Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik herken je probleem wel een beetje. Als je nergens mee begint is het moeilijk om je ertoe te zetten. Het begin is moeilijk, maar als je er nou eenmaal mee bezig bent gaat het ook. Daarom moet je gewoon met iets beginnen, zonder erbij stil te staan dat je eigenlijk nog even iets anders moet doen (achter de computer, tv kijken, eten, ergens op wachten).
Maar wat vind je wel leuk?
||
Citaat:
ik houd van ehm taal enigszins creatief zijn ik heb zelfs aan lego gedacht maar dat kan weer zo duur worden ![]() van tekenen houd ik niet zo, wel van dichten, maar dichten doe ik heel snel en maximaal twee per dag verder houd ik van ehm tv-kijken en computeren ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ga gamen, voordat je in de top-10 van de UT-ladder staat ben je weer een paar jaar verder
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
- Ga sporten (zoek dan wel een sport die je alleen kan doen zodat je niet altijd een ander nodig hebt om met je mee te doen)
- Zoek een baantje, eventueel vrijwilligerswerk en dan is het misschien handig dat je iets gaat doen waarbij je altijd binnen kan lopen en kan kijken of je wat kan doen ofzo, dan heb je niet die verplichting. - Ga een thuiscursus doen van bijv. de LOI ofzo in iets wat je leuk vind: een muziekinstrument, iets creatiefs of echt een opleiding - Ga naast je studie eventueel nog een studie doen, dan doe je iig iets waar je later nog profijt van hebt - Neem een huisdier bijv een hond ofzo, daar kan je allerlei cursussen mee gaan volgen, uren mee gaan wandelen, mee naar het bos of juist naar het strand. een ander huisdier kan ook maar daar ben je minder tijd aan kwijt. pfff meer inspiratie heb ik even niet of die dingen zijn al tien keer genoemd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of je kan em in je vrije tijd trainen ![]() |
![]() |
|
Als je je verveelt kan sporten inderdaad een uitkomst bieden. Als je een beetje intensiever gaat sporten dan de meesten doen ben je daar behoorlijk wat tijd aan kwijt. Een idee zou zijn, als het mooi weer is, om een stuk op een racefiets te gaan fietsen. Je bent zomaar een hele middag onderweg.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic: uh, ik wacht nog op antwoord ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen idee of het al geweest is, maar: tekenen.
Dat kun (hoef) je niet met je computer doen. Je bent dan in je eentje bezig, dus je hebt geen anderen nodig. Met een tekening, mits je er je best voor doet, ben je behoorlijk lang bezig. En als je er echt serieus mee aan de slag gaat dan ben je nog langer aan de gang, met het verbeteren van je techniek, eindeloos oefenen, steeds nieuwe dingen bedenken die je kunt tekenen, enzovoort. Er zijn verschrikkelijk veel verschillende stromingen, dus er is altijd wel iets dat je aanspreekt. Je kan zelf kiezen welke richting je op wil. In een tekening kun je heel veel achtergrondideeën stoppen. Een tekening of schilderij is niet zomaar een plaatje, of hoeft dat helemaal niet te zijn. Kortom. :] Probeer maar eens, als 't je wat lijkt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() met werken krijg je een ritme. Je denkt dat je eerder van vrijheid houdt, maar kan d'r blijkbaar niet zo goed mee overweg. Werk wat je leuk vindt biedt daarbij een oplossing, want je zal er niet met tegenzin heen gaan en hebt toch iets te doen. Daarbij leer je ook nog eens mensen kennen, wat je sociale vermogens iets zou kunnen verbeteren. Toch zijn die contacten weer niet te gedwongen, aangezien je op je werk niet geacht wordt super vriendschappelijk met mensen om te gaan: het zijn meer oppervlakkige contacten die zich beperken tot je werk (als jij dat wil). En verder kan je van het geld weer een nieuwe hobby maken: winkelen, een verzameling, bouwpakketten, lego ![]() En je kan trouwens in je proefperiode altijd ontslag nemen wanneer het niet bevalt.
||
Citaat:
Ik ga maar uit van de eerste. Wil je lichamsbeweging of juist niet? Hou je van extreem of juist niet? Hou je van ontspanning en fictieve meuk of juist leren? kun je je goed concetreren of niet? Wat zijn andere hobbies van je? Dit kan helpen zoeken naar andere hobbies. etc |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, ik wil iets alleen doen. ![]() Lichaamsbeweging=>Ja, maar ik wil meer dan dat, met sport kun je je niet je week vullen Extreem=>Qua? Sport? Nee. ik weet niet zo goed waar ik van houd eigenlijk ik chat alleen maar meer doe ik niet ik houd niet echt van heel erg leren want dat voelt weer zo gedwongen ik zoek meer iets ontspannends denk ik, iets waar ik mezelf wel in kwijt kan Ik kan me goed concentreren als ik iets echt leuk vind andere hobby's heb ik niet (of zijn in mijn eerste post wel enigszins beschreven) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hobby's. Missy | 38 | 11-04-2009 07:36 | |
Psychologie |
Hospiteren en hobby's hermanf | 17 | 12-10-2006 18:18 | |
De Kantine |
Ik zoek een hobby! Pool | 52 | 29-09-2005 21:10 | |