Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
allebei, maar als hij hier is dood gebloed, het topic mag ik hem dan bij letteren zetten?
||
Citaat:
z'n recht komt, en je er meer antwoorden krijgt die je nodig hebt. (plus dat mensen met titels ed de link ook via psych zien ![]()
||
Citaat:
![]()
||
De moedervlek - Kristien Dielt(i?)ens
Citaat:
Ik vond hem prima te lezen iig. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb Siegfried van Harry Mulisch gelezen, wat vrij filosofisch was. Ik heb gehoord dat de ontdekking van de hemel ook filosofisch is. Misschien zou je zo'n boek kunnen lezen. Je kunt het ook aan je docent Nederlands vragen. |
![]() |
|
De Elementen - Harry Mulisch
Officieel is het niet echt filosofisch, maar je kunt er wel heel leuk over filosoferen. Het is een godvergeten dun boekje en erg makkelijk om te lezen. Leuk boek ook, al had ik er meer van verwacht (mijn leraar Nederlands vorig jaar kon altijd erg leuk vertellen) vooral de laatste 10 bladzijdes zijn leuk, daarvoor zijn het vooral beschrijvingen. Er zitten wel enkele symbolische en daardoor fylosofische dingen in. Probeer het, zou ik zeggen! Succes nog met zoeken naar een juist boek!
||
Citaat:
![]() mijn aanraders: siegfried van harry mulisch, bezonken rood van jeroen brouwers, een hart van steen van renate dorrestein, de wetten van connie palmen en ik heb altijd gelijk van wf hermans. beste leesbaar zijn een hart van steen en de wetten, denk ik zo. siegfried is een meesterwerk; echt een geniaal boek, vind ik het. bezonken rood, is een beetje vaag misschien, maar wel erg mooi, qua woordgebruik vond ik het heel poetisch, maar dat moet je dus aanspreken. ik heb altijd gelijk is vrij moeilijk, kan me voorstellen dat mensen er niet goed door kunnen komen. maar tis een geweldig boek, alleen al om de titel ![]() (mocht je just for fun nog meer willen lezen moet je ind jostein gaarder gaan lezen, niet alleen de wereld van sophie, want alhoewel dat een leuk beeld geeft van de westerse filosofie geschiedenis, is er in de andere boeken imo meer plaats voor eigen interpretaties enzo. een boek wat geweldig is maar ook niet van een nederlander, is het zesde zintuig van marianne fredriksson; psychologie, spiritaliteit, filosofie in 1 boek verenigd; fantastisch! ![]() |
![]() |
|
![]() |
"De vriendschap" van Connie Palmen. Gaat over een vriendschap tussen 2 totaal verschillende meiden/vrouwen, waar de 1 de hele tijd aan het woord is. Ik kon het op het eind helemaal niet meer volgen, maar ja..je kunt wel
|
![]() |
|
Louis Couperus - Eline Vere
Verder ben ik erg fan van Connie Palmen. Alle boeken van Jostein Gaarder, en vooral 'De dochter van de circusdirecteur'. Hij is geen Nederlandse schrijver, maar zijn boeken zijn echt de moeite van het lezen waard. Daarnaast is ook 'Madame Bovary' (Gustave Flaubert) erg leuk, maar wederom niet van Nederlandse bodem. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Leuke psychologie boeken? knijtert! | 46 | 17-01-2006 18:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Filosofisch is mij een beetje vreemd PsychoBoy | 5 | 13-12-2002 13:46 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
leuke boeken van deze schrijvers... | 1 | 07-03-2001 20:12 |