Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 13:41
Negrotiator
Negrotiator is offline
Hmm
Ik heb een probleempje denk ik
het enige wat ik overdag doe is chatten
de hele dag lang
eigenlijk vind ik dat ook wel erg saai
maar ik heb absoluut niets beters te doen

ik studeer voltijd aan de universiteit maar daarmee ben ik ook alleen in de tentamenweek druk, daarbuiten nauwelijks
ik moet daarvoor twee dagen in de week naar school, dan ben ik wel van 's morgens vroeg tot aan het begin van de avond onder de pannen, maar de overige vijf dagen chat ik er gewoon op los.

Lezen biedt mij geen oplossing omdat ik me maar matigjes kan concentreren op intellectuele zaken.

Ik wil wel wat meer gaan sporten maar daar kan ik ook niet 5 dagen in de week 14 uur per dag mee bezig zijn, dat wil ik ook niet, dus in principe zou ik nog graag iets daarnaast doen.

TV is niet de oplossing (das immers ook een beeldscherm en weinig productief), van muziek houd ik niet echt (en als ik het wel luister, doe ik dat bij voorkeur op computer ), schrijven doe ik ook het liefst in Word; ik weet echt niets meer
wat doen mensen in godsnaam overdag?

o ja vrienden heb ik ook niet; dat is ook geen probleem, maar het gaat er even om dat jullie niet met de "sociale" oplossing aankomen
werken doe ik ook liever niet want ik zou bij god niet weten wat ik met al dat geld moet doen
ik zou het liefst iets voor mezelf doen, hier thuis, of beter nog, buiten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 13:45
Verwijderd
Hmm...

Waarom ga je niet werken? Of doe je dat al?
Ga een muziekinstrument bespelen?
Ga bij een Toneelvereniging?
Ga sporten?
Ga dingen leren die je leuk vind?

Ik weet het niet zo goed
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:46
Verwijderd
Buiten? NOu, ga bij een vrijwilligers-iets. Ga daar in de buitenlucht vanalles doen. Bedenk wat. Ga het bos in, ga naar het strand, mogelijkheden zat. En zeker in de herfst is het bos geweldig. 's Morgens vroeg tussen de dieren lopen. Ga zulk soort dingen doen. Maar doe gewoon wat. Thuiszitten achter de computer dagen lang is heel passief en je word daar ook absoluut niet gelukkig van.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:49
Nona
Nona is offline
Een ideetje voor volgend jaar is misschien bij een studentenvereniging te gaan. Daar is vaak zat te doen, dus als je niets te doen hebt is dat wel aan te raden. Bovendien maak je dan wel vrienden. Ik kan me niet voorstellen dat je absoluut geen vrienden wilt.

Nu kun je wellicht actief worden bij een faculteitsvereniging. Die organiseren vaak wel wat, en er is zat te doen als je er echt voor kiest een beetje actief te zijn. Bovendien staat dat nog in verband met je studie, daar kun je nog voordeel uit halen.

En sport is geen slecht idee. Natuurlijk doe je dat geen veertien uur per dag, maar twee uur per dag sporten is iets dat ik nog steeds niet haal. Als je daar nu tijd voor hebt zou dat erg fijn en gezond zijn. Ik wou dat ik dat kon.

Werken kan heus wel. Je hoeft je geld niet uit te geven, het kan altijd handig zijn als je eens op kamers wilt of voor een vakantie. En als je toch niet zo wanhopig op zoek bent naar een baan heb je tijd zat en kan je dus uitgebreid uitzoeken wat je leuk vindt.

En verder... Neem een huisdier, ga eens een dagje weg, help je moeder, ga vrijwilligerswerk doen, wees eens creatief met potloden en papier, start desnoods je eigen bedrijfje op. Er zijn zo veel dingen die je kunt doen...
Oud 02-11-2003, 13:57
Verwijderd
Een huisdier is heel leuk. Kan je zoveel mee bezig zijn als je zelf wilt. (En neem dan geen hamster maar denk meer aan een hond oid als je veel tijd over hebt)
EUhm... Je kan vrijwilligerswerk doen, bij een asiel gaan werken of zoiets.

Verder staat alles wat je kan doen al genoemd in dit topic denk ik (of in elk geval, alles waar ik zo 1 2 3 op kon komen)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:07
Negrotiator
Negrotiator is offline
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden mensen (vooral Kruimel );

Als ik jullie suggesties lees, denk ik telkens "nah" oid en kan ik evenwel geen rationeel argument bedenken om de desbetreffende suggestie af te wijzen. Er moet een onderliggend probleem zijn, waarom ik niets wil; ik moet uit chatten toch enig voordeel halen tov andere dingen, en onbewust kies ik denk ik gewoon voor de computer.

Ik heb weinig stappen in de echte wereld gezet. Sinds mijn 11e zit ik in mijn vrije tijd achter de computer, ik ben nu 19. Beetje droevige situatie dus. Eigenlijk meot ik heel lichtjes beginnen, heel ongedwongen. Werk of andere schematische dingen zijn niet zo handig. Ik ben wel iemand van een zekere vrijheid. Hoewel ik elke morgen vroeg opsta en altijd vrij ben, wil ik me niet aan een schema hoeven houden. Dat vind ik naar.

Ik wil op zich wel vrienden maar ik kom gewoon geen mensen tegen waar ik ongedwongen, ongeforceerd fijn mee op kan schieten. Ook dat moet vrij lichtjes zijn. Heel natuurlijk moet dat zijn voor me. En dat lukt niet. Dus liever geen vrienden, dan halve of nep-vrienden.

Ik wil iets om mezelf te vermaken. Gewoon iets waar ik mee bezig kan zijn en waar ik plezier in heb.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:08
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
******** schreef op 02-11-2003 @ 14:57:
Een huisdier is heel leuk. Kan je zoveel mee bezig zijn als je zelf wilt. (En neem dan geen hamster maar denk meer aan een hond oid als je veel tijd over hebt)
EUhm... Je kan vrijwilligerswerk doen, bij een asiel gaan werken of zoiets.

Verder staat alles wat je kan doen al genoemd in dit topic denk ik (of in elk geval, alles waar ik zo 1 2 3 op kon komen)
Wij hebben vier katten en een hond. Maar dat geeft me niet echt een oplossing. De katten doen veelal waar ze zelf zin in hebben, de hond laat ik 2 keer per dag 30 minuten uit (natuurlijk doet mijn moeders vriend hem ook nog 2 keer, dat jullie niet boos worden )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:15
Nona
Nona is offline
Ik herken je probleem wel een beetje. Als je nergens mee begint is het moeilijk om je ertoe te zetten. Het begin is moeilijk, maar als je er nou eenmaal mee bezig bent gaat het ook. Daarom moet je gewoon met iets beginnen, zonder erbij stil te staan dat je eigenlijk nog even iets anders moet doen (achter de computer, tv kijken, eten, ergens op wachten).

Maar wat vind je wel leuk?
Oud 02-11-2003, 14:22
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-11-2003 @ 15:15:
Ik herken je probleem wel een beetje. Als je nergens mee begint is het moeilijk om je ertoe te zetten. Het begin is moeilijk, maar als je er nou eenmaal mee bezig bent gaat het ook. Daarom moet je gewoon met iets beginnen, zonder erbij stil te staan dat je eigenlijk nog even iets anders moet doen (achter de computer, tv kijken, eten, ergens op wachten).

Maar wat vind je wel leuk?
Hmm
ik houd van
ehm
taal
enigszins creatief zijn
ik heb zelfs aan lego gedacht maar dat kan weer zo duur worden
van tekenen houd ik niet zo, wel van dichten, maar dichten doe ik heel snel en maximaal twee per dag
verder houd ik van ehm
tv-kijken en computeren
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:23
tacidvs
tacidvs is offline
Ga gamen, voordat je in de top-10 van de UT-ladder staat ben je weer een paar jaar verder Ga bij een clan van het een of ander, is wel gezellig. Iniedergeval laagdrempelig contact dat je makkelijk uit kunt breiden. (Neem wel een clan die een beetje bij jou in de buurt woont, handig voor LANs ed.)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:24
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 02-11-2003 @ 14:45:
Ken je toevallig Kimya Dawson?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:25
Eend
Eend is offline
Werken?
Dat doe ik nu, omdat ik datzelfde probleem had. En nu zit ik te popelen om te kunnen werken, maar ja...de wereld is gewoon zo saai
Oud 02-11-2003, 14:26
Eend
Eend is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:22:
Hmm
ik houd van
ehm
taal
enigszins creatief zijn
van tekenen houd ik niet zo, wel van dichten, maar dichten doe ik heel snel en maximaal twee per dag
verder houd ik van ehm
tv-kijken en computeren
Duplo?
Oud 02-11-2003, 14:29
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-11-2003 @ 15:26:
Duplo?
Mja. Ik zag dat er een lego-dierentuin was, leek me wel leuk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:31
Eend
Eend is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:29:
Mja. Ik zag dat er een lego-dierentuin was, leek me wel leuk eigenlijk.

