Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 11:46
Gothic
Gothic is offline
Ik lees net het topic door: Met wie zou je nooit een relatie beginnen.

Wat mij enigsinds verbaasde is dat zoveel mensen een familielid uitsloten. Ik kan mij vaag herinneren dat er ooit een topic op Seksualiteit over seks met familieleden is geweest, die zal ik zo even zoeken...

Waarom sluiten jullie familieleden uit? Kijk een broer of zus begrijp ik, maar neef, achterneef ed?
Ik denk dat het vooral is, dat relaties met familieleden niet maatschappelijk geaccepteerd zijn, het past niet binnen de normen en waarden. Men keurt het af...

Maar als je nou eens verder denkt. Een neef of nicht zijn redelijk ver van je eigen familie. Stel hij is ontzettend aantrekkelijk en helemaal jouw type. Je hoeft toch niet meteen kinderen te krijgen en dan nog? De kans dat het fout gaat is klein, ten 2e kan je dat tegenwoordig prima testen en van te voren weten...

Ik heb een leuke neef, hij mag dan iets te oud zijn, maar als hij zou willen, zou ik absoluut geen nee zeggen...

Waarom jullie wel?
Oud 30-10-2003, 12:27
Miracle
Miracle is offline
Ik zou het nooit doen nee. Ze zijn dan ook allemaal te jong, maar ik sta ook te dicht bij ze.
Ik zie ze regelmatig en ik ga gewoon heel anders met ze om.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar het is gewoon nee bij mij
Oud 30-10-2003, 12:37
Verwijderd
Bij mij is het ook absoluut NEE!! Ik zou dat echt niet kunnen. Maar als je je neef/nicht nog nooit hebt gezien, en je ziet elkaar voor het eerst op een feest, ja dan snap ik wel dat sommige verliefd op elkaar worden, dan is het gewoon verliefdheid op het eerste gezicht. Maar ja.. dan nog.. ik zou dat echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 12:38
Heipaalboktor
Heipaalboktor is offline
tuurlijk moet het mogelijk zijn. alleen heb ik er niet de goeie familie voor.
Oud 30-10-2003, 12:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 30-10-2003 @ 13:37:
Bij mij is het ook absoluut NEE!! Ik zou dat echt niet kunnen. Maar als je je neef/nicht nog nooit hebt gezien, en je ziet elkaar voor het eerst op een feest, ja dan snap ik wel dat sommige verliefd op elkaar worden, dan is het gewoon verliefdheid op het eerste gezicht. Maar ja.. dan nog.. ik zou dat echt niet kunnen.
Waarom zou je dat niet kunnen?
Oud 30-10-2003, 12:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2003 @ 13:27:
Ik zou het nooit doen nee. Ze zijn dan ook allemaal te jong, maar ik sta ook te dicht bij ze.
Ik zie ze regelmatig en ik ga gewoon heel anders met ze om.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar het is gewoon nee bij mij
Ja, maar wat als het wel zou mogen, en je zou niet naar ze kijken als familielid, maar gewoon als jongen?
Oud 30-10-2003, 13:45
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 13:46:
Ja, maar wat als het wel zou mogen, en je zou niet naar ze kijken als familielid, maar gewoon als jongen?
ok om mijn oudste neefje nou als voorbeeld te nemen: hij is 4 jaar jonger en eigenlijk zie ik hem ook als jongen. Ik msn met hem, praat met hem over z'n vriendinnetje enzo, dus ik zie hem niet echt als familie, maar ook gewoon als een jongen die ik redelijk goed ken.
Het kan voor mijn gevoel gewoon niet omdat je vanaf het moment dat je hem kent weet dat het niet hoort. Hij is vriend en neefje, en dat zal hij altijd blijven. Dat zit al zo lang in je hoofd, dat gaat er ook niet meer uit.
Oud 30-10-2003, 13:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-10-2003 @ 14:45:
ok om mijn oudste neefje nou als voorbeeld te nemen: hij is 4 jaar jonger en eigenlijk zie ik hem ook als jongen. Ik msn met hem, praat met hem over z'n vriendinnetje enzo, dus ik zie hem niet echt als familie, maar ook gewoon als een jongen die ik redelijk goed ken.
Het kan voor mijn gevoel gewoon niet omdat je vanaf het moment dat je hem kent weet dat het niet hoort. Hij is vriend en neefje, en dat zal hij altijd blijven. Dat zit al zo lang in je hoofd, dat gaat er ook niet meer uit.
Dus puur het idee dat het niet hoort?

Kan je wel zeggen dat je het zal uitsluiten of niet zou doen als je toch verliefd wordt?
Oud 30-10-2003, 14:07
Verwijderd
Puur omdat het "niet hoort", zou bij mij de reden zijn. Want tsja, wat zou je er anders voor reden voor zijn? Zo dicht staat een neef ofzo niet bij me, ik zie ze bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:09
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
onder familie versta ik mijn ouders, grootouders, tantes, ooms, neefjes en nichtjes en dus geen achterfamilie, alhoewel deze natuurlijk eigenlijk wel onder familie horen.
Met mijn ouders en grootouders....nah ja...ik denk dat weinig mensen daar echt behoefte aan hebben en mijn tantes, ooms, neefjes en nichtjes zijn niet aantrekkelijk genoeg
Zou ik ECHT verliefd zijn op een familielid dan zou ik mij niets van wat dan ook aantrekken en het gewoon proberen, een relatie.
Oud 30-10-2003, 14:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-10-2003 @ 15:07:
Puur omdat het "niet hoort", zou bij mij de reden zijn. Want tsja, wat zou je er anders voor reden voor zijn? Zo dicht staat een neef ofzo niet bij me, ik zie ze bijna nooit.
Dus als jij smoorverliefd wordt op een neef, zou jij niets met hem nemen, omdat hij familie is?
(stel dat je vrijgezel bent)
Oud 30-10-2003, 14:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 14:53:
Dus puur het idee dat het niet hoort?

Kan je wel zeggen dat je het zal uitsluiten of niet zou doen als je toch verliefd wordt?
doordat het er zo ingeprent staat dat zoiets niet kan/hoort zal ik ook nooit verliefd worden. logisch toch?
Oud 30-10-2003, 15:09
Verwijderd
Ik heb dat ook wel ingevuld ja, maar daarmee bedoel ik vooral familieleden die ik ook echt ken. Een heel stel van mijn neefjes bijvoorbeeld, die zie ik niet als mensen met wie ik een relatie zou kunnen beginnen; daarvoor voelt het gewoon te familair. Dat heb ik trouwens ook met andere mensen die ik al m'n hele leven ken en regelmatig zie; kinderen van vrienden van m'n ouders bijvoorbeeld.

Als ik iemand tegenkom die fantastisch leuk is en diegene blijkt later mijn achterneef te zijn, nouja, dat vind ik dan niet erg.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:23
Eurydice
Eurydice is offline
Ik heb toevallig een best wel leuke neef en hij maakt wel eens opmerkingen als: als je mn nichtje niet was geweest... Maar gevoelsmatig zou ik het niet kunnen. Bovendien, als het uitgaat zijn de verhoudingen dan nog n btje verstoord. Met achterneef heb ik minder moeite, maar met mn directe familie ben ik gewoon te close
Oud 30-10-2003, 15:32
synclinorium
synclinorium is offline
zeik gewoon niet zo
pffff dan kun je wel over alle dingen moeilijk gaan doen
Oud 30-10-2003, 15:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 30-10-2003 @ 16:32:
zeik gewoon niet zo
pffff dan kun je wel over alle dingen moeilijk gaan doen
Is dit tegen mij bedoeld?
Oud 30-10-2003, 16:24
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zou het ook niet doen, onder andere omdat het idd volgens de maatschappij niet hoort. En op dit punt ben ik het eens met de maatschappij . Bovendien zijn mijn neven ook gewoon mijn neven en denk ik daar totaal niet aan als ik hun zie.

