Advertentie | |
|
![]() |
|
Ohhhh echt superlieve reacties!
![]() ![]() Gr, Stefan
|
![]() |
fietsers zijn het ergst
ik wil ze wel aankijken maar op het laatste moment kijk ik dan toch maar naar de zeer interessante bomen langs het fietspad?! ![]() terwilj je er in een groepje gewoon helemaal geen last van hebt... en volgesn mij vinden mensen je juist raar en arrogant als je demonstratief de andere kant op kijkt ![]()
|
maar kijk...
ik weet nu wel dat het zo is, dat men mij niet echt vreemd aankijkt, als ze me uberhaubt al aankijken. ik ben niet echt bijzonder om te zien aan de buitenkant, dus een onbekende zal mij echt niet aan lopen te staren toch had ik eerst altijd het gevoel dat dat wel zo was... vreemd.. maar ik werd er zenuwachtig van. en als ik iemand al van verre aan zag komen lopen, en wist dat die gene mij wel moest passeren, ging ik van te voren in mn hoofd bedenken hoe ik dan moest lopen (kleine passe, grote passen, omlaag kijken, naar voren kijken, diegene aankijken, knikken, groeten, of juist niet, helemaal de andere kant opkijken, of doen of ik iets zocht in mn tas). ik maakte er een heel probleem van.... maar zelf let ik ook nooit zo op andere personen, waarom zouden zij dat dan wel op mij doen?! (dat vroeg ik me later ineens af, en toen werd mijn rare gevoel steeds minder) -xxx-
|
ik heb er ook last van, dacht altijd dat ik een van de weinige was, maar niet dus
als ik ergens loop en mensen kijken me aan kan er echt niet tegen ik kijk dan meteen weg ik kijk vaak naar de grond omdat ik niet weet hoe ik mensen aan moet kijken vooral als ik alleen ben...ik vraag me ook altijd af waarom ze me zo aankijken lijkt net voor mijn gevoel alsof ze me nakijken en alleen mij aankijken ![]() ![]() ik weet ook niet hoe ik andere aan moet kijken dus heel irritant, heb nu een band en mn 1e optreden is meteen voor 450 mensen, ik speel bas maar moet toch vooraan op 't podium staan.. tja ik probeer er gewoon echt doorheen te breken dat het minder wordt ofzo.. is al een gedeelte gelukt *komt mischien omdat ik ruim een jaar geleden niet normaal over straat kon lopen zonder alsmaar.. lelijk wijf, doos, schaap en weet ik veel wat te oren.. nou hoor ik 't gelukkig niet meer, laatste tijd gelukkig niet meer gehoord sommige roepen nou opeens lekkerding (die kan ik afschieten eigenlijk zijn altijd dezelfde die naar andere kut dingen roepen) maar wat jij eraan kunt doen? ik ben nou bezoig met wat meer in de 'spotlight' staan, dat werkt opzich wel, mischien ook bij jou
|
Jop je hebt gelijk maar het is wel iets wat je in je hoofd hebt en er niet zomaar uit krijgt.. Ik dacht dat anderen misschien iets ertegen wisten of hoe hun er op reageerden, maar er zijn dus nog best wel veel met dit probleem?! Gelukkig
![]() *Stefan die nnu weer fff verder kijkt naar Grease* Echt zo`n super film.. Oh ps: het meer in spotlight ofzo staan helpt niet echt.. Ik kan overigens goed met mensen opschieten en persoonlijk, dus als ik met mensen praat heb ik er geen last van.. Ik heb ook al eens verschillende methodes proberen aan te houden, zoals strak vooruit kijken, lachen, naar beneden kijken, maar elke keer is er toch wel die twijfel of het wel juist is..
Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 21:21. |
![]() |
|
vraag:
(sorry btw @ topicstarter, maar wilde hier geen nieuw topic over openen) hebben jullie het dan ook wel eens, dat je het gevoel hebt dat mensen je aankijken, en dat je daarbij denkt van 'wat zullen ze van me denken?!' 'kunnen ze aan me zien wat ik voel?' 'zou het hen opvallen dat ik een buitenbeentje ben?' ik had altijd de merkwaardige gevoelens dat mensen dingen wisten, alleen door naar me te kijken. ![]() liefs, mij...
|
Vaak kijk ik mensen gewoon vriendelijk aan. Als het aardige mensen zijn, zeggen ze me gedag en dan zeg ik gedag terug. Als ze bozig kijken of ik het een eng stelletje mensen vind, kijk ik gewoon recht voor me uit of naar de grond. Gewoon zoals ik normaal loop eigenlijk. Natuurlijk voel ik ze dan wel (dat ze er zijn), maar dan maakt het me niet zo veel uit.
Maar ik kijk mensen dus vaak aan. Wat ik lastiger vind: hoe moet ik naar mensen kijken in een rolstoel? Ik denk dat meer mensen dat lastig vinden. Eigenlijk doe ik gewoon precies hetzelfde als met gewone mensen, ik heb wel geleerd dat dat wel goed is. Pech als zij dan denken dat ik ze alleen maar groet of aankijk omdat ze in die rolstoel zitten, dat is in mijn geval in ieder geval niet zo. Ik kijk mensen in rolstoelen in ieder geval nooit na. Ik weet zelf wel een beetje hoe het is als mensen steeds naar je kijken, in verband met mijn opleiding. Ik doe ergotherapie en dan moet je vaak af en toe een dag door de stad gaan rijden ofzo. Mensen kijken ontzettend naar je, volgens mij zeker als je zo jong bent. Wat me dan stoorde is een groep jongeren die gezellig stond te praten en stopte met praten om naar mij in de rolstoel te kijken in de verte. Op een gegeven moment werd ik het zo zat dat ik maar een keer naar mensen ging zwaaien. En toen keken ze ineens weer weg. Tsja, die weten het dus ook niet, hoe ze moeten kijken. Ik persoonlijk zou gewoon terug zwaaien. Ik geloof dat ik een beetje 'uitwijk'. Sorry hiervoor.
|
Ja dat is ook nog zoiets hoe reageer je daarop?! Moet je naar die mensen kijken waarvan ze dan misschien weer gaan denken "die gast zit met me te spotten" of niet kijken en waarvan ze dan denken "goh die gast negeert me omdat ik in een rolstoel zit"
Echt moeilijk en als je dan met die mensen gaat praten gaat het allemaal wel een stuk makkelijker! Heel vreemd maar het zijn ook gewoon mensen zoals ons alleen dan met een hulpmiddel omdat ze een 'afwijking' hebben.. Maar dan is het voor jouw gevoel toch weer heel anders... Gr, Stefan
|
Ja, je wil die mensen niet kwetsen ofzo en je niet zo gedragen dat je vindt dat ze anders zijn, maar dan weet je juist niet meer hoe je je moet gedragen. Tenminste, zo is/was het bij mij.
Praatje maken is ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik heb dat ook vaak. Vroeger meer, je went eraan. Ik kijk gewoon veel rond, omgeving enzo, richting die ik op loop. Mensen te lang aankijken, worden ze geirriteerd, geergerd of verlegen van of vinden ze je raar. Mensen te kort aankijken , dan vinden ze je automatisch verlegen of afstandelijk ofzo. Middenweg vinden, dat valt minst op geloof ik ofzo. jaja ik ben heel zeker van mezelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lol, ik ben dus niet de enige die daar last van heeft
![]() Ik probeer altijd zoveel mogelijk rechtuit te kijken. Je ogen focusseren op een punt in de verte helpt. Als je vanuit je ooghoeken ziet dat de ander ook naar jou kijkt, kan er wel een blik en een glimlach vanaf. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verschil tussen Jehovah's Getuigen en Christendom? Gent | 138 | 12-01-2008 23:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar leef je van? [verhaaltje] Verwijderd | 6 | 28-06-2006 10:37 | |
Psychologie |
Hoe moet je reageren? Elka | 8 | 11-11-2002 19:43 | |
Liefde & Relatie |
Als je naar een pretpark gaat met zijn 2en, wat is dan het belangrijkste? Tiger_Wolf | 31 | 16-06-2002 16:42 | |
Psychologie |
Hoe sluit je een relatie af ? Verwijderd | 6 | 09-04-2002 09:11 | |
Liefde & Relatie |
hoe maak je het uit ? en als het uit is ? Verwijderd | 13 | 08-04-2002 19:18 |