Advertentie | |
|
![]() |
|
Communicatie heb ik ook een tijdje gedaan (in Utrecht). Kan je vertellen dat daar inderdaad ook heel veel mensen zitten die dat doen 'omdat ze niets anders weten'. Niet de meest gemotiveerde mensen dus.
Heel brede opleiding, maar in mijn geval ook niet echt richting vormgeving en reclame eigenlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het trouwens zo dat je Commerciële Economie op universitair niveau kunt doen?! |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb eerst er heel lang over gedacht om TCW (toegepaste communicatie wetenschappen) te gaan doen.. In de 4e leek me dat zeg maar echt leuk (kwam oko door uni ![]() Ik doe zelf bedrijfskunde aan de UT, wat ik zelf een goede vervanging voor commerciële economie vond.. Ik zou zeggen: doe aan open dagen en meeloopdagen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heel veel scholieren die niet weten wat ze willen kiezen óf Communicatie (meestal meisjes) óf Commerciële Economie (jongens). Is ook wel te merken aan de motivatie ![]() Overigens kan ik je wel vertellen dan communicatie echt niet alleen reclame maken is. Je krijgt ook marketing, financiën, onderzoek en communicatievakken als medialandschap (hoe de media in elkaar zit) en internet. Verder kun je ook Vormgeving, Recht en Psychologie verwachten. Ook krijg ik vakken als tekstschrijven, dreamweaver ( = websites bouwen) en productontwikkeling. Het is een heel brede opleiding, en het is de bedoeling dat je heel breed georienteerd bent (in de eerste 2 jaar dan, daarna kies je afstudeerrichting). En het is de bedoeling dat je veel kennis hebt over verschillende vakgebieden. Helaas is daar zeer weinig van te merken, ik heb niet het idee dat ik ook maar iets geleerd heb sinds ik Communicatie studeer... ( ik ben 2e jaars) Ik denk wel dat communicatie breder is, commerciële economie lijkt me veeeeel meer op alleen economie gericht, terwijl communicatie heel veel verschillende dingen doet.. En trouwens, Communicatie en PABO zijn de meest gangbare HBO opleidingen, ![]() Overigens zou ik verder aanbevelen om meeloopdagen te doen.
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar het beste een paar opendagen kan gaan bezoeken, daar heb ik denk ik het meeste aan.
En Lis@nne, je kunt commerciele economie idd niet volgen op de uni maar als je in Groningen de hanze zou gaan doen, kun je na je opleiding in 1 jaar je master voor economie halen op uni!!! Idd wel toevallig dat we hier allebei tussen twijfelen ![]() Voor Snufje: Ik doe gymnasium en het is idd best zonde van mijn opleiding als ik dan com ec of communicatie ga doen, maar dat speekt me toch veel meer aan dan de uni. Maar ik zal zeker ook even kijken naar bedrijfskunde op de uni, als dat zoals je zegt veel overeenkomsten heeft. Bedankt allemaal en Lis@nne ook veel succes met een keuze maken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Master in 1 jaar halen kan maar bij heel weinig opleidingen! En ik noemde groningen omdat ik het daarvan zeker weet. Van de andere hbo`s weet ik het niet, maar is inderdaad wel waarschijnlijk dat het daar ook kan.
Vaak kun je niet zo makkelijk van hbo naar uni om daar master te halen omdat de opleidingen vaak niet goed aansluiten. Of je doet er veel langer over. Dus ik denk dat het bij commerciele economie echt wel een uitzondering is, want anders hadden ze het niet zo duidelijk in de boekjes vermeldt. Ben het nog niet eerder in een ander voorlichtingsboekje tegengekomen. TUT |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik doe zelf Commerciële Economie in Anrhem, en bevalt me nog goed. Is er geen mogelijkheid om gemeenschappelijke Propedeuse te kiezen? dan schrijf je je bv in voor Communicatie maar kan je altijd nog CE kiezen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |