Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 14:04
McMotion
McMotion is offline
hoeveel studio tijd zou jij uittrekken voor een demo van 3 nummers? wij gaan in 2 dagen een demo opnemen, denk je dat dit te weinig is? of misschien zelfs wel teveel? en kan iemand mij dan gelijk ook ff uitleggen wat het verschil is tussen masteren en afmixen?

bvd
Oud 01-11-2003, 14:33
Escapism
Escapism is offline
mja voor een demo kan dat wel denk ik

zegt dat je 1 a 1,5 dag bezig bent met inspelen en inzingen, heb je wel tijd om een (ruwe) mix te maken

verschil tussen mixen en masteren (ongeveer) is dat t bij t masteren gaat om de eenheid en verschillen tussen de nummers, waar mixen binnen het nummer blijft zeg maar. geloof ik dan. ongeveer.
Oud 01-11-2003, 15:31
funest
funest is offline
ligt eraan wat je kwaliteits eisen zijn
ik heb met mijn bandje 3 nummers in een dag opgenomen en afgemixed (zo'n uur of 7)
andere dag 4 nummers opgenomen (uur of 6/7) en in ongv. 2 uur dag erna afgemixed

denk dat et wel moet lukken
3 nummer > 2 dagen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 21:54
grandmommy
grandmommy is offline
ligt eraan hoe je het opneemt, als je alle instrumenten afzonderlijk opneemt, heb je meer tijd nodig dan in een keer.

ik heb laatst een cdtje opfgenomen, en daar deden we een uur over voor twee nummers, best snel dus
Oud 01-11-2003, 22:20
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 01-11-2003 @ 22:54:
ligt eraan hoe je het opneemt, als je alle instrumenten afzonderlijk opneemt, heb je meer tijd nodig dan in een keer.

ik heb laatst een cdtje opfgenomen, en daar deden we een uur over voor twee nummers, best snel dus
dan zal t ook best kut klinken, no offence
Oud 01-11-2003, 22:39
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Escapism schreef op 01-11-2003 @ 23:20:
dan zal t ook best kut klinken, no offence
Nee hoor. Ik heb toevallig vandaag weer in een studio opgenomen, en het maakt volgens mij niet veel uit of je nu alles in een keer opneemt, of elk instrument apart. We speelden een nummer 2 keer, namen die twee takes op. Kozen de beste take uit, en daarna gingen we foutjes wegpoetsen. Met de hedendaagse technologie kan echt héél veel.. Nootje te vroeg? *klik* Nootje staat precies goed. Een lettergreep iets vals gezongen? *klik* Geen valse toon meer te bekennen.

Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 22:44
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
The Ox schreef op 01-11-2003 @ 23:39:
Nee hoor. Ik heb toevallig vandaag weer in een studio opgenomen, en het maakt volgens mij niet veel uit of je nu alles in een keer opneemt, of elk instrument apart. We speelden een nummer 2 keer, namen die twee takes op. Kozen de beste take uit, en daarna gingen we foutjes wegpoetsen. Met de hedendaagse technologie kan echt héél veel.. Nootje te vroeg? *klik* Nootje staat precies goed. Een lettergreep iets vals gezongen? *klik* Geen valse toon meer te bekennen.

ik bedoel ook niet dat je niet in 1 keer alles moet opnemen, doe ik in principe ook met me band.

maar 1 uur voor 2 nummers en dat t dan af is en helemaal goed. i don't buy it. of je bent als band niet echt begaan met de mix.
Oud 02-11-2003, 02:35
McMotion
McMotion is offline
zowieso zal bij ons wel de blazerssectie apart opgenomen moeten worden en ik denk dat we dat iig ook wel bij de zang moeten doen omdat de zanger ook gitaar speelt... maar zelfs als speel je alles tegelijk in, dan is 1 uur voor 2 nummers nog steeds héél weinig... wij hebben dus nu 2 dagen voor 3 nummers (daar zit dan dus het afmixen en masteren bij) en we kregen te horen dat dat eigenlijk al te weinig is
Oud 02-11-2003, 12:00
konflict
konflict is offline
Citaat:
McMotion schreef op 01-11-2003 @ 15:04:
en kan iemand mij dan gelijk ook ff uitleggen wat het verschil is tussen masteren en afmixen?

bvd
masteren: eq, compressie e.d. dus om het totaalgeluid van het nummer te verbeteren

mixen: volume van instrumenten/zang afstellen, plaatsen van instrumenten/zang in het stereobeeld

zoiets geloof ik, in het kort
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:10
Verwijderd
1 dag. Ik blijf toch een beetje punk-minded.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ja lukt makkelijk in 1 dag

ik ga 21 nov voor 4 nummers in excess r'dam
Oud 02-11-2003, 14:41
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
en heb vorig jaar in 1 dag een demo van 5 nummers opgenomen

en een cd van 6 nummers in 2 dagen en later nog een dag terug gekomen voor nieuwe zanglijnen en betere mix
Reageren

Regels voor berichten