Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 12:16
charmedgirl
charmedgirl is offline
hoe ziek kan je zijn!!!!!!!!

wel beetje oud nieuws maar ik ben nog steeds geshockeerd
Oud 29-10-2003, 12:19
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Tja, helaas is dat de realiteit van het terrorisme. Er wordt niet gekeken naar wat er opgeblazen wordt, maar naar hoeveel media-aandacht een aanslag kan opeisen. Daarbij wordt niets en niemand ontzien.
Oud 29-10-2003, 12:28
Beryll
Beryll is offline
Terrorisme is helaas niet eerlijk.
Oud 29-10-2003, 13:31
Verwijderd
Het buitenlandse beleid van de Verenigde Staten ook niet
Oud 29-10-2003, 13:36
Verwijderd
Leven in zijn algemeenheid niet.
Oud 29-10-2003, 14:05
Verwijderd
een waarheid als een koe
Oud 29-10-2003, 17:39
Verwijderd
De vraag is wie heeft het opgeblazen, het is wel verdacht dat als er aanslagen plaatsvinden op hulpposten deze altijd zeer groot zijn, terwijl de andere aanslagen op een veel kleinere schaal spelen. Verder is er maar een partij die belang heeft bij aanslagen op hulpposten.
Oud 29-10-2003, 18:43
funkypunk
funkypunk is offline
ik snap niet dat je je daar zo druk om kan maken.... er worden dagelijks mensen onderdrukt, gemarteld, besmet met aids en weet ik veel wat meer.... nu komen er een aantal mensen redelijk pijnloos om het leven (ik heb niet precies van deze bomaanslag gehoord, maar vaak betreft het relatief kleine groepen) en ben je totaal 'ontdaan'

ik zeg niet hoe je dan je wel je woede over onrecht in deze wereld moet uiten
Oud 29-10-2003, 18:49
DEChengst
DEChengst is offline
Nieuw produkt van Apple:

iBoom, de zelfmoordterrorist.
Oud 29-10-2003, 18:50
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 18:39:
De vraag is wie heeft het opgeblazen, het is wel verdacht dat als er aanslagen plaatsvinden op hulpposten deze altijd zeer groot zijn, terwijl de andere aanslagen op een veel kleinere schaal spelen. Verder is er maar een partij die belang heeft bij aanslagen op hulpposten.

En die partij is de Baath Partij.
Oud 29-10-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-10-2003 @ 19:50:
En die partij is de Baath Partij.
Nee, absoluut niet, die partij bestaat niet meer, die is uiteen gevallen om samen met de mensen die echt om hun land geven het verzet in te gaan tegen de onderdrukking van een vreemde wereld macht. Die vreemde wereldmacht is belanghebbend.
Oud 29-10-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 20:08:
Nee, absoluut niet, die partij bestaat niet meer, die is uiteen gevallen om samen met de mensen die echt om hun land geven het verzet in te gaan tegen de onderdrukking van een vreemde wereld macht. Die vreemde wereldmacht is belanghebbend.
Grapjas, de Ba'ath zijn niet blij dat ze hun macht verloren zijn. Dat heeft niets met strijd tegen onderdrukking te maken, de Ba'ath hebben Irak nota bene zelf tig jaar onderdrukt.

Aanslagen op hulpposten zijn strategisch gezien behoorlijk dom, daar de sympathie en steun van de burgerbevolking voor een geslaagde revolutie van groot belang zijn. En die burgerbevolking is behoorlijk afhankelijk van hulpverlening.
Oud 29-10-2003, 23:05
Verwijderd
Zo zien zij het niet
Enne, het blijven vrijheids strijders
Oud 30-10-2003, 10:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 00:05:
Zo zien zij het niet
Niet als ze hulpposten aanvallen
Oud 30-10-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 30-10-2003 @ 11:52:
Niet als ze hulpposten aanvallen
Zo zien zij het wel, denk ik. Het gaat deze plegers er waarschijnlijk om, alle buitenlandse invloeden uit Irak te verdrijven. Op het moment dat het dan gaat om hulpverleners is er geen verschil. Die zijn net goed onderdeel van de bezettingsmacht.

Waar het gaat om gevoelens van religie of nationalisme, verliezen mensen alle ratio.,
Oud 30-10-2003, 11:14
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 20:08:
grote onzin
Oud 30-10-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2003 @ 11:55:
Zo zien zij het wel, denk ik. Het gaat deze plegers er waarschijnlijk om, alle buitenlandse invloeden uit Irak te verdrijven. Op het moment dat het dan gaat om hulpverleners is er geen verschil. Die zijn net goed onderdeel van de bezettingsmacht.

Waar het gaat om gevoelens van religie of nationalisme, verliezen mensen alle ratio.,
Inderdaad
Oud 30-10-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 30-10-2003 @ 12:14:
grote onzin
Oh ja, bewijs dat maar eens. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zulke smerige tricks uithalen. Ik sluit persoonlijk helemaal niets uit
Oud 30-10-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 12:19:
Oh ja, bewijs dat maar eens. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zulke smerige tricks uithalen. Ik sluit persoonlijk helemaal niets uit
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha
Oud 30-10-2003, 11:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-10-2003 @ 12:41:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha
En daar zou ik aan willen toevoegen:
Haha
Oud 30-10-2003, 11:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-10-2003 @ 12:52:
Haha
jongens jongens

neem een voorbeeld aan Gauloises en kom aan met argumenten in plaats van zinloos te flamen

DIKKE ROLOOG
Oud 30-10-2003, 11:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-10-2003 @ 12:56:
jongens jongens

neem een voorbeeld aan Gauloises en kom aan met argumenten in plaats van zinloos te flamen

Welke argumenten? Dat de US de grote gemende duivel is.
Oud 30-10-2003, 12:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-10-2003 @ 12:58:
Welke argumenten? Dat de US de grote gemende duivel is.
zie de roloog
Oud 30-10-2003, 13:01
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 00:05:
yep duim omhoog, goed bezig.
Oud 30-10-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2003 @ 11:55:

Dat blijkt, het is een erg domme zet.
Advertentie
Oud 30-10-2003, 16:31
Verwijderd
De Ba'ath partij heeft tussen 1979 en de GolfOorlog gezorgt voor een verhoging van de Iraakse levensstandaard. Dus het is best logisch dat het Iraakse volk de Westerse Wereld de schuld geeft aan de huidige stand van zaken. De armoede in Irak is namelijk vooral veroorzaakt door de vele sanctie's die Europa en Amerika Irak hebben opgelegt. Deze sancties hebben dus tot gevolg dat de Irakezen Saddam zien als de 'vrijheidsstrijder' tegen het westerse imperialisme, sterk het tegenovergestelde van het algemeen geaccepteerde westerse argument, namelijk dat de sancties Saddam zwakker zouden maken en uiteindelijk van de troon zou stoten. Voor de mensen die het niet weten: De sancties zorgden er ook voor de Irak weinig tot geen belangrijke medicijnen mocht importeren. Daarnaast ook vele chemicaliën, zoals chloor (basisproduct voor het maken van het zeer primitieve chloorgas, maar ook essentieel voor het filteren van water).
De sancties waren alleen bedoeld om Irak's economie helemaal verrot te maken, haar inwoners te verarmen, etc. Sancties die er ook voor zorgden dat er over de afgelopen jaren 500.000 ontschuldige kinderen zijn overleden.

Je snapt dat de Amerikaanse (lees: Westerse) invasie van Irak de Amerikanen niet echt populairder maakt. Uit dit perspectief voel ik eerder symphatie dan walging tegenover mensen die aanslagen plegen op hulpposten van de Westerse 'Kolonisten'

*Dit stuk ook al in een ander topic geschreven, maar daar wilde niemand het lezen*

'Wake up and smell the coffee'
Oud 30-10-2003, 17:24
Verwijderd
Dat kan wel zijn FuSe, maar het rechtvaardigt niet het feit dat door dergelijke aanslagen op hulpposten het Iraakse volk nogmaals benadeeld wordt, daar ze nu verstoken blijven van adequate hulp. De hulporganisaties halen namelijk een groot deel van hun medewerkers nu weg uit Irak.
Oud 30-10-2003, 17:35
Gatara
Gatara is offline
VN trekken werknemers tijdelijk terug uit Bagdad

Uitgegeven: 30 oktober 2003 16:50
GENEVE - De Verenigde Naties gaan hun buitenlandse medewerkers tijdelijk uit Bagdad terughalen. "We hebben de staf in Bagdad gevraagd om tijdelijk terug te komen voor overleg met mensen van het hoofdkwartier over de toekomst van onze operaties", aldus donderdag woordvoerster Marie Heuze. Ze voegde eraan toe dat de aandacht hierbij vooral gericht is op verbetering van de veiligheidsmaatregelen.

Het gaat volgens Heuze alleen om VN-personeel in Bagdad en niet om de buitenlandse medewerkers die in de noordelijke stad Arbil werken. In Irak verblijven circa dertig VN-medewerkers, terwijl er 2000 Irakezen voor de organisatie werken.

Aanleiding voor het besluit het personeel terug te halen is de bomaanslag maandag op een kantoor van het Internationale Rode Kruis in Bagdad, waardoor twaalf mensen werden gedood. In totaal vielen die dag bij diverse aanslagen in Bagdad zeker 43 doden en raakten ruim tweehonderd mensen gewond.

Het Internationale Rode Kruis en de hulporganisatie Artsen zonder Grenzen besloten woensdag ook al een deel van hun buitenlandse staf terug te trekken uit Irak. De VN hadden het aantal buitenlandse medewerkers in Irak al verminderd na de aanval op het VN-hoofdkwartier in Bagdad eind augustus. Door die aanslag kwamen 22 mensen om.
nu.nl
Oud 30-10-2003, 18:09
Verwijderd
Jeuh, hoe meer buitenlandse instanties worden weggepest hoe meer de VS zijn macht ongecontroleerd kan uitoefenen. Trouwens bevorderen aanslagen op internationale hulp instanties de steun aan de VS elders in de wereld. Wees niet kortzichtig en bekijk het nuchter en zie dat ook de VS zeker belang heeft.

@ Joostje ende de grote machiavelli
jullie zijn echt geweldig stoer, was ik maar zoals jullie dan was mijn leven ook zo heerlijk eenvoudig
Oud 30-10-2003, 18:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 19:09:
jullie zijn echt geweldig stoer, was ik maar zoals jullie dan was mijn leven ook zo heerlijk eenvoudig
Kom nou toch. Als je nou met fatsoenlijke argumenten komt inplaats van dat gelul dat de US achter al het kwaad zit in Irak word je een stuk serieuzer genomen.
Oud 30-10-2003, 18:29
Verwijderd
Heel erg veel kwaad in deze wereld is veroorzaakt door de Westerse wereld (met als grootste veroorzaker de Verenigde Staten). Je moet je wel realiseren dat wij als westerse landen zo rijk zijn omdat we een historie hebben van kolonialisme (uitbuiting van andere landen). Dit geldt ook zeker voor Nederland. Galoises heeft een kritische (en vaak correcte) blik op het machtsbeleid van de westerse wereld, met name Amerika.
Uit mijn post blijkt ook dat veel kwaad in Irak door Amerika veroorzaakt is, en als ik het me goed herinner, staan er toch echt goede argumenten in.

Ik stel voor, als je tegen het denkbeeld bent dat dit alles veroorzaakt is door westers imperialisme, zelf eens met goede argumenten te komen.

Citaat:

Ignorence is bless...
Oud 30-10-2003, 18:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-10-2003 @ 19:11:
Kom nou toch. Als je nou met fatsoenlijke argumenten komt inplaats van dat gelul dat de US achter al het kwaad zit in Irak word je een stuk serieuzer genomen.
Hij mag toch een andere mening hebben joh, sukkel. Moet hij het met jou eens ofzo???

Jij doet net alsof Amerika zo geweldig is en het beste voor heeft met de rest van de wereld.
Oud 30-10-2003, 18:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-10-2003 @ 19:29:
Hij mag toch een andere mening hebben joh, sukkel. Moet hij het met jou eens ofzo???
Waarom begin je met schelden En nee, hij hoeft het niet met mij eens zijn maar als hij met echte argumenten zou komen zou het wel leuk zijn.

Citaat:
Jij doet net alsof Amerika zo geweldig is en het beste voor heeft met de rest van de wereld.
Oh, doe ik dat. Mischien vind ik dat dan wel.
Oud 30-10-2003, 18:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-10-2003 @ 12:52:
Haha
Dit vind ik wel een hele sterke argument.
Oud 30-10-2003, 18:38
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-10-2003 @ 19:36:
Dit vind ik wel een hele sterke argument.
Ik niet, maar dat was a) niet serieus en b) geen argument.
Oud 30-10-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:

Idd, niet op de man spelen. Met zo'n houding houd je het niet lang vol. Qwa mening zitten wel ongeveer op de zelfte golflengte, btw.
Oud 30-10-2003, 19:03
Verwijderd
Omdat Machiavelli moeite heeft met lezen:

Citaat:
hoe meer buitenlandse instanties worden weggepest hoe meer de VS zijn macht ongecontroleerd kan uitoefenen. Trouwens bevorderen aanslagen op internationale hulp instanties de steun aan de VS elders in de wereld.
Dat zijn toch argumenten, of niet.
Oud 30-10-2003, 19:55
BARON
BARON is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-10-2003 @ 19:38:
Ik niet, maar dat was a) niet serieus en b) geen argument.
laat Gauloises en zijn moslim fundo vriendje Mujahideen maar lekker geloven dat de V.S. de grote Satan is. Misschien gaan ze dan samen naar Irak en blazen ze zich daar op ofzo. Zijn we er hier tenminste vanaf.
Oud 30-10-2003, 21:21
Verwijderd
Laat het grote gedeelte van de bevolking (the ignorent majority) maar gemanipuleerd worden door media en geloven in 'democratie' en geloven dat Amerika handelt uit het moreel.
Oud 31-10-2003, 00:20
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 30-10-2003 @ 20:55:
laat Gauloises en zijn moslim fundo vriendje Mujahideen maar lekker geloven dat de V.S. de grote Satan is. Misschien gaan ze dan samen naar Irak en blazen ze zich daar op ofzo. Zijn we er hier tenminste vanaf.
beste Baron, als ik het nieuws zie bekijk ik daarna alle mogelijkheden, en als ik op dit forum kom zie ik alle nietsnutten niet verder kijken dan wat er op het nieuws vermoed word. Daarom bekijk ik de zaak eens van de andere kant, die in mijn ogen ook zeer waarschijnelijk is, en niet valt uit te sluiten. 60 jaar geschiedenis van de VS in conflicten vertelt mij genoeg om helemaal niets uit te sluiten als het om de buitenlandse politiek gaat van de VS.
Oud 31-10-2003, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 01:20:
beste Baron, als ik het nieuws zie bekijk ik daarna alle mogelijkheden, en als ik op dit forum kom zie ik alle nietsnutten niet verder kijken dan wat er op het nieuws vermoed word. Daarom bekijk ik de zaak eens van de andere kant, die in mijn ogen ook zeer waarschijnelijk is, en niet valt uit te sluiten. 60 jaar geschiedenis van de VS in conflicten vertelt mij genoeg om helemaal niets uit te sluiten als het om de buitenlandse politiek gaat van de VS.
Duh, maar de Ba'ath-terroristen fijne jongens noemen gaat ook mij te ver. Saddam Hussein heeft Irak ook onderdrukt, precies zoals de VS nu ook doen. Het slachtoffer heet Irak, niet de Ba'ath of de VS.
Oud 31-10-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Le Socialiste schreef op 31-10-2003 @ 10:48:
Duh, maar de Ba'ath-terroristen fijne jongens noemen gaat ook mij te ver. Saddam Hussein heeft Irak ook onderdrukt, precies zoals de VS nu ook doen. Het slachtoffer heet Irak, niet de Ba'ath of de VS.
Vergeet daarbij niet dat in de jaren 70 en 80 de Ba'ath partij voor een welvarend Irak zorgde en voor een zeer westers systeem. De VS heeft er alleen maar voor gezorgd dat Irak kapot ging met hun sancties en daardoor de meeste ellende veroorzaakt.
Oud 31-10-2003, 14:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
BARON schreef op 30-10-2003 @ 20:55:
En nu ben ik ineens een terrorist. Wat ben jij toch een oetlul!!!
Ga jij maar naar het Witte Huis en hou een orgie met al die vriendjes van je!!!!
Oud 31-10-2003, 15:09
Gatara
Gatara is offline
genoeg geflamed.

Regels voor berichten