeder over te praten....ik zeg het eerlijk elke keer als ik 'normaal' met mijn vader probeer te praten komt er altijd knallende ruzie. Ik hoop dat het beter gaat bij jou. Als je er verder over wil praten ik hoor het graag van je.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Moeder verslaafd aan alcohol? irisiris | 3 | 22-06-2015 12:22 | |
Liefde & Relatie |
Ruzie met mijn moeder xwebelieve | 5 | 17-07-2012 04:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Gisteren een goed gesprek gehad met mijn moeder Kip187 | 5 | 03-11-2005 12:51 | |
Liefde & Relatie |
Moeder zit in de weg... Anathemaruled | 5 | 19-08-2004 12:01 | |
Psychologie |
ik zit precies tussen me vader en moeder in, ik ben hun 'schakel' Black Reina | 2 | 12-03-2002 20:30 | |
Verhalen & Gedichten |
de oma-moeder, een verhaaltje dat ik heb geschreven voor mijn buurmeisjes sunflouwer | 0 | 28-02-2002 18:22 |