Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 08:56
NERD
NERD is offline
Het zal wel weer paarlen voor de zwijnen zijn maar ik wil toch even de aandacht vestigen op het feit dat John Cale deze dagen Nederland aandoet voor 3 concerten. Info van de site van Nighttown:

John Cale is ongetwijfeld een van de meest markante namen uit de rock. Niet alleen schreef hij muziekgeschiedenis met The Velvet Underground, maar hij bouwde daarna ook een indrukwekkende solocarrière op als componist, producer en muzikant.

John Cale heeft altijd originele werken gecomponeerd en uitgevoerd, wars van trends en commerciële overwegingen. Hij werkte samen met onder anderen Lou Reed, Brian Eno, Bob Neuwirth en Terry Riley. Hij schreef een 10-tal soundtracks voor films, zette gedichten van Dylan Thomas op muziek en componeerde de score voor een ballet voor Nico op choreografie van Ed Wubbe. Hij drukte zijn stempel op het werk van onder anderen Patti Smith, Nico, The Stooges en Jonathan Richman. Tot op de dag van vandaag inspireert hij jonge musici.

Zaterdag 1 november in Nighttown (R'dam)
Dinsdag 4 november Paradiso (A'dam)
Woensdag 5 november De Oosterpoort (Grunning)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 17:15
Escapism
Escapism is offline
was aantal maanden geleden ook al in nederland, patronaat oa

god wat boeiend!
Oud 01-11-2003, 00:04
konflict
konflict is offline
Maar wat voor muziek speelt hij dan live? Experimentele stukken?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 08:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
cultuurbarbaren!

Heel misschien kan ik dinsdag even gaan kijken, maar eh.. Ik ga de laatste tijd wel erg veel uit..
Natuurlijk had ik'm liever in nighttown willen gaan zien, want...

Wacht eens even.. Neerslag begint pas om 22:00 hmm, even kijken hoe laat enzo.
Oud 01-11-2003, 11:47
NERD
NERD is offline
Citaat:
Escapism schreef op 31-10-2003 @ 18:15:
was aantal maanden geleden ook al in nederland, patronaat oa

god wat boeiend!
Hij is inderdaad wel vaker op tournee met vnl. oud materiaal. Maar aangezien hij nu aan het touren is om zijn eerste rockgeorienteerde album sinds 1996 te promoten leek het me toch voldoende boeiend om op dit muziekforum te vermelden. Maar blijkbaar is het hipheidsgehalte te laag voor normale reacties. Mijn excuses hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:51
NERD
NERD is offline
Citaat:
konflict schreef op 01-11-2003 @ 01:04:
Maar wat voor muziek speelt hij dan live? Experimentele stukken?
Nee, live ligt de nadruk eigenlijk altijd op het rock en pop aspect van zijn veelzijdige carriere. Meestal solo mbv gitaar en piano maar om zijn nieuwe album te promoten is hij momenteel op pad met een band. Heb hem vanacht nog aan het werk gezien bij Jools Holland op de BBC. Maar als je geinteresseerd bent in zijn avantgardistische en/of semi-klassieke werk kan ik uiteraard wel wat tips verschaffen.

Stukje info van allmusic:

While John Cale is one of the most famous and, in his own way, influential underground rock musicians, he is also one of the hardest to pin down stylistically. Much has been made of his schooling in classical and avant-garde music, yet much of what he's recorded has been decidedly song-oriented, dovetailing close to the mainstream at times. Terming him a forefather of punk and new wave isn't exactly accurate either. Those investigating his work for the first time under that premise may be surprised at how consciously accessible much of his output is, at times approaching (but not quite attaining) a fairly "normal" rock sound. There is always a tension between the experimental and the accessible in Cale's solo recordings, meaning that he usually finds himself (not unwillingly) caught between the cracks: too weird for commercial success, and yet not really weird or daring enough to place him among the top rank of rock's innovators.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:56
NERD
NERD is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-11-2003 @ 09:32:
Wacht eens even.. Neerslag begint pas om 22:00 hmm, even kijken hoe laat enzo.
In Nighttown begint het al om 20.00 uur ivm de zaterdag.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:34
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
NERD schreef op 01-11-2003 @ 12:47:
Hij is inderdaad wel vaker op tournee met vnl. oud materiaal. Maar aangezien hij nu aan het touren is om zijn eerste rockgeorienteerde album sinds 1996 te promoten leek het me toch voldoende boeiend om op dit muziekforum te vermelden. Maar blijkbaar is het hipheidsgehalte te laag voor normale reacties. Mijn excuses hiervoor.
dat 'god wat boeiend' sloeg meer op wat ik te melden had dan wat jij te melden had
Oud 01-11-2003, 15:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NERD schreef op 01-11-2003 @ 12:56:
In Nighttown begint het al om 20.00 uur ivm de zaterdag.
Volgens de site begint het zelfs om 19 uur.. Maar ik kan beter niet gaan vandaag, moet echt nog wat bijslapen..
Oud 01-11-2003, 15:22
funest
funest is offline
khad moeten gaan toen ie hier in effenaar was
maar niet gedaan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:32
deadbeat
deadbeat is offline
Ook zal hij vrijdag in Atlantis te Alkmaar spelen.
Ik zal er in Amsterdam en Rotterdam zeker bijzijn, en mischien ook in Alkmaar.

http://huizen.dds.nl/~johanm/cale
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten