Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 09:23
Gus
Gus is offline
Ik wil een PDA, heb ik bedacht. Zo'n ding waarmee ik Word documenten kan editen on-the-go, en die mijn overvolle (yeah right) agenda bijhoudt.

Is het leuk/handig om te hebben?
Ik denk zelf aan de Palm Zire (goedkoop) of de Palm Tungsten E (multimedia).

Alle info is welkom!
Oud 30-10-2003, 09:28
Martin
Martin is offline
Dell Axim X5

http://www1.euro.dell.com/content/to...=nl&l=nl&s=gen

Ik heb hem ook en ben er zéér over te spreken

Vanaf 261 euro
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 09:51
Koen
Koen is offline
De vraag is waar je de essentie op legt. Multimedia of planning ed?

Het eerste wat je namelijk uit moet vinden, is of je een Palm of een PocketPC wilt. Je hebt in je voorbeeld al 2 Palm's genoemd, maar PPC's zijn er ook zat te krijgen in diverse soorten en maten.

Toen ik in april dit jaar zelf voor de keus stond heb ik gekozen voor Palm, omdat:

- Palm de absolute koploper is in handschrift herkenning. (PPC's herkenning tipt absoluut niet aan Graffiti/Jot2)
- Palm gebruikt een IMHO handiger systeem om agenda functies te doen.
- Het PalmOS doet veel langer met een batterij en blijft altijd even snel.

De PocketPC's hebben echter meer multimedia functies aan boord. Om toch wat van Multimedia gebruik te kunnen maken heb ik toen een Palm Zire 71 gekocht, na het succes dat ik met Palm beleefd had op m'n Palm V.

Ik heb geen moment spijt gehad. Het is een erg snelle Palm met een uitstekend display, die toch veel multimedia dingen kan. Maar kijk dus eerst of je een PPC wilt of een Palm, en kijk dan naar welke 't precies moet worden. De verschillen zijn er namelijk wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:35
Verwijderd
Mijn advies: Koop alleen zo'n ding als je hem nodig hebt. Anders ligt hij 2 weken later in je bureau weg te rotten. Bijvoorbeeld als blijkt dat Word toch niet zo makkelijk is, heeft hij voor jou niet zoveel nut meer.

Drukke agenda, navaigatie enz. Dan is het handig.

[iamcj]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 12:14
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2003 @ 11:35:
Mijn advies: Koop alleen zo'n ding als je hem nodig hebt. Anders ligt hij 2 weken later in je bureau weg te rotten. Bijvoorbeeld als blijkt dat Word toch niet zo makkelijk is, heeft hij voor jou niet zoveel nut meer.

Drukke agenda, navaigatie enz. Dan is het handig.

[iamcj]
Mee eens. Ik heb vorig jaar zo'n ding van mijn collega gekregen (ik werkte in een computer winkel; hij kreeg een demo model dat beter is). Op het begin nog wel es meegenomen, maar later vrijwel niet meer. Pas geleden kwam ik erachter dat de batterijen leeg zijn, maar ik heb ze nog steeds niet vervangen. Ik gebruik dat ding toch nooit meer.

*denkt er opeens over hem te verkopen...*
Oud 30-10-2003, 14:37
ekki
ekki is offline
Ik vind het erg handig als je er ook mee kan bellen. Ik heb een handspring, en ik bel met de headset. Echt ideaal!
Oud 30-10-2003, 14:38
Gus
Gus is offline
Welke heb je, IcemanX? Misschien kan ik hem voor weinig geld overnemen, om eens te proberen hoe het is. Ik ga nu weer twijfelen... Misschien is het toch niet zó nuttig. Ik ben maar een scholieren.com medewerker...
Oud 30-10-2003, 16:02
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Gus schreef op 30-10-2003 @ 15:38:
Welke heb je, IcemanX? Misschien kan ik hem voor weinig geld overnemen, om eens te proberen hoe het is. Ik ga nu weer twijfelen... Misschien is het toch niet zó nuttig. Ik ben maar een scholieren.com medewerker...
Palm M105. Monochroom scherm, 8Mb geloof ik, en niet uitbreidbaar. Hij werkt op 2 AAA batterijen, dat houdt ie normaal gesproken wel een maand uit. Ik weet alleen nog niet of ik hem wel wil verkopen, misschien dat ie later nog wel handig kan worden.
Oud 30-10-2003, 16:13
eriktush
eriktush is offline
asus
http://usa.asus.com/products/pda/event/a620/index.HTM
wij hebben en we zijn er hartsike tevrede mee we gebruiken hem als gps
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 21:35
Orion16
Orion16 is offline
Die Dell Axim is goed en goedkoop ja, een vriend van me heeft em ook
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 06:13
skins
skins is offline
Palm Tungsten T3, heel mooi en groot scherm, ideaal voor het editen van Word documenten en build-in bluetooth.

http://www.palmone.com/us/products/h...s/tungsten-t3/
Oud 31-10-2003, 09:09
Koen
Koen is offline
Citaat:
skins schreef op 31-10-2003 @ 07:13:
Palm Tungsten T3, heel mooi en groot scherm, ideaal voor het editen van Word documenten en build-in bluetooth.

http://www.palmone.com/us/products/h...s/tungsten-t3/
Ja tuurlijk, de duurste is de beste, de vraag is of ie dat allemaal nodig heeft.

Als je 'm echt alleen voor adressen, afspraken en notities wilt gebruiken heb je eigenlijk voldoende aan een Palm Zire. Dat is best een leuke instap Palm die voldoende functionaliteit biedt om mee te beginnen. En die kost nog geen kwart van de T3.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 10:55
Gus
Gus is offline
Ja, dat de duurste relaxed is had ik begrepen. Voor mij dan ook onbetaalbaar... Ik heb nagedacht over de Zire, maar die lijkt me toch wel erg een veredelde rekenmachine. Je kan er geen Word documenten mee editen? (Een van de dingen die ik echt wil gebruiken, naast afspraken bijhouden, tekstjes lezen en misschien MP3 afspelen hoewel ik mijn huidige MP3CD speler ook niet intensief gebruik)

Ik heb ook gekeken naar PocketPC's, maar veel reviews zeggen dat de interface nogal belabberd is in vergelijking met Palm en dat de multitasking-features eerder vervelend zijn dan handig. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Als leek dan.

Ik hou het bij de Tungsten E, denk ik.
Nu eerst op reis, en bij terugkomst dan maar hopen dat ik heel veel geld heb gekregen van mijn chef (hint) of dat ik dat hele PDA idee ben vergeten.

Bedankt voor de tips.
Oud 31-10-2003, 11:00
Koen
Koen is offline
Je kan op een Zire wel word files editten mits je documents to go installeerd, alleen is het onhandig dat je die niet met extra geheugen uit kan breiden om alles op te zetten. Dan moet je 't dus allemaal in die 8 mb zien te proppen.

Denk er nog maar eens over idd, de aanschaf van een PDA moet je niet over één nacht ijs doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 11:58
very drunk driver
very drunk driver is offline
volgens mij kun je dat programa niet installleren de zire heeft een te laag besturingsprogramma
Reageren

Regels voor berichten