Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 12:04
marieke_temp
marieke_temp is offline
als ik mijn ogen heel stijf dicht knijp zie ik allemaal gekleurde stipjes (net als de 'sneeuw' op de tv van heel dichtbij) en gele vlekken enzo, en nu vroeg ik me ineens af of iedereen dat heeft, of dat andere mensen misschien wel heel andere boeiende dingen zien
en ook graag hoe het komt als iemand dat toevallig weet
Oud 30-10-2003, 12:14
Xanandu
Xanandu is offline
jep, heb ik ook. ik zie in het begin gekleurde stipjes en dan langzaam een soort dolhof wat samen komt in een punt in het midden. (witte lijntjes, zwarte achtergrond) en het eindigt meestal in een witte achtergrond met wat blauws er door heen. (soort van dikke mist?) en daarna krijg ik hoofdpijn
ik deed dat vroeger vaak als ik niet kon slapen ofzo. vreemd is het wel.
Oud 30-10-2003, 12:15
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik dacht dat het kwam doordat de oogzenuw ook wel een klein beetje geprikkeld kan worden door druk, dus niet alleen door licht..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 12:55
funkypunk
funkypunk is offline
heeft volgens mij iedereen, net als dat je naar een lantaarnpaal kijkt en je ogen een beetje knijp, dan krijg je een mooie spleet licht. heb net bio toets gehad en zal vast te maken hebben met de kegeltjes en staafjes in je netvlies
Oud 30-10-2003, 15:18
Big Brother
Big Brother is offline
hmm ik krijg er nooit eenbeeld van van het het is/zijn
volgens mij kan ik het zelfs een beetje sturen
Oud 30-10-2003, 15:20
Verwijderd
Ja, ik zie altijd allemaal damborden die rondjes draaien, en daarna worden steeds meer van de zwarte vlakjes rood, en dan smeren ze uit tot alles rood is en dan zie ik opeens blauwe bliksem, erg cool. Ik weet niet hoe het komt, maar ik wist het wel .
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 11:45
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-10-2003 @ 16:20:
Ja, ik zie altijd allemaal damborden die rondjes draaien, en daarna worden steeds meer van de zwarte vlakjes rood, en dan smeren ze uit tot alles rood is en dan zie ik opeens blauwe bliksem, erg cool.
Oud 31-10-2003, 12:16
Verwijderd
Als het donker is en ik kijk dan rond, zie ik overal van die gekleurde sneeuw

En wanneer ik nu m'n ogen dicht doe zie ik .... nou, als ik recht voor me uit kijk, zie ik zeg maar in m'n ooghoeken een heel fel licht, geel. In het midden is het rood-achtig, met daar onder een soort gele bel. 't Beweegt allemaal een beetje, loopt een beetje in elkaar over. En verder is niets echt egaal van kleur, 't bestaat allemaal uit gekleurde spikkels.

Volgens mij biologie boek komt dat omdat je ogen nu het overtollige aan kleuren/zwart-wit laat zien. Kan je ook leuk testen door bv een hele tijd naar een rode stip te kijken en dan je ogen dicht te doen, je ziet dan als het goed is een groene stip. (Groen en rood zijn elkaars... ehm, mja, tegenovergestelden; dus het rood 'in je ogen' is dan even heel veel gebruikt en wordt weer 'rechtgetrokken' door een tijdje groen te gebruiken. )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:55
MUTS123
MUTS123 is offline
Als ik mijn ogen normaal dichtdoe, zie ik een oranje vlak met allemaal gele stippels. Als ik ze stijf dichtknijp.....ja dat kan ik niet echt uitleggen...allemaal dingen die vervormen en veel stippels.
Oud 31-10-2003, 14:30
Regen
Regen is offline
Meestal zie ik ook allemaal bolletjes en stipjes, met verschillende kleuren...

Een hele tijd geleden kreeg ik een vaag doorstuurmeeltje. Het was een plaatje dat bestond uit zwarte en witte vlekken. Daar moest je een minuut naar kijken, en als je dan je ogen dichtdeed zag je Jezus.(echt ja... ik vroeg me al af wie die baardige man was, maar dat bleek jezus dus te zijn )

Mjah, erg wazig dus... Ik begrijp er nog steeds niks van.
Weet iemand hoe dat werkt?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Sterretjes!!

Regels voor berichten