Maar hierbij komt bij mij de vraag op hoe het zit met genen. Want ook al is het wat verdere familie, je loopt toch altijd een grotere kans om een kind met het syndroom van down te krijgen. Is het dan niet zo dat moeder natuur ervoor zorgt dat dat elkaar niet aantrekt? Want als je gaat kijken naar hoe de spreiding van genen loopt dan zie je dat er eerst heel veel variatie komt in DNA maar dat dat naar jaaaaren weer teruggaat lopen, als stamboom zou dat er dus uit zie als een zandloper. Blaaaat beetje te wetenschappelijk .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zou dat echt noooit doen het idee dat het familie is en je van die rare baby's ervan kunt krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:50
Sade
Sade is offline
Ik sluit het niet uit, maar ik denk niet dat ik iets met een familielid zou beginnen. Ik keur het niet af, maar ik heb gewoon voor zover ik weet geen familielid waar ik wat mee zou kunnen beginnen

Bij nader inzien... ik heb wel een erg yummie achterneef
Oud 30-10-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 15:12:
Dus als jij smoorverliefd wordt op een neef, zou jij niets met hem nemen, omdat hij familie is?
(stel dat je vrijgezel bent)
ja idd..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:13
Fleur
Fleur is offline
Ik heb een vreselijke familie, dus ik moet er niet aan denken
Oud 30-10-2003, 17:57
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 16:59:
Is dit tegen mij bedoeld?
misschien
Oud 30-10-2003, 18:05
Overjoyed
Overjoyed is offline
Als je mijn nichtjes ziet, om te janken.
Oud 30-10-2003, 18:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 30-10-2003 @ 17:24:
Ik zou het ook niet doen, onder andere omdat het idd volgens de maatschappij niet hoort. En op dit punt ben ik het eens met de maatschappij . Bovendien zijn mijn neven ook gewoon mijn neven en denk ik daar totaal niet aan als ik hun zie.

Maar hierbij komt bij mij de vraag op hoe het zit met genen. Want ook al is het wat verdere familie, je loopt toch altijd een grotere kans om een kind met het syndroom van down te krijgen. Is het dan niet zo dat moeder natuur ervoor zorgt dat dat elkaar niet aantrekt? Want als je gaat kijken naar hoe de spreiding van genen loopt dan zie je dat er eerst heel veel variatie komt in DNA maar dat dat naar jaaaaren weer teruggaat lopen, als stamboom zou dat er dus uit zie als een zandloper. Blaaaat beetje te wetenschappelijk .
Je denkt nu toch niet al aan kinderen nemen? Wie zegt dat de relatie eeuwig duurt, dat je oud moet worden met diegene waar je nu iets mee begint?

Tuurlijk zou ik het in mijn achterhoofd houden van die kinderen, maar ik ga er niet vanuit dat de relaties die ik komende jaren heb, meteen gaan uitlopen tot kinderen...

Maar tegenwoordig kunnen ze echt meteen al zulk soort dingen uitsluiten of bevestigen...
Oud 30-10-2003, 18:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 30-10-2003 @ 17:24:
Is het dan niet zo dat moeder natuur ervoor zorgt dat dat elkaar niet aantrekt?
Hier ben ik het dus niet mee eens trouwens. Ik heb 2 neven en die vind ik allebei gruwelijk aantrekkelijk. Voor mij zijn dat gewoon 2 jongens/mannen en neven, maar ik ga ze daar niet minder aantrekkelijk door vinden. Dus als er een mogelijkheid was, zou ik dat met mijn verstand niet gaan tegenhouden, is toch zonde?
Oud 30-10-2003, 18:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 30-10-2003 @ 18:57:
misschien
Als je iemand aanvalt, moet je wel even een lef hebben ervoor uit te komen, zeg anders gewoon niets...
Oud 30-10-2003, 20:31
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Ik wil niets met een familielid..
Omdat ik een keer een (stief)opa had, en die deed dingen bij me wat ik niet wilde...
En sindsdien vertrouw ik niet zo snel meer iemand (als jongen zijnde) inh mijn familie..
Maar als zoiets je overkomen is, denk je er toch wel anders over denk ik zo....
Oud 30-10-2003, 20:44
Thomas
Thomas is offline
Nooit, zeker niet voor langere tijd. Familie is familie en daar moet je gewoon niet aan beginnen. Niet zozeer op erfelijk vlak heb ik deze mening, maar vooral op het relationele vlak. Daardoor zou ik het niet kunnen, want die mensen gaan me teveel aan het hart.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:57
Verwijderd
Ik ben een poosje geleden een leuke jongen tegengekomen. Maar nu ben ik er van t weekend achter gekomen dat hij een achterneef is... Dat schrok me toch wel af. Bovendien gaan onze grootouders veel met elkaar om en lijkt het me niet prettig om dan een relatie met zo'n jongen te hebben, vanwege de moeilijkheden en commentaar wat ik denk te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 07:49
Warsocket
Warsocket is offline
geen familie die ik goed ken

maar een achternichtje ofzo zou niet zoveel boeien denk ik
Oud 31-10-2003, 14:28
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 19:32:
Je denkt nu toch niet al aan kinderen nemen? Wie zegt dat de relatie eeuwig duurt, dat je oud moet worden met diegene waar je nu iets mee begint?

Tuurlijk zou ik het in mijn achterhoofd houden van die kinderen, maar ik ga er niet vanuit dat de relaties die ik komende jaren heb, meteen gaan uitlopen tot kinderen...

Maar tegenwoordig kunnen ze echt meteen al zulk soort dingen uitsluiten of bevestigen...
Nee tuurlijk niet maar ik had het over natuurlijke selectie, dus hoe groot de kans is dat je je sowieso aangetrokken voelt tot iemand die overeenkomstige genen heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:29
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-10-2003 @ 19:35:
Als je iemand aanvalt, moet je wel even een lef hebben ervoor uit te komen, zeg anders gewoon niets...
hey, sorry had gister nogal een kut dag ( was iets gebeurt).
sloeg nergens op wat ik zei.

ff ontopic: nee zou het denk ik nooit kunnen, soort instinct ofso. ik heb een neef die is jaar ouder dan mij, ik vind hem wel knap maar meer niet.
Oud 31-10-2003, 16:30
Alatáriël
Alatáriël is offline
echt n volle neef of nicht... dat niet.. maar n achterneef.. dat is niet echt familie meer voor mij.. misschien dat dan zou lukken, maar de enige die ik ken is vijftien jaar ouder en homo, dus daar heb ik verder niets aan.. maar tis n hartsikke leuke jongen.. dus onderandere omstandig heden zou het best mogelijk zijn...
Oud 31-10-2003, 16:35
Lynn
Lynn is offline
Ik heb 2x met mijn neef gezoend, écht gezoend bedoel ik dan.
Meer is er niet gebeurd en gaat er ook niet gebeuren, het was puur voor die 2 keer. Ik heb er geen spijt van oid, zie hem ook totaal niet als mijn neef. Hij is een paar maanden ouder, woont zijn hele leven al aan de andere kant van het land, ik zie hem met een beetje mazzel 2x per jaar. Daarbij is hij ook nog best wel (heel) knap en aardig, dus ja.. Het gebeurde toen gewoon.

Openbaring-openbaring
Oud 31-10-2003, 16:50
Verwijderd
Hm, mijn neven zijn allemaal niet echt leuk, dus dat zou nooit gebeuren. Ik heb echter wél een leuke achterneef...
Nou ja, daar zou ik dus ook gerust wat mee nemen. Achterneef is bovendien toch veilig genoeg?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:34
Alatáriël
Alatáriël is offline
volgens mij wel... daar zit ngo maar een deel van jou bloed in volgens mij..
Oud 31-10-2003, 17:38
Verwijderd
Ik weet niet of ik het zou willen en/of kunnen, ik denk het niet.
De situatie heeft zich nooit voor gedaan en zal zich ook nooit voor doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten