Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 19:42
amz
amz is offline
Ik doe een webklasje Bedrijfskunde bij de UvA, om eens te kijken wat de studie inhoudt.
Nu kreeg ik de opdracht de missionstatement van Philips, van Motorola en van eBay op te zoeken.
Ik heb al wat afgezocht in zoekmachines, maar ik weet dus echt niet waar ik zoiets zou moeten vinden
Suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 20:02
Verwijderd
Uit nieuwsgierigheid: moet je die opdracht dan ook inleveren, en wordt het ook beoordeeld?

Hier staat er wat over Ebay. Je zult niet direct een complete mission statement voor de bedrijven vinden, moet t een beetje bij elkaar zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 20:17
amz
amz is offline
Thx voor de info
Ik krijg wat beknopte informatie (oa in 1 zin uitgelegd wat een missionstatment zou eigelijk is ) en een paar kleine opdrachtjes die ik moet uitvoeren, zodat ik er daarna een paar studiepunten voor kan krijgen...
Het is dus geen superramp als ik de vraag verkeerd beantwoord
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 22:36
Verwijderd
Gatver. Ik heb toch wel zo'n hekel aan nodeloze anglicismen! Wat is een mission statement? Kun je dat vertalen met bedrijfsdoelstellingen in de meest ruime zin (vgl. het statutaire doel van een vennootschap)?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:46
Jeopardize
Jeopardize is offline
Vaak hebben bedrijven van dergelijke omvang op hun eigen site wat beknopte informatie geplaatst omtrent onder andere hun mission statement.

Overigens; van Motorola is het zwaar kut om daar ook maar iets over te vinden.
Oud 03-11-2003, 22:03
k28
k28 is offline
nee, je zegt idd eerder statutair doel van een vennootschap als je wilt uitdrukken wat het doel (of missie) van je bedrijf is ja...

Een mission statement is een korte verklaring waarin een bedrijf zegt waar ze voor staat, wat ze wil bereiken en hoe.

Ik meen me te herinneren dat Philips ernaar streeft om alleen top-klasse merken te voeren en marktleider te zijn, en dat ze daarvoor een centraal georienteerde structuur van bedrijfsvoering gebruiken. M.a.w. merken of producten die geen marktleider zijn in hun eigen segment of dat niet kunnen worden, worden verkocht of opgedoekt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:16
Verwijderd
Je moet wel in de gaten houden dat het statutaire doel van een vennootschap natuurlijk geen omschrijvingen bevat als 'de beste' of 'topklasse'. Dat is te subjectief. Het doel van de vennootschap omvat alleen wat ze doen en hoe ze het denken te bereiken.

De doelomschrijving van een vennootschap is namelijk van belang wanneer getoetst moet worden of een bepaalde (vaak nadelige) rechtshandeling van de vennootschap wel rechtgeldig verricht kon worden. Als Philips als statutair doel heeft het maken van gloeilampen, dan mag ze geen grote geldleningen gaan verstrekken, tenzij die gedaan worden om het doel van gloeilampfabricage te bereiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten