Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Voor welk van deze mensen voel jij de meeste genegenheid?
Mijn (stief)moeder 48 38.71%
Mijn (stief)vader 17 13.71%
Een zus 16 12.90%
Een broer 9 7.26%
Een neef 5 4.03%
Een nicht 8 6.45%
Een tante 2 1.61%
Een oom 2 1.61%
Een oma 5 4.03%
Een opa 3 2.42%
Een achterneef 0 0%
Een achternicht 0 0%
Een oud-tante 0 0%
Een oud-oom 0 0%
Een overgroot-oma 0 0%
Een overgroot-opa 0 0%
Een ander familielid, namelijk... 1 0.81%
Ik kan met geen enkel familielid enigszins over weg. 8 6.45%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 14:45
Beryll
Beryll is offline
Van welk van deze mensen houd jij het meest, voor welk van deze mensen voelen jij de meeste genegenheid?
Maar één antwoord is mogelijk; je móet dus kiezen.

Pfrrtt motiveer ook even!

Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 14:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 14:54
Verwijderd
Ik heb op mijn vader gestemd. Hij voelt me altijd heel goed aan (heeft hij zelf niet eens door). Als ik niet lekker in mijn vel zit geeft hij me heel veel ruimte om tijd voor mezelf te hebben, maar is ook net een tikkeltje zorgzamer. Hij brengt me dan een kopje thee of geeft me even een kus of knuffel. Hij vraagt niet door en valt me niet lastig, maar als ik wil praten dan is hij er wel altijd voor me.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:57
ZHAzha
ZHAzha is offline
Als ik 1 iemand zou moeten kiezen zou het me moeder zijn, daar kan ik teminsten normaal mee overweg.
Oud 31-10-2003, 14:57
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 31-10-2003 @ 15:54:
Ik heb op mijn vader gestemd. Hij voelt me altijd heel goed aan (heeft hij zelf niet eens door). Als ik niet lekker in mijn vel zit geeft hij me heel veel ruimte om tijd voor mezelf te hebben, maar is ook net een tikkeltje zorgzamer. Hij brengt me dan een kopje thee of geeft me even een kus of knuffel. Hij vraagt niet door en valt me niet lastig, maar als ik wil praten dan is hij er wel altijd voor me.
Wat fijn, zo'n vader.

Ikzelf heb op mijn moeder gestemd; mijn vader heb ik maar enkele malen gezien. Geen probleem hoor, ik mis geen vaderfiguur, niet dat ik weet, in ieder geval! Verder heb ik nog twee tantes en een aangetrouwde oom, maar mijn moeder is het prettigst.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:08
Chimera
Chimera is offline
Heb gestemd op m'n zusje. Dat is, kwa familie, toch de eerste bij wie ik met dingen aankom eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:13
zus en zo
zus en zo is offline
m'n vader. hij zeurt nooit. bespreekt alles op een normale manier. heeft een goed inlevingsvermogen. vraagt niet steeds naar nutteloze dingen. motiveert en helpt op een goede manier. en soms doet hij zo dom dat het grappig is
Oud 31-10-2003, 15:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vader...
We zijn echt twee handen op een buik, denken hetzelfde, vinden hetzelfde, zijn zo ongeveer hetzelfde... Ik weet wat ik aan hem heb en hoe ik op hem moet reageren, en hij geeft om me, dat is aan alles te merken, zelfs als hij boos is...
Met mijn moeder lig ik regelmatig in de knoop, en daardoor met mijn zusje ook, omdat zij partij kiest voor mijn moeder.
De rest van de familie zie ik maar gemiddeld eens in de 2 maanden ofzo, omdat ze verder weg wonen, sommige neven heb ik al 2 jaar niet meer gezien...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:29
Cait
Cait is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 31-10-2003 @ 16:25:
Mijn vader...
We zijn echt twee handen op een buik, denken hetzelfde, vinden hetzelfde, zijn zo ongeveer hetzelfde... Ik weet wat ik aan hem heb en hoe ik op hem moet reageren, en hij geeft om me, dat is aan alles te merken, zelfs als hij boos is...
Met mijn moeder lig ik regelmatig in de knoop, en daardoor met mijn zusje ook, omdat zij partij kiest voor mijn moeder.
De rest van de familie zie ik maar gemiddeld eens in de 2 maanden ofzo, omdat ze verder weg wonen, sommige neven heb ik al 2 jaar niet meer gezien...
Dat met het vader/moeder heb ik ook. Maar mijn vader woont ook aan de andere kant van de oceaan, dat scheelt behoorlijk. k kan het met ooms en tantes oko goed vinden, maar dat is toch meer afstandelijker, en maar op bepaalde gebieden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:30
marieke_temp
marieke_temp is offline
mn moeder...
we lijken heel veel op elkaar en toch niet, kunnen vreselijk met elkaar lachen en vinden we dezelfde dingen vaak leuk. voor mijn zusje is dat nog wel eens vervelend, zeker nu zij mijn ouders doordeweeks 'voor zichzelf' heeft vindt ze vaak dat ik als ik er in het weekend ben veeeeeel te veel praat. en daar kunnen we dan wel weer met zn allen om lachen.
eigenlijk is heel mijn familie (niet alleen gezin) hartstikke leuk!
Oud 31-10-2003, 15:49
Verwijderd
mijn moeder natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 31-10-2003 @ 16:13:
m'n vader. hij zeurt nooit. bespreekt alles op een normale manier. heeft een goed inlevingsvermogen. vraagt niet steeds naar nutteloze dingen. motiveert en helpt op een goede manier. en soms doet hij zo dom dat het grappig is
Ja, precies!
Zo leuk als ie dom is.. ook
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:53
Balance
Balance is offline
wat verschrikkelijk om te moeten kiezen.
bij mij staan eigenlijk 3 mensen op de eerste plaats: m'n moeder, m'n vader en m'n nichtje.
maar m'n nichtje zie ik voor een hele lange tijd niet meer en van m'n ouders zie ik m'n moeder gewoon het meeste.
dus voor haar heb ik gekozen.
ik kan met d'r janken, met d'r lachen, met d'r kletsen en van alles en nog wat.
voor mij de liefste persoon die er bestaat
(maar die andere 2 dus eigenlijk ook )
Oud 31-10-2003, 16:16
Fleur
Fleur is offline
M'n moeder absoluut.
Heb geen contact met mn vader, ben enigskind en met de rest van mn familie heb ik ook niet zoveel, heb wel 1 aardige oom en tante, neef en nicht, maar verder is het niet veel soeps.
Oud 31-10-2003, 16:17
Anne
Anne is offline
Zus. Ligt aan mijn bui welke.
Oud 31-10-2003, 16:22
synclinorium
synclinorium is offline
mijn vader
Oud 31-10-2003, 17:37
Silver rain
Silver rain is offline
Aangezien ik nooit iemand anders zie dan m'n vader, moeder en zus doe maar m'n moeder
Oud 31-10-2003, 17:41
Verwijderd
Ik houd niet van één iemand het meest, ik voel ook niet voor één iemand de meeste genegenheid, ik voel voor iedereen op een andere manier iets, maar niet meer of minder dan voor de ander. Het meeste houd ik van mijn vriend en voor hem voel ik ook de meeste genegenheid (gek, hè? ), hij is alleen nog geen familie.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:54
Gothic
Gothic is offline
Vader. Ik kan met hem het beste overweg. Is een gezelschapsmens, heeft heleboel eigenschappen die ik graag in mensen mag... met mijn moeder botst het vaak, broertje ook, en de rest v/d familie is te ver weg
Oud 31-10-2003, 17:59
Verwijderd
Ik heb toch voor m'n zusje gekozen. Hoewel ze meer dan 2 jaar jonger is dan ik, is ze toch al heel volwassen. Vroeger had ik altijd ruzie met d'r, maar dat is gelukkig verleden tijd. Nu kan ik het erg goed met d'r vinden. We denken ook meestal hetzelfde als we eens ruzie hebben met m'n ouders. Dan geven we elkaar vaak gelijk.
Maar eigenlijk zou ik ook op m'n moeder, vader en nichtje kunnen stemmen. Ik kan heel veel kwijt bij m'n moeder en ze zeurt bijna niet. Iedereen zegt ook dat ik wel op d'r lijk, maar dat valt wel mee. Met m'n vader hoef ik niet eens te praten: ik kijk vaak sport met hem of klets over computers. En m'n nichtje is ook geweldig: hoewel ze in Groningen woont, heb ik toch een hele goeie band met d'r. Ze is lekker gek en maar een half jaar jonger dan ik. Ik mail heel vaak met d'r. Maar m'n zusje wint toch denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:00
Janneke1
Janneke1 is offline
Broer..
Kan ik goed mee praten, hij begrijpt me altijd goed en ik hem..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:26
Verwijderd
Mijn zus. Mijn vader is me te ambitieus, hamert er al gauw op dat ik toch steeds m'n best moet doen, en met hem praat ik vooral over wetenschappelijke dingen en school. M'n moeder probeert ontzettend te zijn zoals andere mensen zouden willen dat ze is, in plaats van zoals ze zelf het liefste is, en dat vind ik vaak vervelend. Met één nicht van me ben ik goed bevriend, maar niet zo goed als met m'n zus. De rest van mijn familie zie ik niet erg vaak.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:29
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik heb voor vader gekozen. Mijn moeder is er niet meer (overleden) en hij is degene bij wie ik altijd terecht kan, die mij door en door kent. Als mijn moeder hier nog zou zijn geweest, had ik nooit die keuze kunnen maken, aangezien ze allebei evenveel voor mij betekenen. Het is nou eenmaal zo dat mn moeder er niet meer is, dus word t mijn vader. Gelukkig kan ik met mn broers en zus ook goed overweg, maar zij wonen niet meer thuis, band is heel anders.
Oud 31-10-2003, 18:41
Laïs
Laïs is offline
Mijn broer. Soms dan toch.
Oud 31-10-2003, 18:47
Verwijderd
Mijn zus. Met haar kan ik gewoon goed praten, we zijn heel anders, maar toch ook heel hetzelfde. De laatste tijd hebben we wat rare dingen samen meegemaakt (ouders gescheiden, oma overleden) en daar konden we samen heel fijn over praten.

Met mijn vader grap ik meestal maar wat, het is super ongemakkelijk tussen ons nu, als ik daar ben en hij is er... dan zitten we stil op de bank. En wanneer ik daar ben en ik kom hem in de stad tegen, dan groeten we... meer niet... 'Hoi!' en klaar... Heel vervelend, vroeger hadden we een hele goede band samen... hoewel ik nooit met problemen naar hem toe kwam, de sfeer is heel privé bij m'n ouders... Je praat niet over je problemen, je houdt het voor je.

Met mijn moeder kan ik kletsen, maar meer ook niet. Sinds m'n ouders gescheiden zijn is zij heel 'vrouwelijk' geworden, beetje te tuttig voor mij. Mja, ze begrijpt veel dingen ook niet... Zo begreep ze niet dat ik even helemaal gek door de sfeer thuis toen ze net gescheiden waren (ze deden heel vrolijk, alsof alles goed was, op een gegeven moment ben ik de kamer uitgestormd, dat begreep ze gewoon niet...).

Met de rest van de familie heb ik weinig contact...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:18
Verwijderd
Ik heb op mijn moeder gestemd. Niet omdat ik het meest van haar hou, maar omdat ik me bij haar het veiligst voel en ik met haar het best kan praten. Bepaalde dingen doe of bespreek ik alleen met mijn zus, maar daar heb ik toch een minder hechte band mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 19:29
Verwijderd
Moeilijk. Ik twijfel tussen mn moeder of mn broer. Mn broer is vet, maar ik zie hem niet zo vaak meer. (Woont ergens anders+heeft een vriendin). Ik denk dat ik toch voor mn moeder ga. Zij kan vreselijk zeuren, maar kan ook toegeven dat ze vreselijk zeurt en verkeerd zit
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 31-10-2003 @ 20:18:
Ik heb op mijn moeder gestemd. Niet omdat ik het meest van haar hou, maar omdat ik me bij haar het veiligst voel en ik met haar het best kan praten. Bepaalde dingen doe of bespreek ik alleen met mijn zus, maar daar heb ik toch een minder hechte band mee.
Ik was dat ook vergeten te zeggen: Ik heb dus op mijn zus gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik het meeste van haar hou. Ik hou ook van mijn ouders, maar op een andere manier... niet zo zeer minder of meer, gewoon gelijk eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:19
Verwijderd
Ik ga niet kiezen. Ik kan niet kiezen tussen mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
de helft die je daar opnoemtn is al dood
een kwart heb ik geen contact mee...

hmm ja moeder denk ik. Omdat ik bij me ma in huis woon en me vader hier niet meer woont MAar ik heb verder echt geen problemen met me vader. ME zus voert teveel gestapoverhoren uit, dus die probeer ik zo min mogelijk te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:52
Miracle
Miracle is offline
m'n tante

maar bij m'n moeder vaak ook wel
Oud 31-10-2003, 20:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb op mijn vader gestemd.. best wel moeilijk dit aangezien ik me ook erg goed voel bij mn moeder.. maar ik breng veel meer tijd met haar door en daardoor ook veel ruzie enzo. met mijn vader heb ik dat nooit, dan is het eigenlijk altijd leuk. Niet dat ik vaak alleen met hem ben, maar als we bijvoorbeeld kadootjes moeten kopen voor mn moeder of boodschappen doen ofzo, dat is gewoon cool.
En ik heb nooit ruzie met em, plus dat ik alles van hem mag en hij alles voor mij doet

Maar ik maak er geen misbruik van, soms heb ik zelf ook wel een grens
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:55
Verwijderd
Ik ben een echt moederskindje.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2003 @ 21:55:
hee ik ook!

creepy
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:02
Signy
Signy is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2003 @ 21:55:
Oh! Aantrekkelijk
Oud 31-10-2003, 21:44
Verwijderd
Mn broer.. mn zus.. mn pa... mn ma.. ze zijn er allemaal voor me.. staan voor me klaar.. ik kan gewoon niet kiezen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:49
Verwijderd
Ik kan het beste met mijn moeder overweg. Waarom? Ja gewoon, daarom.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 22:30
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij me neef... maar dat is voor mij net me beste vriend... dusse...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:05
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn moeder.. die heeft t meeste met me meegemaakt,gaat altijd met me mee naar het ziekenhuis en begrijpt me het beste. Ik lijk ook t meest op haar.
Oud 01-11-2003, 15:18
barbara.inc
barbara.inc is offline
Mn broer. Hijs 3 jaar ouder en wil me altijd overal me helpen enz. Kan ook goed met em praten. Hij begrijpt dingen vaak beter dan mn ouders. En hij wil me altijd beschermen...zoo lief
Oud 01-11-2003, 16:11
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Mn (noorse) oom.. Mn vader is overleden, hij is mijn voogd. Bij hem voel ik me gewoon het prettigst, hij begrijpt me meestal...
Oud 01-11-2003, 16:25
wissie
wissie is offline
Mijn moeder. Ik kan erg goed met haar opschieten. Meer kan ik er niet over uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:28
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
een broer.

ik en mijn broertje zijn 2 handen op 1 buik.
Oud 01-11-2003, 17:41
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
barbelle schreef op 01-11-2003 @ 16:18:
Mn broer. Hijs 3 jaar ouder en wil me altijd overal me helpen enz. Kan ook goed met em praten. Hij begrijpt dingen vaak beter dan mn ouders. En hij wil me altijd beschermen...zoo lief
same here
Oud 01-11-2003, 17:42
Luna
Luna is offline
Ik heb op mijn moeder gestemd, daar kan ik vaak goed mee praten, al hebben we ook wel eens mot.
Oud 01-11-2003, 18:24
JCL
JCL is offline
Ik heb 2 broers, eentje van 19, waarmee ik totaal niet overweg kan. Eentje van 24, daar kan ik wel goed mee overweg, jah OK soms ook niet. Maar meestal wel

Met mijn moeder kan ik het ook prima vinden, maar mijn beide ouders (vader meer dan moeder) nemen mij gewoon nooit al te serieus. Als ik 1 keer tegen mijn moeder in ga komt er het "mamma's kleine pubertje" verhaal.....

Dat moet sommige van jullie wel bekent voorkomen.
Oud 01-11-2003, 18:26
JCL
JCL is offline
Citaat:
vizz schreef op 01-11-2003 @ 18:42:
Ik heb op mijn moeder gestemd, daar kan ik vaak goed mee praten, al hebben we ook wel eens mot.
Daar heb ik dus een kleine theorie over.... maar die is vast niet meer orgineel maar dat boeit niet.

Kijk, je hebt zo'n goede band met je ouder(s) / broer(s) / zus(sen) dat als je ruzie krijgt, je het veel verder opdrijft omdat je weet dat het toch wel weer goed komt. Je gaat je niet inhouden omdat je bang bent iemand te verliezen ofzo.

Dus als je met een vriend ruzie hebt dan laat je het niet uit de hand lopen, als je dat met je broer ofzo hebt wel...
Oud 01-11-2003, 19:04
coffee_mug
coffee_mug is offline
Mn nichtje.
Ze is echt lief. Helpt me als ik ergens mee zit (en andersom), maar we kunnen ook over niets praten.
fijn
Oud 01-11-2003, 23:25
Verwijderd
m'n moeder en m'n broer

heb op m'n broer gestemd
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 23:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
met mn zusje. ze is gewoon een ontzettend lief kind vroeger konden we elkaar wel blijven slaan, maar de laatste paar jaar zijn we onafscheidelijk
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 01:32
Non-appearance
Non-appearance is offline
mn zusje...
Ze is pas vier, en ik zie haar niet zo veel, omdat ik niet met haar moeder op kan schieten.
Maar ze is geweldig!
Met mn ouders lig ik meestal in meer of mindere mate in de knoop. en met de rest van mn familie heb ik niet zo veel contact...
God, wat klinkt dat weer zielig
Reageren

Regels voor berichten