Dat was geen Lego Dat was Playmobile!!!!!!
Oud 02-11-2003, 14:32
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-11-2003 @ 15:31:

Dat was geen Lego Dat was Playmobile!!!!!!
Hmm oh ja klopt wel ja.

Heb jij soms zin om bij me te komen spelen?

oh nee ik zocht iets voor mezelf he
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:22:
Tijd voor een baantje dus.

Of schrijf een boek.
Oud 02-11-2003, 14:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:32:
Hmm oh ja klopt wel ja.

Heb jij soms zin om bij me te komen spelen?

oh nee ik zocht iets voor mezelf he
ow, ik wil gerust samen met jou met de playmobile komen spelen hoor Maar dan wil ik wel het paard zijn
Oud 02-11-2003, 14:40
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-11-2003 @ 15:39:
ow, ik wil gerust samen met jou met de playmobile komen spelen hoor Maar dan wil ik wel het paard zijn
Eeeh jaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:42
Eend
Eend is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:40:
Eeeh jaaaaaa
Oud 02-11-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 02-11-2003 @ 15:24:
Ken je toevallig Kimya Dawson?
nee?

hoezo zou ik die moeten kennen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- Ga sporten (zoek dan wel een sport die je alleen kan doen zodat je niet altijd een ander nodig hebt om met je mee te doen)
- Zoek een baantje, eventueel vrijwilligerswerk en dan is het misschien handig dat je iets gaat doen waarbij je altijd binnen kan lopen en kan kijken of je wat kan doen ofzo, dan heb je niet die verplichting.
- Ga een thuiscursus doen van bijv. de LOI ofzo in iets wat je leuk vind: een muziekinstrument, iets creatiefs of echt een opleiding
- Ga naast je studie eventueel nog een studie doen, dan doe je iig iets waar je later nog profijt van hebt
- Neem een huisdier bijv een hond ofzo, daar kan je allerlei cursussen mee gaan volgen, uren mee gaan wandelen, mee naar het bos of juist naar het strand. een ander huisdier kan ook maar daar ben je minder tijd aan kwijt.

pfff meer inspiratie heb ik even niet of die dingen zijn al tien keer genoemd.
Oud 02-11-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 15:08:
Wij hebben vier katten en een hond. Maar dat geeft me niet echt een oplossing. De katten doen veelal waar ze zelf zin in hebben, de hond laat ik 2 keer per dag 30 minuten uit (natuurlijk doet mijn moeders vriend hem ook nog 2 keer, dat jullie niet boos worden )
Je kan de hond best wat langer uitlaten als je je verveelt

Of je kan em in je vrije tijd trainen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:38
Go
Go is offline
Als je je verveelt kan sporten inderdaad een uitkomst bieden. Als je een beetje intensiever gaat sporten dan de meesten doen ben je daar behoorlijk wat tijd aan kwijt. Een idee zou zijn, als het mooi weer is, om een stuk op een racefiets te gaan fietsen. Je bent zomaar een hele middag onderweg.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 17:54
Nona
Nona is offline
Flamereacties verwijderd, nu lief zijn schatten van me.
Oud 02-11-2003, 18:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-11-2003 @ 18:54:
Flamereacties verwijderd, nu lief zijn schatten van me.
die van mij staat er nog

ehm maar ontopic...

je wilt dus perse iets dat je alleen kan doen of begreep ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 18:04
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-11-2003 @ 19:01:
die van mij staat er nog
Ok, als het als flame bedoeld was... Verwijderd.
Oud 02-11-2003, 18:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-11-2003 @ 19:04:
Ok, als het als flame bedoeld was... Verwijderd.
nee, het was niet als flame bedoeld. Ik zie geen heil in flames.... (zou je toch wel meoten weten...) Het was eer als zinloos, semi-grappige opmerking bedoelt. Maargoed hij is al weg

ontopic: uh, ik wacht nog op antwoord
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:06
Verwijderd
Geen idee of het al geweest is, maar: tekenen.

Dat kun (hoef) je niet met je computer doen.

Je bent dan in je eentje bezig, dus je hebt geen anderen nodig.

Met een tekening, mits je er je best voor doet, ben je behoorlijk lang bezig. En als je er echt serieus mee aan de slag gaat dan ben je nog langer aan de gang, met het verbeteren van je techniek, eindeloos oefenen, steeds nieuwe dingen bedenken die je kunt tekenen, enzovoort.

Er zijn verschrikkelijk veel verschillende stromingen, dus er is altijd wel iets dat je aanspreekt. Je kan zelf kiezen welke richting je op wil.

In een tekening kun je heel veel achtergrondideeën stoppen. Een tekening of schilderij is niet zomaar een plaatje, of hoeft dat helemaal niet te zijn.

Kortom. :] Probeer maar eens, als 't je wat lijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 02-11-2003 @ 14:41:
werken doe ik ook liever niet want ik zou bij god niet weten wat ik met al dat geld moet doen
ik zou het liefst iets voor mezelf doen, hier thuis, of beter nog, buiten!
geld hebben betekent niet automatisch dat je het uit moet geven

met werken krijg je een ritme. Je denkt dat je eerder van vrijheid houdt, maar kan d'r blijkbaar niet zo goed mee overweg. Werk wat je leuk vindt biedt daarbij een oplossing, want je zal er niet met tegenzin heen gaan en hebt toch iets te doen. Daarbij leer je ook nog eens mensen kennen, wat je sociale vermogens iets zou kunnen verbeteren. Toch zijn die contacten weer niet te gedwongen, aangezien je op je werk niet geacht wordt super vriendschappelijk met mensen om te gaan: het zijn meer oppervlakkige contacten die zich beperken tot je werk (als jij dat wil).
En verder kan je van het geld weer een nieuwe hobby maken: winkelen, een verzameling, bouwpakketten, lego , wat je maar wil.
En je kan trouwens in je proefperiode altijd ontslag nemen wanneer het niet bevalt.
Oud 03-11-2003, 18:33
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-11-2003 @ 19:01:
die van mij staat er nog

ehm maar ontopic...

je wilt dus perse iets dat je alleen kan doen of begreep ik dat verkeerd?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 03-11-2003 @ 19:33:
Ja.
Ja, wat? Ja je wilt iets alleen doen of ja je begreep me verkeerd?
Ik ga maar uit van de eerste.

Wil je lichamsbeweging of juist niet?
Hou je van extreem of juist niet?

Hou je van ontspanning en fictieve meuk of juist leren?

kun je je goed concetreren of niet?

Wat zijn andere hobbies van je? Dit kan helpen zoeken naar andere hobbies.

etc
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 19:14
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2003 @ 19:45:
Ja, wat? Ja je wilt iets alleen doen of ja je begreep me verkeerd?
Ik ga maar uit van de eerste.

Wil je lichamsbeweging of juist niet?
Hou je van extreem of juist niet?

Hou je van ontspanning en fictieve meuk of juist leren?

kun je je goed concetreren of niet?

Wat zijn andere hobbies van je? Dit kan helpen zoeken naar andere hobbies.

etc
Excuses.

Ja, ik wil iets alleen doen. Bij voorkeur.

Lichaamsbeweging=>Ja, maar ik wil meer dan dat, met sport kun je je niet je week vullen
Extreem=>Qua? Sport? Nee.

ik weet niet zo goed waar ik van houd eigenlijk
ik chat alleen maar meer doe ik niet
ik houd niet echt van heel erg leren want dat voelt weer zo gedwongen
ik zoek meer iets ontspannends denk ik, iets waar ik mezelf wel in kwijt kan

Ik kan me goed concentreren als ik iets echt leuk vind

andere hobby's heb ik niet (of zijn in mijn eerste post wel enigszins beschreven)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 10:07
sorry
sorry is offline
ga proberen een wereldrecord te verbreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten