Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn vriend zou het om die reden ook uit kunnen maken, snij dan niet in mijn polsen maar in mijn benen. maar heb juist steun aan hem... gelukkig
![]()
|
![]() |
Soms kan een relatie positief leven inblazen.
Ik denk dat je eerst bewust moet zijn van het feit dat niemand het zeer aangenaam vindt een relatie aan te gaan met iemand die (zwaar) depressief is. Dat merk ik ook bij mijn vriend, als ik het even minder zie zitten en een dip heb, dan wil hij er geen aandacht voor tonen, hij wil me begrijpen maar kan zelf moeilijk omgaan met mijn emoties. Als ik vrolijk ben, dan maakt dit hem ook vrolijk. Daardoor word ik onbewust positiever en denk ik soms bij mezelf dat het geen nut heeft weer (ongewild) een dipje te hebben en dan probeer ik me daartegen te verzetten. Ik denk dus dat het eerst aan jezelf ligt iets aan je depressie te doen, probeer uit zijn liefde al het positieve te halen en als jullie echt verliefd zijn dan kan dit zeker helpen als geneesmiddel in de plaats van prozac of eender welk anti-depressiva. |
![]() |
|
![]() |
Ik kan me het van jullie allebei voorstellen. Het lijkt mij ook heel moeilijk om je te binden aan iemand die depressief is. Misschien is hij gewoon heel erg bang dat hij je door jou depressieviteit kwijt raakt, en dat wil hij niet, omdat het hem dan nog meer pijn doet dan de relatie in een vroeg stadium verbreken. Maar aan de andere kant kan ik me ook van jou voorstellen dat jij je zo in de steek gelaten voelt, en het idee krijgt dat hij niet echt om je geeft, alleen omdat je depressief bent.
Het lijkt mij een goed idee om eerst eens samen een hele goede vriendschapsband op te bouwen. Vrienden zullen er altijd voor je zijn. En als hij je dan wat meer leert kennen, en ziet hoe je echt bent, is er misschien wel nog een kans op een relatie. Wie weet ziet hij dan ook dat je depressie maar tijdelijk is (dat neem ik tenminste aan?). |
![]() |
|
![]() |
mijn fiets stond nog bij zijn huis, dus k moest die nog ophalen....k had z'n moeder gebeld of k dinsdagochtend kon komen i.p.v. maandag, want k wou hem ff niet zien (hij moest dinsdag werken).
Dus ik kwam daar dinsdag aan en toen stond hij opeens in de deur...en hij zei echt bijna niks, dus ik denk dat er geen vriendschap inzit..het leek namelijk net of we ruzie hadden ofzo; hij wou me zelfs een fotolijstje met foto's van mij teruggeven (k had dit voor z'n verjaardag gegeven)->dit doe je volgens mij alleen als je met ruzie uit elkaar gaat..ik heb het overigens niet aangenomen hij zei zelf wel dat'ie vriendschap wil, maar daar heb ik tot nu toe niks van gemerkt; hij negeerde me gewoon
|
misschien hoort het niet helemaal hier, maar ik zat af en toe in mijn benen te snijden. mijn vriend heeft mnou gezegd: als je dat doet, kom ik niet totdat het genezen is. ik schrok me dood, maar dat ik voor mij de perfecte houvast als ik het weer heel moeilijk heb... al denk ik dat het op een gegeven moment te moeilijk wordt om tegen te houden, maar dit is een manier waarop hij mij helpt...!!
|
![]() |
tsja, lastig meisje... Relatie met een depressief iemand is nou niet iets waar mensen voor in de rij gaan staan. Maar, aan de andere kant, het verrijkt je (als buitenstaander zeg maar). Ik zie zo iemand 'gewoon' als ieder ander iemand. Ieder persoon is uniek en heeft zn eigen blabla's. Tis en blijft lastig om er mee om te gaan. En die vriend van jou heeft blijkbaar zijn keus gemaakt dat hij er niet mee om kan gaan. Daar kan je nix aan doen. Sorry. Aan de andere kant, kan je misschien blij wezen dat je het hem in zo'n vroeg stadium al hebt verteld.. jullie zijn nog niet 'afhankelijk' van elkaar, zeg maar. Mocht het later zo zijn, dan zou het veel meer pijn doen. I think.
|
Verwijderd
|
Het is een moeilijk iets. Kheb het zelf 2 keer achter mekaar meegemaakt, en het is niet leuk
![]() Meissie, wees blij dat je er nu achter bent. Ja, ok het is niet makkelijk om met een depressief iemand om te gaan, de drang om te willen helpen is soms zo heel erg groot. Ze willen er dan helemaal voor je zijn, en je helpen, maar komen er soms achter dat ze dat niet kunnen. Tis moeilijk.. ![]() Zo is het tussen een ex van mij ook heel erg. Hij wil mij, heel graag, maar niet m'n klachten. We hebben 10 maanden samen wat gehad, en toen kon hij het niet meer aan. Nu, 1,5 jaar later zit hij toch wel van: ik mis je, en wil je heel graag terug hebben. En dat is heel moeilijk, te moeten beseffen dat het uitging om m'n problemen, en niet om mij. Khad liever dat het uitging omdat hij me haatte, en niet dat het uitging om m'n problemen terwijl hij nog steeds van me hield... *sigh* DD |
![]() |
|
hmmm k heb ook ooit iets met iemand gehad een paar maanden en dat is ook uitgegaan omdat ik niet helemaal psychisch stabiel was. En hij kon dat totaal niet aan. Hij wilde liever iemand die stevig in dr schoenen staat. Najah, t heeft wel pijn gedaan. Vooral omdat ik al niet lekker in mn vel zat. Hij wilde eerst ook nadenken en zei ook van: 'misschien zit er later nog wel wat in, als jij je beter voelt'. Ik reageerde heel begrijpend, maar achteraf kan ik alleen maar boos zijn. Hoe heeft ie me kunnen laten vallen? Heeft ie ooit echt om me gegeven? Nu zijn we soort van vrienden, althans, dat waren we. Nadat t uit ging hebben we nog een aantal keren gepraat en een keer kon ik bij em uithuilen omdat t totaal niet ging. Vervolgens hebben we diverse keren het contact verbroken. Nu spreken we elkaar wel weer, maar op een heel andere manier.. Zo afstandelijk.. Gelukkig ben ik er wel vrij snel overheen gekomen
![]() Sorry, ik kan je verder geen tips geven oid. Ik kan je alleen maar heel veeeel sterkte wensen!
|
![]() |
ja ik had eerst ook veel begrip, maar nu ook heel veel boosheid
k heb nu zoiets van: je gelooft gewoon niet in me en idd k had liever dat'ie het had uitgemaakt omdat'ie gewoon niet leuk genoeg vond of zelfs haatte, dan om mijn problemen. Ook denk ik weer: jij wil alleen maar mensen zonder problemen, want als je echt bij iemand wil zijn, vlucht je niet weg voor pijn...maar blijkbaar dus wel k bedank jullie weer voor de laatste reacties, want het zet me wel aan't denken en k denk dat ik het nu maar laat, maar ik vind dat wel heel moeilijk. Ik wil hem aan de ene kant zo graag terug, maar aan de andere kant helemaal niet want k heb liever iemand die er voor mij is ofzo heeeel erg bedankt...k heb nu een instelling van: k kom er nog wel; misschien doe'k nu wel meer mijn best om nog beter te worden dan voorheen (niet voor hem, maar voor mijn toekomst, omdat k zie wat er anders met me gebeurt) groetjes en nogmaal thanxxxxx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Psychologie |
Burn-out en/of depressie. Verwijderd | 12 | 07-12-2003 16:33 | |
Lifestyle |
ouder worden - 16+ - mbt vrienden en hobbys ed Ninnoc | 48 | 04-12-2002 20:44 | |
Psychologie |
paranormaal / hoogbegaafd ---> wie ratsja | 49 | 26-07-2002 13:30 |