Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 14:29
Blub, ik ben een vis
Blub, ik ben een vis is offline
Wat vinden jullie van vissers? Ik ben er zelf ééntje en ik word vaak uitgescholden voor dierenbeul al mensen me zien. Vinden jullie ook dat ik een dierbeul ben, omdat ik deze sporttak beoefen? Ik moet er bij zeggen dat ik vissen dood maak om ze later op de dag in te leveren. Maar de vissen worden verwerkt in cosmetica, shampoo, parfum, etc.
Mn hoogste aantal gevangen vis is 234.
Oud 18-01-2002, 14:32
gitan
gitan is offline
als je ze echt dood maakt vind ik het wel zielig!
Waarom gooi je ze niet gewoon terug dan? Is dat niet leuk genoeg ofzo?
Oud 18-01-2002, 14:35
Martin Dude
Martin Dude is offline
Citaat:
gitan schreef:
als je ze echt dood maakt vind ik het wel zielig!
Waarom gooi je ze niet gewoon terug dan? Is dat niet leuk genoeg ofzo?
$$$ I guez ...
Oud 18-01-2002, 14:39
gitan
gitan is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
$$$ I guez ...

d'r zijn wel leukere manieren om ana geld te komen! (vind ik...)
maar ja dat ben ik weer he
Oud 18-01-2002, 14:53
Blub, ik ben een vis
Ik verdien er niks mee.
Oud 18-01-2002, 14:55
gitan
gitan is offline
dan gooi je ze toch gewoon terug?! net zo makkelijk! Hoef je ze ook niet helemaal waar-dan-ook in te gaan leveren! Dus 't scheelt moeite én mensen vinden je niet zo'n dierenbeul meer. TADAAAA
Wéér een probleem opgelost!
Oud 18-01-2002, 14:57
Blub, ik ben een vis
Het is voor een viswedstrijd, waarmee je prijzen kunt winnen.
Oud 18-01-2002, 16:41
broed
broed is offline
ik vis ook
maar ik gooi ze echt wel trug
ik kan niet eens een vis dood maken van bijna 1 meter ofzo dat doe ik gewoon niet !
ik vis altijd op snoek & snoekbaars

de restvan de vissen in nederland zuigt
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 21:27
D@mien
D@mien is offline
Ik vis ook, maar dood ze nooit. (Ik kán geen dieren killen)
Waarom vissen en tegen jagen zijn zou je denken, nou hier is waarom:
Als de vis et haakie in zn bek heeft, zit dat door zn lip. Die lip is van kraakbeen en daar zitten dus geen zenuwen, dus de vis voelt dr nix van. Hooguit voeltet alsof iemand aan je arm zou trekken..Soms gaan die haakjes verkeerd, en dan doetet wel zeer, maar dodelijk of permanent is et zelden. Geloof me, als een haakje te diep zit, of dwars door een kieuw ofsow, dan vind ik dat ook zo vreselijk zielig voor dat beest, en dan doe ik mn uiterste best om et haakje zo snel mogelijk en pijnloos te verwijderen(ik ga niet zitten rukken aan et draadje ofsow).
Ik voel me geen dierenbeul ofsow, want ik vang zelden wat...hooguit een paar baarzen per jaar...terwijl ik op snoek vis...
En je hoort ook vaak dat vissen trauma's dr aan over houden, maar dat is kletskoek. Vissen hebben een geheugen van ongeveer 2 seconden, dus ze zijn et zo weer kwijt..(correct me if I'm wrong)
Ik heb een visakte, dus ik betaal dr voor dat de OVB meer kan uitzetten dan ik zou kunnen vangen...itt jagers, die nix aanvullen.

logisch genoeg?
Oud 18-01-2002, 21:44
broed
broed is offline
ik heb sportvisacte en amsterdamse verguning gewoon maar dat is idd kut als je bijv met blinkertje vist ofzo en hij komt in die kieuw om hem los te maken en in je eentje lukt dat zo i zo never niet bijna
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 21:47
Eva*
Eva* is offline
Ik vind het niet erg sympathiek voor die vissen. Als je nou in uiterste nood vis zou vangen om te overleven, oké, no problem.
Maar voor in parfum en dergelijke?! Ik kan trouwens ook niet zeggen dat vis erg lekker ruikt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 23:22
klinkguppie
Citaat:
broed schreef:
ik heb sportvisacte en amsterdamse verguning gewoon maar dat is idd kut als je bijv met blinkertje vist ofzo en hij komt in die kieuw om hem los te maken en in je eentje lukt dat zo i zo never niet bijna

als je m r goed aan slaat ist niet zo'n probleem hoor, alleen is dat beetje lastig te leren met blinkertjes...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 13:23
broed
broed is offline
aanslaan met die dingen heb ik nog nooit gedaan die haken zijn zo scherp dat je niet aan hoeft te slaan
1 hap van dat beest is al genoeg
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 23:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
vissen is

boevendien naar mijn idee volkomen nutteloos:

beetje suf naar zo'n dobber zitten staren

vissen heerschen juist
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:33
broed
broed is offline
ja naar een dobber kijken zuigt ja dat doen alleen N00b's ga jij maar eens op snoek of op karper vissen dan zeg je wel anders
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:50
kastdeur
kastdeur is offline
ik lust geen vis...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:13
Ninnoc
Ninnoc is offline
niet iedereen houdt van grof onhygienisch gezette lippiercings.

Mijn ouders hadden mij vroeger op een visclub gezet *traumas* zoooo zielig vond ik dat ik heb nog weleens zo moeten janken omdat een vis heel erg bloedde.

ik vind je naam dus erg ongepast, want als je je echt kon inleven in een vis viste je niet
Oud 20-01-2002, 15:54
kkorrolijnn
kkorrolijnn is offline
Tjonge jonge, dusse het vissen is niet zielig als je de vissen daarna weer teruggooit?? nee hoor, ze hebben geen pijn-tuurlijk ....
Vaak gebeurd het immers ook dat het haakje dwars door het oog gaat? dat doet geen pijn? En dan ook nog zeggen: 'een dier zou ik gewoon nooit kunnen killen,dat is pas grof. Je bent gewoon een martelaar, en zo grof dat je ze ook nog door laat lijden! Maak ze dan ook meteen dood.
Leuke sport zeg, dat vissen!!!(not)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:11
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
kkorrolijnn schreef:
Tjonge jonge, dusse het vissen is niet zielig als je de vissen daarna weer teruggooit?? nee hoor, ze hebben geen pijn-tuurlijk ....
Vaak gebeurd het immers ook dat het haakje dwars door het oog gaat? dat doet geen pijn? En dan ook nog zeggen: 'een dier zou ik gewoon nooit kunnen killen,dat is pas grof. Je bent gewoon een martelaar, en zo grof dat je ze ook nog door laat lijden! Maak ze dan ook meteen dood.
Leuke sport zeg, dat vissen!!!(not)

ik stel voor, dat alle vissers eens een keer de rollen om moeten draaien en self sown haakje door hun lip moeten doen...:geil:
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:47
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:

ik stel voor, dat alle vissers eens een keer de rollen om moeten draaien en self sown haakje door hun lip moeten doen...:geil:

Ik heb een keer een haak door m'n lip gehad door een slechte worp van een vriend van me (Ken je Robert nog, D@mien?)

Ik vind snoek en baars toevallig erg lekker... Als ik wat vang dat de moeite waard is om op te eten neem ik het mee en eet ik het op... Klein grut, of hele grote zet ik gewoon terug, omdat die niet lekker zijn, en ook niet mogen worden meegenomen...
Oud 20-01-2002, 17:53
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
fabeltje dat het haakje geen pijn doet....
bovendien is het een brute verstoring van het leefpatroon dieren moet je gewoon met rust laten...daar komt nog eens bij dat het een wond achterlaat die niet zelden gaat infecteren en een dier er alsnog aan kan overlijden

en sport? laat me neit lachen flikker op met je sport...

onzinnig tijdsverdrijf.. dat is het
Oud 20-01-2002, 18:05
dopehead
dopehead is offline
vissen is dom pan een bus met chroom en ga de straten bomben ofzo doe iets nuttigs.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 10:04
*Nancyboy*
*Nancyboy* is offline
Zoals jij het vertelt ben jij zon lowlife rally visser die kilos vis de hersens inslaat om ze vervolgens ergens te laten meten wegen of whatever om ze daarna weg te gooien in een container, en ja dan vind ik jou een dierenbeul, ik ben(was)zelf een fanatiek visser maar ik heb in mijn leven 1 x een vis meegenomen omdat die de haak gwoon zo diep had zitten dat t niet mogelijk was om zonder al te veel schade de haak er uit te halen ,dus was ie beter af dood, en ik heb die vis opgegeten ja. maar zoals jij t vertelt ben jij een dierenbeul die van niemand en al helemaal niet van mede hengelaars een greintje respect verdient, en bovenal waarom ik een hekel heb aan rally vissers, is omdat bij ons in de buurt het in de bepalingen staat dat rally vissen absoluut niet toegestaan is, komen die loosers uit groningen het wel bij ons doen en er word verdomme nix aan gedaan dat zuigt best wel heel erg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten