Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 15:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
Ik heb vandaag nog niks gegeten.. helemaal niks... en k ben dr eigenlijk wel trots op.. terwijl k ergens ook wel weet dat het slecht en verkeerd is..
Iemand op school merkte dat k nog helemaal niks op had, en wou dat ik ging eten. ik wou dat niet.. Net dacht ik van.. ik heb gezegd dat k niks wou eten dus k eet ook niet...
ik weet het... het klopt niet wat k denk.. maar wrm denk k dit nou...

naja, weet niet wat k met dit topic wil..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 15:22
Miracle
Miracle is offline
Je kunt beter trots zijn als je goed gegeten hebt en toch afvalt.
Oud 30-10-2003, 15:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Denk je niet dat het beter is om je eet gewoontes structueel te veranderen in plaats van een dag niet eten?
In iedergeval kan je mooi mee doen met het suiker feest over een kleine maand
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:25
Verwijderd
Je bent trots, denk ik, omdat anderen je iets wilden laten doen, en jij dat geweigerd hebt.
Waarom je dat denkt?
Is je eten misschien het enige waar je nog je eigen beslissing over *mag* hebben?
Niet eten is niet goed voor, daar word je ontzettend ziek en zwak van. Ik geloof niet dat je dat wilt..
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

ik moet straks dus avondeten.. dat kan ik niet overslaan.. want me ouders zijn er...
Nu kan ik gister nog niet goed maken.. toen heb k teveel en vet gegeten..
En als k gewoon eet val k toch niet af.. iig nooit genoeg.. zo haal k nooit het gewicht dat k wil hebben
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-10-2003 @ 16:28:
En als k gewoon eet val k toch niet af.. iig nooit genoeg.. zo haal k nooit het gewicht dat k wil hebben
Op deze manier ook niet! echt niet!!

Want nu leer je je lichaam zuinig om te gaan met voedingsstoffen, maar zodra je weer meer eet is je lichaam nog steeds gewend om met weinig voedingsstoffen te overleven en zal de rest worden opgeslagen.
Oud 30-10-2003, 15:54
Balance
Balance is offline
dit is het begin...
het begin van een nieuw probleem: een eetprobleem.
eerst een dagje niets eten: trots
dan een paar dagen niets eten: nog trotser
en tenslotte bijna niks meer eten...

doe dat toch alsjeblieft niet. Als ik zo jouw berichten lees denk ik dat je echt al problemen genoeg hebt, veel te veel juist. Zorg dus alsjeblieft dat je niet ook nog een eetprobleem krijgt.
Écht waar, met gezond eten (3x per dag) kan je ook afvallen. Vervang het zoete beleg door gezonder beleg, neem geen snoepje maar een appel en neem geen mayonaise maar curry.
Allemaal kleine dingetjes die je helpen en dingen waar je pas écht trots op mag zijn!
Maar dit is echt niet de manier.
Oud 30-10-2003, 16:01
Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat je zelf dondersgoed weet dat het slecht is,
en ik denk ook dat het geen zin heeft om hier een heel
verhaal op te hangen over gezond lijnen, eetstoornissen
(en de gevolgen ervan) enz. Je bent slim genoeg om dat
zelf te weten, ook omdat je zelf al ergens weet dat het
slecht is enz.

Zoek hulp. En als die al aan de gang is, breng dit ook naar
voren, op wat voor manier dan ook. Sterkte, en succes.
Oud 30-10-2003, 16:02
Gothic
Gothic is offline
Zoek hulp... heb je al hulp: zoek betere hulp
Oud 30-10-2003, 16:02
Verwijderd
Edit by Quiana: niet elke persoon vindt het even leuk als er zomaar een foto van hem/haar wordt neergezet.

Het ziet er al niet uit alsof je al te veel spek om je lichaam hebt... hoeveel wil je er nog af dan

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:37
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
linda85 schreef op 30-10-2003 @ 16:54:
dit is het begin...
het begin van een nieuw probleem: een eetprobleem.
eerst een dagje niets eten: trots
dan een paar dagen niets eten: nog trotser
en tenslotte bijna niks meer eten...

doe dat toch alsjeblieft niet. Als ik zo jouw berichten lees denk ik dat je echt al problemen genoeg hebt, veel te veel juist. Zorg dus alsjeblieft dat je niet ook nog een eetprobleem krijgt.
Écht waar, met gezond eten (3x per dag) kan je ook afvallen. Vervang het zoete beleg door gezonder beleg, neem geen snoepje maar een appel en neem geen mayonaise maar curry.
Allemaal kleine dingetjes die je helpen en dingen waar je pas écht trots op mag zijn!
Maar dit is echt niet de manier.
dankje linda..
ik kwam er niet zo goed uit, toen ik dit tegen mir wilde zeggen.
tnx
Oud 30-10-2003, 17:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-10-2003 @ 16:21:
hey
Ik heb vandaag nog niks gegeten.. helemaal niks... en k ben dr eigenlijk wel trots op.. terwijl k ergens ook wel weet dat het slecht en verkeerd is..
Iemand op school merkte dat k nog helemaal niks op had, en wou dat ik ging eten. ik wou dat niet.. Net dacht ik van.. ik heb gezegd dat k niks wou eten dus k eet ook niet...
ik weet het... het klopt niet wat k denk.. maar wrm denk k dit nou...

naja, weet niet wat k met dit topic wil..
Ik heb het een half jaartje volgehouden om zoals jij beschrijft overdag niet te eten. Het avondeten probeerde ik ook te vermijden (dan ging ik bv met vriendinnen de stad in en vertelde ik me moeder dat we daar wel even langs de MaC zouden gaan)..
Het is herkenbaar voor me dat niet eten een sterk gevoel geeft. Je hebt een bepaalde soort macht (iig, zo ervoer ik het).
Op een geven moment werd ik er hartstikke gek van; met de kerstdagen kon ik bijvoorbeeld geen smoes verzinnen om het avond diner te ontlopen. Met als gevolg dat ik elke dag een pakje laxeerdragees opat
(andere boven-de-wc-hang-details zal ik je besparen )

Nja, wat ik probeer te zeggen is; je kunt beter na een dieetiste oid gaan en samen met haar een gezond eetprogramma op te stellen... Of je bv op een sport gaan. Fitnessen geeft mij bv ook een sterk gevoel...

Als je het zelf niet in de hand kunt houden, zou ik als ik jou was hulp zoeken of er iig met iemand over praten...

Sterkte

Succes!!
Oud 30-10-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 30-10-2003 @ 17:02:
Edit by Quiana: niet elke persoon vindt het even leuk als er zomaar een foto van hem/haar wordt neergezet.

Het ziet er al niet uit alsof je al te veel spek om je lichaam hebt... hoeveel wil je er nog af dan
meh.. die foto staat nota bene in haar fotoboek.. dan niet
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:49
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoelt. Niet eten geeft een soort van macht [oke veel mensen weten dit, maar goed]. Als je de strijd wint tussen eten en niet eten, voel je je weer een stukje sterker. En dit gaat maar door, tot dat je helemaal niet meer eet, je voelt je sterk. Maar in feite ben je zo zwak, je lichaam gaat kapot. Maar tuurlijk weet je dit alles zelf ook wel. Bijna iedereen die een (beginnende) ES weet dit soort dingen, maar dat maakt niet uit. Je gaat gewoon door met je lichaam naar de klote helpen. Sorry, ik wil helemaal niet bot overkomen, maar het is gewoon zo zonde als je hiermee doorgaat. Sterkte..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:57
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2003 @ 16:22:
Je kunt beter trots zijn als je goed gegeten hebt en toch afvalt.
Sommigen vinden het juist prettig om na een jaar er achter te komen dat ze eindelijk een kilo aangekomen zijn.
Wat is het toch met gewichten? Waarom maakt het getal op de weegschaal sommigen zo doodsbang?
Oud 30-10-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 30-10-2003 @ 20:57:
Sommigen vinden het juist prettig om na een jaar er achter te komen dat ze eindelijk een kilo aangekomen zijn.
Wat is het toch met gewichten? Waarom maakt het getal op de weegschaal sommigen zo doodsbang?

Weegschaal maakt mij niet bang, hoewel ik verre van gezond eet. Het cijfer op de weegschaal interesseert mij niet ontzettend veel, natuurlijk doet het me wel wat, ben er niet bang voor. Het gaat mij erom hoe ik eruit zie. Die weegschaal is alleen een extra bevestiging of ik wel of niet ben afgevallen, hoewel ik steeds minder op dat kloteding sta. Ik heb er niets mee. Ik moet mezelf goed voelen en daar kan mijn weegschaal mij niet mee helpen, op een zekere manier wel, maar van binnenuit niet echt, zegmaar. Die geeft alleen een dom getalletje aan dat de ene keer hoger is dan de andere keer. Maar dan voel ik me nog hetzelfde. Dus voor mij is er niets veranderd. Ik moet zelf veranderen en me zelf goed voelen. Wat het met gewichten is? Aan meisjes word vanaf het begin af aan laten weten dat het ideaalbeeld slank is. Als je een paar rotopmerkingen naar je hoofd hebt gehad, ga je daar vanzelf naar toe streven. De ene extremer dan de andere.

*sorry voor het geblaat*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 30-10-2003 @ 20:57:
moet jij zeggen hé
Oud 30-10-2003, 20:28
Guy,Interrupted
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2003 @ 21:19:
moet jij zeggen hé
Oh oh, gaan we weer kaatsen?
Oud 30-10-2003, 20:32
Guy,Interrupted
Citaat:
Mushu schreef op 30-10-2003 @ 21:07:
1) 'ik maak me er niet zo druk om'
2) Wat het met gewichten is? Aan meisjes word vanaf het begin af aan laten weten dat het ideaalbeeld slank is. Als je een paar rotopmerkingen naar je hoofd hebt gehad, ga je daar vanzelf naar toe streven. De ene extremer dan de andere.

3) *sorry voor het geblaat*
1) 'k had het ook over sommigen
2) Ook jongens kunnen eetstoornissen ontwikkelen. Terwijl van hun in wezen 'verwacht' wordt dat ze groot, breed en groot zouden moeten zijn. Kun je daar je visiie over geven?

3) Welk stukje?
Oud 30-10-2003, 20:34
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 30-10-2003 @ 21:28:
Oh oh, gaan we weer kaatsen?
Nouhou, jij maakt een verwijt terwijl je daar imo zelf ook schuldig aan bent.
en nou weer ontopic
Oud 31-10-2003, 08:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 17:02:
Zoek hulp... heb je al hulp: zoek betere hulp
Oud 31-10-2003, 09:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-10-2003 @ 16:21:
*verhaaltje*
Ik herken het eigenlijk wel, wat je hier schrijft...
Ik hoef van mezelf eigenlijk niet echt af te vallen (nou ja, 3 kilo eraf zou ik eigenlijk fijner vinden, maar ik ken mezelf en ik weet dat ik dat toch niet vol kan houden, dus probeer ik het ook maar niet). Als ik een dag zo min mogelijk eet en drink, doe ik dat vooral omdat ik boos op mezelf ben en vind dat ik het niet verdien... Dat resulteert dan in niks eten of 1 boterham en 's avonds een beetje avondeten, want inderdaad, daar ontkom je niet aan als je samen met je ouders eet. Er zijn wel mensen die me duidelijk proberen te maken dat ik verplicht gewoon goed moet eten, maar die negeer ik zoveel mogelijk op zo'n moment.

Ik weet donders goed dat het niet goed is wat ik doe, maar ik wil het toch, omdat ik zo boos ben op mezelf dat het moet. En ja, achteraf geeft het een goed gevoel, dat ik mezelf heb kunnen straffen op zo'n manier.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:07
lennuzz
lennuzz is offline
blabla weet je wat veel beter helpt? veel water drinken, rauwe groenten, en 3x per dag (op dezelfde tijden!) eten. wanneer je weigert om te eten val je af ja. maar dat houd je niet altijd vol, en alles wat je dan eet, daar kom je 3x zo snel van aan.
dus: gezond en regelmatig eten, en dan voel je je ook een stuk beter *spreek uit ervaring*
Oud 01-11-2003, 13:39
Guy,Interrupted
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2003 @ 21:34:
Nouhou, jij maakt een verwijt terwijl je daar imo zelf ook schuldig aan bent.
en nou weer ontopic
Lees eerst je bovenste woorden even na, en trek voor jezelf ook meteen even een conclusie.

Bovendien maakte ik geen verwijten, maar stelde vragen.

Edit by Quiana: en nou weer fijn ontopic, verdere reacties
hierop doen jullie maar over msn/pm enz.

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:48
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

ik maak mezelf helemaal gek

Ik kwam net thuis, voelde me niet echt goed, maar ook niet heel erg rot ofzo.
Ik had zin in cup a soup .. dus dat ging ik maken. Toen k dat op had wou ik mijn vinger verbranden..(met kokend water) maar dat lukte niet echt (niet hier over door gaan aub)
Toen heb ik chocolade koekjes zitten eten..ik weet niet waarom, want eigenlijk mag ik van mezelf niet eten.. toch kan ik niet niet eten.
Gister ook, ik was aan het oppassen met een vriendin, we gingen wat chips eten.. ik heb het alleen gegeten met de gedachte dat ik het er vandaag af ging sporten..
en straks avond eten, vet eten, maar ik eet het wel
Vanavond een verjaardag... weer allemaal chips, ik mag niet...en k ga me klote voelen als ik het toch eet..

IK WORD GEK

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 30-10-2003 @ 21:32:
1) 'k had het ook over sommigen
2) Ook jongens kunnen eetstoornissen ontwikkelen. Terwijl van hun in wezen 'verwacht' wordt dat ze groot, breed en groot zouden moeten zijn. Kun je daar je visiie over geven?

3) Welk stukje?
1. okee
2. ja dat weet ik, ik weet alleen niet hoe die het ontwikkelen, denk dat dan meer psychisch is, niet lullig bedoeld ofzo, maar bij jongens denk ik dat het wat dieper zit dan een schoonheidsideaal.
3. Mjah, al mn eromheen gezeur...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 01-11-2003 @ 16:48:

ik maak mezelf helemaal gek

Ik kwam net thuis, voelde me niet echt goed, maar ook niet heel erg rot ofzo.
Ik had zin in cup a soup .. dus dat ging ik maken. Toen k dat op had wou ik mijn vinger verbranden..(met kokend water) maar dat lukte niet echt (niet hier over door gaan aub)
Toen heb ik chocolade koekjes zitten eten..ik weet niet waarom, want eigenlijk mag ik van mezelf niet eten.. toch kan ik niet niet eten.
Gister ook, ik was aan het oppassen met een vriendin, we gingen wat chips eten.. ik heb het alleen gegeten met de gedachte dat ik het er vandaag af ging sporten..
en straks avond eten, vet eten, maar ik eet het wel
Vanavond een verjaardag... weer allemaal chips, ik mag niet...en k ga me klote voelen als ik het toch eet..

IK WORD GEK

Meisje, rustig! Je ziet er hardstikke goed uit. Ik weet wel dat je dat niet van me aan gaat nemen, maar het is echt zo.
Probeer veel te drinken en fruit/rauwkost te eten en te sporten(zoals je weet), dan is het echt niet zo erg als je een keertje snoept hoor!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:28
Lorelei
Lorelei is offline
Trouwens, als je niet eet, krijg je honger. Als je honger krijgt, ben je geneigd om alles te eten wat je kan vinden... dat is alleen maar slechter. Zo ga je veel sneller snoepen, word je weer meer depressief, ga je minder eten, krijg je meer honger, ga je sneller snoepen, etc.

Probeer gewoon regelmatig, gezond te eten!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:31
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
nou, k heb net gegeten.. veel te veel en veel te vet..
ja, ik weet het ik ben en zeikerd..
Ik word zelf dus ook gek van dit gedoe... ik voel me dik, en een vreetzak...vanavond verjaardag.. al dat eten....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 01-11-2003 @ 18:31:
Ik word zelf dus ook gek van dit gedoe... ik voel me dik, en een vreetzak...vanavond verjaardag.. al dat eten....
Je bent geen vreetzak omdat je je avondeten hebt gegeten, kom nou! Dan zou iedereen een vreetzak zijn.

En voor die verjaardag: je kan er natuurlijk een beetje opletten maar probeer plezier te hebben! Ze zullen je daar veel gezelliger vinden als je gezellig doet, ipv de hele tijd denkt 'oh ik ben dik, oh ik eet weer wat, etc'
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
grl schreef op 01-11-2003 @ 18:35:
Je bent geen vreetzak omdat je je avondeten hebt gegeten, kom nou! Dan zou iedereen een vreetzak zijn.

En voor die verjaardag: je kan er natuurlijk een beetje opletten maar probeer plezier te hebben! Ze zullen je daar veel gezelliger vinden als je gezellig doet, ipv de hele tijd denkt 'oh ik ben dik, oh ik eet weer wat, etc'
dat gaat zeker de hele avond door me kop.. ik wil niet meer gaan.. *jankt*
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 01-11-2003 @ 18:37:
dat gaat zeker de hele avond door me kop.. ik wil niet meer gaan.. *jankt*

JE BENT NIET DIK! en je bent niet verkeerd als je eet op een verjaardag. Moet je eens even 15 minuten op anderen letten en kijken wat ze in die tijd kunnen wegwerken. Je zal nog verbaasd zijn.

Edit: wat heeft niet gaan voor zin? Dan zit je thuis, waar toch ook wel eten is, alleen, ongezellig terwijl je weet dat anderen lol hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:40
Nona
Nona is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 01-11-2003 @ 18:31:
Ten eerste is de enige passelijke reden om op je eetgewoonten te letten je gezondheid. Niemand beoordeelt jou op uiterlijk en dat zou je zelf ook niet moeten doen. Al moet ik wel zeggen dat ik vind dat je er geweldig uit ziet. Je gezondheid daarentegen is een stuk belangrijker. Daarom moet je niet proberen jezelf ervan te weerhouden te eten, maar juist gezond eten! Pak een appel of eet een boterham met kaas. Eet genoeg en gezond, dan is er niets aan de hand en je figuur gaat er ook niet onder lijden.

Ten tweede moet je niet proberen je schuldig te voelen als je eet. Iedereen eet op deze aarde en iedereen heeft het nodig. Bovendien is het lekker - nog een extra reden om goed te eten. Bedenk je dat zelfs het meest perfecte persoon op aarde elke dag eet. Dat moet jij dus ook doen.
Oud 01-11-2003, 20:43
Fantôme
Fantôme is offline
*heeft net ff met mir aan de telefoon gehangen*
ik ben blij dat je toch bent gegaan, en dat je het nu wel gezellig vind meid!!! (F)
*de rest is al gezegd door andere forummers*

ik zet dit hier trouwens neer, omdat sommige van jullie dat wel goed vinden om te horen denk.

xxx wen
Reageren

Regels voor berichten