Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() 8 8 8 8 6 6 4 4 Zoiets ![]() bla bla bla blabla bla schaap bla bla bla blabla bla aap De eerste rijmklank noem je dan A, tweede B enzovoort. 8 A 8 A 8 B 8 B Er zijn een heleboel rijmschema's, AA-BB, ABAB ABBA en nog meer maar deze zijn het duidelijkst. succes!!! ![]() ![]() ![]()
|
Ritme=niet metrum, metrum=niet ritme, ritme als metrum worden gebruikt bij gedichten.
Over je gedicht: Het is niet orgineel, de gedachte er achter is goed, maar het taalgebruik in je gedicht is standaard; probeer het eens in een nieuw jasje te steken. Gebruik meer metaforen, beeldspraken, meer doen met metrum, ritme, vorm.
|
Eigenlijk precies wat Dreamerfly zegt
![]()
||
Citaat:
en die termen enzo! ksnap er nix van en morgen moet ik t al inleveren en ik heb nog steeds geen gedicht.... ![]() ![]() ![]() HELLUP!!!
|
oke nieuw gedicht!!
is dit wat? ( beetje gejat sorry!!) Overal liefde waar ik ook kijk Ik zie liefde Tussen mannen en vrouwen Tussen ouders en kinderen Liefde, liefde, liefde Ik vind het prachtig Dat zoveel mensen van elkaar houden
|
Verwijderd
|
natuurlijk is het nu al te laat, maar misschien kan ik je helpen met wat ik zelf ooit geschreven heb over vriendschap:
Vriendschap: Zo zacht, zo ver, je ziet het niet. Zo duidelijk, zo mooi en toch dichtbij. Zo lief, zo groot, niet te vergeten. Levend in de morgen, levend in de nacht. In de lucht en op de daken. Tegen de muur en op de grond. Overal om je heen, niet vierkant, niet rond. Het rijmt dan wel nauwelijks maar dat hoeft toch niet persee of wel? Succes! |
![]() |
||
Citaat:
ik vind je gedicht wel heel mooi, maar kvind t nu zo stom om dan die van jou te pakken! toch bedankt!! xx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat vinden jullie hiervan? Verwijderd | 106 | 17-09-2005 22:06 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan? Some | 7 | 24-07-2003 08:27 | |
Lifestyle |
wat vinden jullie hiervan? Aguy | 12 | 05-07-2003 18:50 | |
Seksualiteit |
Meiden wat vinden jullie van gebeft worden? Some | 103 | 03-06-2003 09:52 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan?? diamondvoodoo | 12 | 29-08-2002 18:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is? Nieuwe Nationale Partij | 89 | 21-01-2002 21:21 |